Espoon kartano ja liftarit

ilmeisesti tosiaan

Veljeni on tehnyt paljon ravintola-alan työkeikkoja ja yksi niistä osui juuri Espoon kartanoon. Kaikki sujui ihan normaalisti, kunnes vieraat olivat lähteneet, ovet oli lukittu ja henkilökunta kotiin lähdössä. Tällöin he havahtuivat, että talossa oli vielä joku, joka liikkui huoneista toiseen ja menossa yläkertaan kaiketi.Alkuun he luulivat sen olleen jonkun kännisen örveltäjän toikkaroineen tiloissa, kunnes näkivät jonkin vanhan naisen utuisen hahmon katoavan jotenkin oudosti toiseen huoneeseen.Olen kysellyt,oliko hahmo ihmisen muodossa ja hän kertoi sen tosiaan olevan vanhan naisen pitkässä tummassa hameessa. Sen sijaan hahmon äärirajoja oli mahdoton tarkasti havaita. Todistajia tapahtuneelle on neljä ihan täyspäistä ja vesiselvää ravintolatyöntekijää.
Toivoisin erityisesti Noita-Naisen kommentteja ja miksei muidenkin mistä on kyse ja mitä olette havainneet.
Samoin työkaverini kävi jonkun tyttöystävän luona Helsingin Hakaniemen torneissa, missä alkoi tapahtua selittämättömiä ilmiöitä, kuten valot ja kynttilät syttyivät ja sammuivat ihan omia aikojaan, kenenkään niihin puuttumatta, esineitä putoili pöydiltä vähän väliä ja pöydän kynttelikkö leijui katonrajassa, vaikka nämä kaksi ihmistä olivat toisella puolella huonetta. Kaveri ei suostu toiste samaan kämppään.Onko asunnossa jokin henki-olento, joka haluaa saada huomiota tai koittaa viestittää esim. uhkaavasta vaarasta.
Kolmanteen tapaukseen haluaisin erityisen kovasti juuri Noita-Naisen arvioita ja muidenkin kokemuksia vastaavista.Olen kuullut Helsingin Hietaniemen hautausmaan lähettyvillä liikkuneesta liftari tytöstä, joka nousee pimeällä autoon, istuu hetken apukuljettajan paikalla täysin vaiti ja hetken päästä häviää täysin huomaamatta. Ainoastaan sateella märkä penkki kertoo, että vieressä istui tosiaan joku/jokin. Saivartelijoille kerrottakoon, että kyseessä ei ole Tena-ladyt unohtanut inkontinenssi-tyttö. Luin vastaavan jutun jostain Keski-Suomesta, missä resuinen tyttö oli joutunut raiskaaja-murhaajan kynsiin eikä näinollen saa sielulleen rauhaa.Myös jossain päin Pirkanmaata on ollut samanlainen outo liftarin katoaminen.Kysellessäni lisää mm. missä ja koska,kirjoittaja katosi samalla lailla(yllätys?).Noita-Nainen,mistä on kysymys, onko jokin rauhaton sielu vaelluksellaan vai mitä ympärillämme tapahtuu.Voisin vaikka kirjoitella hiukan Noita-Naiselle tarkemmin, jos kiinnosta tai muillekin. Luen ainoastaan asiallliset vastaukset, kiitos.

7

1354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leda

Tarinasi muistutti mieleeni tossa 70-luvulla alueella Nivala-Ylivieska, sekä mm. Savossa liikkui tietääkseni tummiin pukeutuneita jotka katosivat autosta kesken ajon 70-luvulla, paikalliset sanomalehdet kirjoittivat tuolloin asiasta laajastikin. liikkuneen tumman liftarin. Ihme juttu on, että näitä liftareita on tavattu myös Sri Lankassa, tuttavani kertoman mukaan. Elokuva The Mothman on tosi tapaukseen perustuva filmi.Pääosassa Richard Gere.Tapahtunut muistaakseni Point Pleasantissa Ohiossa. Vaikuttaa siltä, että nämät liftarit eivät ole kummituksia, vaan toiselta atsolta tulevia vierailijoita.

• .....

Ensi kerralla sitten muistetaan kappalejaot.

• ole mikään asiantuntija

vaan ihan tavallinen noin 25v tyttö Pirkanmaalta. Ei hänen juttujaan kannata todesta ottaa niinkuin ei muidenkaan amatöörien.

• on päivien pelastus
        ole mikään asiantuntija kirjoitti:

vaan ihan tavallinen noin 25v tyttö Pirkanmaalta. Ei hänen juttujaan kannata todesta ottaa niinkuin ei muidenkaan amatöörien.

"ihan tavallinen noin 25v"

no sen kirjoitusten perusteella ei ihan kaikilla pytyillä koneet käy :P

oletko muuten itse ammattilainen? ;)

• ammattilaisuus
        ole mikään asiantuntija kirjoitti:

saavutetaan? Onko joitakin tutkintoja tai testejä?

• Marsu

Moi1 Olen 42 v nainen. Mökillämme Padasjoella, joka on melko vanha ja siirtynyt sukupolvelta toiselle on tapahtunut outoja asioita niin pienestä, kun muistan.Näitä asioita ei tietenkään koko ajan tai joka kerta tapahdu, muuta jotain outoa on meneillään siinä mökissä. Isäni puolelta asiaan liittyy myös suvun mukana tullut hiukan poikkeuksellinen tausta, mutten voi siitä kertoa. Isäni on nähnyt aikoinaan kuolleen kaverinsa lapsuuden ajoilta, jopa keskusteli hetken tämän kanssa, kunnes pikku poika katosi portaissa jäljettömiin tämän näimme minä, äitini ja isäni samaan aikaan.Isäni iso äiti on myös ilmaantunut ovi aukolle mökin sisällä valkoisessa kaavussa katsellut ympärilleen ja kadonnut.Tämän näki isäni ja kaksi veljeäni.Veljeni on nähnyt yöllä jonkun tuntemattoman tumman naisen ovella joka viittoi veljeäni mukaansa ja kertoi vasten tahtoansa lähteneen liukumaan tätä naista kohden, kunnes oli huutanut isääni hereille.Isäkin näki tämän naisen hetken.Otti aseen esille ja nainen oli lähtenyt ulos ja kadonnut siinä polulla olemattomiin.Eikä vielä lopu tähän.Olemme ihan nyt viime vuosien aikana käyneet mökillä neljän ystäväni kanssa ja olen selkeästi tuntenut, että Isäni on paikalla.Saman illan aikana Isäni ilmestyi myös kaverilleni ja hänen kumppaninsa sanoi tupakalle mentyämme ulos älkää istuko siihen siinä istui äsken hetken aikaa, tumma mies ja katseli järvelle hän koki sen läsnä olon ja pystyi hahmottamaan jotain, muttei siis suoranaisesti nähnyt tarkkaa kuvaa.Olen hetkittäin tuntenut myös mummini läsnä olon ja tuoksun aivan selkeästi.Tämä tunne edelleen toistuu välillä siellä ollessa, mutta ei enää yhtä paljon.Olen myös melko pienenä nähnyt isoisäni istuvan ullakon sängyllä nuorempana ja sotilas uniformussaan.Ja varmaan ehkä edelleen jotakin ilmaantuu, koska näinkin moni on asiaa ollut todistamassa ja tuntenut ylimääräisten henkilöiden läsnä olon.Kuka tietää, mikä on sen tarkoitus vai haluavatko he olla vain läsnä lähiomaisiaan ja tuttuja paikkoja, jotka ovat olleet heille tärkeitä??? Jos nyt joku haluaa irvailla tällä kertomuksella siitä vaan, mutta itse tiedän tasan tarkkaan mitä on tapahtunut.

• Atte Ateisti

Jännää että tuo Espoonkartanoon liittyvä tarina jatkaa elämistään. Mielestäni se kuitenkin pohjautuu J.L. Runebergin runon "Matkamiehen näky" väärinymmärtämiseen:

Matkamiehen näky
      1. Kenenkä linna se, jonk' äskettäin
      tien varrell' illan hämärässä näin?
      Niin komeaa ei tienoill' ollut toista.
      Mut kolkoksi kuin haudan muistan sen
      ja synkäks, autioksi; akkunoista
      vain valo loisti yhden huonehen.

2. Ma seisahduin ja katsoin: kartanon
      salista valo virtas varjoton.
      Niin tarkkahan, kuin suinkin näkö jaksoi,
      sielt' ihmisiä etsin silmilläin,
      mut vaivaa tuskin tarkastus se maksoi,
      ma haamua vain kaksi siellä näin.

3. Ol' vaimo toinen, suruvaatteissaan
      ylevä, vaikka kumarruksissaan;
      hopeina valui pitkät suortuvansa.
      Mies toinen oli, mustissa myös tää,
      pää pystyssä, vaikk' ikä lumillansa
      sen peitti myös hän kantoi kynttilää.

4. Mä katsoin vielä. Salin seinähän
      ol' asetettu kuva; taulun tän
      likellä näin mä vielä taulun toisen.
      Kun nainen ehti niiden etehen,
      kohotti katsantonsa hän ja loi sen
      kuin rukoellen niiden puolehen.

5. Ken oli hän? On hetki kulunut:
      hän mennyt on ja valo sammunut,
      kuin kartanossa kaikki oisi maannut.
      Kenties hän oli haamu rauhaton
      tai kuvain kumartaja? Liekö saanut
      vieraalla maalla vieraan uskonnon?

6. Ei, haamu hän ei ollut rauhaton -
      mit näit, se rauhaisaa ja totta on.
      Mut samaa matkaa jos sä kuljet toiste
      sivuitse linnan samaan aikahan,
      salista kohtaa sua sama loiste,
      ja vanhuksen näät siellä kulkevan.

7. Jo monta ajastaikaa peräkkäin
      tään saman palvelijan kanssa näin
      hän ennen yötä astuu kaikin illoin.
      Sen hetken päästä hänt' et nähdä saa;
      kun hetki toinen kulkee, hän jo silloin
      on ottamassa unta rauhaisaa.

8. Ne kuvat, joita siinä katsoivat,
      ne kaksi Ramsay veljest' olivat,
      he kasvoivat tään linna katon alla.
      Lemulla toinen sortui kuolemaan
      ja toinen heti jälkeen Lapualla,
      ja kumpainenkin eestä synnyinmaan.

9. Heist' urhotöitä taru kertoilee,
      ja Suomen runo vielä laulelee,
      kuin kuoloon nuorna veljespari moinen
      maan eestä voittain oli lähtenyt,
      ykskolmatta kun vuotta oli toinen,
      yhdeksäntoista toinen täyttänyt.

10. Vaan vaimo, jonka veljeksien luo
      näit hiljalleen kuin haamun käyvän, tuo
      ol' äiti urhoveljein. Yöt' ei voinut
      hän käymätt' olla muistoaarteilleen:
      hän kuvia ei siellä jumaloinut,
      hän hyvää yötä lausui lapsilleen.

http://www.finlit.fi/tietopalvelu/runeberg/ramsay.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe