Laihuuden ihannointi on sairasta

TheFinalFantasyOtaku

En voi vaan käsittää miksi vain käveleviä kukkakeppejä palvotaan ja vähän pulleampia syrjitään. Tämä on vain minun mielipide, mutta jokainen on tärkeä juuri omana persoonana eikä minään Paris Hilton-kopiona. Miksi esimerkiksi vaikka 161/64 tyttöjä haukutaan lihaviksi vaikka he ovat ihan normaalipainoisia?

27

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p16v

itse en pidä minkään anorektisen näköisistä tytöistä, siis ainakaan ulkonäöllisesti.
      Mieluummin normaalin ja sopusuhtaisen näköisistä.
      Vaikka itse olenkin 182/60, en tajua miksi painoni ei ole noussut vaikka olen käynyt punttiksella, pituuskasvua on tullut ja olen syönyt hyvin.
      Sama paino jo 3 vuotta!
      -7lk. (kaiketi, en oo ihan 100% varma tästä)
      -8lk.
      -9lk.
      - ja nyt lukion ekalla

• ........

Sun tapauksessa vaikuttaa siltä, että pituutta tulee ensin ja massaa (lihaksia) alkaa tulemaan myöhemmin. Itselläni oli toisin päin - massaa kertyi ja kasvupyrähdys alkoi "vasta" 16-vuotiaana. Geeneistä lähinnä kiinni.

• keezz

Toi on kyllä ihan totta. Komppaan joka sanaa.

• .....

No itse ainakin 161/64 tyttöjä pitäisin luultavasti lihavina. Tietenkin kaikki on ykisöllistä, mutta kuvittelisin tuon kokoisen tytön olevan lihava. Tämä on tietysti mielipiteeni.

• poika 92

Taidat olla kateellinen niille, jotka ovat kauniita, kiinteitä ja hoikkia. Sitäpaitsi onhan ylipainonkin ihaileminen sairasta, sillä lihavuudesta koituu monia haittoja. Lievä alipaino on muuten terveellisempää kuin lievä ylipaino. Lisäksi 161/64 kuulostaa kyllä todellakin TODELLA pullealta. Kateus hoikempia kohtaan paistaa tekstistäsi niin selvästi..

• ..etttäää..

..161/64 tytöt ovat lihavia. ^^ yksinkertaista, eikö vain? laihdutetaan 20 kg and everything is good, right?

• Mursumies231

Tottahan tuo on. 161/64 on kyllä syönyt oman osuutensa perheen ruoista ja vähän ylikin. 161 on lyhyt. Äitini on kohtuu sopusuhtainen, vaikka häneltä kyllä sitä läskiäkin vyötärönseudulta löytyy. Hän on 64 kg ja 168 cm. 161 cm:lle sellainen max. paino alkaa pyörimään jossain 55 kg:n luokassa. Jos on kovin lihaksikas, niin tietysti tilanne muuttuu. Mutta jos on normaali tyttö, eli on kuin velliä pussissa ilman mitään lihaksia, niin 55 kg:n jälkeen alkaa jo olemaan aika pulskassa kunnossa.

Oma vaimoni on 158/48. Ihan sopiva, ja hän on vielä vähän lihaksikaskin. Kun hän on 50kg, niin siinä on jo vähän rasvaa vyötäröllä, joka ei kyllä minua häiritse yhtään vielä. Se on vain ihan kiva. Mutta rajansa sillä läskinkeruullakin. Sitten kun alkaa posket pullottamaan, niin tietää että on mennyt syöminen vähän yli, ja voisi harkita liikuntaharratuksen aloittamista.

Hyvänä juttuna se, että laihdutus on helppoa. Syö vähemmän ja liikkuu enemmän. Alussa tehoa ei suoraan näe, mutta laihdutus perustuu yksinkertaiseen kaavaan. Tunge sisääsi vähemmän kuin kulutat. Tässä ei kannata mihinkään äärimmäisyyksiin lähteä syömättömyydellä, mutta vetää sen 1500 kcal päivässä ja liikkuu, niin kyllä se ajan myötä alkaa näkymään. Lenkkienkään ei tarvitse olla raskaita. Käy sitten vaikka kävelemässä joka päivä 5-10 km, niin se jo riittää. Sitten kun kunto paranee parin kk:n päästä, niin alkaa hölkkäämään. Reipas kävelykin kuitenkin on tehokas rasvanpolttaja, jos ei syö niin kuin mursu.

Mistään anorektikoista en tykkää. Laiha saa tosin olla ja saa olla vähän rasvaakin, mutta anorektia ja läskiponttooni ovat molemmat huonoja.

• jghhgjhgj

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kaikki ovat ainut laatuisia omana itsenään. Mun mielestä se on todella törkeetä nimittää läskiksi, tai ihrakasaksi. Ihmiset, äly hoi ! Kaikki ovat kauniita yksilöitä oli ''ruma/kaunis'' Läski/Laiha tumma/vaalea sillä ei pitäisi olla väliä !

• Tortoosi

Toiset on vaan aika paljonkin rumempia kuin toiset. Onneksi kaikki kuitenkin pystyvät tekemään asialle jotain pitämällä huolta omasta kehostaan. Älä uhriudu tai hae läskiydellesi hyväksyntää muilta. Nämä ovat vain asioita, jotka vievät sinua kauemmaksi siitä, että alkaisit pitämään huolta itsestäsi. Katso peiliin. Totea, että kyllä on todella ruma mursu, joka sieltä katsoo takaisin. Älä masennu vaan sisuunnu. Tee elämäntapamuutos HETI. Älä odota huomiseen. Älä ikinä odota huomiseen, koska sinä et sitä muutosta sitten tee ikinä.

161/64:stä on vielä todella lyhyt matka sopusuhtaisuuteen. Se ei vaadi edes paljoa. Se vain vaatii sen päätöksen, että nyt teen jotain omaksi hyväkseni. Katso mitä syöt. Jos tuntuu että et muka syö paljon, niin olet täysin väärässä. Tarkasta syömistäsi ruoista kalorit, niin huomaat, että syöt liikaa. 1500 kcal on sopiva, ja siitä riittää energiaa vielä liikuntaankin. Syö tämä pieninä annoksina. Älä ikinä syö hirveän paljoa kerrallaan. Aluksi saatat nähdä nälkää, mutta totut tähän. Tottuminen on vaikeampaa, jos otat nämä kaikki kalorit sisään parilla aterialla.

Itse laihdutin 5 kiloa 2 viikossa, vaikka olin vain vähän pullea ja laihdutus oli haastavaa. Tämän tein pelkästään syömällä vähän. Näin nälkää. Tämä ei ole fiksua. Mieluummin se 1500 kcal 5 km per päivä liikuntaa (viikossa voi olla yksi lepopäivä), mutta älä tee liian nopeita lenkkejä että et väsy siihen.

• sadsa

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kaikki ovat ainut laatuisia omana itsenään. Mun mielestä se on todella törkeetä nimittää läskiksi, tai ihrakasaksi. Ihmiset, äly hoi ! Kaikki ovat kauniita yksilöitä oli ''ruma/kaunis'' Läski/Laiha tumma/vaalea sillä ei pitäisi olla väliä !

• käpy

Itse olen 161cm pitkä ja painan 89kg, asia ei haittaa minua eikä kihlattuani.
      Kihlattuni mielestä olen kaunis sellaisena kuin olen ja se riittää minulle, en halua olla mitään muuta.
      Ne jotka hyväksyvät minut tälläisenä kuin olen, ovat mieleltään terveitä, ihmiset ovat yksilöitä jopa muodoiltaan.

Ja sinä joka puhuit lihavien kateellisuudesta laihoja kohtaan, paskaa jauhat.
      Lihava ihminen voi olla ihan yhtä onnellinen, elämänhaluinen ja kaunis kuin hoikkakin.
      Se on ihan asenteesta kiinni.

• Läskiä_ja_lotinaa

Kyllä sinut hyväksytään varmasti ihan laajasti sellaisena kuin sinä olet, mutta et sinä kyllä kaunis ole. Minulla on monia todella läskejä kavereita (ei nyt ihan yhtä läskejä kuin sinä), ja ovat ihmisiä siinä missä muutkin.

Lihavuus ei ole ihmisen ominaisuus. Se on vain lopputulos siitä, että on tehnyt huonoja valintoja, ja mieli on heikko. Jos väität että et ole ikinä ajatellut laihduttamista vakavasti, niin valehtelet. Olet varmasti yrittänytkin laihtua, mutta olet liian saamaton. Miksi yrität laihtua? Koska näytät sen jäkeen paremmalta ja olet terveempi.

Tuosta 161/89:stäkin on kyllä vielä mahdollisuus päästä ihan normaaleihin mittoihin parissa vuodessa, jos näet vaivaa sen eteen. Kihlattuasi asia ei vaivaa, ja miksi pitäisi vaivata? Jos hän ei ole läskikasa, niin sitten hän on tehnyt kompromissin tai omaa fetissin. Enkä nyt sano että kompromissi on välttämättä huono asia. Kaikki teemme kompromisseja. Ehkä sinäkin jouduit tekemään kompromissin kihlattusi suhteen?

• avatkaa silmänne törpöt
      • ..............

Ei tarvitse aina ääripäissä liikkua. Voi olla myös terveellä tavalla HOIKKA, mikä on ainakin mielestäni paljon kauniimpaa kuin anorektisuus tai ylipainoisuus. Turhaan yrität tuollaisilla kuvilla puolustella lihavuutta.

• Hillosipuli
        .............. kirjoitti:

Ei tarvitse aina ääripäissä liikkua. Voi olla myös terveellä tavalla HOIKKA, mikä on ainakin mielestäni paljon kauniimpaa kuin anorektisuus tai ylipainoisuus. Turhaan yrität tuollaisilla kuvilla puolustella lihavuutta.

Jonkun tutkimuksen mukaan lievä ylipaino on terveellistä.
        Jos sanotaan että 160 cm pitkän tytön pitäisi olla n.40 kiloinen se on jo liian vähän!
        60 kiloinen suomalais tyttö ei siis tosiaan ole ylipainoinen vaan aivan normaali, tuollaisen painon tuoma mahdollinen pyöreys ei riitä tekemään ihmisestä lihavaa.
        Mitäpä painaa NORMI suomalainen mies?!
        Veikkaan että 60 kilon lämpimällä puolella menee monikin miehen mittoihin ja ikään ehtinyt, joten miksi naisen, joka kantaa jossain vaiheessa elämäänsä sisällään lasta, tarvitsisi olla 40 kiloinen, mistä sellaisessa kehossa on se ravinto lapsen terveeseen alkuun?

• ......................
        Hillosipuli kirjoitti:

Jonkun tutkimuksen mukaan lievä ylipaino on terveellistä.
        Jos sanotaan että 160 cm pitkän tytön pitäisi olla n.40 kiloinen se on jo liian vähän!
        60 kiloinen suomalais tyttö ei siis tosiaan ole ylipainoinen vaan aivan normaali, tuollaisen painon tuoma mahdollinen pyöreys ei riitä tekemään ihmisestä lihavaa.
        Mitäpä painaa NORMI suomalainen mies?!
        Veikkaan että 60 kilon lämpimällä puolella menee monikin miehen mittoihin ja ikään ehtinyt, joten miksi naisen, joka kantaa jossain vaiheessa elämäänsä sisällään lasta, tarvitsisi olla 40 kiloinen, mistä sellaisessa kehossa on se ravinto lapsen terveeseen alkuun?

Kuka on väittänyt, että 160cm naisen pitäisi painaa 40kg? Sanoin vain, että terveellä tavalla hoikka on myös kaunis. 160cm/40kg sen sijaan olisi jo reilusti alipainoinen. 160cm/60kg on normaalipainoinen, so?

Tottakai miehet painavat naisia enemmän, koska he ovat keskimäärin myös pidempiä. Se, että naisen pitäisi olla 160cm/40kg on taas sinun omasta päästäsi vetämä asia, mistä minä en ainakaan ole puhunut yhtään mitään.

Niin, tiedätkö muuten miksi tietynlaiset naiset näyttävät kauniimmilta kuin toiset? Biologisesti katsottuna kaunis vartalo kertoo lähinnä hyvästä lisääntymiskyvystä ja kauniit kasvot taas terveydestä. Ei siis ole mitenkään sattumaa, että hoikkia pidetään yleisesti kauniimpina. Ja hoikka taas ei ole synonyymi alipainoiselle tai muulle vastaavalle.

• Hillosipuli
        ...................... kirjoitti:

Kuka on väittänyt, että 160cm naisen pitäisi painaa 40kg? Sanoin vain, että terveellä tavalla hoikka on myös kaunis. 160cm/40kg sen sijaan olisi jo reilusti alipainoinen. 160cm/60kg on normaalipainoinen, so?

Tottakai miehet painavat naisia enemmän, koska he ovat keskimäärin myös pidempiä. Se, että naisen pitäisi olla 160cm/40kg on taas sinun omasta päästäsi vetämä asia, mistä minä en ainakaan ole puhunut yhtään mitään.

Niin, tiedätkö muuten miksi tietynlaiset naiset näyttävät kauniimmilta kuin toiset? Biologisesti katsottuna kaunis vartalo kertoo lähinnä hyvästä lisääntymiskyvystä ja kauniit kasvot taas terveydestä. Ei siis ole mitenkään sattumaa, että hoikkia pidetään yleisesti kauniimpina. Ja hoikka taas ei ole synonyymi alipainoiselle tai muulle vastaavalle.

"siksi...
        Kirjoittanut: ..etttäää.. 6.10.2007 klo 15.49

..161/64 tytöt ovat lihavia. ^^ yksinkertaista, eikö vain? laihdutetaan 20 kg and everything is good, right?"

En minä horise, joku ei vaan lue keskustelua.

• sfddsfdsds
        Hillosipuli kirjoitti:

"siksi...
        Kirjoittanut: ..etttäää.. 6.10.2007 klo 15.49

..161/64 tytöt ovat lihavia. ^^ yksinkertaista, eikö vain? laihdutetaan 20 kg and everything is good, right?"

En minä horise, joku ei vaan lue keskustelua.

No, en minä silti tuollaista kirjoittanut, joten miksi sitten juuri mun viestiin vastasit, kun et edes sen sisältöä pahemmin ottanut huomioon?

• 12-14v puolesta !

Näin .. En tajua miksi ihmiset, varsinki lapset ja nuoret alkaa yhä aikaisemmin ihannoimaan laihuutta. Tätä ilmenee kouluissa 12-14-vuotiailla tytöillä, jotka haluavat laihdutusvinkkejä. Mä oon itse 12, ja laihduin n. 2 kk 8 kiloa, koska pidin itseeni oikeesti hirveen lihavana. Olin sillon 157/63, ja nykyään oon sitten 158/55, ja mulla on paska omatunto siitä, mitä menin tekemään. Mutta mua alkaa pelottamaan että yhä nuoremmat alkavat laihduttamaan ja tuntemaan olonsa kamalaksi, koska joku ei välitä hänestä painon takia. Ihmisten tulis miettiä ennen kun tekee, mäkin "laihdutin" [ eli saatoin olla syömättä pariin päivään, muutakun leipää, salaattia, vettä, maitoa ja jotain muuta ] hetken mielijohteesta. Nyt oon tyytyväinen itteeni ja haluun pysyä tämmösenä.

• Oliko nyt ihan välttämätöntä kaivaa tää 6v vanha keskustelu?

Laihduttaminen ei ole sairasta. Se että laihduttaa syömällä leipää taas on.

Miksiköhän ihmiset ihannoi hoikkuutta? Johtuiskohan mahdollisesti siitä että hoikka kroppa on luonnollinen. Se että mässytetään yli kulutuksen jotain valkosta leipää ja suklaata on aika kaukana kaikesta luonnollisesta.

Mainittakoon että en suinkaan tarkota hoikkuudella sitä että on 5% rasvat, vaan että naisella ~20% ja miehellä ~13%.

Ton yli kun menee ihrat niin rupee olemaan pelkkää haittaa.

• Karnivoorit täällä itkeskelee, kun eivät ole laihoja ja vahvoja kuten me raakavegaanit olemme. Voisit kokeille syödä 30 banaania päivässä.

• Jyyrgenn

Tolla määrällä banaaneja on hyvä kerätä sitä läskiä talveksi

• No ei tasan pitäs

No läskejäkö sitten pitäisi palvoa?
      Oi kuinka ihanaa olet ahtonut safkaa läskiin naamaas etkä käyny kertaakaan kuntosalilla ja et omista minkäänlaista itsekuria kun et päivääkään kestä ilman patukkaa.

• kaloriina2

mä oon 160cm 78kg ja mun mielestä kaikki mua laihemmat on hirveitä anorektikoita ja jos painoindeksi on alle 28 niin on vaarallista terveydelle!

• muuaneräs

kaloriina2, sopivin painoindeksi on 20-25. 28 on ylipainoinen. Voin kertoa olevani sua pidempi ja kevyempi mutten itsekkään mikään hoikka ole, en ole edes 13 ja jos nyt painoni joka on NORMAALIPAINON YLÄRAJOILLA täällä kertoisin niin tietty haukuttais läskiksi... Ei kyllä kukaan ikinä ole läskiksi sanonut lukuun ottamatta suutuksissaan ollutta pikkuveljeäni ja kavereistakaan painoni ei näy. Että näin.

• Kamikaze_sisunsyöjä

Sanotaan nyt, että pienen tytön ei kannata painostaan hirveästi stressata. Kunhan painoindeksi jokseenkin pysyy siinä normaalipainossa, niin kaikki on hyvin. Kasvaessa hoikistuu sitten kyllä, kunhan ei ole tottunut ahtamaan sitä naamaansa aina täyteen tavaraa. Eli terveellinen lähestymistapa kannattaa ottaa tähän painonhallintaan.

Harva tykkää anorektikoista tai läskeistä ulkonäöllisesti. Et kuitenkaan ole anorektikko etkä läski, kunhan se paino on sen normaalipainon sisällä. Pieni ihminen tarvitsee energiaa, joten mihinkään järkyttäviin laihdutustempauksiin ei kannata lähteä. Eli kontrolloi syömistään vain sen verran, ettei paino lähde karkaamaan.

Sitten kun saavuttaa aikuisiän, eli 25 vuotta, niin voi jo alkaa hakemaan sitä lopullista muotoaan. Silloin se normaalipainon yläraja on jo liikaa, jos et ole lihaksikas.

Aikuisista puhuessa:
      Painoindeksi on huono mittari siinä mielessä, että siinä ei lihaksisuus tule huomioitua mitenkään. Tämän takia normaalipainon yläraja minimilihaksilla on jo todella pullea. Normaalipainon alaraja sitten vähän paremmassa lihassa olevilla saattaa olla vähä turhankin laiha.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe