Mitäs tää nyt on? Näin tossa äskettäin ilmoituksen Dingon keikkamyynnin siirtymisestä Viihdemaailmalle. Teksti Viihdemaailman nettisvuilla ilmoittaa värvistä:"kuninkaallisiin lukeutuva Dingo -ORKESTERI". ORKESTERI? Eiks se Dingo ookkaan enää rock-yhtye tai rock-bändi? Wikipediakin lavertelee nimikkeet hiukka eri vivahteilla: Orkesteri on soitinyhtye, jota käytetään useimmiten länsimaisessa taidemusiikissa. Usein kyse on täysikokoisesta sinfoniaorkesterista, mutta varsinkin vanhemmassa musiikissa jousi- ja kamariorkesterit ovat erittäin yleisiä.
Orkesteria johtaa yleensä kapellimestari, mutta nykyään on sävelletty myös teoksia, jotka soitetaan ilman kapellimestaria.Yhtye (myös bändi) on musiikkia esittävä kokoonpano. Yhtyeiden kokoonpanot vaihevat suuresti tilanteesta ja tyylilajista riippuen. Yhtyeestä käytetään nimitystä orkesteri, mikäli kyseessä on suurempi ryhmä. Orkesteri-nimitystä käytetään yleisesti myös taidemusiikkia esittävistä kokoonpanoista. Ainoastaan laulajia käsittäviä yhtyeitä nimitetään kuoroiksi ja ainoastaan soittimia sisältäviä yhtyeitä ns. soitinyhtyeiksi.
Rock- tai popyhtyeen tavallisin kokoonpano on laulaja, kitaristi, rumpali, basisti ja mahdollisesti kosketinsoittaja. Laulaja on usein samalla myös jonkun soittimen soittaja.NIIN KYLLÄ MÄ NYT VAAN OON SITÄ MIELTÄ ETTÄ YHTYE TAI BÄNDI MUTTEI SENTÄÄN ORKESTERI (tai sit sieltä lavalta löytyy kohta varmaan viulut ja sellotkin)
Dingo-orkesteri?
Että mitäh!?
3
505
Vastaukset
- se se on
on se orkesteri. Lähempänä orkesteria kuin rock-bändiä tällä coverband-kokoonpanolla.
- on ...
ROCK!!!
- krits
Orkesteria voidaan käyttää siis tavallaan lempinimenä. Esimerkiksi jos vaikka olisit tyyliin Dingon keikalla, niin voisipa itse neumannkin kertoa sinulle dingo-orkesterista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131693Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1381686Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2641235Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 129949
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875