Dormicum ennen hammaslääkäriin menoa?

Apua????

Hei, menen ensi viikolla hammaslääkäriin ja olen neuvotellut hammaslääkärini kanssa siitä, että saisin jonkin esilääkkeen ennen hammaslääkäriin menoa, sillä hammaslääkäripelkoni on sitä luokkaa, etten pyst käymään hammaslääkärissä muuten..

Nyt siis kuitenkin hain tämän lääkkeen ja se on 'Dormicum 7,5mg'..
Onko tämä kovankin vahva? Että jos otan sen vain puoleksi, niin auttaisikohan se silloin, jos en itse ole koskaan ennen tätä kyseistä lääkettä käyttänyt..
Että jos jollakin olisi kokemusta?

KIITOS! :)

10

31757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän kokemusta

Joskus olen saanut mm. Diapamia esilääkkeenä, Dormicumin sain kerran unilääkkeeksi kaverilta. En mennyt heti nukkumaan, vain olin vielä n. vartin hereillä. Muisti mennyt täysin siltä ajalta, kun lähdin ulos tupakalle. Kaveri sai ulkoa raahata sisälle ja riisua mut ennen petiin "heittämistä". Ehkä vaikutus kuitenkin yksilöllistä, itse olen normaalikokoinen nainen, mutta en ko. lääkettä uskaltaisi hammaslääkärikäyntiä varten ottaa. Mieluummin Diapam 10 mg tai korkeintaan puolikas tuosta Dormicumista. Voithan ottaa toisen puolikkaan jos et riittävän rauhallinen puolikkaalla ole. =)

t. toinen hammaslääkärikammoinen

• aika hyvin heittää,

mutta kyllä minä hereillä pysyin hammashoidon/suukirurgisen toimenpiteen ajan. En tosin muista mistä hammaslääkärin kanssa puhuin. Jos sulla on hakija, niin sitten voit ihan hyvin ottaa. Yksin ne ei edes laskisi pois. Minä nukuin toimenpiteen jälkeen sitten koko illan. Otan kyllä vastakin, jos sitä tarjotaan.

• Anonyymi00010

Joskus ennen Dormicumia sain Diapamin . Se teki humalaisen olon hetkeksi, mutta kun pääsin toimenpiteeseen, teho oli häipynyt ihan kokonaan. Dormicum ei tee humalaista oloa vaan pelkästään mukavan ja rennon tunteen joka poistaa jännityksen

• 7,5

Mä sain viimeksi samaista lääkettä, noin puoli tuntia ennen tutkimuksen alkua annettiin. Mulla se ei kyllä vaikuttanut millään tavalla, ei tuntunut missään (vasta tutkimuksen jälkeen alkoi väsyttää), mutta mun pelko onkin kieltämättä aika äärimmäisen vaikea. Suonensisäisesti annettuna sama lääke toimi kyllä aikanaan mahantähystyksessä täydellisesti, en tiennyt koko toimenpiteestä mitään.

• Nappianaamaan

toi Dormicum. Tosin 7,5 mg on miedompi annos, mutta bentsodiatsepiinit on melko vahvoja lääkkeitä. Midatsolaamin kohdalla olisi tärkeää, että kesken lääkeunen ei herätetä vaan saa nukkua 7-8 tuntia häiriöttä. Kesken unen herätetty saattaa toimia hyvinkin yllättävällä tavalla.

Bentsodiatsepiinit saattavat aina myös aiheuttaa paradoksaalisia reaktioita, kuten levottomuutta ja ärtymystä. Luulisin kuitenkin, että paradoksaaliset tai psykiatriset reaktiot syntyvät vasta pidemmän hoitojakson yhteydessä. Yksittäisestä hoitokerrasta voi haittavaikutuksina seurata kuitenkin päänsärkyä, pahoinvointia ja sekavuutta.

Unilääkkeenä alkuannos on juuri tuo 7,5 mg. Myös esilääkkeenä annostus on 7,5-15 mg. Lääkkeen vaikutus on todella nopea.

Ei siis muuta kuin nappi naamaan ja hampilääkäriin, mutta varmista, että on saattaja tosiaan mukana. Taksikaan ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto.

Niin ja varmistappa, että lääkärin jälkeen on aikaa nukkua tuo 7-8 tuntia.

Lykkyä pyttyyn :-)

• Ratti

Milligrammoina en tiedä. Kupista juottivat kahden valvojan nähen. Join ja purskuttelin ja luin Aku Ankan ja kävelin hammaslääkäriin. Saatoin jutella jotakin. Heräsin siihen kun sanoivat että valmista on. Aivan ihana hammaslääkärikokemus. Tai sen puute/muistamattomuus.
        Ei kipua == esilääkitys!

Suosittelen.
        p.s. Ja suosittelen hakijaa jos olet autolla. Jätä auto nukkuu ihan rauhassa. Oikeesti!

• Anonyymi

Hei! Sain juuri ennen hammaslääkäriin menoa kyseisen esilääkkeen 7,⁵ mg. Toimi hyvin, ei pelkoja ja rento olo. Olen saanut esilääkkeen vasta kaksi kertaa, eikä vaikutus ollut liian voimakas. Voit huoletta ottaa ja luottaa siihen

• Anonyymi

Kiitos, kun kerroit.

• Anonyymi

Minulla äärommäinen hammaslääkäripelko ja antoivat Dormicum 7.5mg. hieman hönttiolo tuli mutta ei vienyt pelkoa pois edelleen tärisin penkissä ja puuduttaessa huusin kivusta, sanoikin että ensikerralla voi ottaa kaksi

• Anonyymi

Minä olen ottanut juurihoitoon yht. 15 mg tuntia ennen hammaslääkärikäyntiä. Auttoi hyvin ja nukuin ennen hammaslääkärikäyntiä odotushuoneen tuolilla molemmilla kerroilla. Muuten en muistakaan mitään. Tehokkaasti vie muistin ainakin minulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1039
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe