Borrelioosi

Minä vaan

Todettiin borrelioosi, oireena mulla kasvohalvaus. Nyt odottaa pitkä antibiootti kuuri, ensin suonensisäisesti.

Muilla ollut borrelioosia.... Oireita? kuinka pitkä antibioottikuuri, kuinka hyvin parannuitte?

27

20375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

      Onko sinulla krooninen borrelioosi? Jos ei niin paranemis mahdollisuudet ovat paremmat. Kroonisesta borrelioosista on hankala parantua. Minulla oli 4 vko iv- antibiootti ja sen jälkeen 50 päivää doksimysin ja vielä tetrasyklin n kuukauden päälle. Jotkin oireet helpottivat, mutta en parantunut täysin. Nyt useita kuukausia hoidoista uusia oireita on ilmaantunut. Tämä on jatkuvaa taistelua oireiden kanssa. Minulla on menossa useita omakohtaisia luonnonmukaisia hoitoja kun antibiootteja on hankala saada lisää ja ne eivät tehoa kaikkiin bakteerimuotoihin.
      En halua pelotella ja toivottavasti vielä paranet.
      Minkälaisia oireita sinulla on taudista tullut?

      • alkuper

        Ei ole krooninen borrelioosi, tai ei näin ainakaan sanoneet. Minulla ei vielä muita oireita ollut kuin tuo kasvohalvaus.... Myöhäisvaiheen borrelioosista puhuvat....


      • myöhäisvaiheen
        alkuper kirjoitti:

        Ei ole krooninen borrelioosi, tai ei näin ainakaan sanoneet. Minulla ei vielä muita oireita ollut kuin tuo kasvohalvaus.... Myöhäisvaiheen borrelioosista puhuvat....

        borrelioosi on sama asia. Jospa lääkkeet auttaisivat. oletko käynyt borrelioosi yhdistyksen sivuilla. käy tutustumassa.


      • porre
        myöhäisvaiheen kirjoitti:

        borrelioosi on sama asia. Jospa lääkkeet auttaisivat. oletko käynyt borrelioosi yhdistyksen sivuilla. käy tutustumassa.

        Borrelioosiyhdistyksen sivuja, jossa ihminen pelotellaan rypemään saavillisessa kylmää hikeä. Sivut ovat muutenkin ikävät lukea, sillä se joka sinne kirjoittelee boldaa, värjää ja kursivoi niin että teksti on pelkkää sekametelisoppaa. Huonoa (erittäin) journalismia. Tämä henkilö luulee että viesti menee tuolla tavalla paremmin perille kun käy juuri päinvastoin, eihän kukaan sellaista tekstiä jaksa lukea.

        Paras lukea esim. duodecimin juttuja borresta, jossa asia esitellään vailla kiihkoja.


      • et?
        porre kirjoitti:

        Borrelioosiyhdistyksen sivuja, jossa ihminen pelotellaan rypemään saavillisessa kylmää hikeä. Sivut ovat muutenkin ikävät lukea, sillä se joka sinne kirjoittelee boldaa, värjää ja kursivoi niin että teksti on pelkkää sekametelisoppaa. Huonoa (erittäin) journalismia. Tämä henkilö luulee että viesti menee tuolla tavalla paremmin perille kun käy juuri päinvastoin, eihän kukaan sellaista tekstiä jaksa lukea.

        Paras lukea esim. duodecimin juttuja borresta, jossa asia esitellään vailla kiihkoja.

        " Borrelioosiyhdistyksen sivuja, jossa ihminen pelotellaan rypemään saavillisessa kylmää hikeä. Sivut ovat muutenkin ikävät lukea, sillä se joka sinne kirjoittelee boldaa, värjää ja kursivoi niin että teksti on pelkkää sekametelisoppaa."

        Minulla ei ole borrea tai oireita, mutta käsittääkseni tauti on hyvin ikävä, olen lukenut kymmeniä kertomuksia eri puolilta maailmaa.

        "Paras lukea esim. duodecimin juttuja borresta, jossa asia esitellään vailla kiihkoja."

        Eihän Duodecimin jutuissa ole mitään oikeaa tietoa, niitten sivuja varmaan lukevat jotkut vajaamieliset. Minä en ainakaan.

        Omalta kohdaltani voin sanoa että minulla ei ole mitään tekemistä borrelioosiyhdistyksen kanssa.


      • tärkeintä
        porre kirjoitti:

        Borrelioosiyhdistyksen sivuja, jossa ihminen pelotellaan rypemään saavillisessa kylmää hikeä. Sivut ovat muutenkin ikävät lukea, sillä se joka sinne kirjoittelee boldaa, värjää ja kursivoi niin että teksti on pelkkää sekametelisoppaa. Huonoa (erittäin) journalismia. Tämä henkilö luulee että viesti menee tuolla tavalla paremmin perille kun käy juuri päinvastoin, eihän kukaan sellaista tekstiä jaksa lukea.

        Paras lukea esim. duodecimin juttuja borresta, jossa asia esitellään vailla kiihkoja.

        onkin itse asia? Ainakin minusta tuolla vaikuttaa olevan todella asiallista tietoa. Jos tarkoitus onkin tiedottaa itse sairaudesta eikä päteä journalismitaidoilla? Olen pistäytynyt tuon yhdistyksen sivuilla joskus aikaisemminkin ja aion pistäytyä jatkossakin, koska sieltä saa sentään tietoa tästä sairaudesta. Ei kait nuo punkkitarinatkaan ihan tyhjästä synny? Niin, ja minulla itselläni on muuten borre, johon en ole saanut duodecimistä mitään apua.


      • hl
        porre kirjoitti:

        Borrelioosiyhdistyksen sivuja, jossa ihminen pelotellaan rypemään saavillisessa kylmää hikeä. Sivut ovat muutenkin ikävät lukea, sillä se joka sinne kirjoittelee boldaa, värjää ja kursivoi niin että teksti on pelkkää sekametelisoppaa. Huonoa (erittäin) journalismia. Tämä henkilö luulee että viesti menee tuolla tavalla paremmin perille kun käy juuri päinvastoin, eihän kukaan sellaista tekstiä jaksa lukea.

        Paras lukea esim. duodecimin juttuja borresta, jossa asia esitellään vailla kiihkoja.

        Niillä vaan keskitytään ehkä liikaa taudin loppuvaiheeseen.
        Borrelioosi aiheuttaa muita tauteja-esim.reuma,ihottumaa jne..
        Kroonisen borrelioosin loppuvaiheessa potilaalla on niin monta
        ongelmaa että ei siitä kukaan ota selvää, yleensä lääkärit nostaa
        kädet pystyyn.

        Hyvä huomata että alkuvaihe on tosi sekava, särkyjä, flunssaa,ihottumaa,väsymystä,sydänvaivoja...sitä ei käsitä että kaiken takana
        on yksi sairaus/bakteeri.
        itsellä ei ole ollut mitään rengasihottumaa ja punkin purema jäi huomaamatta.
        Olen lääkärien mielestä terve nuori ihminen-ja näytänkin siltä. ;)

        Itse koen väsymystä,jatkuvaa flunssaa, sydänoireita-ja viimeinen josta sain kimmokkeen hakeutua yksityislääkärille-jaloissa särkee verisuonia,päänsärky ja oudot tunteet sydämmessä(verenpaine hyvä,sydänfilmi ok). Onneksi lääkäri oli fiksu ja määräsi borre-kokeet, tulos: Borrelioosin vasta-aineet selvästi koholla.

        Nyt aion kokeilla luontais hoitoja, koska antibiootit ei poista ongelmaa lopullisesti.
        Ei toki luontaishoidotkaan paranna,mutta vahvistaa omaa immuunipuolustusta,
        ja sitten elimistö jaksaa paremmin pitää borrelian kurissa. Antibiootit tuhoaa
        ihmisen immuniteetin, ja sit ollaan taas kipeitä...onneksi on vapaus valita.

        Tsemppiä kaikille jotka taistelee tän kans,on mukava tietää ongelmien syy, vaikka
        hoito on lapsenkengissään! :D


      • hmm.
        hl kirjoitti:

        Niillä vaan keskitytään ehkä liikaa taudin loppuvaiheeseen.
        Borrelioosi aiheuttaa muita tauteja-esim.reuma,ihottumaa jne..
        Kroonisen borrelioosin loppuvaiheessa potilaalla on niin monta
        ongelmaa että ei siitä kukaan ota selvää, yleensä lääkärit nostaa
        kädet pystyyn.

        Hyvä huomata että alkuvaihe on tosi sekava, särkyjä, flunssaa,ihottumaa,väsymystä,sydänvaivoja...sitä ei käsitä että kaiken takana
        on yksi sairaus/bakteeri.
        itsellä ei ole ollut mitään rengasihottumaa ja punkin purema jäi huomaamatta.
        Olen lääkärien mielestä terve nuori ihminen-ja näytänkin siltä. ;)

        Itse koen väsymystä,jatkuvaa flunssaa, sydänoireita-ja viimeinen josta sain kimmokkeen hakeutua yksityislääkärille-jaloissa särkee verisuonia,päänsärky ja oudot tunteet sydämmessä(verenpaine hyvä,sydänfilmi ok). Onneksi lääkäri oli fiksu ja määräsi borre-kokeet, tulos: Borrelioosin vasta-aineet selvästi koholla.

        Nyt aion kokeilla luontais hoitoja, koska antibiootit ei poista ongelmaa lopullisesti.
        Ei toki luontaishoidotkaan paranna,mutta vahvistaa omaa immuunipuolustusta,
        ja sitten elimistö jaksaa paremmin pitää borrelian kurissa. Antibiootit tuhoaa
        ihmisen immuniteetin, ja sit ollaan taas kipeitä...onneksi on vapaus valita.

        Tsemppiä kaikille jotka taistelee tän kans,on mukava tietää ongelmien syy, vaikka
        hoito on lapsenkengissään! :D

        Nöyrällä asenteellako siitä tulee mitään? Tykki mukaan seuraavalle vastaanotolle ja ei kuin oikeaa hoitoa vaatimaan, tai nyrkkiä pöytään.

        Pitäkää vaikka luova tauko lääkärin kanssa, ja käykää läpi kaikki antibiootit mitä on, miettikää mitä bakteereiden ribosomeja ne tukkii 50S, 30S jne. Ja sitten uusimmat tutkimukset esiin. Eikä mitään monoterapiaa, kyllä niitä useita antibiootteja tulisi käyttää kerrallaan. Monet muuten hyötyvät angiotensiinin estäjien anti-inflammatorisista ominaisuuksista.

        Jotainhan niitten lääkärien on osattava, vai pitääkö tieto tavata auki niille typeryksille?


      • iskämävaanolen
        hl kirjoitti:

        Niillä vaan keskitytään ehkä liikaa taudin loppuvaiheeseen.
        Borrelioosi aiheuttaa muita tauteja-esim.reuma,ihottumaa jne..
        Kroonisen borrelioosin loppuvaiheessa potilaalla on niin monta
        ongelmaa että ei siitä kukaan ota selvää, yleensä lääkärit nostaa
        kädet pystyyn.

        Hyvä huomata että alkuvaihe on tosi sekava, särkyjä, flunssaa,ihottumaa,väsymystä,sydänvaivoja...sitä ei käsitä että kaiken takana
        on yksi sairaus/bakteeri.
        itsellä ei ole ollut mitään rengasihottumaa ja punkin purema jäi huomaamatta.
        Olen lääkärien mielestä terve nuori ihminen-ja näytänkin siltä. ;)

        Itse koen väsymystä,jatkuvaa flunssaa, sydänoireita-ja viimeinen josta sain kimmokkeen hakeutua yksityislääkärille-jaloissa särkee verisuonia,päänsärky ja oudot tunteet sydämmessä(verenpaine hyvä,sydänfilmi ok). Onneksi lääkäri oli fiksu ja määräsi borre-kokeet, tulos: Borrelioosin vasta-aineet selvästi koholla.

        Nyt aion kokeilla luontais hoitoja, koska antibiootit ei poista ongelmaa lopullisesti.
        Ei toki luontaishoidotkaan paranna,mutta vahvistaa omaa immuunipuolustusta,
        ja sitten elimistö jaksaa paremmin pitää borrelian kurissa. Antibiootit tuhoaa
        ihmisen immuniteetin, ja sit ollaan taas kipeitä...onneksi on vapaus valita.

        Tsemppiä kaikille jotka taistelee tän kans,on mukava tietää ongelmien syy, vaikka
        hoito on lapsenkengissään! :D

        ei toi borrelioosijärjestö ole keskittynyt mihinkään "loppuvaiheeseen" vaan yksinkertaisesti borrelioosin krooniseen muotoon. Ihan vaan tuollainen pieni kommentti ;o)

        Kroonista borrelioosia, josta myös käytetään omituista termiä "myöhäisvaihe", sairastavia on Suomessa todella paljon. Heille ei ole olemassa hyvää hoitoa, kuten julkisuudessakin lääkärit ovat myöntäneet. Kipulääkkeet eivät paranna tautia !

        Järjestön sivuilla olevat kertomukset saattavat olla asiaa tuntemattomien mielestä synkeitä. Toisaalta ei kyseessä varmasti olekkaan mitkään viihteelliset vitsinikkarien sivut vaan painavaa asiaa todella vakavasta sairaudesta. Ne henkilöt, jotka lukevat pelkästään vain borrelioosiin sairastuneiden kertomuksia, yleensä ottaen ovat vain uteliaita. Tiedonhaluiset lukevat myös tuhannet tutkimukset, joita sieltä löytää ;o)

        Mun lapsella on paha borrelioosi ja toi yhdistys on ainoa paikka, josta olen saanut sellaista tietoa josta on ollut hyötyä lääkäreiden kanssa. Nykyinen antibioottivastainen pelkotila on johtanut siihen ettei tappelematta saa lääkitystä aina edes sellaisiin tauteihin, joissa sitä todella tarvitaan.

        Duodecim-fanien kannattaa lukea Viljasen artikkeli borrelioosista vuodelta 1992. Vähän vanha se on, mutta ainoa asia mikä on muuttunut on antibioottihoitojen vähentyminen... ja se, että nykyisin väitetään taudin parantuvan helposti. Hoh-hoh-hoijaa...

        Ei asialla kuitenkaan tarvitse lietsoa hysteriaa tai potea sellaista. Tautia on esiintynyt Suomessa jo kauan. Nykyisin vain tiedetään taudin nimi ja se että tautia periaatteessa osataan hoitaa; kuka paremmin ja kuka huonommin.


      • ei oikeaa tietoa!
        porre kirjoitti:

        Borrelioosiyhdistyksen sivuja, jossa ihminen pelotellaan rypemään saavillisessa kylmää hikeä. Sivut ovat muutenkin ikävät lukea, sillä se joka sinne kirjoittelee boldaa, värjää ja kursivoi niin että teksti on pelkkää sekametelisoppaa. Huonoa (erittäin) journalismia. Tämä henkilö luulee että viesti menee tuolla tavalla paremmin perille kun käy juuri päinvastoin, eihän kukaan sellaista tekstiä jaksa lukea.

        Paras lukea esim. duodecimin juttuja borresta, jossa asia esitellään vailla kiihkoja.

        Voi paska itse sairastan eikä todellakaan ole kiihkoa!! Itsellä sydänoireita, verenkiertohäiriöitä, parkkinsoni, ms-oireita ja syypää pelkkä borre. Duodecimin jutut on täyttä paskaa tätä sairautta koskien!

        T: Heini


      • raskaanaja BORRELIOO

        Minulla on varmaan borrelioosi! :(

        En tiennyt aikaisemmin kuinka vakavasta jutusta voi olla kyse.
        Viime kesänä minulle tuli kylkeen sellainen punkin pureman aiheuttama iho-oire. Eli sellainen leviävä ja lopulta häviävä punainen läikkä.
        MUTTA niitä alkoi syksyn aikana tulla myös jalkoihin jokapuolelle, ja vähitellen ne yhdistyivät ja hävisivät.

        Nyt ei ole siis sen jälkeen kai ollut mitään oireita, mutta

        katsoin jokusia päiviä sitten borrelioosista dokumentin ja huolestuin sillä olen nyt raskaana ja lapsellekin voi tulla vaikka joku vamma sen borrelioosin takia.

        Minulla ei ole siis todettu borrelioosia, sillä en mennyt lääkärille. Olisi pitänyt, mutta en kehdannut kun minulla oli jaloissa vanhoja viiltelyjälkiä.

        Ja nyt en uskalla mennä siksi lääkärille, koska olen ollut oireeton ja jossain sanottiin että jos aloittaa sen antibioottihoidon, niin borrelioosin takia koko elimistön puolustusmekanismi voi antibiottihoidon avulla alkaa toimia aivan väärin. Ja se ei varmaan olisi hyväksi lapselle.

        Suunnittelin tekeväni siis niin, että käyn lääkärillä lapsen syntymän jälkeen ja tutkitutan lapsen samalla. Mutta en kyllä ikinä anna itselleni anteeksi jos lapsesta tuleekin vammainen.

        Vai pitäisikö minun nyt mennä lääkärille? :S Mitä mieltä olette.
        Ja voikoo borrelioosista parantua itsestään? :S


      • Äitivaanolen
        iskämävaanolen kirjoitti:

        ei toi borrelioosijärjestö ole keskittynyt mihinkään "loppuvaiheeseen" vaan yksinkertaisesti borrelioosin krooniseen muotoon. Ihan vaan tuollainen pieni kommentti ;o)

        Kroonista borrelioosia, josta myös käytetään omituista termiä "myöhäisvaihe", sairastavia on Suomessa todella paljon. Heille ei ole olemassa hyvää hoitoa, kuten julkisuudessakin lääkärit ovat myöntäneet. Kipulääkkeet eivät paranna tautia !

        Järjestön sivuilla olevat kertomukset saattavat olla asiaa tuntemattomien mielestä synkeitä. Toisaalta ei kyseessä varmasti olekkaan mitkään viihteelliset vitsinikkarien sivut vaan painavaa asiaa todella vakavasta sairaudesta. Ne henkilöt, jotka lukevat pelkästään vain borrelioosiin sairastuneiden kertomuksia, yleensä ottaen ovat vain uteliaita. Tiedonhaluiset lukevat myös tuhannet tutkimukset, joita sieltä löytää ;o)

        Mun lapsella on paha borrelioosi ja toi yhdistys on ainoa paikka, josta olen saanut sellaista tietoa josta on ollut hyötyä lääkäreiden kanssa. Nykyinen antibioottivastainen pelkotila on johtanut siihen ettei tappelematta saa lääkitystä aina edes sellaisiin tauteihin, joissa sitä todella tarvitaan.

        Duodecim-fanien kannattaa lukea Viljasen artikkeli borrelioosista vuodelta 1992. Vähän vanha se on, mutta ainoa asia mikä on muuttunut on antibioottihoitojen vähentyminen... ja se, että nykyisin väitetään taudin parantuvan helposti. Hoh-hoh-hoijaa...

        Ei asialla kuitenkaan tarvitse lietsoa hysteriaa tai potea sellaista. Tautia on esiintynyt Suomessa jo kauan. Nykyisin vain tiedetään taudin nimi ja se että tautia periaatteessa osataan hoitaa; kuka paremmin ja kuka huonommin.

        Kiinostuin viestistäsi, kun pojallani on ollut ja on outoja oireita (kuuloharhat, päänsärky, niskasärky jne) ja on ollut neurologisella tutkittavana ( myös pään magneetissa) ja muuta ei ole löytynyt kuin että borrelia vasta-aineet ovat koholla. Kysyisinkin, että millaisia oireita sinun lapsellasi on? Missä vaiheessa häneltä otettiin selkäydinnäyte?


      • Lymen tautinen
        raskaanaja BORRELIOO kirjoitti:

        Minulla on varmaan borrelioosi! :(

        En tiennyt aikaisemmin kuinka vakavasta jutusta voi olla kyse.
        Viime kesänä minulle tuli kylkeen sellainen punkin pureman aiheuttama iho-oire. Eli sellainen leviävä ja lopulta häviävä punainen läikkä.
        MUTTA niitä alkoi syksyn aikana tulla myös jalkoihin jokapuolelle, ja vähitellen ne yhdistyivät ja hävisivät.

        Nyt ei ole siis sen jälkeen kai ollut mitään oireita, mutta

        katsoin jokusia päiviä sitten borrelioosista dokumentin ja huolestuin sillä olen nyt raskaana ja lapsellekin voi tulla vaikka joku vamma sen borrelioosin takia.

        Minulla ei ole siis todettu borrelioosia, sillä en mennyt lääkärille. Olisi pitänyt, mutta en kehdannut kun minulla oli jaloissa vanhoja viiltelyjälkiä.

        Ja nyt en uskalla mennä siksi lääkärille, koska olen ollut oireeton ja jossain sanottiin että jos aloittaa sen antibioottihoidon, niin borrelioosin takia koko elimistön puolustusmekanismi voi antibiottihoidon avulla alkaa toimia aivan väärin. Ja se ei varmaan olisi hyväksi lapselle.

        Suunnittelin tekeväni siis niin, että käyn lääkärillä lapsen syntymän jälkeen ja tutkitutan lapsen samalla. Mutta en kyllä ikinä anna itselleni anteeksi jos lapsesta tuleekin vammainen.

        Vai pitäisikö minun nyt mennä lääkärille? :S Mitä mieltä olette.
        Ja voikoo borrelioosista parantua itsestään? :S

        raskaana oleva on totta niin VARAA HETI AIKA LÄÄKÄRILTÄ!!


      • Lääkäri
        hmm. kirjoitti:

        Nöyrällä asenteellako siitä tulee mitään? Tykki mukaan seuraavalle vastaanotolle ja ei kuin oikeaa hoitoa vaatimaan, tai nyrkkiä pöytään.

        Pitäkää vaikka luova tauko lääkärin kanssa, ja käykää läpi kaikki antibiootit mitä on, miettikää mitä bakteereiden ribosomeja ne tukkii 50S, 30S jne. Ja sitten uusimmat tutkimukset esiin. Eikä mitään monoterapiaa, kyllä niitä useita antibiootteja tulisi käyttää kerrallaan. Monet muuten hyötyvät angiotensiinin estäjien anti-inflammatorisista ominaisuuksista.

        Jotainhan niitten lääkärien on osattava, vai pitääkö tieto tavata auki niille typeryksille?

        Siinä vaiheessa kun joku iskee nyrkin pöytään, tulee poliisit paikalle ja rikosilmoitus lasku käynnistä!
        Kirjoittaa lääkäri jolla hankala borrelia ja tietoa paljon. On myös kanttia karsia potilaskunnasta öykkärit!
        Asiallinen portilas ja asiallinen hoito. Ei siinä öykätä tarvitse, joten vähän rauhallisemmalla asenteella sinne vastaanotolle. Hommat voi hoitaa asiallisestikin.


    • borre_gundi

      Epäilen, että mulla saattaisi olla borrelioosi, kun on ollut vähän siihen suuntaan viittavia oireita.

      Millaisia oireita teillä borrelioosista kärsivillä on ollut?

      • minulla

        Minulla on ollut puutumisia, pistelyjä ja poltteita. Myös lihas ja nivel kipuja. Joskus vuosia sitten myös kuumeiluja ja poskiontelotulehdukset ovat myös yleisiä. Oireet ovat moninaiset tässä taudissa. Borrelioosiyhdistyksen sivuilta saa lisää tietoa. Mitä oireita sinulla on ollut? Onko sinulta otettu verkoe? Vaikka se on kyllä epäluotettava.


      • borre_gundi
        minulla kirjoitti:

        Minulla on ollut puutumisia, pistelyjä ja poltteita. Myös lihas ja nivel kipuja. Joskus vuosia sitten myös kuumeiluja ja poskiontelotulehdukset ovat myös yleisiä. Oireet ovat moninaiset tässä taudissa. Borrelioosiyhdistyksen sivuilta saa lisää tietoa. Mitä oireita sinulla on ollut? Onko sinulta otettu verkoe? Vaikka se on kyllä epäluotettava.

        Mulla oli noin 5 vuotta sitten muutaman päivän kestävä kasvohalvaus (puolet kasvoista oli halvautuneena), mutta lääkäri epäili sen johtuvan vain autossa saadusta vedosta, koska olin altistunut aika pahalle vedolle.

        Tällä hetkellä mulla on kaikenlaista pientä nivelsärkyä, kuumeilua, huonoa oloa ja paikkojen puutumista. Mulla on myös ollut pari todella pahaa poskiontelotulehdusta ja ajoittaista särkyä onteloiden kohdalla. Mulla on myös ollut pieniä sydänoireita, joita mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut.

        Multa otettiin verikoe, mutta siitä ei selvinnyt mitään.

        Olen liikkunut koko ikäni luonnossa ja esim. rantaniityillä ja lehdoissa, joten on mahdollista, että punkki on saattanut purra mua jossain vaiheessa. En kuitenkaan muista nähneeni mitään puremajälkiä, enkä ole löytänyt punkkeja ihosta.

        Mun olotila on toisinaan aika heikko ja olen alkanut vähitellen huolestua. Epäilen tämän olevan borrelioosia, koska monet oireet viittaavat siihen suuntaan.

        Kiitos, kun mainitsit yhdistyksen sivuista. Mun täytyy vierailla siellä.


      • oirelli
        borre_gundi kirjoitti:

        Mulla oli noin 5 vuotta sitten muutaman päivän kestävä kasvohalvaus (puolet kasvoista oli halvautuneena), mutta lääkäri epäili sen johtuvan vain autossa saadusta vedosta, koska olin altistunut aika pahalle vedolle.

        Tällä hetkellä mulla on kaikenlaista pientä nivelsärkyä, kuumeilua, huonoa oloa ja paikkojen puutumista. Mulla on myös ollut pari todella pahaa poskiontelotulehdusta ja ajoittaista särkyä onteloiden kohdalla. Mulla on myös ollut pieniä sydänoireita, joita mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut.

        Multa otettiin verikoe, mutta siitä ei selvinnyt mitään.

        Olen liikkunut koko ikäni luonnossa ja esim. rantaniityillä ja lehdoissa, joten on mahdollista, että punkki on saattanut purra mua jossain vaiheessa. En kuitenkaan muista nähneeni mitään puremajälkiä, enkä ole löytänyt punkkeja ihosta.

        Mun olotila on toisinaan aika heikko ja olen alkanut vähitellen huolestua. Epäilen tämän olevan borrelioosia, koska monet oireet viittaavat siihen suuntaan.

        Kiitos, kun mainitsit yhdistyksen sivuista. Mun täytyy vierailla siellä.

        Mun mielestä nuo sun oireet viittaavat borrelioosiin päin. Kehotan, että menet lääkäriin ja pyydät kunnon testit.


      • iei
        oirelli kirjoitti:

        Mun mielestä nuo sun oireet viittaavat borrelioosiin päin. Kehotan, että menet lääkäriin ja pyydät kunnon testit.

        mul todettii borre perjantaina verikokeiden tuloksien perusteella. mul on ollu jo suunnilee vuoden verran nivelräkyjä. parin viikon pääst täytyy uudestaa mennä verikokeelle jos ne borre arvot ois laskenu. mutten oo ite huomannu et mua ois joku punkki purru? ensi oireet alko joskus viime kevään ko lonkat alko sattumaa. sit niist alko kuuluu semmost ihmeellist paukkumist, sit se siirty polvii. polvet löi lukkoo esim ko istu autoo. nyt se on siirtyny sormii ja oikeesee ranteesee ja oikeesee olkapäähä. reuma testit kyl otettii, mut ne oli puhtaat mut tosiaa borre kokeen tuloksist sanottii et ne on aika pahasti kohollaa.


      • yksin pähkäileville
        iei kirjoitti:

        mul todettii borre perjantaina verikokeiden tuloksien perusteella. mul on ollu jo suunnilee vuoden verran nivelräkyjä. parin viikon pääst täytyy uudestaa mennä verikokeelle jos ne borre arvot ois laskenu. mutten oo ite huomannu et mua ois joku punkki purru? ensi oireet alko joskus viime kevään ko lonkat alko sattumaa. sit niist alko kuuluu semmost ihmeellist paukkumist, sit se siirty polvii. polvet löi lukkoo esim ko istu autoo. nyt se on siirtyny sormii ja oikeesee ranteesee ja oikeesee olkapäähä. reuma testit kyl otettii, mut ne oli puhtaat mut tosiaa borre kokeen tuloksist sanottii et ne on aika pahasti kohollaa.

        tiedoksi linkkivinkki, jossa paljon asiallista tietoa borrelioosista sekä muiden sairastuneiden omakohtaisia kertomuksia oireista

        www.borrelioosi.net


      • kyselevä
        yksin pähkäileville kirjoitti:

        tiedoksi linkkivinkki, jossa paljon asiallista tietoa borrelioosista sekä muiden sairastuneiden omakohtaisia kertomuksia oireista

        www.borrelioosi.net

        mulla todettiin toi krooninen borreliiosi kaksi viikkoo sitte, nyt on kahen viiko lääkekuuri loppumas. ja viikko taukoo sit alotetaa uus viikon kuuri. ja jossei se tehoo ni tyksii tiputuksee, onko kukaa teistä joutunu kokee tätä tiputusta? ois kiva vähä saada tietoo siitä nyt iha varmuuden vuoks jos joutuu ite sinne menee et mimmone kokemus se on teille ollu? p.s. kiitti kaikille jo etukäteen.


      • Tiputuksessa oleva
        kyselevä kirjoitti:

        mulla todettiin toi krooninen borreliiosi kaksi viikkoo sitte, nyt on kahen viiko lääkekuuri loppumas. ja viikko taukoo sit alotetaa uus viikon kuuri. ja jossei se tehoo ni tyksii tiputuksee, onko kukaa teistä joutunu kokee tätä tiputusta? ois kiva vähä saada tietoo siitä nyt iha varmuuden vuoks jos joutuu ite sinne menee et mimmone kokemus se on teille ollu? p.s. kiitti kaikille jo etukäteen.

        Kyselevälle vastaisin, että kun parhaillaan olen itse Borrelioosi -taudin takia tiputuksessa, niin lääkeaine jota tiputetaan on nimeltään Keftriaxone. Tosin pullon päällä lukee:
        Ceftriaxon 2 gr. Pullon lääkeaineen tiputus suoraan suoneen kestää noin 45 minuuttia. Se on täysin kivuton toimenpide.


      • kyselevä
        Tiputuksessa oleva kirjoitti:

        Kyselevälle vastaisin, että kun parhaillaan olen itse Borrelioosi -taudin takia tiputuksessa, niin lääkeaine jota tiputetaan on nimeltään Keftriaxone. Tosin pullon päällä lukee:
        Ceftriaxon 2 gr. Pullon lääkeaineen tiputus suoraan suoneen kestää noin 45 minuuttia. Se on täysin kivuton toimenpide.

        kyselisin vielä että montako näitä tiputus kertoja sinulla on? ja onko lääkkeestä jotain haittavaikutuksia? ja millainen operaatio tämä on? p.s. kiitos : )


    • pompeli

      Samaa mieltä - Borrelioosiyhdistyksellä on hyvää tietoa, mutta he panttaavat tiedon vain jäsenille ja eivät julkaise kuin "salaisilla" sivulla. Pääset tietoon kun maksat jäsenmaksun.

      Olin jäsen ja minulla meni kaikki illat lukiessani tietoa kuinka saan syövän, en pysty elämään enään normaalia elämää ja kuinka lääkäreiltä ei saa apua. Loppuen lopuksi päätin erotaa yhdistyksestä,, koska jos borrelioosi ei minulle oireita aiheua, aiheuttaa sen oma korvien väli kun olen saanut sivuilta ymmäryiksen, että elämä on ohitse.

      Lisäksi juurikin niin, artikkelit on kirjoitettu erittäin huonosti, provokatiivisesti ja fonttien sekä bolduksien sekamelska vähintäänkin aiheuttaa päänsäryn.

      Jos Borrelioosiyhistys oikeasti julkaisi rakentavaa informaatiota niin, että se olisi saatavilla koko yhteiskunnan hyödyksi - ilmaiseksi, olisin itse valmis työskentelemään ko yhdistyksen hyyväksi ja maksaisin mielelläni vaikka satasen kahden jäsenmaksun vuodessa. Mutta koska tietoa panta on panttu ja siitä tulee vainoharhainen mieli, niin olen sitten ilman sitä tietoa.

    • Apuvah

      Olen etsinyt keskustelupalstaa. Löysin tuommoisen hyvin mielenkiintoisen: http://borrelioosi.wordpress.com/
      mutta sinne ei pääse rekisteröitymättä kirjoittamaan. Onko sellaisia blogeja tai muita keskustelupaikkoja, joihin ei tarvitse antaa nimeään? Suomen Lyme sivujen keskustelu on niin vähäistä, ettei taida mitään borrelioosiongelmaa Suomessa ollakaan.

    • tietoo

      Kenenkähän lääkärin kautta saisi verikokeet Saksan klinikalle Borrelian ja erityisesti lisäinfektioiden testaamiseksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1296
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      779
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe