Auton renkaan paikkaus

joku vaan

tänään meni mazdasta toinen taka rengas puhki (kun joku ääliö oli laittanut tielle ruuvin, joka meni mun renkaaseen) ja piti laittaa vararengas, joka oli semmoinen "mopon" rengas

Pystyykö tota rengasta paikkauttamaan ja pysyykö paikka hyvin.

euromasteriilla maksaa renkaan paikkaus 35 €, niin onko toi kannattava paikkauttaa tolla hinnalla?

Onko kukaan käynyt teboililla paikkauttamassa auton rengasta?
jos on, niin paljonko se maksoi?

20

38600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höh...

      Kyllä kaljapulloja on kiva heitellä tiellä. Oma suosikkini oli kuutostiellä auton ikkunasta vastaan tulevan kaistalle...

      Pistä vähän purukumia niin kyllä se siitä...

    • neljä kertaa paikkauttanut

      Olen vuosien saatossa paikkauttanut neljä rengasta ja kaikki juuri tällaisen suht ohuen naulan, ruuvin tai hakasen takia joka ei ole tuhonnut kudoksia mutta pistänyt kulutuspintaan sen verran ison reiän että ilmat kyllä pihisivät.

      Kaikissa tapauksissa paikkauksen tulos on ollut täydellinen. Parin tuhannen kilometrin ajon jälkeen paikka on kulunut niin ettei paikattua rengasta ole enää mahdollista tunnistaa eikä siinä muutenkaan ole mitään eroa ehjään.

      • joku vaan

        Nyt kävin paikkauttamassa renkaan tikkurilan shellillä ja maksoi 13.50 €.

        Toi ei ollut mielestäni kovinkaan kallis, kun euromasterilla se olisi maksanut 35 €.

        jonkun tämmöisen se asentaja laittoi: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=45-1332

        Nyt pitäsi oikea rengas vaan laittaa alle


      • hyvä paketti
        joku vaan kirjoitti:

        Nyt kävin paikkauttamassa renkaan tikkurilan shellillä ja maksoi 13.50 €.

        Toi ei ollut mielestäni kovinkaan kallis, kun euromasterilla se olisi maksanut 35 €.

        jonkun tämmöisen se asentaja laittoi: http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=45-1332

        Nyt pitäsi oikea rengas vaan laittaa alle

        Tuota Motonetin paikkausrasiaa voi kyllä suositella, sillä paikkaa auton renkaan noin 10 kertaa (siis sen verran on niitä paikkoja). 5 minuutin homma, kestää hyvin ja maksaa alle 8 euroa.

        35 Euroa tuollaisen laittamisesta on kyllä aivan rosvousta.


      • Juizzi
        hyvä paketti kirjoitti:

        Tuota Motonetin paikkausrasiaa voi kyllä suositella, sillä paikkaa auton renkaan noin 10 kertaa (siis sen verran on niitä paikkoja). 5 minuutin homma, kestää hyvin ja maksaa alle 8 euroa.

        35 Euroa tuollaisen laittamisesta on kyllä aivan rosvousta.

        Toi on kamelinpaska paikka joka laitetaan päältäpäin renkaaseen. Sinänsä ihan ok, mut itse en käyttäisi kuin hätätilassa. Jos renkaaseen tulee reikä ja sillä ajetaan vajaana edes pikkasen niin tulee helposti vaurioita, joita ei päällepäin näy. Rengasliikkeessä hinta on siksi kovempi, koska rengas otetaan vanteelta, tarkastetaan ettei ole mitään muita vaurioita, paikataan sisäpuolelta paikalla joka pysyy varmasti, ja sit se tasapainoitetaan. Siitä syntyy se hinta. Tällöin varmistetaan se ettei piilevät vauriot järjestä ylltystä tienpäällä. Tosin toi 35euroa on silti aika kova hinta.


      • joku vaan
        Juizzi kirjoitti:

        Toi on kamelinpaska paikka joka laitetaan päältäpäin renkaaseen. Sinänsä ihan ok, mut itse en käyttäisi kuin hätätilassa. Jos renkaaseen tulee reikä ja sillä ajetaan vajaana edes pikkasen niin tulee helposti vaurioita, joita ei päällepäin näy. Rengasliikkeessä hinta on siksi kovempi, koska rengas otetaan vanteelta, tarkastetaan ettei ole mitään muita vaurioita, paikataan sisäpuolelta paikalla joka pysyy varmasti, ja sit se tasapainoitetaan. Siitä syntyy se hinta. Tällöin varmistetaan se ettei piilevät vauriot järjestä ylltystä tienpäällä. Tosin toi 35euroa on silti aika kova hinta.

        "Jos renkaaseen tulee reikä ja sillä ajetaan vajaana edes pikkasen niin tulee helposti vaurioita, joita ei päällepäin näy."

        Minä en ajanut metriäkään vajaalla renkaalla:)


      • liikkeessä
        Juizzi kirjoitti:

        Toi on kamelinpaska paikka joka laitetaan päältäpäin renkaaseen. Sinänsä ihan ok, mut itse en käyttäisi kuin hätätilassa. Jos renkaaseen tulee reikä ja sillä ajetaan vajaana edes pikkasen niin tulee helposti vaurioita, joita ei päällepäin näy. Rengasliikkeessä hinta on siksi kovempi, koska rengas otetaan vanteelta, tarkastetaan ettei ole mitään muita vaurioita, paikataan sisäpuolelta paikalla joka pysyy varmasti, ja sit se tasapainoitetaan. Siitä syntyy se hinta. Tällöin varmistetaan se ettei piilevät vauriot järjestä ylltystä tienpäällä. Tosin toi 35euroa on silti aika kova hinta.

        Samanlaisia laittoivat rengasliikkeessä ainakin pari vuotta sitten. Itse olen myös noita käyttänyt, ovat kestäneet niin kauan, kuin renkaat muutenkin.

        Eiväthän nuo autonrenkaat mitään avaruustekniikkaa ole. Eivät ne ihan pienestä pilalle mene. Tietenkään tyhjällä kumilla ei kannata kilometrejä ajella, vaan kannattaa vaihtaa varapyörä alle ja korjata rengas tuollaisella sarjalla sitten kotona tai huoltamon pihassa.


      • 666laiska
        liikkeessä kirjoitti:

        Samanlaisia laittoivat rengasliikkeessä ainakin pari vuotta sitten. Itse olen myös noita käyttänyt, ovat kestäneet niin kauan, kuin renkaat muutenkin.

        Eiväthän nuo autonrenkaat mitään avaruustekniikkaa ole. Eivät ne ihan pienestä pilalle mene. Tietenkään tyhjällä kumilla ei kannata kilometrejä ajella, vaan kannattaa vaihtaa varapyörä alle ja korjata rengas tuollaisella sarjalla sitten kotona tai huoltamon pihassa.

        Itsellähän on rengas "vuotanut" jo parisen viikkoa ja nyt aattelin jaksaa käydä kysymässä mitä paikkaus maksaa. Saas nähdä mitä sanovat, jne. Ja siis oon joka päivä käyny kyl täyttämässä sitä kun se sen puolisen baria tyhjenee...


      • Puh1
        666laiska kirjoitti:

        Itsellähän on rengas "vuotanut" jo parisen viikkoa ja nyt aattelin jaksaa käydä kysymässä mitä paikkaus maksaa. Saas nähdä mitä sanovat, jne. Ja siis oon joka päivä käyny kyl täyttämässä sitä kun se sen puolisen baria tyhjenee...

        www.rengas-soppi.fi


      • aa
        Puh1 kirjoitti:

        www.rengas-soppi.fi

        no on hinnat paska-sopissa


      • liikkeessä kirjoitti:

        Samanlaisia laittoivat rengasliikkeessä ainakin pari vuotta sitten. Itse olen myös noita käyttänyt, ovat kestäneet niin kauan, kuin renkaat muutenkin.

        Eiväthän nuo autonrenkaat mitään avaruustekniikkaa ole. Eivät ne ihan pienestä pilalle mene. Tietenkään tyhjällä kumilla ei kannata kilometrejä ajella, vaan kannattaa vaihtaa varapyörä alle ja korjata rengas tuollaisella sarjalla sitten kotona tai huoltamon pihassa.

        Jos rengas paikataan oikein, eli tubeless paikalla, niin paikka kestää renkaan käyttöiän loppuun asti!

        Eli siis jos se tehdään OIKEIN...!


    • dbdfbdf

      Itsellä pihisi rengas jota oli jo kamelinpaskalla joku aikaisemmin paikkaillut, paikkapötkylän vieressä oli halkeama josta sievästi kupli saippuavesi. Soittelin sitten Vianorille mitä tekee paikkaus ja kuulemma "tubeless"-paikkaus 30e. Siis tuollanen samanlainen kamelinpaskapaikka 30e?? Kävin sitten eräässä toisessa liikkeessä jossa laittoivat sisäkumin ja maksoi 25e allelaittoineen, luulis kai sen pitävän paremmin ku tommoset viritykset niin kauan kunnes sieltä kumin läpi taas joku terävä esine työntyy.

      • 4röabga

        Kamelinpaskalla paikataan itse kotioloissa tai vaikka reissussa. Liikkeessä kun paikataan niin rengas pois vanteelta sisäpuolelta paikkaus vulkanointi eli uutta vastaava


    • pshhhh

      Semmoinen tilanne mulla, että rengas tyhjenee aika hitaasti, n. 0,2bar parissa viikossa ja kun kävin kylän rengasäijällä niin naureskeli vaan että ei noin pientä vuotoa helpolla löydä eikä vaivautunut edes rengasta sen perusteella katsomaan. Ehdotti vaan että pistetään enempi painetta jos sillä lopettais vuodon mutteipä näyttänyt niin tekevän. Mitä tuolle nyt ettei tarvis vähän väliä olla täyttelemässä ja stressata asiasta?

      • Katsohan

        onko venttiili kunnolla kiinni.
        Sitten paikka-ainepullo,jos ei asetu?


    • lakke 68

      joku viisas on sanonut että kamelinpaskaa ei saa käyttää on sulussa laiton paikkaus saisiko tähän vastauksen huomio alan tekijältä joskus pyörijä vääntänyt

      • lucky lukee

        Renkaiden paikkaamista ei ole Finlexissä kielletty.


    • Oiva

      Koilliskairan kumi ja nahka, 4 egee, eiks oo halpaa - sinne paikkauttamaan.

    • paikkaaja

      Itsellä on ollut useamman kerran ruuvia ja nauloja renkaissa. Ruuvin kanssa on joskus pitänyt hyvin sellainenkin että ruuvaa ruuvin irti ja laittaa liiman kanssa takaisin, niin ei enää vuoda. Pari rengasta paikkasin markentin "kampelinpaska" sarjalla ja hyvin nekin ovat pitäneet. Muovikahvainen työkalu vaan hajosi ensimmäisellä käyttökerralla. On vissiin liikaa papua ranteissa.

      https://www.tuontitukku.fi/tuote/tubeless-renkaan-paikkaussarja-6-os/6430013068751/

    • Anonyymi

      Kevääl ostetut uuet renkaat Motonetista, kolme viikkoa sit yhteen tuli reikä ja paikattiin.
      Uutta rengasta eivät saa toimitettua, joka viikko kyselly tänää viimeks, eikö ala jo tapahtua, aina luvataan jotain saa taas jäämään ottamaan.
      Motonetti on sanonko mistä p....eestä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe