Pissaaminen unessa

Dorka-eemeli

Terve!

En tiedä onko tämä varsinainen unihäiriö, mutta minulle käy välillä siten, että näen unta kusemisesta tai jostain muusta nesteeseen liittyvästä (esim. tulipalon sammuttaminen) ja kun herään, pissat on tullu sänkyyn viimeksi viime yönä. Saatan herätä samantien, tai vasta aamulla.

Onko ketään muuta, jolla on käynyt samoin. Mikään erityinen murhe tämä ei ole, sängyssä on suoja ja rakas avovaimo ei asiasta välitä, mutta välillä olen ihmetellyt tätä. Netistä löytyy tietoa vain lasten yökastelusta ja yleisestä lähinnä naisilla tapahtuvasta virtsankarkailusta, mutta en oikein lue itseäni kumpaankaan, koska olen 28 vuotias mies. Lisäksi kusi ei luultavasti edes ns. karkaa, vaan avovaimon mielestä saatan jopa pusata sitä ulos nukkuessani (nykyään hän tietty herättää jos huomaa tämän).

Näitä unia olen nähnyt aina ja saatan myös puhua ja huitoa unissani. Lisäksi nukun erittäin syvästi, eli omistan kolme herätyskelloa, joista välillä yksikään ei tunnu toimivan.

7

7484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatta-Liisa

      Hei Eemeli! Et ole dorka! Minun mieheni on jonkin verran yli 40v, hänelle sattui muutama yöpissaaminen, joka aiheutti hirveää häpeää ja pelkoa hänessä. En osaa sanoa mistä ko. vaiva johtuu, mutta minun miehellä todettiin diabetes. Hän sai lääkkeet (ei insuliinipistoksia) tablettimuodossa, on alkanut liikkua, pudottanut painoaan n. 20 kg, eikä ole enää ollut yökasteluja. Lisäksi hänellä oli uniapneaa, joka sekin on jäänyt pois. Mitä jos otattasit ihan perusverikokeet, verensokeri ym. Tsemppiä jatkoon!

      • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...

        Mies tuli lääkärin vastaanotolle ja vaivana oli sama kuin ketjun aloittajalla. Hän näki unta, että pieni vihreä mies kiipeää käsivartta pitkin olkapäälle ja kuiskaa korvaan: "Lähdetäänkö kuselle?" Ja sitten mies heräsi siihen, että oli kastelemassa sänkynsä.

        Lääkäri neuvoi käyttämään korvatulppia, jotta mies ei kuulisi kun pieni vihreä mies kuiskii.

        Parin viikon kuluttua mies tuli uudelleen lääkäriin. Kertoi, että korvatulpat auttoivat. Mutta oli jättänyt kokeeksi pois yhtenä yönä. Pieni vihreä mies oli tullut kiukkuisena haukkumaan, että tulpat olivat hänen kiusakseen laitettu. "Mutta ei se mitään. Kuule - lähdetäänkö paskalle?"


      • idiootti!
        jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj... kirjoitti:

        Mies tuli lääkärin vastaanotolle ja vaivana oli sama kuin ketjun aloittajalla. Hän näki unta, että pieni vihreä mies kiipeää käsivartta pitkin olkapäälle ja kuiskaa korvaan: "Lähdetäänkö kuselle?" Ja sitten mies heräsi siihen, että oli kastelemassa sänkynsä.

        Lääkäri neuvoi käyttämään korvatulppia, jotta mies ei kuulisi kun pieni vihreä mies kuiskii.

        Parin viikon kuluttua mies tuli uudelleen lääkäriin. Kertoi, että korvatulpat auttoivat. Mutta oli jättänyt kokeeksi pois yhtenä yönä. Pieni vihreä mies oli tullut kiukkuisena haukkumaan, että tulpat olivat hänen kiusakseen laitettu. "Mutta ei se mitään. Kuule - lähdetäänkö paskalle?"

        Millanen ääliö kirjoittaa tänne tollasta läppää? Tai no, onhan niitä ääliöitä.


    • anniu

      Minullekin pari kertaa käynyt noin. En usko että vaiva on mitenkään vakava, itsekin nimenomaan kussut juuri kusemisunia nähdessäni. Tietysti noloahan se on, ja esimerkiksi uuden suhteen aloitettuani pelkään usein yöllistä pissaamista joka nolaisi minut uuden kumppanin silmissä.
      Mutta olen muutenkin aika liikkuvainen unissani, saatan puhua ja liikkua ja en aina erota unta ja totta, luultavasti asialla jotain juuri tällaisten yleisten unihäiriöiden kanssa tekemistä. Ja kuten eräs kommentoija mainitsi, myös verensokerilla voi ehkä olla yöpissauksen kanssa tekemistä, koska itselläni sokeriarvot heiluvat tosi rankasti vaikken olekaan diabeetikko. Mutta jos asia vaivaa niin kannattaa käydä lääkärillä juttelemassa.

    • MikaelGabri

      itsellä satunnaista yökastelua, mitään sairautta ei ole löytynyt, mutta "ylihengitän". Happirikas ilma saa mut sikeään uneen, jolloin saatan kastella vuoteen. Esim noloa laskettelureissulla Lapissa. Päivät rinteessä. Olen ratkaissut kaveriporukassa pikku salaisuuteni makuupussilla ja salaa puen vaipat varolta. Myös zyrtec allergialääke aiheuttaa kastelua.

    • shhgshgs

      Minä olen myös nähnyt unta että menen vessaan kuselle ja sitten herännyt siihen kun sänky on märkä joskus 5-7 vuotiaana, mutta aikuisena näen vieläkin kusemisunia mutta en kuitenkaan kastele sänkyä.

    • Nolotyttö

      Minulla tätä pissaamis juttua tapahtui yli 10 vuotta, pienestä asti. Siskollani oli myös se mutta se loppui hänellä n. 4-5v. Meidän suvussa sitä on mummillani jajaja.. Tätä tapahtuu yhä (joskus) Mummini sanoi, että puolukka auttaa siihen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe