2.4 Avensis

kiinnostaisi kovasti

Millaisia kokemuksia Toyotisteilla on tuollaisesta 2.4-koneella varustetusta Avesta? Onko paha kulutus?
Nehän on kaikki automaatteja.
Olen tässä katsellut vm.2005 noin 27tkm ajettua yksilöä, lähtisi kaupasta vähän reilulla 25000eurolla.

En vielä käynyt koeajamassa. Varmaan vetäisi asuntovaunua kesälomareissuilla mukavasti. 2.0-moottorinen versio olisi toinen vaihtoehto.

8

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kova kulutus

      ja sisustus helisee. Ohjaus on epämääräinen joskin parempi kuin noissa sähkötehosteisissa Aveissa. Polttimoita menee ja ohjauskulmat pitää välillä säätää. En suosittele kenellekään.

      • 2.4 ave on

        "sisustus helisee" ei ainakaan minulla helise, maantiekulutus on ollut pitkällä matkalla jopa 6,8 L/100 km, normaali ruuhka työmatkaajolla vie 10,8 L/ 100 km. Vääntää hyvin ja hyvin se iso perhevaunukin tulee siellä perässä, kuin lennossa. Etupolttimoita ei ole mennyt vielä kertaakaan kun on nuo xenonit, olen ajanut 80 tkm. Takalamppuja olen vaihtanut kerran 2 kpl:tta. Takuuna on ainoastaan vaihdettu joku ajovakausmötikkä, joka tosin ilman takuuta olisi maksanut 800 euroa!! Huoleton auto ja tosi mukava. Kesärankaat vaihdoin vähän paksumpiin, dunlop matalaprofiilirenkaat pitivät kovaa meteliä, nyt on nokian hakka v alla.


    • AVE2005

      Kulutus riippuu ajotavasta ja olosuhteista,
      mulla 2.0 manuaali vei vajaa 8 l/100 normaali seka-ajossa ja 2.4 menee samoilla ajoreiteillä alle 9:llä litralla. Toki kaupungissa saa menemään reilusti enemmänkin ja vastaavasti maantiellä menee yllättävän vähällä. Raskaan kärryn kanssa bensaa palaa kyllä suht reilusti, mutta niin kai se vaunu/kärry vaikuttaa kaikkiin bensakoneisiin. Kulkupuoli on kyllä parempi käytännön ajossa kuin 2.0 manuaalissa, kulkee tosi vaivattomasti. Koeaja ehdottomasti molemmat vaihtoehdot, 2.0 manuaalissa on aika pitkät vaihdevälitykset eikä siten jaksa mennä vaunun kanssa kovin hyvin 5.vaihteella. Automaatti parempi vetohommissa, et tarvitse polttaa kytkintä parkkeeraushommissa.

      • vetohommasta

        Ei sitä kytkintä tarvitse polttaa manuaaliissa, kun osaa kaasun ja kytkimen yhteispelin.

        5. vaihteella ei ole suositeltavaa edes vetää mitään, väänsi kone tai ei.


    • Itsellä ollut 2,4 sedan -04 mallinen 4kk...

      Kulutuksesta (laskennallisia tuloksia, ei ajotietokoneen lukemia).
      -Maantiellä n.7,5l/100km
      -Seka-ajo n.9,5l/100km
      (hämmästyttävän hyvin ajotietokone näyttää oikeita lukemia)

      Vertailuna käytän Corolla 1,6 -02 lukemia;
      -Maantiellä 6-7l/100km (talvella meni kuuteen litraan talvirajoituksien takia).
      -Seka-ajo n. 7,6l/100km

      No tokihan parempaa kiihtyvyyttä tulee käytettyä lähes päivittäin ohitustilanteissa, joka hörppää soppaa...

      Vasta 8tkm takana, eikä ihmeempiä ongelmia.
      Vinkuvat etujarrut fiksasin ja takavalopolttimot meni uusiksi (mittarissa nyt 52 tkm).

      Tämä on ensimmäinen automaattivaihteinen auto minulle, joten huono verrata muihin.

      Itse ainakin tyytyväinen valintaani.

      • avelance

        niin miten fiksasit vinkuvat jarrut?


      • avelance kirjoitti:

        niin miten fiksasit vinkuvat jarrut?

        Puhdistin (etu)jarrupalat ja -satulat huolellisesti ja laitoin jarrupalojen kiinnityspintoihin kuparitahnaa (ei siis jarrupintoihin). Lisäksi viilasin jarrupalojen kitkapintojen reunat pyöreiksi. Ainakin toistaiseksi jarrut pysyneet hiljaisina.


      • tojolla
        einarise72 kirjoitti:

        Puhdistin (etu)jarrupalat ja -satulat huolellisesti ja laitoin jarrupalojen kiinnityspintoihin kuparitahnaa (ei siis jarrupintoihin). Lisäksi viilasin jarrupalojen kitkapintojen reunat pyöreiksi. Ainakin toistaiseksi jarrut pysyneet hiljaisina.

        on toinen ave yksi ajovalo palanut ekasta nyt ei vikaa mitään uudemmassa keskikulutus 8.5l.laskettuna suosittelen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1724
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      215
      1347
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      239
      1309
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      42
      1157
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      98
      1157
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1059
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      151
      1058
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      64
      1046
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      255
      1022
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      189
      883
    Aihe