Vaihdanko Jaguariin?

aikuinen nainen

Hei, olen vuosikymmeniä ajellut Mazdalla (626, nyt 6) ja tykännyt autosta, kun ei koskaan mitään vikoja, kunhan huoltaa ja tankin täyttää. Jaguaaria olen aina ihaillut ja nyt olisi tarjolla 05 vuoden S-tyypin malli kaikilla herkuilla. Huokuttelee, mutta olen kuullut, että jaguaareissa on paljon vikoja, varsinkin talvella. Oma autoni on myös 05 mallia ajettu vasta 45.000 ja tehtään takuuta jäljellä vielä puoli vuotta. Tämä jaguaari on 90 000 ajettu ja siis sama vuosimalli kuin omani. Kertokaa, kannattaako vaihtaa tähän vai ostaa joku uusi auto.

27

7116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täplärapu
    • S-type itsellä

      Mietin aikanaan samaa. Ostaako uusi japsi vaiko käytetty S-type (ajettu 90tkm). Ostin S-typen, enkä ole katunut hetkeäkään. Kyllä Jagge on sentään Jagge. Japsi on uutena hyvä, mutta kun ajat jonkin aikaa niin se on käytetty perusauto, joita on liikeneteessä tuhansittain. Jagge on vanhanakin ihailtu ja klassikko.

      Jaguar ei ole ollut mikään erityisen kallis ylläpitää, mutta hieno peli ajaa ja herättää huomiota. Siinä on myös persoonallisuutta.

      Elämä on lyhyt - jos kerran olet ihaillut Jaguaria, niin hanki se. Jos jostain kummasta syytä et pidäkään siitä (mitä en usko), niin myy pois. Helppoa - eikö totta ; -)

    • luepa tästä
      • koslamän

        Siis mitä vittua: "Tilat ovat loistavat – varsinkin takapenkillä on sen verran ruhtinaalliset tilat, että siellä matkustaisi mielikseen pitempiäkin matkoja"

        Ne takapenkin tilathan on ihan onnettomat, vaikka auto on ulkomitoiltaan suuri. Lisäksi on kokemusta "pitemmästäkin matkasta" S-typen takapenkillä: todella epämukavaa.


    • jaggekuski jo 2 vuotta

      Ei ongelmia laadussa.

      http://www.jaguar.fi/ajankohtaista.asp?l=

      Itselläni on S-Type ja voin sanoa että aina kun ajan tulen hyvälle mielelle. Aikaisemmin oli Volvo, joka sekin on hyvä auto, mutta ei vaan anna samoja fiiliksiä.

    • VIlleeeeeeeee

      Mondeohan on aina ollut hyvä ajaa eli sen puolesta varma ostos. S-type on mielestäni muuten kyllä aivan pirun ruma auto varsinkin keulasta, mutta sehän on makuasia.

      British Leylandin aikoihin verrattuna nykyiset Jaguarit ovat ovat aivan eri maailmasta laadultaan, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Anna palaa ja vaihda Jaguariin. Tuskin joudut pettymään.

      • VIlleeeeeeeee

        Korjaus edelliseen viestiin. S-type perustuu samalle alustalle kuin jenkkiautot Lincoln LS ja Ford Thunderbird. X-type siis jakaa Mondeon kanssa saman perustan.


      • jepsistä
        VIlleeeeeeeee kirjoitti:

        Korjaus edelliseen viestiin. S-type perustuu samalle alustalle kuin jenkkiautot Lincoln LS ja Ford Thunderbird. X-type siis jakaa Mondeon kanssa saman perustan.

        Audilla ja Skodalla on sama alusta. Silti Skoda voitti Audin TM:n testissä.


      • merkitse niin paljon
        VIlleeeeeeeee kirjoitti:

        Korjaus edelliseen viestiin. S-type perustuu samalle alustalle kuin jenkkiautot Lincoln LS ja Ford Thunderbird. X-type siis jakaa Mondeon kanssa saman perustan.

        Kysehän on vain alustalevystä johon muut alustan osat kiinnitetään. Syykin moiseen löytyy ainoastaan kustannussäästöjen puolelta. Nämä suurimmat parkujat ja herjaajat eivät yleensäkkään käsitä mistä puhuvat eikä heillä ole koskaan ollut varaa ostaa Jaguaaria. Jos yhtään seuraa alalla tapahtuvaa kehitystä niin huomaa että ko. yhteisistä alustalevyistä on tullut JOKA IKISELLE automerkille hyväksi havaittu tapa. Voin sanoa teille Mondeoksi haukkujille että ottakaapa asioista selvää ennen kuin tuotte julki tyhmyytenne / tietämättömyytenne. Ne muut alustan osat (joilla on enemmän merkitystä ajo-ominaisuuksiin) ovat todellakin aivan eri luokkaa. Ei ole montaa automerkkiä jossa löytyy lähes lentokoneluokkaa olevaa hiottua ja kiillotettua osaa alustasta. Mulle on turha vittuilla, tiedän mistä puhun. Omistan kaksi Jaguaaria joista kumpikaan ei ole X-Type ja nautin todella ko. autoilla ajamisesta kesät talvet. Tämä kirjoitus ei ole tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.


      • xcvbnm,
        merkitse niin paljon kirjoitti:

        Kysehän on vain alustalevystä johon muut alustan osat kiinnitetään. Syykin moiseen löytyy ainoastaan kustannussäästöjen puolelta. Nämä suurimmat parkujat ja herjaajat eivät yleensäkkään käsitä mistä puhuvat eikä heillä ole koskaan ollut varaa ostaa Jaguaaria. Jos yhtään seuraa alalla tapahtuvaa kehitystä niin huomaa että ko. yhteisistä alustalevyistä on tullut JOKA IKISELLE automerkille hyväksi havaittu tapa. Voin sanoa teille Mondeoksi haukkujille että ottakaapa asioista selvää ennen kuin tuotte julki tyhmyytenne / tietämättömyytenne. Ne muut alustan osat (joilla on enemmän merkitystä ajo-ominaisuuksiin) ovat todellakin aivan eri luokkaa. Ei ole montaa automerkkiä jossa löytyy lähes lentokoneluokkaa olevaa hiottua ja kiillotettua osaa alustasta. Mulle on turha vittuilla, tiedän mistä puhun. Omistan kaksi Jaguaaria joista kumpikaan ei ole X-Type ja nautin todella ko. autoilla ajamisesta kesät talvet. Tämä kirjoitus ei ole tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.

        Muistuipa mieleen yksi Top gearin jakso muutaman vuoden takaa, jossa kyseisen luokan autoja testattiin. Jaguar x-typen kierrosaika testiradan ympäri oli joukon huonoin ja Mondeo oli nopein. Että taitaahan ne osat vähän eri luokkaa olla.


      • kyllähän
        jepsistä kirjoitti:

        Audilla ja Skodalla on sama alusta. Silti Skoda voitti Audin TM:n testissä.

        Se ajo ominaisuuksiin tekee erittäin suuren vaikutuksen. Skoda voitti varmaan koneellaan tai tiloillaan.


      • vanin maskeerattu
        jepsistä kirjoitti:

        Audilla ja Skodalla on sama alusta. Silti Skoda voitti Audin TM:n testissä.

        Sama korikin niissä kuin ekassa Mondeossa. Takatilat onnettomat. Ja vikojahan Fordeissa on kuin vilkkilässä rottia.


      • TheJagMan
        merkitse niin paljon kirjoitti:

        Kysehän on vain alustalevystä johon muut alustan osat kiinnitetään. Syykin moiseen löytyy ainoastaan kustannussäästöjen puolelta. Nämä suurimmat parkujat ja herjaajat eivät yleensäkkään käsitä mistä puhuvat eikä heillä ole koskaan ollut varaa ostaa Jaguaaria. Jos yhtään seuraa alalla tapahtuvaa kehitystä niin huomaa että ko. yhteisistä alustalevyistä on tullut JOKA IKISELLE automerkille hyväksi havaittu tapa. Voin sanoa teille Mondeoksi haukkujille että ottakaapa asioista selvää ennen kuin tuotte julki tyhmyytenne / tietämättömyytenne. Ne muut alustan osat (joilla on enemmän merkitystä ajo-ominaisuuksiin) ovat todellakin aivan eri luokkaa. Ei ole montaa automerkkiä jossa löytyy lähes lentokoneluokkaa olevaa hiottua ja kiillotettua osaa alustasta. Mulle on turha vittuilla, tiedän mistä puhun. Omistan kaksi Jaguaaria joista kumpikaan ei ole X-Type ja nautin todella ko. autoilla ajamisesta kesät talvet. Tämä kirjoitus ei ole tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.

        pirun hyvin paikkansa. Alusta tuennat, kulmat, säädöt jne. ratkaisevat merkitsevästi. Esim. vanha XJ6 oli alustaltaan aivan erinomainen. Autoa ei meinannut saada luistoon vaikka kuinka yritti runnoa ulos esim. sateessa liikenneympyrästä. Sai pistää kaikki hummat rajusti liikkeelle ja alusta pelasi niin kuin sen pitääkin, eli auto ei lentänyt kylki edellä vastaantulevan kaistalle. Luistoa tuli, mutta varsin pian ankaran jämäkkä palautus - ja pito. Siis kyseessä oli -88 mallin XJ6. Alusta on merkitsevin tekijä hyvässä autossa (moottorin kanssa tietty). Alusta moottori = fiilis.


    • Teppo

      Kun saan kakarat pois jaloista enkä enää tarvitse autoa töissä, niin minäkin voisin vaihtaa Jaggeen.

      Hyvännäköinen, yksilöllinen ja muutenkin "siisti" paketti. Vaatii ilmeisesti vähän rohkeutta vaihtaa, mutta miksipä ei ?

      • aikuinen nainen

        hei, kiitos viesteistä (kaikille). Minä olen saanut muksut pois jaloista ja nyt olisi mahdollisuus vaihtaa. Pelottaa vaan, jos sitä joutuu jatkuvasti käyttämään korjaamolla. Yhdellä ystävälläni oli kaksi jaguaaria peräkkäin ja kummassakin oli varsinkin talvella vikoja vaihdelaatikossa. Nyt hän ajaa mersulla. Musta se auto on vaan niin mukavan näköinen.


      • J..
        aikuinen nainen kirjoitti:

        hei, kiitos viesteistä (kaikille). Minä olen saanut muksut pois jaloista ja nyt olisi mahdollisuus vaihtaa. Pelottaa vaan, jos sitä joutuu jatkuvasti käyttämään korjaamolla. Yhdellä ystävälläni oli kaksi jaguaaria peräkkäin ja kummassakin oli varsinkin talvella vikoja vaihdelaatikossa. Nyt hän ajaa mersulla. Musta se auto on vaan niin mukavan näköinen.

        Vaikka on se valkoisenakin hieno.


      • Muutakun

        Vähän rahaa ja kaupanteon... mitä väliä on jos joskus joutuu maksamaan auton huollosta.


      • TheJagMan

        niin teen minäkin. Meinasin jo tehdä, mutta pitää vielä hetki ajella tolla "pikku" mesellä. (MB E320 T CDI). Kyllähän mese hyvä on, mutta on jo jaggea ikävä kun sellainen kerran oli itselläkin.


    • Minä taas olen kuullut..

      ...että se Mazda on Tojotaakin herkempi ruostumaan ja että se kulkee kylkimyyryä kuin ajokoira ja että hiekoitussora ropisee sen koteloissa niin, että joutuu koko ajan varmistamaan, ettei joku ovista ole auki. Mutta voihan tämä olla turhaa hhupuhettakin.

      Ford on sekä Jaguarin, että Mazdan suurin omistaja. Jaguar on Mazaa varakkaammille ostajille suunnattu merkkei. Miksi ihmeessä se olisi huonompi. Mihin tällainen strategia perustuisi?

      • just joo...

        Mazda on aito japanilainen = laatu kohdallaan. Mazda kestää ja on huoleton sekä hyvin viimeistelty. Mazda ja jaguar ovat autoina varsin eri planeetalta. Jaguar on tehty brittien saarella, ja jos se on samaa kuin muutkin fordit ja land roverit siellä, niin on auto aivan täynnä sähkövikoja ja kaikennäköisiä muita laatuongelmia. Aina pitää jotain tietokonetta tai ohjelmaa päivittää, koneet ei kestä, tämä on mitä minä olen kuullut.


      • Styperisti
        just joo... kirjoitti:

        Mazda on aito japanilainen = laatu kohdallaan. Mazda kestää ja on huoleton sekä hyvin viimeistelty. Mazda ja jaguar ovat autoina varsin eri planeetalta. Jaguar on tehty brittien saarella, ja jos se on samaa kuin muutkin fordit ja land roverit siellä, niin on auto aivan täynnä sähkövikoja ja kaikennäköisiä muita laatuongelmia. Aina pitää jotain tietokonetta tai ohjelmaa päivittää, koneet ei kestä, tämä on mitä minä olen kuullut.

        Kannattaisi lukea tuo "Saksan paras tuontiauto" niin olisi taas vähän viisaampi, eikä kirjoittelisi tälläistä. Toisaalta,Mazdathan on suunnattu työväestölle ja työläisethän on tunnetusti hieman yksinkertaisia,ei kai kukaan muuten tekisi töitä kädet kyynärpäitä myöten likaisena


      • edes verrata
        just joo... kirjoitti:

        Mazda on aito japanilainen = laatu kohdallaan. Mazda kestää ja on huoleton sekä hyvin viimeistelty. Mazda ja jaguar ovat autoina varsin eri planeetalta. Jaguar on tehty brittien saarella, ja jos se on samaa kuin muutkin fordit ja land roverit siellä, niin on auto aivan täynnä sähkövikoja ja kaikennäköisiä muita laatuongelmia. Aina pitää jotain tietokonetta tai ohjelmaa päivittää, koneet ei kestä, tämä on mitä minä olen kuullut.

        Vertaatko keskenään mazdaa ja Jaguaria..HULLU?
        Mazda on kyllä tekniikaltaan Ford,mutta joku raja silti.Eikä autotietämyksesi ole muutenkaan nykyaikaa.Tässä vain yksi esimerkki:Saksalainen autolehti Auto Zeitung on julkistanut vuoden 2006 laaturaporttinsa. Parhaimmat arvosanat saa Jaguar.Jaguar sijalla 5 vuonna 2005. Lehden mukaan oli suuri yllätys, että eurooppalainen automerkki löi japanilaiset, jotka ovat olleet kärjessä useita vuosia


      • ollut molemmat
        edes verrata kirjoitti:

        Vertaatko keskenään mazdaa ja Jaguaria..HULLU?
        Mazda on kyllä tekniikaltaan Ford,mutta joku raja silti.Eikä autotietämyksesi ole muutenkaan nykyaikaa.Tässä vain yksi esimerkki:Saksalainen autolehti Auto Zeitung on julkistanut vuoden 2006 laaturaporttinsa. Parhaimmat arvosanat saa Jaguar.Jaguar sijalla 5 vuonna 2005. Lehden mukaan oli suuri yllätys, että eurooppalainen automerkki löi japanilaiset, jotka ovat olleet kärjessä useita vuosia

        Minulla on ollut Mazda, se oli ihan ok peli. Nyt on Jaguar, enkä vaihtaisi enää Mazdaan. Kyllä niissä on eroja.

        1. Ajamisen nautinto
        2. Mazdaa ei huomata, Jaguarin jokainen huomaa
        3. Kysymykseen, mikäs auto sinulla on? On hienoa vastata Jaguar.
        4. Elämä on lyhyt, siksi Jaguar

        Nämä ovat asioita joita itse arvostan, kaikki eivät arvosta samoja asioita, hyvä niin. Itselläni on ollut vastoinkäymisiä elämässä, sairauksia ym. Kompensoin niitä autolla.


      • Yhtä "hieno" ja ...
        ollut molemmat kirjoitti:

        Minulla on ollut Mazda, se oli ihan ok peli. Nyt on Jaguar, enkä vaihtaisi enää Mazdaan. Kyllä niissä on eroja.

        1. Ajamisen nautinto
        2. Mazdaa ei huomata, Jaguarin jokainen huomaa
        3. Kysymykseen, mikäs auto sinulla on? On hienoa vastata Jaguar.
        4. Elämä on lyhyt, siksi Jaguar

        Nämä ovat asioita joita itse arvostan, kaikki eivät arvosta samoja asioita, hyvä niin. Itselläni on ollut vastoinkäymisiä elämässä, sairauksia ym. Kompensoin niitä autolla.

        Mutta Suomihan on vapaa maa!


    • 407 sw

      Älä hyä tyär mene vaihtammaa hyvvää autoa paskaan.Sulla on yksi markkinoiden parhaista autoista allasi.

    • marajag

      auton oston voisi jakaa kahteen osaan.Ostetaan auto käytöön luotettava ja jotenkuten mielyttän oloinen.sillonhan mazda on niitä parhaita.Tämä lie koskee suurinta osaa auton ostajia.Sitten on muutamia poikkeavia jotka on ihastunnet johonkin merkiin esim. JAGUAR minulle JAGUAR on niinkuin VAIMONI rakkautta vastoinkäymisistä huolimatta.
      en vaihtaisi pois.Kun häneen rakastuin oksat pois JAG/NAISENI vaimo on ollut 30vuotta jagge
      3 saa nähdä??tämähän on vasta kuherrus aikaa auton kanssa.Laadusta oli kysymys minulla on ollut noin 30 eri autoa ja S-type 2001 on niitä parhaita.Vikoja on ollut mutta ei kalliita ostaessa oli ajettu 90.000 nyt 140.000
      yksi huolto merkkikorjaamolla(100.000)170e
      jaguar öljyä jarrupaloja etc 500e/3vuotta

      • TheJagMan

        Juu näin. Sitten on niitä jotka ostaa noita pikkuritsoja ja korjauttaa jotain jakopään hihnaa 60000 km välein. Auton saa melkein purkaa osiin nokastaan, niin että parin kympin hihnan saa sisään. Remontille kertyy hintaa tollaset 800 e. Siis ei näin tartte tehdä kun ajaa Jagella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe