Synnytystä ennakoivia oireita

utelias79

Te jotka olette jo synnyttäneet aiemmin niin kertokaa, että millaisia oireita teillä oli juuri ennen synnytystä? Pahoinvointia, ripulia, energiapuuskia.....? Itsellä synnytys lähenee ja mietityttää että mitä kaikkea sitä ennen voi olla.

8

1591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marmsm

mietityttää minuakin...kysyinkin sitä tuossa mutta vastauksia en oikein ole saanut...ehkä tänne saadaan :) Milläs viikoilla olet menossa?Täällä 35 3

• Alkuperäinen80

Olen rv 36 3. Olisi mukava kuulla mitä oireita voi olla ennen synnytystä.

• epävirallisesti
        Alkuperäinen80 kirjoitti:

Olen rv 36 3. Olisi mukava kuulla mitä oireita voi olla ennen synnytystä.

Limatulpan irtoamisen jälkeen supistukset tulee yleisemmiksi. Tietty lapsiveden tulo ja supistusten pieni väli jo selviä kysykää neuvolasta tarkemmin.

• päin sellainen

"oire" että puunasin kämpän katosta lattiaan.. =) Kaks päivää sen jälkeen synnärille.

• Txx

Mulla oli synnytystä edellisenä iltana semmonen huono olo kohtaus sekä ripulia, yöllä sitten menikin lapsivedet ja eikun synnärille. Viikoja oli 36 5 ja syntyi terve tyttölapsi.

• l.a. eilen...

Moni on kertonut että ulostaminen lisääntyy ennen synnytystä. Toiset ovat olleet huomattavasti energisempiä ja levottomiakin, toiset taas ovat kovasti väsyneitä (keräävät voimia synnytystä varten). Alavatsaa voi jomotella, sellaista menkkamaista jomotusta. Kaikki eivät huomaa limatulpan irtoamista, ja jos sen huomaa, on hyvin yksilöllistä miten synnytys alkaa tämän jälkeen (joillain alkaa samana päivänä, joillain on mennyt parikin viikkoa). Kivuliaat, säännöllisesti toistuvat supistukset sekä lapsiveden meno on sitten jo niitä tositoimia (niitä tässä itse odotellessa).
      Itse sain tietoa niin neuvolasta, kuin netistä lukemalla synnytyskertomuksia. Jälkimmäinen on hyvä tapa valmentautua henkisesti tulevaan koitokseen, suosittelenkin lämpimästi kaikille odottaville jos ei ole itse synnyttänyt. Tosin tervettä maalaisjärkeä on hyvä olla, jotta ymmärtää olla säikähtämättä muiden kokemuksista. Vertaistuki on mielestäni paras apu, eli jos tuttavapiirissä on muita synnyttäneitä, niin heidän kanssaan kannattaa jutella.
      Ilolla synnyttämään kanssa-siskot! :)

• 4 mami uusi tulossa :D

1 meni vain lapsivedet ja käynnistettiin lopulta.
        2. Olikin sitten ns. Syöksysynnytys eli tunsin nipistelyä alavatsalla ja luulin sitä tietty virtsatietulehdus oireiksi. Joten kun nipisti laitoin kylmää vettä masun päälle ja kun helpotti äkkiä kuumaa vettä heh:D Juoksin koko ajan pytyllä ja iski kamala ripulikin. hahaha se oli hassua kuulemma miehen siskon mukaan kun suras mun touhuja,Lopulta se tajusi että ei ole oikein normaalia mun touhut kylppärissä. herätti mieheni ja lähdettiin sairaalaan siellä olikin kohdunsuu jo 8 cm, auki ja kiirettä tuli kätilöille ei siinä saliin keretty tyttö syntyi rytinällä siihen paikkaan. Oli se pelottovaa huh! kätilöt sanoivat että olin tietämättäni oikein käynnistänyt synnytyksen .
        3. Päätyi raskausmyrkytykseen ja käynnistettiin kiireesti. 42 viikolla.
        4. Käynnistyi itsestään pyörälenkin päätteeksi. alkoi supistelemaan kesken pyörälenkin. 5 cm oli auki taas kun sairaalaan mentiin :D
        Tälläisiä synnytyksien käynnistymisiä minulla.

• Nimetön
        4 mami uusi tulossa :D kirjoitti:

1 meni vain lapsivedet ja käynnistettiin lopulta.
        2. Olikin sitten ns. Syöksysynnytys eli tunsin nipistelyä alavatsalla ja luulin sitä tietty virtsatietulehdus oireiksi. Joten kun nipisti laitoin kylmää vettä masun päälle ja kun helpotti äkkiä kuumaa vettä heh:D Juoksin koko ajan pytyllä ja iski kamala ripulikin. hahaha se oli hassua kuulemma miehen siskon mukaan kun suras mun touhuja,Lopulta se tajusi että ei ole oikein normaalia mun touhut kylppärissä. herätti mieheni ja lähdettiin sairaalaan siellä olikin kohdunsuu jo 8 cm, auki ja kiirettä tuli kätilöille ei siinä saliin keretty tyttö syntyi rytinällä siihen paikkaan. Oli se pelottovaa huh! kätilöt sanoivat että olin tietämättäni oikein käynnistänyt synnytyksen .
        3. Päätyi raskausmyrkytykseen ja käynnistettiin kiireesti. 42 viikolla.
        4. Käynnistyi itsestään pyörälenkin päätteeksi. alkoi supistelemaan kesken pyörälenkin. 5 cm oli auki taas kun sairaalaan mentiin :D
        Tälläisiä synnytyksien käynnistymisiä minulla.

edellisenä iltana mun teki kauheasti mieli siivota.. seuraavan päivän oli maha sekaisin ja sit mentiin:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33