Älkää ostako Sceniciä

Pettynyt

Sattuipa niin mukavasti että 2 vuotta vanhan Renault Scenicimme takalasi pasahti eilen rikki kun mieheni laittoi normaalisti ajamaan lähtiessä oven kiinni ja tietysti takuu meni muutama viikko sitten umpeen eikä autotalo suostu ottamaan vikaa ns tehdasviaksi kun emme pysty mitenkään todistamaan että kyseinen vaurio tuli niinkuin sanomme grrr. Autossamme on ollut jatkuvasti pieniä sähkötekn vikoja kuten takalasin pyyhkijä ei toiminut ja keskuslukituskin meni jo kertaalleen uusiksi ja viimeksi 1kk sitten jouduimme hinauttamaan sen työpaikaltani huoltoon kun 4-pytyn sytytyspuola päsähti kesken risteyksen ja ajaminen loppui siihen, joten älkää ostako kyseistä autoa niin vältytte ikäviltä yllätyksiltä.

54

16807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedostanut..

      Ranskalaisten autojen huonon laadun aikoja sitten. En tule niihin sekantumaan koskaan.

    • voi poloista

      Sähkövikoja on tosiaan Renaulteissa ja monissa muissakin nykyautoissa liikaa. Mutta mitä esim. tuohon yhden puolan pimenemiseen tulee niin se ei todellakaan pysäytä ajoa siihen paikkaan. Itse olen ajanut 30 km lähimpään huoltoon rikkinäisen puolan kanssa.

      Usein vaan osien valmistaja on jokin Renaultin käyttämä alihankkija, joten se sama osa menee yhtä helposti rikki VW:ssa, Opelissa tai jossain muussa jos vain on mennäkseen. Jos haluaa välttyä yllätyksiltä ja kokea sen sijaan mitä on huono ajettavuus niin voi ostaa vaikkapa erään T-kirjaimella valmistetun turkkilais-japanilaisen auton.

      • se Turkista

        tulee Meganekin...


      • sanottuna
        se Turkista kirjoitti:

        tulee Meganekin...

        Megane sedan, farkut tehdään Espanjassa ja muut Ranskassa. Sceniciä ei tehdä Turkissa. Ja ketjun aloittajaa neuvoisin asioimaan maahantuojan kanssa. Megane-farkkuihin on vaihdettu takalaseja takuuna.


      • ookkookk

        on nimenomaan renaultien ongelma, sitä on turha kiistää.


      • M-JAA
        ookkookk kirjoitti:

        on nimenomaan renaultien ongelma, sitä on turha kiistää.

        Ai niinkö? USA:ssa takaisinkutsuttiin 45 000 Audia ja Kanadassa 5000 vuonna 2007 saman vian takia.

        USA:ssa takaisinkutsuttiin 200 000 VW Passatia vuosina 2002 - 2003 koskien tulppa-puolia.

        BMW takaisinkutsu 2002, 2003, 2004 mallit sekä 2012 - sama vika

        Itse asiassa puolien recall-lista on loputon. Kyseinen propellipäinen keksintö ei ole Renaultin eikä edes ranskalainen vaan japsien. Sillä tavalla päästiin eroon korkeajännite-virranjakajasta ja voitiin käyttää virranjakajan puolijohdeohjausta. Ongelman perussyy on kosteus joka pääsee puolan ja tulpan väliin - en tiedä mistä. Olisivat wdws panneet ne puolansa peltiin kiinni ja piuhoilla mutta kun japsit keksivät "kätevän" tulppapuolan. .

        En kyllä ymmärrä mistä on peräisin käsitys että vika olisi jotenkin Renaultien ongelma , kun ylivoimaisesti suurin vikaläjä tulee VW:stä.


      • vikahelppo
        ookkookk kirjoitti:

        on nimenomaan renaultien ongelma, sitä on turha kiistää.

        Osa maksaa 30€ ja sen vaihtaa viidessä minuutissa :)
        pikkuräikkä ja 10mm hylsy. Vikavalon voi kuittaa ebay.co.uk:sta ostetulla 20 euron testerillä.


    • on pässinpää

      eikä usko, jos häntä joku etukäteen varoittaa virheistä.
      Niin olin minäkin tyhmä ja varoituksista huolimatta maksoin oppirahat. Ostin vähän ajetun Lagunan ja kärsin 2 vuotta ennenkuin annoin periksi ja annoin tekeleen vaihdossa puoli-ilmaiseksi.
      Nyt ajan saksalaisella, ainakin toistaiseksi suuremitta murheitta.( koputtaa puuta)

    • puolavikoja?

      Olisi luullut että edes puolaviat olisi jo saatu hallintaan kun jo minä tappelin aikanaan oman uuden Relluni puolien kanssa. Siitä on jo useita vuosia. Merkki vaihtui minullakin eikä ole puolia palanut enää.

      Uutena muuten Relluja ei kannata ostaa mutta käytettyinä voisin jo niitä suositella edullisen hinnan takia. Vaikka pikku laittoa aina tarvitaankin.

      • Pettynyt

        Kertokaapa kuka tuo tätä nykyä tätä Renault Sceniciä maahan...on nimittäin äärimmäisen epäselvästi netissä ja numerotiedustelukaan ei löytänyt? Ei voi kuin suuresti ihmetellä tänä tietotekniikan kulta-aikana....??


      • mja

    • GS 2005

      Ilmeisesti joitakin yksittäisiä kappaleita kärsii vielä noista pikkuvioista, pääsääntöisesti Scenic II on osoittautunut tähän mennessä kestävimmäksi Renaultiksi!

      On huomioitva, että GS on paras tila-auto keskikoisten sarjassa: Ajo- ja matkustusmukavuus, turvallisuus, muotoilu...

      • RelluMies Tre

        Itsellä on tainnut olla erityisen hyvä tuuri kun neljäs scenikki alla ja kaikki on pelannut hyvin. Tätä parempaa auto ei löydy. Kyllä muut autot jää 6-0 kaikessa vertailussa. Auto kun ei arvosteta niin oma lompakko säästyy kun ostaa vähänkäytettyä alle :)


    • Me II

      Ei osteta kyseistä autoa, ei. Ajetaan 2005 Scenicillä edelleen. Auto on toiminut lähes moitteetta. Yksi markan osa meni, ja vinkuvat jarrut saatiin hiljaiseksi. Hyvä auto, päivä päivältä tyytyväisempi.

      • vinkuu

        Kuinkas sait jarrujen vinkumisen loppumaan? Pirssini on 5 kk vanha ja merkkihuolto sanoi että rouva jarruttaa liian hellästi, pinta lasittuu. Ei ollut nauru kaukana.


      • mja
        vinkuu kirjoitti:

        Kuinkas sait jarrujen vinkumisen loppumaan? Pirssini on 5 kk vanha ja merkkihuolto sanoi että rouva jarruttaa liian hellästi, pinta lasittuu. Ei ollut nauru kaukana.

        Jarrujen vinkuminen on Renaultin (ja monen muun merkin) tyyppivika. Se johtuu jarrupalojen pinnan lasittumisesta. Tämä taas on seurausta siitä että asbestin käyttö on kielletty ja korvaavat materiaalit jarruissa ovat aramideja (polymeerinen aryyliamidi) jotka sintraantuvat eli lasittuvat asbestia helpommin kuumuuden ja paineen vaikutuksesta.

        Oman Scenicin jarrujen vinkuna loppui kun viime huollossa Biliassa _herkistivät_ jarrut. On ollut jo vuoden vinkumatta. Sitä ennen ne vaihtoivat jarrupalat kahteenkin kertaan, mutta tämän vaikutus oli lyhytaikainen.


      • Me II
        vinkuu kirjoitti:

        Kuinkas sait jarrujen vinkumisen loppumaan? Pirssini on 5 kk vanha ja merkkihuolto sanoi että rouva jarruttaa liian hellästi, pinta lasittuu. Ei ollut nauru kaukana.

        Auto oli vuosihuollossa ja siellä he tekivät jotain. Jarrujen vinkuminen ei häirinnyt minua, kiitos hyvän äänieristyksen, mutta auton ulkopuolella vinkuminen oli aika hirvittävää kuunneltavaa.


    • osteta

      tuota kyseistä autoa. Kerro sitten kun olet myymässä, niin tietää välttää noin huonoa yksilöä.

    • paljonajava

      Paljon näkee näillä sivuilla täysin hatusta vedettyä tekstiä. Kerrotaan pitkiä vikalistoja sekä sellaisia oon kuullut juttuja. Minulla oli aikaisemmin Laguna I jolla ajelin 300000 km suhteellisen harmitonta, mukavaa kilometriä. Nyt minulla on Megane II farkku 03 ja mittarissa 182000 km. Nuokin kilometrit ovat kertyneet mukavasti ja melko huolettomasti. Sytytyspuolat vaihdettiin kun autolla oli ajettu 140000km ja kolme vuotta. Vaihtoivat vielä osatakuuna. Puolat olivat Nippondenson tekemää Toyota laatua?? Tuon lisäksi on vaihdettu yksi sensori ja etupyörän kääntölaakeri (kallis levy) mutta kilometriä kohden nuo kustannukset ovat todella minimissä.
      Eiköhän se seuraavakin auto ole Renault, muitakin on tullut kokeiltua.

    • kohta riittää

      Hyvä neuvo varmaan mutta auto tuli valitettavasti ostettua jo pari vuotta sitten. Takuuaika meni tosin vähin ongelmin; yksi kylkilista irtosi ja toisen ikkunanostimen koneisto meni päreiksi. Heti kun takuu meni umpeen, alkoi ongelmia ilmaantua. Ensin käyntihäiriöitä, jotka korjaantuivat ajotietokoneen nollauksella. Seuraavaksi pärähti laturi, sitten toisen ikkunannostimen moottori ja viimeksi kuukausi sitten käsijarru. Viimeisen kolmen kuukauden ajalta korjauskustannukset ovat jonnin verran alle 2 000 euroa. Osa noista mennee onneksi takuuseen mutta se ei korvaa sitä, että autoa joutuu jatkuvasti kuskaamaan huoltoon ja sieltä pois. Täytyy myöntää, että päästä ottaa, autolla kun on ajettu vain n. 45K km ja ikää on yhä alle kolme vuotta.

      Suraava auto onkin sitten Subaru Legacy diesel 2008 jollen nyt sorru kokeilemaan Toyota Corolla Verson 2.2 dieseliä tässä Subarua odotellessa...

    • liisari

      vm. -04. Kilometrejä 85000.
      Takaoven ikkunannostin hajonnut. Toinen koiranluu vaihdettu.
      Lämmityslaitteen puhaltimen etuvastus kosahtanut.
      Menossa taas huomenna huoltoon, kun ilmastointi ei tällä hetkellä toimi.
      Ja ne jarrut vinkuu edelleen.

      Ei Rellua enää.

    • vaihdettu

      Itselläni otsikon mukaiseen menopeliin on vaihdettu takalasi (siis ei ollut rikki). Kyseessä oli ilmeisesti jonkinlainen takaisinkutsu, jossa tiettyjen mallien takalaseja vaihdettiin, koska rikkoutumisia on kuulemma tapahtunut. Valmistusvaiheessa on ilmeisesti takalasiin jäänyt jonkinlaisia jännityksiä. Mitenkähän tuon Scenicin takalasi...?

    • EX dCi

      Itse pistin diiseli scenikin hiljattain kiertoon, kun en enään jaksanut juosta korjaamolla tai katsoa service valoa.
      Suurin osa vioista ( joita oli paljon ) liittyi sähköihin ja kun niitä ei saatu korjattua kuntoon laitoin auton vaihtoon. Joo, tiedän että mahdollisuus olisi valitta kuluttajaasiamiehen kautta, mutta kun ei jaksa eikä ole sijoittaa auton korjaamiseen kokoaikaa rahaa (itsehän ne täytyy ensin maksaa).
      Voihan olla ,että kohdalleni sattui todellinen maanantai kappale, mutta jos sitä ei tehtaankaan avustuksella saada kuntoon niin luotto kyllä meni totaalisesti. Kyseinen yksilö oli itselleni kolmas ja toistaiseksi viimeinen Rellu, aikaisemmat toimivat ihan normaalisti. Toivottavasti nyt valitsemani auto toimii paremmin, kun ei näistä nykyään tiedä??

      • scenique

        Scenic I vai II? Paljonko oli siinä vaiheessa ajettu?
        Minulla on Scenic II -04 ja 84tkm mittarissa ja ainoa dramaattisempi vika tähän asti on ollut, kun polttoainesuodattimeen ilmeisesti tuli 'pöpö' ranskalaisesta löpöstä ja auto ei suostunut käynnistymään.
        Natinoita ja jarrujen vinkumista kyllä ollut.


      • EX-dCi
        scenique kirjoitti:

        Scenic I vai II? Paljonko oli siinä vaiheessa ajettu?
        Minulla on Scenic II -04 ja 84tkm mittarissa ja ainoa dramaattisempi vika tähän asti on ollut, kun polttoainesuodattimeen ilmeisesti tuli 'pöpö' ranskalaisesta löpöstä ja auto ei suostunut käynnistymään.
        Natinoita ja jarrujen vinkumista kyllä ollut.

        Kyseinen yksilö oli ns. kakkos koppanen ja kilometrejä reilusti alle 100 tkm.


    • Mazda5 kuski

      Kyllä meilläkin meni maaliskuussa scenic -05 vaihtoon ku ei jaksettu enää vikoja, joitten takia käytettiin huollossa varmaan parikymmentä kertaa, rasittava kapistus! Nyt kylläkin ollaan tätä Mazdaakin (vm.-07) käytetty huollossa radion takia, mutta jos se siihen jäis ni olis hyvä...kaikissa autoissa niitä rasittavia pikkuvikoja varmaan löytyy, mutta toiset kuskit ei vaan niitä huomaa jos ei ole niin tarkkoja kaikista esim. äänistä kuin toiset, esim. minä olen todella tarkka kaikesta varsinkin takuuaikana, koska silloin kannattaa mennä valittamaan huoltoon pienistäkin vioista että saa korjatuksi takuun piikkiin eikä niistä vioista sitten pääse kasvamaankaan isoja vikoja.

      Mutta rellua en voi enää suositella koskaan kenellekään, koska omat kokemukset olivat niin huonot! Vähemmän huolta oli vanhassa autossamme joka oli ennen sceniciä rellun megane break(vm.-00), taitaa olla niin että näihin uusiin ne tunkee kaikkea muka tarpeellista sälää ja ne sitten noita ongelmia aiheuttaakin.

      • tarkemmin?

        On helppo sanoa,että autossa on vikoja,niiden yksilöinti voisi tehdä tarinan hieman uskottavammaksi....


      • Nimetön
        tarkemmin? kirjoitti:

        On helppo sanoa,että autossa on vikoja,niiden yksilöinti voisi tehdä tarinan hieman uskottavammaksi....

        No sehän ei ole minun ongelmani, no jos nyt muutamia vikoja jaksan eritellä niin esim. ilmastoinnin letkussa reikä, jarrut vinkuivat vaikka korjattiin n. viisi kertaa, pyyhkijän alaosa irtosi, akku tyhjeni itsestään monia kertoja ja aina hinausauton piti tulla antamaan virtaa, radio vaihdettiin kaksi kertaa, sähkövikoja eli esim. auton kun sammutti niin virrat jäivät esim. radioon päälle eikä niitä saanut enää pois yms yms... jos et noita usko niin toivottavasti olet hyvin tyytyväinen omaan autoosi ja ei siinä ilmene vikoja


    • Teppo Takatukka

      1,5 vuotta oon ajellut -02 Scenicillä, kilometrejä tällä hetkellä 120t. Ei mitään vikaa, katsastuksesta läpi heittämällä, pohja loistavassa kunnossa, koneessa ei öljyvuotoja. Toisen etupyörän laakeri piti vaihtaa 110 tonnissa. Periaatteessa peli on jo vanha paska, mutta hyvin on toiminut. Ja nyt koputan puuta.

      • ihan ok

        Automerkit ovat minulla vaihtunet ihan tilanteen mukaan, nyt on tuo GS alla, kesällä mene vaihtoon. Radio levisi alkuaikoina, mutta mitään muuta vikaa ei ole ollut. Ei siis mitään. Kerran vuodessa tuo huolto, muutaman kerran siinä välissä palanut etuvalot. Meikäläisen vähävikaisin auto( 20 vuotta autoilua). 6 henkiselle perheelle aavistuksen pieni, mutta kokoluokassan suht tilava kuitenkin. Tämä ollut niin hyvä että harkitsen vakavasti uuteen versioon vaihtamista, toivottavasti olisi vähän tilavampi. Mulla leasing joten arvonalennukset ym ei paina, muutta anyway paljon mainettaan parempi, ainakin oma yksilö.


    • ööääää

      Hei
      Olisin kiinnostunut ostamaan tuollaisen huonon Scenicin.
      Vastaa tänne, niin annan yhteystietoni. Lisätietoja Rellusta kiitos.

      • ööääää

        Olisit nyt sanonut paljonko siitä olis maksettava ja muut tiedot


      • toka rellu

        vm 07 Scenic ajettu 40000km 1.6 litran bensakoneella.
        Auto on siisti. Tuulilasi on halki mutta en vaihtanut kun katsastus ei sitä vaatinut.


      • ööäää
        toka rellu kirjoitti:

        vm 07 Scenic ajettu 40000km 1.6 litran bensakoneella.
        Auto on siisti. Tuulilasi on halki mutta en vaihtanut kun katsastus ei sitä vaatinut.

        Onko tää se huono? Olen etsinyt Sceniciä, jo jonkin aikaa. Laita lisätietoja, tiedossa olevat viat ja hinta pyynti
        [email protected]


      • toka rellu
        ööäää kirjoitti:

        Onko tää se huono? Olen etsinyt Sceniciä, jo jonkin aikaa. Laita lisätietoja, tiedossa olevat viat ja hinta pyynti
        [email protected]

        Moi.
        Kuten mainitsin auto on katsastettu joulun jälkeen.

        Biliassa tekivät stefan vaihdon laatikkoon jonka yteydessä täydellinen kytkimen osien vaihto.
        Kumma kun katsastuksessakaan ei huomattu mitään öljyvuotoa vaikka pyysin erikseen katsomaan.
        Asia on kuitenkin ok.
        Lasin nostimet reistaa sen verran että ikkunat eivät mene kiinni kaukosäätimestä ja kuskin ikkuna noussee ja laskee nykäyksittäin. Kytkinpolkimen kuminen pinta on irronnut. Tallessa mutta irti.
        Ovissa on pari pientä kolhua parkkihallikäyntien seurauksena.
        Siinäpä ne viat taitavatkin olla.
        Autossa on automaattinen ilmastointi, rulokaappi, peruutustutka. nahkainen ohjauspyörä ja vaihdekepin nuppi, aluvanteet kesärenkaille, (kulutuspinta finaalissa), vakionopeussäädin, kurakaukalo, käsinojat, luistonesto, kaikki mahdolliset turvatyynyt ja verhot, sadetunnistin, lohkari sisäpistokkeella yms elämää helpottavia varusteita.
        Vaihteisto on kuusipykäinen manuaalilaatikko.
        Olen tilannut uuden auton ja rellu on menossa vaihdossa mutta tunnetusti maksavat aika vähän näistä vaihtoautoista. Pyynöt ovat kuitenkin 3 tonnia enemmän.
        Myyn auton 13500 eurolla.
        Auto on Helsingissä ja omassa katoksessaan säilytetty okt:n pihalla.
        Voitte pistää meiliä [email protected] jos kiinnostusta löytyy


      • JunttiPehani
        toka rellu kirjoitti:

        Moi.
        Kuten mainitsin auto on katsastettu joulun jälkeen.

        Biliassa tekivät stefan vaihdon laatikkoon jonka yteydessä täydellinen kytkimen osien vaihto.
        Kumma kun katsastuksessakaan ei huomattu mitään öljyvuotoa vaikka pyysin erikseen katsomaan.
        Asia on kuitenkin ok.
        Lasin nostimet reistaa sen verran että ikkunat eivät mene kiinni kaukosäätimestä ja kuskin ikkuna noussee ja laskee nykäyksittäin. Kytkinpolkimen kuminen pinta on irronnut. Tallessa mutta irti.
        Ovissa on pari pientä kolhua parkkihallikäyntien seurauksena.
        Siinäpä ne viat taitavatkin olla.
        Autossa on automaattinen ilmastointi, rulokaappi, peruutustutka. nahkainen ohjauspyörä ja vaihdekepin nuppi, aluvanteet kesärenkaille, (kulutuspinta finaalissa), vakionopeussäädin, kurakaukalo, käsinojat, luistonesto, kaikki mahdolliset turvatyynyt ja verhot, sadetunnistin, lohkari sisäpistokkeella yms elämää helpottavia varusteita.
        Vaihteisto on kuusipykäinen manuaalilaatikko.
        Olen tilannut uuden auton ja rellu on menossa vaihdossa mutta tunnetusti maksavat aika vähän näistä vaihtoautoista. Pyynöt ovat kuitenkin 3 tonnia enemmän.
        Myyn auton 13500 eurolla.
        Auto on Helsingissä ja omassa katoksessaan säilytetty okt:n pihalla.
        Voitte pistää meiliä [email protected] jos kiinnostusta löytyy

        Vaihdossa saa tuosta ehkä 11000 joten 13500 on pahasti yläkanttiin.
        Ottaen huomioon että kyseessä on tavallinen (ei Grand) Scenic pikkukoneella niin hintapyyntöösi verrattuna pienellä lisärahalla saa jopa AUTOLIIKKEESTÄ huomattavasti enemmän autoa. Kukaanhan ei maksa yksityiselle samaa hintaa kuin liikkeelle samanlaisesta autosta.

        Pari esimerkkiä

        http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/3046470

        http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/2452471


      • toka rellu
        JunttiPehani kirjoitti:

        Vaihdossa saa tuosta ehkä 11000 joten 13500 on pahasti yläkanttiin.
        Ottaen huomioon että kyseessä on tavallinen (ei Grand) Scenic pikkukoneella niin hintapyyntöösi verrattuna pienellä lisärahalla saa jopa AUTOLIIKKEESTÄ huomattavasti enemmän autoa. Kukaanhan ei maksa yksityiselle samaa hintaa kuin liikkeelle samanlaisesta autosta.

        Pari esimerkkiä

        http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/3046470

        http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/2452471

        Tarjosivat kolmeen eri merkkiin 11,12, ja 13000 euroo. Skodaan vaihdossa olisi saanut tuon 13000.
        Olet ihan oikeassa että auto kannattaa kyllä ostaa liikkeestä eikä suoraan.
        Lisäksi on odoteltava vielä pari kuukautta uutta pirssii, ja jotenkin tuokin ajanjakso tiputtaa autoni hintaa vielä entisestään. Autoliike on kai laskenut tuollekin jotain.
        Relluja varsinkin on tarjolla todella runsaasti joka tiputtaa hinnat.
        Todella dramaattinen tuo hinnan pudotus kyllä on
        Laskeskelin että päivässä auton hinta tipahti yli 16 euroo. Huoltokuluja en edes uskalla laittaa tänne.
        Normiauton huoltokulut taitavat olla noin 1,5-2,5 euroo 100km.
        Olisi ihan kiva tehdä pikku kalluppi tuosta.


      • JunttiPehani
        toka rellu kirjoitti:

        Tarjosivat kolmeen eri merkkiin 11,12, ja 13000 euroo. Skodaan vaihdossa olisi saanut tuon 13000.
        Olet ihan oikeassa että auto kannattaa kyllä ostaa liikkeestä eikä suoraan.
        Lisäksi on odoteltava vielä pari kuukautta uutta pirssii, ja jotenkin tuokin ajanjakso tiputtaa autoni hintaa vielä entisestään. Autoliike on kai laskenut tuollekin jotain.
        Relluja varsinkin on tarjolla todella runsaasti joka tiputtaa hinnat.
        Todella dramaattinen tuo hinnan pudotus kyllä on
        Laskeskelin että päivässä auton hinta tipahti yli 16 euroo. Huoltokuluja en edes uskalla laittaa tänne.
        Normiauton huoltokulut taitavat olla noin 1,5-2,5 euroo 100km.
        Olisi ihan kiva tehdä pikku kalluppi tuosta.

        Ei asia ole aivan niin mustavalkoinen että käytetty auto kannattaisi ostaa vain liikkeestä.

        1) Autoa ei kannata ostaa yksityiseltä SAMALLA hinnalla kuin liikkeestä koska liikkeestä saa mahdollisesti takuun ja ainakin saa kuluttajansuojan tuekseen mahdollisessa ongelmatapauksessa.

        2) Vaihtoautoa ei kannata viedä liikkeeseen jos YKSITYISELTÄ ostajalta saa saman hinnan "in cash" kuin mitä autoliike antaa "hyvityksenä". Nimittäin käteiseurot ovat käytännössä kovempaa valuutta kuin hyvityseurot. Toki itse myyminen vaatii vaivannäköä ja onnistuu helpommin johonkin max. 15 k€ hintaluokkaan saakka. Sen jälkeen alkavat olla käteisostajat harvemmassa vaikka ostohaluja olisikin.

        3) Autoliikkeestä kannattaa ostaa auto ilman vaihdokkia jos vaan mahdollista. Saa tingittyä paremmat alennukset. Ja jos autoliike tarjoaa vaihdossa vaikka 5000 € niin itse myymällä samasta autosta saa helposti 7000 €.

        Summa summarum: Ne, joilla ei ole pikkurahasta pulaa voivat toimia niin että pääsevät vähimmällä vaivalla. Tavisten taas kannattaa nähdä vähän vaivaa koska vaivanpalkaksi saa helposti kuukauden nettopalkkaa vastaavan summan.


    • paskaromut

      Pojan scenic on ollut todellinen murheenkryyni, se on seissyt suurimman osan "käyttö"-ajastaan risana%¤#"!
      En ole aiemmin uskonut merkkien välillä olevan kummempia eroja, mutta nyt alan kallistua sille kannalle. En IKINÄ ostaisi Renault-merkkistä autoa hänen kokemuksiensa jälkeen!! Mitään vikaa ei löydy minkään KALLIIN testin avulla, satoja euroja on mennyt täysin turhaan, auto ei vain käy. Samaan herkkuun on jo vaihdettu mm. vaihdelaatikko, josta tuli rattaat pihalle, johon remonttiin meni lähes tonni. Ja muihin ongelmiin on uponnut toinen mokoma. Koskaan ei oo tiennyt lähteekö se käymään, ja pääseekö perille! Antureita ym. on vaihdetty, itse tutkittu ja korjaamoilla seisotettu. Ei mitään hyötyä!!! !"#¤%
      Poika lepsiperheineen on jatkuvastu joutunut turvautumaan omaan LADAANI, joka toimii kuin junan vessa, oli kesä tai talvi. Onneksi jäin juuri eläkkeelle, jotta voin autoani heille lainata. Eikö nykyään enää OSATA tehdä LUOTETTAVIA autoja, pitääkö niisä olla niin SAATANASTI elektroniikkaa, etteä ovat aina rikki??? Mihin tuollaisista romuista vois valittaa, eihän ne täytä alkuperäistä tehtäväänsä LAINKAAN, vaan vievät omistajaltaan RAHAT ja HERMOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • I love my Scenic

        Ompa surkeaa luettavaa. Ilmeisesti tänne ovat päätyneet valittamaan ne kaikkein huono-onnisimmat Scenic ostajat.
        Itselläni on tuurannut sen verran oman Sceniccini kanssa että takana on 100 000 km huoletonta, mukavaa ja turvallista ja ilm. aika taloudellistakin matkantekoa. Nyt odottelen uuden Scenicin luovutusta.

        PS. Olisiko tyytyväisyyden takeena autoon asianmukaisesti teetätetyt huollot? Auton pitäminen taas vaatii myös omistajaltaankin viitseliäisyyttä.


      • eroon päässyt
        I love my Scenic kirjoitti:

        Ompa surkeaa luettavaa. Ilmeisesti tänne ovat päätyneet valittamaan ne kaikkein huono-onnisimmat Scenic ostajat.
        Itselläni on tuurannut sen verran oman Sceniccini kanssa että takana on 100 000 km huoletonta, mukavaa ja turvallista ja ilm. aika taloudellistakin matkantekoa. Nyt odottelen uuden Scenicin luovutusta.

        PS. Olisiko tyytyväisyyden takeena autoon asianmukaisesti teetätetyt huollot? Auton pitäminen taas vaatii myös omistajaltaankin viitseliäisyyttä.

        Että huollot pitää tehdä. Puolia, ikkunanostimia, vaihdelaatikon stefaa, vms pikku asiaa ei huolleta edes merkkihuollossa vaan ne hajoaa vaikka huoltaisit autoasi kuinka.
        Ajovalon poltinkin pitää huollossa vaihdattaa ettei vain omin avuin tehdä mitään.
        Bilian huoltokin pitäisi huoltaa että eivät enempää rikkoisi huollettavia.
        Kahdekan vuotta relluilua riitti eikä enää toivottavasti tule sellaista päivää että niin sekaisin olisin että ostaisin kyseisen merkin tuotteita.
        Nykyinen auto (Nissän) on tosin liittoutunut rellun kanssa, mutta toivottavasti tekevät autonsa eri tehtaissa kuin rellu.
        Viimeinen pisara oli ne kirjatut kirjeet jotka maahantuoja lähetti eri tyyppisistä vioista joita ei onneksi omalle kohdalle ennättänyt tulla.


      • Jo 3. Grandi
        eroon päässyt kirjoitti:

        Että huollot pitää tehdä. Puolia, ikkunanostimia, vaihdelaatikon stefaa, vms pikku asiaa ei huolleta edes merkkihuollossa vaan ne hajoaa vaikka huoltaisit autoasi kuinka.
        Ajovalon poltinkin pitää huollossa vaihdattaa ettei vain omin avuin tehdä mitään.
        Bilian huoltokin pitäisi huoltaa että eivät enempää rikkoisi huollettavia.
        Kahdekan vuotta relluilua riitti eikä enää toivottavasti tule sellaista päivää että niin sekaisin olisin että ostaisin kyseisen merkin tuotteita.
        Nykyinen auto (Nissän) on tosin liittoutunut rellun kanssa, mutta toivottavasti tekevät autonsa eri tehtaissa kuin rellu.
        Viimeinen pisara oli ne kirjatut kirjeet jotka maahantuoja lähetti eri tyyppisistä vioista joita ei onneksi omalle kohdalle ennättänyt tulla.

        Mulle on näistä Relluista ja varsinkin Grandeista kertynyt aika paljon kokemuksia ja seuravaakin auto tulee olemaan samaa merkkiä. Olen varmaan poikkeuksellisen onnekas tai sitten käytän autoani erilailla kun nämä tyytymättömät. Mä olen muuten huoltoliikkeenikin toimintaan tosi tyytyväinen (Keskusautohalli) silloin harvoin, kun huolto-ohjelman puitteissa siellä asioin.

        Enkä ole ihan eilisen teeren poika. Mulla on ajo- ja autokokemusta jo liki 30 vuotta.


    • samoja paskoja kaikk

      07 gs diesel,ostin uutena,ajettu nyt 185 000,ainut vika,meni jarruvalo anturi 30 000 kohdalla,makso 30 ekee,ollut hyvä hinta laatu suhde,kulkee ja kiihtyy samaan kuin saman kokoiset audit sun muut ja hinta erolla korjaa monet viat.Tilava perhe auto 5 paikkaisena,ihmettelen ali arvostusta,edellinen v70 ahdas ja paljon enemmän vikoja esim. nivelet

      • juho

        jep volvo se vasta kallis on ylläpitää koskaan ei tienny montako vikaviestiä näytöllä odotti lisää jarru tai jäähdytinnestettä ym auto s80 -o4 bensa2.5at


    • JN

      4. diesel-Megane menossa, -09/08 Megane II 1.5 dCi mennyt 90 tkm ilman ongelmia. Yks GS oli välissä ja nyt toisena kiesinä -04 diesel Scenic, josta turbo kilahti 206 tkm:n jälkeen.

      Se ei sitten tullutkaan enää kovin halvaksi... Kannen oikomisineen 2,9 k€ - mutta merkki pysyy. Nyt on taas takuukonetta joksikin aikaa...

    • korhone4

      ei vituta

    • korhone4

      voi veljet

    • matsoni47

      meni 300000 puhki Scenicillä, 1,4 kone. Apumiehen ikkunan nostinvaijeri sekaisin. Muuten on toiminut kuin junan vessa

      • M-JJJA

        Sen ikkunavaijerin voi korjata ostamalla uuden 11 euron hintaisen muovipulikan - saa ainakin Biliasta. Rispaantuneen vaijerinkin saa kuntoon kun kääntää toisin päin. (niitä saa kuulemma myös Motonetista mittojen mukaan). Nostinmoottoria ei kannata hyrrätä yhtään ylimääräistä kierrosta.

        Ohjeita ketjusta "Ikkunan avausmekanismi paskana". Voi olla, mutta korjaukseen menee tunti.


      • korhone4

        Harvemmin se junan vessa toimiikaan.


    • Annapellu

      2007 Scenic ollut meillä nyt vuoden ja paras auto mitä on ollut. Ehdottomasti plussaa korkeudesta; on ihan älyttömän näppärää laittaa muksuja takapenkille kun ei tarvi selkä kyyryssä kyykistellen työntää niitä sinne... Enää en vaihtais mataliin "normaalikorkuisiin" kun on päässyt tän makuun. Vuoden aikana ei ole ollut mitään vikoja (ei edes sähkölaitteissa, vaikka sitä vähän pelkäsin), ei niin talvella kuin muulloinkaan.
      Tykkään hirmusti!

      • tykkyytä

        Samma här. Kolmas Scenicci menossa ja on ihan tuskaa kun joutuu esim. firman "normaalikorkuisella" farkulla ajamaan.


    • Korhone4

      GumiGeijo Gaiken Gorjaa!

    • 3 puolaa uusinut

      Jos puola hajoo se käy vaan kolmella pytyllä,ei estä ajoa.Mistä helvatun maakuopasta näitä provoilijoita sikiää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe