Syntymäpäivä Agadirissa

hs-55

Olemme lähdössä 01.11. Agadiriin, seurueeseen kuuluu 13 hlöä ja hotelli on Caribbean Village Agador. Äiti/Mummo täyttää 80 v. heti 02.11. ja tarkoitus on tietysti aamusta alkaen onnitella häntä. Onko kellään antaa etukäteen vinkkejä mistä saisimme kätevästi shampanjat, kukat ym. vai pitääkö tilata hotellista? Kaikki muutkin vinkit ovat tervetulleita!

6

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maroc

      Noin puol vuotta sitten oltiin samassa hotellissa ja ainakin hotellin buffet ravintolassa (missä syödään aamu-ja iltapalat yms.) yksi ranskalais seurueen pöytä oli juhlavasti katettu pojan synttäreitten kunniaks. Hotellin työntekijät toivat illallisen aikana pojan pöytään ison synttärikakun ja lauloivat samalla onnittelut. En sitten tiedä miten he tuon järjestivat, mutta ihan kiva yllätys tuoda vartavasten tälle henkilölle kakku.

    • Hertta63

      1) Ensimmäiseksi kannattaa heti sisääntsekkauksessa kertoa asiasta vastaanottoon; osaavat huomioida asian.

      2) Ehditte hyvin saapumispäivänä vaikkapa oranssilla taksilla Supermarche Sawma -nimiseen kauppaan (taksilla yhteen suuntaan maksimi 10 dirhamia eli yhden euron verran, ei saa maksaa enempää kuljettajalle, vaihtakaa pientä rahaa vastaanotossanne.) Kaupassa on viiniä ja kuoharia. Matkanjärjestäjältänne saama kartaa (jonka saatte kohteeseen tullessanne bussissa lentokenttäkuljetuksen aikana) auttaa löytämään saman kadun varrella (kuin Sawma) sijaitsevan kauppahallin (Marche grande/Marche municipal) kävelymatkan päässä marketista. Ostakaa sieltä kaunis ruusukimppu. 20 ruusua maksaa KORKEINTAAN 60dirhamia (6 euroa). Ja takaisin hotelliin taksilla (sama 10 dirhamia..) Onnea juhlapäivänä - viihtykää matkallanne!

    • Hertta taas

      Mikäpä ettei...Ostakaa vielä kauppahallin vierestä pikkuleipiä mummolle! Mikä ettei? Ei ole aivan samanlaisia ihania ja taidokkaasti tehtyjä pikkuleipiä Suomessa. Kilo maksaa noin 12 euroa. Tietty mummo ihastuu myös herkullisiin appelsiineihin, joita saa kauppahallista ruusujen vierestä hintaan 0.4 euroa kilo...

    • tapahtui samassa hotellissa

      Meidän mammallakin oli synttärit siellä.
      Juttelin matkatoimiston oppaan kanssa asiasta ja opas informoi henkilökuntaa muistaakseni edellisenä päivänä. Opas varasi pöydän toiveittemme mukaan hotellin marokkolaisesta ravintolasta ja pyysi sinne erikoishuomiota.
      Kun olimme ravintolassa juhlaillallisella niin ruokailun lopuksi ravintolan tarjoilijat pistivät synttärilaulun soimaan nauhalta ja tulivat kulkueessa kynttilämeri lepattaen tuomaan sankarille kakkua. Olivat vielä kirjoittaneet sankarin nimenkin kakun päälle (pikkuisen väärin, mutta ei se tunnelmaa latistanut). Lopuksi pöytään tuotiin pieni lautanen ja sanottiin selvällä finglishillä että 'this is for raha'. Sen jälkeen pohdittiinkin jokunen tovi että paljonko tästä esityksestä ja kakusta annetaan tippiä.

      Matkatoimiston väki halusi myös muistaa sankaria ja toimitti mahtavan kimpun punaisia ruusuja hotellihuoneeseen.

      Synttärisankari oli mielissään ja muillakin oli mukavaa. Kuvia otettiin ja jäipä niistä synttäreistä mukavat muistot.

    • millaista

      kerroppa millaiset synttärit teillä oli.Olitteko tyytyväisiä, oliko mummo tyytyväinen synttäreihinsä.Mikä matkatoimisto oli ja saitteko hyvän palvelun sieltä jne.Harkitsemme matkaa myös samaan kohteeseen ja olisi kiva saada vinkkejä. muutkin jos olette olleet tämän kauden aikana, antakaa kuulua...

      • hs-55

        Mummon synttärit sujuivat oikein mallikkaasti. Shamppanjat aamun onnittelurituaaliin ostimme varmuuden vuoksi jo Helsingistä lentoasemalta, mutta ruusut tilasimme hotellin respasta aamuksi valmiiksi. 8 kpl maksoi 4 e sinne tuotuna. Oikeat juomalasit & tarjottimet saimme ruokaravintolasta lainaksi, tosin pitkän väännön tuloksena. Ehkä siksi että tarvitsimme niitä aika paljon, 13 kpl. Päivällinen varattiin kiinalaiseen teemaravintolaan ja siellä oli tehty meille hieno kattaus yhteen pitkään pöytään. Olimme päivällä respasta tilanneet täytekakun (2,50 e/hlö)ja sen tarjoilijat kantoivat kynttilöineen ja onnittelulaulua laulaen pimennettyyn saliin ruokailun päätteeksi. Hieno kohokohta eli ei varsin korkea hinta sitten enää harmittanut. Kakun päällä yritti lukea Irja :) Olimme Finnmatkojen matkalla ja opas toi päivänsankarille 80 ruusua !! juhlapäivällisen alkajaisiksi. Voi vain kuvitella kuinka onnellinen päivänsankari oli (se mitä kukkapuskan takaa hänestä näkyi ;)
        Loppuloma sujui mukavasti, kaupungille ehdimme jonkun kerran mutta retkillä emme käyneet. Ainoa pikku miinus oli että meidät majoitettiin eri puolille isoa hotellialuetta, kaikki eri kiinteistöihin vaikka olimme toivoneet huoneet lähekkäin. Se oli kai kuitenkin enemmän hotellin kuin matkatoimiston "syytä". Huoneet olivat kaikilla hyvätasoiset ja siistit. Hotellilla oli paljon kaikenlaisia aktiviteetteja ja mm. amfiteatterin iltaohjelmat olivat vertaansa vailla. Suosittelen jos haluaa rentoa ja yltäkylläistä lomaa siistissä ympäristössä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      161
      1135
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      921
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe