Mitäs tää nyt on? Näin tossa äskettäin ilmoituksen Dingon keikkamyynnin siirtymisestä Viihdemaailmalle. Teksti Viihdemaailman nettisvuilla ilmoittaa värvistä:"kuninkaallisiin lukeutuva Dingo -ORKESTERI". ORKESTERI? Eiks se Dingo ookkaan enää rock-yhtye tai rock-bändi? Wikipediakin lavertelee nimikkeet hiukka eri vivahteilla: Orkesteri on soitinyhtye, jota käytetään useimmiten länsimaisessa taidemusiikissa. Usein kyse on täysikokoisesta sinfoniaorkesterista, mutta varsinkin vanhemmassa musiikissa jousi- ja kamariorkesterit ovat erittäin yleisiä.
Orkesteria johtaa yleensä kapellimestari, mutta nykyään on sävelletty myös teoksia, jotka soitetaan ilman kapellimestaria.Yhtye (myös bändi) on musiikkia esittävä kokoonpano. Yhtyeiden kokoonpanot vaihevat suuresti tilanteesta ja tyylilajista riippuen. Yhtyeestä käytetään nimitystä orkesteri, mikäli kyseessä on suurempi ryhmä. Orkesteri-nimitystä käytetään yleisesti myös taidemusiikkia esittävistä kokoonpanoista. Ainoastaan laulajia käsittäviä yhtyeitä nimitetään kuoroiksi ja ainoastaan soittimia sisältäviä yhtyeitä ns. soitinyhtyeiksi.
Rock- tai popyhtyeen tavallisin kokoonpano on laulaja, kitaristi, rumpali, basisti ja mahdollisesti kosketinsoittaja. Laulaja on usein samalla myös jonkun soittimen soittaja.NIIN KYLLÄ MÄ NYT VAAN OON SITÄ MIELTÄ ETTÄ YHTYE TAI BÄNDI MUTTEI SENTÄÄN ORKESTERI (tai sit sieltä lavalta löytyy kohta varmaan viulut ja sellotkin)
Dingo-orkesteri?
Että mitäh!?
3
446
Vastaukset
- se se on
on se orkesteri. Lähempänä orkesteria kuin rock-bändiä tällä coverband-kokoonpanolla.
- on ...
ROCK!!!
- krits
Orkesteria voidaan käyttää siis tavallaan lempinimenä. Esimerkiksi jos vaikka olisit tyyliin Dingon keikalla, niin voisipa itse neumannkin kertoa sinulle dingo-orkesterista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933283
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232772Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092384- 401784
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411525- 281330
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201296- 951191