Mihin aikaan vuodesta on paras leikata katajasta
ruskeaksi muuttuneet oksat, jottei puu kärsisi?
katajan leikkaus
4
11212
Vastaukset
- vihriäinen
Jos nyt on pakottava tarve leikata katajaa, mitä en kyllä suositte, niin sitten keväällä ennen kasvuunlähtöä. Katajissa on vaan se että ne saattavat ottaa pahastikin itseensä leikkauksesta ja ruskistaa vielä enemmä. Jos iso kataja alkaa yhtäkkiä kuivattamaan suuren määrän neulasia, on jossakin pahasti vikaa.
- p.t.
voi ruskistaa isonkin katajan lähes kokonaan.
- Ken Tiessen
Anna katajan elää ja kuolla omaan tahtiinsa. Jos ympärillä on muita kasveja häiriöksi asti, voit niitä vähän kerrallaan poistaa, mutta varovasti. Katajan valot ja varjot eivät saa muuttua yhtäkkiä.
Suomalainen kansanperinne pitää pihlajaa pyhänä puuna. Kataja on aivan yhtä pyhä. Älä koske katajaan ennen kuin se on kuollut. - 1+17
Mökkitontilla on ruma kataja jota en haluaisi kaataa mutta siistimistä olen miettinyt. Se on 3-4 metriä korkea, ja neulasia/lehtiä on vain latvassa. Ainakin kahden metrin matkalta oksat ovat kuolleita. Voinkohan leikata kuolleita oksia pois jolloin se ei edelleenkään olisi mitenkään vehreä, mutta ei myöskään niin "ryteikköisen" näköinen kuin nyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781