Lada on turvallinen

TarmoS

Täällä näyttää asiasta tietämättömät kirjoittelevan kaikenlaista muun muassa Ladan turvattomuudesta. Vedotaan käytännön tiedon puutteessa taulukoihin ja niin edelleen. Kovin moni kirjoittaa kaiken maailman turvatyynyistä. Suomen autojen keski-ikä pyörii kymmenen vuoden pinnassa ja kymmenisen vuotta sitten halvemman hintaluokan autoissa ei tämän päivän varusteita ollut. Jokaisessa autossa tärkein turvavaruste sijaitsee penkin ja ratin välissä. Kyllä minä pidän Ladaa ihan turvallisena kulkupelinä. Vaarallisimpia ovat tehokkaat autot ja osaamattomissa käsissä.

16

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JMMK

      Moi, kaikista turvallisin auto on varustettu uusimmilla turvavarusteilla sekä turvallisella kuljettajalla.

      Esim. "uusi" lada 112, turvallisellekin kuljettajalle voi tulla tilanne jolloin auto pysäytettävä niin nopeasti kuin mahdollista, esim. hirvi juoksee eteen. Onko lada turvallinen jos sen jarrut ovat niin takapainoiset, että auto kampeaa poikittain? ABS:iä autossa ei ole eikä saa.

      • autoista yhtään

        mitään. Uusi Lada on 119! Jarrutusmatkan pituuteen vaikuttaa olennaisesti vauhti, mistä pitää pysähtyä. Jo 5km/h korkeampi vauhti nostaa jarrutusmatkaa reippaasi. Lada-miehet ovat tunnetusti runitoituja pysäyttämään auton. Siinä ei apsseja tarvita.


      • Nym mää tiärän
        autoista yhtään kirjoitti:

        mitään. Uusi Lada on 119! Jarrutusmatkan pituuteen vaikuttaa olennaisesti vauhti, mistä pitää pysähtyä. Jo 5km/h korkeampi vauhti nostaa jarrutusmatkaa reippaasi. Lada-miehet ovat tunnetusti runitoituja pysäyttämään auton. Siinä ei apsseja tarvita.

        Olen useasti ihmetellyt miksi ladat ajavat moottoritiellä yleensä enintään 80km/h. Eräskin mateli sitä vauhtia Helsingistä Tampereelle vaikka rajoitus oli 120 koko matkan ja olosuhteet täydelliset.
        (Itse ajoin samaa nopeutta kun oli peräkärry)

        Hän siis ennakoi mahdollista hirvikolaria.


      • sitä että
        Nym mää tiärän kirjoitti:

        Olen useasti ihmetellyt miksi ladat ajavat moottoritiellä yleensä enintään 80km/h. Eräskin mateli sitä vauhtia Helsingistä Tampereelle vaikka rajoitus oli 120 koko matkan ja olosuhteet täydelliset.
        (Itse ajoin samaa nopeutta kun oli peräkärry)

        Hän siis ennakoi mahdollista hirvikolaria.

        moottoritiellä on kaksi kaistaa ja vieläpä samaan suuntaan. Jos edellä ajavan vauhti ei ole riittävä, niin aja ohi. Jos paukut riittää. Kyllä jokaisen pitää saada ajaa sitä vauhtia kuin haluaa. Se on sitä demokratiaa.


      • eikä viitsi
        sitä että kirjoitti:

        moottoritiellä on kaksi kaistaa ja vieläpä samaan suuntaan. Jos edellä ajavan vauhti ei ole riittävä, niin aja ohi. Jos paukut riittää. Kyllä jokaisen pitää saada ajaa sitä vauhtia kuin haluaa. Se on sitä demokratiaa.

        Ladalla ei metelin kohoamisen, tärinän, tutinan ja kaikenlaisen vapinan lisääntymisen vuoksi uskalla eikä käytännössä edes voi ajaa kovempaa kuin kahdeksaakymppiä


      • Skander
        eikä viitsi kirjoitti:

        Ladalla ei metelin kohoamisen, tärinän, tutinan ja kaikenlaisen vapinan lisääntymisen vuoksi uskalla eikä käytännössä edes voi ajaa kovempaa kuin kahdeksaakymppiä

        Suomalaiset yleensä eivät osaa ajaa kovempaa kuin 70-80 km.


      • nus
        eikä viitsi kirjoitti:

        Ladalla ei metelin kohoamisen, tärinän, tutinan ja kaikenlaisen vapinan lisääntymisen vuoksi uskalla eikä käytännössä edes voi ajaa kovempaa kuin kahdeksaakymppiä

        valehtele .110:n huippunopeus 185km/t .auto on ajettavuudeltaan hyvä 140-150km/t nopeuksissa .mikä on toki laitonta ja myös tarpeetonta suomessa .


      • ***
        autoista yhtään kirjoitti:

        mitään. Uusi Lada on 119! Jarrutusmatkan pituuteen vaikuttaa olennaisesti vauhti, mistä pitää pysähtyä. Jo 5km/h korkeampi vauhti nostaa jarrutusmatkaa reippaasi. Lada-miehet ovat tunnetusti runitoituja pysäyttämään auton. Siinä ei apsseja tarvita.

        Tämähän on se tyypillinen vastaus, kun omat argumentit loppuvat. En niinkään sanoisi ladailijoiden olevan rutinoituja pysäyttämään auton. Mistä se rutiini olisi tullut, kun ei koskaan aja autolla? Sen sijaan he ovat erittäin rutinoituneita tukkimaan liikenteen, siihen ei tarvita autoa, vaan Lada riittää.


      • Hubaa
        nus kirjoitti:

        valehtele .110:n huippunopeus 185km/t .auto on ajettavuudeltaan hyvä 140-150km/t nopeuksissa .mikä on toki laitonta ja myös tarpeetonta suomessa .

        Jos Ladalla ajaa (mikä on täysin epätodennäköistä) 140-150 km/h, niin se on puhdasta kamikaze-touhua. Onneksi lada-kuskien kantti ei riitä noihin nopeuksiin. Onhan heilläkin sentään alkeellinen itsesuojeluvaisto olemassa.


      • Mää vaa
        Skander kirjoitti:

        Suomalaiset yleensä eivät osaa ajaa kovempaa kuin 70-80 km.

        "Suomalaiset yleensä eivät osaa ajaa kovempaa kuin 70-80 km. "

        Eivät osaa, juu
        Ei osannut Juha Kankkunen, ei Tommi Mäkinen, ei osaa Marcus Grönholm, eikä Mikko Hirvonen.

        Ei osaa myöskään Keijo Rosberg, Mika Salo, Mika Häkkinen, J J Lehto eikä tietenkään Kimi Räikkönen.

        Lieneekö venäjällä parempia autokuskeja?


      • Iiroj
        Mää vaa kirjoitti:

        "Suomalaiset yleensä eivät osaa ajaa kovempaa kuin 70-80 km. "

        Eivät osaa, juu
        Ei osannut Juha Kankkunen, ei Tommi Mäkinen, ei osaa Marcus Grönholm, eikä Mikko Hirvonen.

        Ei osaa myöskään Keijo Rosberg, Mika Salo, Mika Häkkinen, J J Lehto eikä tietenkään Kimi Räikkönen.

        Lieneekö venäjällä parempia autokuskeja?

        Niinpä. Skander voisikin kertoa venäläisten ralli- ja autourheilusaavutuksista...Ei nyt tule äkkiseltään yhtään heikäläistä mieleen.


      • mahtaa
        *** kirjoitti:

        Tämähän on se tyypillinen vastaus, kun omat argumentit loppuvat. En niinkään sanoisi ladailijoiden olevan rutinoituja pysäyttämään auton. Mistä se rutiini olisi tullut, kun ei koskaan aja autolla? Sen sijaan he ovat erittäin rutinoituneita tukkimaan liikenteen, siihen ei tarvita autoa, vaan Lada riittää.

        olla mahdollista Ladalla tukkia liikenne, kun niitä on teidän mielestä niin vähän ja myyty vielä vähemmän. Teistä viisaista kertokoon joku montako Ladaa tulee tiekilometrille jos kaikki Suomen Ladat olisivat yhtäaikaa liikenteessä.


    • muuten

      nimimerkit ReiskaS ja TaistoS bannattu täältä? Koska nyt reiskan pitää kirjoittaa TarmoS nimimerkillä.

    • Meidän laatokka oli tosi turvallinen.

      Siinä oli ukolla jopa täysautomaattinen ajonesto.
      Yleensä se ei lähtenyt ollenkaan käyntiin ja kun ei aja, ei voi mitään sattuakaan.

      • ..kiinnostunut

        Omistiko "TaistoS" yhteisen Ladan "ukon" kanssa? Ja mikä mahtoi olla "ukon" ja TaistoS:n sukulaisuussuhde.


      • ajonesto

        merkiltään TaistoS jonka tietojen ja taitojen varassa mainitun auton huollot ja korjaukset olivat olleet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      615
      4383
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3520
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3171
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2961
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2324
    6. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2257
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2241
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2040
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2005
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      1973
    Aihe