Onko tällainen sähköposti vaarallista?

Pelle Pelokas

Laitan tänne saman viestin kuin viereiselle palstalle:

Tervehdys!

Tämän palstan seuraajiin kuulunee runsaasti henkilöitä, jotka ymmärtävät internetistä sähköposteista PALJON enemmän kuin minä.

Kysymykseni kuuluu, onko seuraavanlaista hotmail.com osoitteeseeni tullutta s-postiviestiä syytä varoa.

Lähettäjäksi on merkitty "[email protected]". Viesti on englanninkielinen ja siinä varoitetaan siitä, että hotmail.com osoitteestani ei ole voitu lähettää viestejä tiettyyn minuuttimäärään (viimeiset 15 min tms). Lisäksi viestissä on kaksi liitettä, joita en avannut.

En ole kovikaan paljon käyttänyt hotmailin s-postipalvelua, mutta nyt jouduin sattuneista syistä turvautumaan siihen, ja moinen viesti tupsahti. MAILER-DEAMON-viesti oli tullut klo 16.00, viimeisen s-postin olin itse lähettänyt klo 13.56.


Mistäpä lienee kysymys? Tuhoanko viestin samantien?

Olisin kiitollinen asiaa tuntevista vastauksista.
Kiitos jo etukäteen!

3

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

      Postinvälityskoneen be16.mail.saunalahti.fi postivälitysohjelma ilmoittaa lähettäjälle ettei postia ole voitu toimittaa perille.

      Bumerangista selviää tarkempi syy ja osoite, mihin postia on yritetty lähettää ja yrittääkö vielä vai luovuttiko jo. Liitteessä on kopio lähetetystä viestistä.

      Tarkista nyt kuitenkin ennen hävittämistä kenelle lähetetty posti ei mennyt perille.

      Joskus sattuu että roskapostittaja käyttää lähettäjäosoitteena jotain toimivaa osoitetta. Tällöin tähän osoitteeseen saattaa tulla paljonkin bumerangeja.

      • Pelle Pelokas

        Suurkiitos neuvoistasi! Uskalsin avata liitteet ja niistä kävikin ilmi, että aiemmin päivällä lähettämäni tärkeä viesti ei ollut mennyt perille. Yritin nyt lähettää sen uudestaan.

        Vielä kerran kiitokset siitä, että sain Sinulta asiallisia neuvoja, jotka vielä auttoivat!

        Hyvää viikonloppua!


    • Mikrotukihenkilö

      Jos sinä ajattelet että olisit myyjä / eli se roskapostittaja. Niin varmasti yrität keksiä joka päivä uusia keinoja, millä olet muita edellä, saat varmasti oman sanomasi erottumaan muista.
      Ja mikäköhän tässäkin olisi parempi keino kuin tuo; viestin sanomaksi se ettei joku viestisi ole mennyt perille. Tuleehan siinä hätä väkisinkin, ettö kuka ei ole viestiäsi saanut. Ja se saa avaamaan tuon ja BINGO, olet lukenut heidän sanomansa.

      Toinen asia on se kun ne alkaa nyt "oppimaan Suomea"
      Lähettäkäsi tulee jo ihan perinteisiä suomalaisia nimiä, sellaisia nimiä mitä ei ulkomailla ole.
      OSaavat jopa jonkun sanan jo sen verran että aiheeksikin alkaa tulla jotain väkisin tehtyä suomea.
      Kovat on konstit, kun rahaa pitää huijata ihmisiltä.

      Itse olen mikrotukihekilö opin käynyt ja jonkin aikaa isossa oppilaitoksessakin niissä hommissa ollut.
      Siellä määritettiin heti postipalvelimille sellaisia osoitteita joista ei posteja taloon toivota.
      Ihmettelen suuresti nettioperaattoreita, ettei kukaan tuota tee.
      Itse ainakin keräin mielelläni roskapostimaileista niitä osoitteita, lähettäisin heille.
      Se olisi iso myyntivaltti myydä liittymää asiakkaalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe