Hei, menen ensi viikolla hammaslääkäriin ja olen neuvotellut hammaslääkärini kanssa siitä, että saisin jonkin esilääkkeen ennen hammaslääkäriin menoa, sillä hammaslääkäripelkoni on sitä luokkaa, etten pyst käymään hammaslääkärissä muuten..
Nyt siis kuitenkin hain tämän lääkkeen ja se on 'Dormicum 7,5mg'..
Onko tämä kovankin vahva? Että jos otan sen vain puoleksi, niin auttaisikohan se silloin, jos en itse ole koskaan ennen tätä kyseistä lääkettä käyttänyt..
Että jos jollakin olisi kokemusta?
KIITOS! :)
Dormicum ennen hammaslääkäriin menoa?
8
23736
Vastaukset
- vähän kokemusta
Joskus olen saanut mm. Diapamia esilääkkeenä, Dormicumin sain kerran unilääkkeeksi kaverilta. En mennyt heti nukkumaan, vain olin vielä n. vartin hereillä. Muisti mennyt täysin siltä ajalta, kun lähdin ulos tupakalle. Kaveri sai ulkoa raahata sisälle ja riisua mut ennen petiin "heittämistä". Ehkä vaikutus kuitenkin yksilöllistä, itse olen normaalikokoinen nainen, mutta en ko. lääkettä uskaltaisi hammaslääkärikäyntiä varten ottaa. Mieluummin Diapam 10 mg tai korkeintaan puolikas tuosta Dormicumista. Voithan ottaa toisen puolikkaan jos et riittävän rauhallinen puolikkaalla ole. =)
t. toinen hammaslääkärikammoinen- aika hyvin heittää,
mutta kyllä minä hereillä pysyin hammashoidon/suukirurgisen toimenpiteen ajan. En tosin muista mistä hammaslääkärin kanssa puhuin. Jos sulla on hakija, niin sitten voit ihan hyvin ottaa. Yksin ne ei edes laskisi pois. Minä nukuin toimenpiteen jälkeen sitten koko illan. Otan kyllä vastakin, jos sitä tarjotaan.
- 7,5
Mä sain viimeksi samaista lääkettä, noin puoli tuntia ennen tutkimuksen alkua annettiin. Mulla se ei kyllä vaikuttanut millään tavalla, ei tuntunut missään (vasta tutkimuksen jälkeen alkoi väsyttää), mutta mun pelko onkin kieltämättä aika äärimmäisen vaikea. Suonensisäisesti annettuna sama lääke toimi kyllä aikanaan mahantähystyksessä täydellisesti, en tiennyt koko toimenpiteestä mitään.
- Nappianaamaan
toi Dormicum. Tosin 7,5 mg on miedompi annos, mutta bentsodiatsepiinit on melko vahvoja lääkkeitä. Midatsolaamin kohdalla olisi tärkeää, että kesken lääkeunen ei herätetä vaan saa nukkua 7-8 tuntia häiriöttä. Kesken unen herätetty saattaa toimia hyvinkin yllättävällä tavalla.
Bentsodiatsepiinit saattavat aina myös aiheuttaa paradoksaalisia reaktioita, kuten levottomuutta ja ärtymystä. Luulisin kuitenkin, että paradoksaaliset tai psykiatriset reaktiot syntyvät vasta pidemmän hoitojakson yhteydessä. Yksittäisestä hoitokerrasta voi haittavaikutuksina seurata kuitenkin päänsärkyä, pahoinvointia ja sekavuutta.
Unilääkkeenä alkuannos on juuri tuo 7,5 mg. Myös esilääkkeenä annostus on 7,5-15 mg. Lääkkeen vaikutus on todella nopea.
Ei siis muuta kuin nappi naamaan ja hampilääkäriin, mutta varmista, että on saattaja tosiaan mukana. Taksikaan ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto.
Niin ja varmistappa, että lääkärin jälkeen on aikaa nukkua tuo 7-8 tuntia.
Lykkyä pyttyyn :-)- Ratti
Milligrammoina en tiedä. Kupista juottivat kahden valvojan nähen. Join ja purskuttelin ja luin Aku Ankan ja kävelin hammaslääkäriin. Saatoin jutella jotakin. Heräsin siihen kun sanoivat että valmista on. Aivan ihana hammaslääkärikokemus. Tai sen puute/muistamattomuus.
Ei kipua == esilääkitys!
Suosittelen.
p.s. Ja suosittelen hakijaa jos olet autolla. Jätä auto nukkuu ihan rauhassa. Oikeesti!
- Anonyymi
Hei! Sain juuri ennen hammaslääkäriin menoa kyseisen esilääkkeen 7,⁵ mg. Toimi hyvin, ei pelkoja ja rento olo. Olen saanut esilääkkeen vasta kaksi kertaa, eikä vaikutus ollut liian voimakas. Voit huoletta ottaa ja luottaa siihen
- Anonyymi
Kiitos, kun kerroit.
- Anonyymi
Minulla äärommäinen hammaslääkäripelko ja antoivat Dormicum 7.5mg. hieman hönttiolo tuli mutta ei vienyt pelkoa pois edelleen tärisin penkissä ja puuduttaessa huusin kivusta, sanoikin että ensikerralla voi ottaa kaksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793