Onko tällainen sähköposti vaarallista?

Pelle Pelokas

Laitan tänne saman viestin kuin viereiselle palstalle:

Tervehdys!

Tämän palstan seuraajiin kuulunee runsaasti henkilöitä, jotka ymmärtävät internetistä sähköposteista PALJON enemmän kuin minä.

Kysymykseni kuuluu, onko seuraavanlaista hotmail.com osoitteeseeni tullutta s-postiviestiä syytä varoa.

Lähettäjäksi on merkitty "[email protected]". Viesti on englanninkielinen ja siinä varoitetaan siitä, että hotmail.com osoitteestani ei ole voitu lähettää viestejä tiettyyn minuuttimäärään (viimeiset 15 min tms). Lisäksi viestissä on kaksi liitettä, joita en avannut.

En ole kovikaan paljon käyttänyt hotmailin s-postipalvelua, mutta nyt jouduin sattuneista syistä turvautumaan siihen, ja moinen viesti tupsahti. MAILER-DEAMON-viesti oli tullut klo 16.00, viimeisen s-postin olin itse lähettänyt klo 13.56.

Mistäpä lienee kysymys? Tuhoanko viestin samantien?

Olisin kiitollinen asiaa tuntevista vastauksista.
Kiitos jo etukäteen!

3

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

Postinvälityskoneen be16.mail.saunalahti.fi postivälitysohjelma ilmoittaa lähettäjälle ettei postia ole voitu toimittaa perille.

Bumerangista selviää tarkempi syy ja osoite, mihin postia on yritetty lähettää ja yrittääkö vielä vai luovuttiko jo. Liitteessä on kopio lähetetystä viestistä.

Tarkista nyt kuitenkin ennen hävittämistä kenelle lähetetty posti ei mennyt perille.

Joskus sattuu että roskapostittaja käyttää lähettäjäosoitteena jotain toimivaa osoitetta. Tällöin tähän osoitteeseen saattaa tulla paljonkin bumerangeja.

• Pelle Pelokas

Suurkiitos neuvoistasi! Uskalsin avata liitteet ja niistä kävikin ilmi, että aiemmin päivällä lähettämäni tärkeä viesti ei ollut mennyt perille. Yritin nyt lähettää sen uudestaan.

Vielä kerran kiitokset siitä, että sain Sinulta asiallisia neuvoja, jotka vielä auttoivat!

Hyvää viikonloppua!

• Mikrotukihenkilö

Jos sinä ajattelet että olisit myyjä / eli se roskapostittaja. Niin varmasti yrität keksiä joka päivä uusia keinoja, millä olet muita edellä, saat varmasti oman sanomasi erottumaan muista.
      Ja mikäköhän tässäkin olisi parempi keino kuin tuo; viestin sanomaksi se ettei joku viestisi ole mennyt perille. Tuleehan siinä hätä väkisinkin, ettö kuka ei ole viestiäsi saanut. Ja se saa avaamaan tuon ja BINGO, olet lukenut heidän sanomansa.

Toinen asia on se kun ne alkaa nyt "oppimaan Suomea"
      Lähettäkäsi tulee jo ihan perinteisiä suomalaisia nimiä, sellaisia nimiä mitä ei ulkomailla ole.
      OSaavat jopa jonkun sanan jo sen verran että aiheeksikin alkaa tulla jotain väkisin tehtyä suomea.
      Kovat on konstit, kun rahaa pitää huijata ihmisiltä.

Itse olen mikrotukihekilö opin käynyt ja jonkin aikaa isossa oppilaitoksessakin niissä hommissa ollut.
      Siellä määritettiin heti postipalvelimille sellaisia osoitteita joista ei posteja taloon toivota.
      Ihmettelen suuresti nettioperaattoreita, ettei kukaan tuota tee.
      Itse ainakin keräin mielelläni roskapostimaileista niitä osoitteita, lähettäisin heille.
      Se olisi iso myyntivaltti myydä liittymää asiakkaalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      41
      1743
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      238
      1316
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      200
      1214
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe