Täällä näyttää asiasta tietämättömät kirjoittelevan kaikenlaista muun muassa Ladan turvattomuudesta. Vedotaan käytännön tiedon puutteessa taulukoihin ja niin edelleen. Kovin moni kirjoittaa kaiken maailman turvatyynyistä. Suomen autojen keski-ikä pyörii kymmenen vuoden pinnassa ja kymmenisen vuotta sitten halvemman hintaluokan autoissa ei tämän päivän varusteita ollut. Jokaisessa autossa tärkein turvavaruste sijaitsee penkin ja ratin välissä. Kyllä minä pidän Ladaa ihan turvallisena kulkupelinä. Vaarallisimpia ovat tehokkaat autot ja osaamattomissa käsissä.
Lada on turvallinen
16
689
Vastaukset
- JMMK
Moi, kaikista turvallisin auto on varustettu uusimmilla turvavarusteilla sekä turvallisella kuljettajalla.
Esim. "uusi" lada 112, turvallisellekin kuljettajalle voi tulla tilanne jolloin auto pysäytettävä niin nopeasti kuin mahdollista, esim. hirvi juoksee eteen. Onko lada turvallinen jos sen jarrut ovat niin takapainoiset, että auto kampeaa poikittain? ABS:iä autossa ei ole eikä saa.- autoista yhtään
mitään. Uusi Lada on 119! Jarrutusmatkan pituuteen vaikuttaa olennaisesti vauhti, mistä pitää pysähtyä. Jo 5km/h korkeampi vauhti nostaa jarrutusmatkaa reippaasi. Lada-miehet ovat tunnetusti runitoituja pysäyttämään auton. Siinä ei apsseja tarvita.
- Nym mää tiärän
autoista yhtään kirjoitti:
mitään. Uusi Lada on 119! Jarrutusmatkan pituuteen vaikuttaa olennaisesti vauhti, mistä pitää pysähtyä. Jo 5km/h korkeampi vauhti nostaa jarrutusmatkaa reippaasi. Lada-miehet ovat tunnetusti runitoituja pysäyttämään auton. Siinä ei apsseja tarvita.
Olen useasti ihmetellyt miksi ladat ajavat moottoritiellä yleensä enintään 80km/h. Eräskin mateli sitä vauhtia Helsingistä Tampereelle vaikka rajoitus oli 120 koko matkan ja olosuhteet täydelliset.
(Itse ajoin samaa nopeutta kun oli peräkärry)
Hän siis ennakoi mahdollista hirvikolaria. - sitä että
Nym mää tiärän kirjoitti:
Olen useasti ihmetellyt miksi ladat ajavat moottoritiellä yleensä enintään 80km/h. Eräskin mateli sitä vauhtia Helsingistä Tampereelle vaikka rajoitus oli 120 koko matkan ja olosuhteet täydelliset.
(Itse ajoin samaa nopeutta kun oli peräkärry)
Hän siis ennakoi mahdollista hirvikolaria.moottoritiellä on kaksi kaistaa ja vieläpä samaan suuntaan. Jos edellä ajavan vauhti ei ole riittävä, niin aja ohi. Jos paukut riittää. Kyllä jokaisen pitää saada ajaa sitä vauhtia kuin haluaa. Se on sitä demokratiaa.
- eikä viitsi
sitä että kirjoitti:
moottoritiellä on kaksi kaistaa ja vieläpä samaan suuntaan. Jos edellä ajavan vauhti ei ole riittävä, niin aja ohi. Jos paukut riittää. Kyllä jokaisen pitää saada ajaa sitä vauhtia kuin haluaa. Se on sitä demokratiaa.
Ladalla ei metelin kohoamisen, tärinän, tutinan ja kaikenlaisen vapinan lisääntymisen vuoksi uskalla eikä käytännössä edes voi ajaa kovempaa kuin kahdeksaakymppiä
- Skander
eikä viitsi kirjoitti:
Ladalla ei metelin kohoamisen, tärinän, tutinan ja kaikenlaisen vapinan lisääntymisen vuoksi uskalla eikä käytännössä edes voi ajaa kovempaa kuin kahdeksaakymppiä
Suomalaiset yleensä eivät osaa ajaa kovempaa kuin 70-80 km.
- nus
eikä viitsi kirjoitti:
Ladalla ei metelin kohoamisen, tärinän, tutinan ja kaikenlaisen vapinan lisääntymisen vuoksi uskalla eikä käytännössä edes voi ajaa kovempaa kuin kahdeksaakymppiä
valehtele .110:n huippunopeus 185km/t .auto on ajettavuudeltaan hyvä 140-150km/t nopeuksissa .mikä on toki laitonta ja myös tarpeetonta suomessa .
- ***
autoista yhtään kirjoitti:
mitään. Uusi Lada on 119! Jarrutusmatkan pituuteen vaikuttaa olennaisesti vauhti, mistä pitää pysähtyä. Jo 5km/h korkeampi vauhti nostaa jarrutusmatkaa reippaasi. Lada-miehet ovat tunnetusti runitoituja pysäyttämään auton. Siinä ei apsseja tarvita.
Tämähän on se tyypillinen vastaus, kun omat argumentit loppuvat. En niinkään sanoisi ladailijoiden olevan rutinoituja pysäyttämään auton. Mistä se rutiini olisi tullut, kun ei koskaan aja autolla? Sen sijaan he ovat erittäin rutinoituneita tukkimaan liikenteen, siihen ei tarvita autoa, vaan Lada riittää.
- Hubaa
nus kirjoitti:
valehtele .110:n huippunopeus 185km/t .auto on ajettavuudeltaan hyvä 140-150km/t nopeuksissa .mikä on toki laitonta ja myös tarpeetonta suomessa .
Jos Ladalla ajaa (mikä on täysin epätodennäköistä) 140-150 km/h, niin se on puhdasta kamikaze-touhua. Onneksi lada-kuskien kantti ei riitä noihin nopeuksiin. Onhan heilläkin sentään alkeellinen itsesuojeluvaisto olemassa.
- Mää vaa
Skander kirjoitti:
Suomalaiset yleensä eivät osaa ajaa kovempaa kuin 70-80 km.
"Suomalaiset yleensä eivät osaa ajaa kovempaa kuin 70-80 km. "
Eivät osaa, juu
Ei osannut Juha Kankkunen, ei Tommi Mäkinen, ei osaa Marcus Grönholm, eikä Mikko Hirvonen.
Ei osaa myöskään Keijo Rosberg, Mika Salo, Mika Häkkinen, J J Lehto eikä tietenkään Kimi Räikkönen.
Lieneekö venäjällä parempia autokuskeja? - Iiroj
Mää vaa kirjoitti:
"Suomalaiset yleensä eivät osaa ajaa kovempaa kuin 70-80 km. "
Eivät osaa, juu
Ei osannut Juha Kankkunen, ei Tommi Mäkinen, ei osaa Marcus Grönholm, eikä Mikko Hirvonen.
Ei osaa myöskään Keijo Rosberg, Mika Salo, Mika Häkkinen, J J Lehto eikä tietenkään Kimi Räikkönen.
Lieneekö venäjällä parempia autokuskeja?Niinpä. Skander voisikin kertoa venäläisten ralli- ja autourheilusaavutuksista...Ei nyt tule äkkiseltään yhtään heikäläistä mieleen.
- mahtaa
*** kirjoitti:
Tämähän on se tyypillinen vastaus, kun omat argumentit loppuvat. En niinkään sanoisi ladailijoiden olevan rutinoituja pysäyttämään auton. Mistä se rutiini olisi tullut, kun ei koskaan aja autolla? Sen sijaan he ovat erittäin rutinoituneita tukkimaan liikenteen, siihen ei tarvita autoa, vaan Lada riittää.
olla mahdollista Ladalla tukkia liikenne, kun niitä on teidän mielestä niin vähän ja myyty vielä vähemmän. Teistä viisaista kertokoon joku montako Ladaa tulee tiekilometrille jos kaikki Suomen Ladat olisivat yhtäaikaa liikenteessä.
- muuten
nimimerkit ReiskaS ja TaistoS bannattu täältä? Koska nyt reiskan pitää kirjoittaa TarmoS nimimerkillä.
Meidän laatokka oli tosi turvallinen.
Siinä oli ukolla jopa täysautomaattinen ajonesto.
Yleensä se ei lähtenyt ollenkaan käyntiin ja kun ei aja, ei voi mitään sattuakaan.- ..kiinnostunut
Omistiko "TaistoS" yhteisen Ladan "ukon" kanssa? Ja mikä mahtoi olla "ukon" ja TaistoS:n sukulaisuussuhde.
- ajonesto
merkiltään TaistoS jonka tietojen ja taitojen varassa mainitun auton huollot ja korjaukset olivat olleet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot6294564Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j493570Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.1033461- 383011
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni132429Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192364- 322271
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my172120- 292045
Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu482013