Tunnetko odotukseni ?

Kuljen kosken yläjuoksua,
kiveltä kivelle ja huomaan
raitarunkojen kyynelehdinnän.

Tämä syksyinen hetki satuttaa.

Kaipaukseni olen istuttanut
kurkiauran kauaksi kantaa,
itse sen unohtaakseni.

Niin paljon on muuttunut
eikä mikään,
se mikä jo oli
ja mikä vielä tulevan kohdussa lepää.

Tuulen ja usvan suudelmat tunnen
mutta Sinua,
Sinua minä odotan
ja sormiesi laulua tuleksi muuttua.

14

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

      Tässä on jotain niin lohdutonta...
      (enkä nyt sano että poraan täällä =))

      Maalaat harmailla väreillä syksyä ja kaikkea kaipausta keväästä, tulevasta, siitä että Hän olisi... vaikka toivotkin että Hän tulisi.

      Kaunis maalaus harmailla väreillä, Rellu!
      Ja koskettava...

      Täältä syksyn hehkua päivääsi =)

      • lindal.

        kai se on tää mieli, joka tuon tunteen saa aika-
        seksi - lohduttomuuden.

        No onneks et taas poraa, heh.

        Niin, se syksy tuntuu olevan jollain lailla
        näissä viimeaikaisissa runoissani kai monessakin
        mukana, mutta ihmekös tuo.

        Liikuttavaa luettavaa palautteesi, ja Sinähän
        tiedät näiden monien koettelemuksieni aiheuttamat
        mielenapatiatkin, ja silloin ei voi kai edes
        yrittää synnyttää ilosta runoa.

        Iso, iso kiitos ystävä kallis.

        Tein muuten just suppismuhennosta, sen verta löy-
        sin niitä tuolla lenkkireissulla, nam.
        Maistuis varmaan Sullekkin :)


    • -runoilijatar-

      Sinulla on kyky sanoa
      luovuus huokuu runoissasi.
      Hieno,ei lisättävää.

      • lindal.

        Jaa - oisko tuo noin ?

        Mutta jos Sinä sen sanot, niin en kai minä voi
        muuta kuin olla tyytyväinen sanomaasi.

        Ja ihan sivuseikkana " Erkki Eräs " henk.koht.
        avustajani ei muuten hyväksynyt tuota runon alku-
        puolta - luonnon osuutta. Mutta minä tunnettuna
        jääräpäänäpä en ollut samaa mieltä, koska juuri
        se on mielestäni se ydin. Kun kurkiaura matkaa
        lämpimiin maihin, kun katselen niiden poismuut-
        toa ja kaipaan mennyttä kesää - Häntä.

        Näin, tässä hiukka perustelua ja KIITOS.


    • Marin Frist

      Jukupliut, vai en sano....
      Sanon.
      Jukupliut!
      Runosiekkari, siekkarisysteri, olet kaipuun keskiössä ja odotuksen riipumatossa,
      ihanasti.
      Kaipuukin on kaunista, sinun sanoillasi. :)

      • lindal.

        jos se toi pontta sanomaasi :)

        Kaipuun keskiössä kylläkin, ja ihanasti sanottu
        tuo " odotuksen riippumatossa "

        Mutta jos oikein mietit, niin kaipauksessakin on
        kauneutta, surullista kauneutta.

        Mikä lie, ettei tuo sydän ja sielu osaa ottaa
        uutta vaihdetta näihin runoihini, sitä en tiedä.
        Pitää vaan toivoa ja edes yrittää tuoda tänne
        ehkä seuraavaksi jonkinlainen kevennys näiden
        raskaskantoisten runojen sijaan.

        Ja onneksi nyt et Sinäkään porannu.

        Lämmin kiitokseni, ihan kaikista sanoistasi.


      • Marin Frist
        lindal. kirjoitti:

        jos se toi pontta sanomaasi :)

        Kaipuun keskiössä kylläkin, ja ihanasti sanottu
        tuo " odotuksen riippumatossa "

        Mutta jos oikein mietit, niin kaipauksessakin on
        kauneutta, surullista kauneutta.

        Mikä lie, ettei tuo sydän ja sielu osaa ottaa
        uutta vaihdetta näihin runoihini, sitä en tiedä.
        Pitää vaan toivoa ja edes yrittää tuoda tänne
        ehkä seuraavaksi jonkinlainen kevennys näiden
        raskaskantoisten runojen sijaan.

        Ja onneksi nyt et Sinäkään porannu.

        Lämmin kiitokseni, ihan kaikista sanoistasi.

        Eipä tarvi mitään muutella,
        jos sormet kirjoittavat kaipuuta,
        niin sitten se on niin.
        Kyllä ne iloisemmat soinnut kohta soivat,
        jos ei ole "kohtalonpalloni" ihan risa.
        Siitä minä aina katselen tulevia asioita
        ja aina on oikein näyttänyt;)))

        (mitä nyt joskus vähän vituralleen, mut älä kerro kenellekään)


      • lindal.
        Marin Frist kirjoitti:

        Eipä tarvi mitään muutella,
        jos sormet kirjoittavat kaipuuta,
        niin sitten se on niin.
        Kyllä ne iloisemmat soinnut kohta soivat,
        jos ei ole "kohtalonpalloni" ihan risa.
        Siitä minä aina katselen tulevia asioita
        ja aina on oikein näyttänyt;)))

        (mitä nyt joskus vähän vituralleen, mut älä kerro kenellekään)

        kaipuuta johonkin, jonnekkin jatkuvasti vaan tah-
        too kirjottaa, enkä voi sille mitään - hemmetti.

        Kyllä kirjotin tänäänkin yhden runon, hiukka po-
        sitiivisemman jonka tuon ehkä jossain vaiheessa
        tänne. Se syntyi yhdestä ainoasta sanasta, jonka
        radiosta kuulin lenkkipolulla.

        Minen nää mittään, ko en omista sitä ristallipal-
        loo.

        Juu, en kerro kelleen :)

        Kiitos ja illan jatkoja. Minä joudun taas pika-
        puoliin sulkemaan tämän masinan.


    • kaaru

      Syksy satuttaa
      Rakkautta odottaa
      Sydän kaipaa lohduttajaa

      Yksin askel talveen
      ei kiehdo
      Illan tullen varpaita paleltaa

      Sunnuntai-illan jatkoa

      • lindal.

        jotainhan tässä elossa tuntuu vaan odottavan jo-
        ka hetki ja joka vuodenaika, ehkä syksyllä kui-
        tenkin jotenkin enemmän.

        Villasukat jalassa ei palella, eikä takkatulen
        lämmössä.

        Mutta tuntuu, että sielu palelee.

        Kiitos Kaaru - jaksellaan jotenkin.


    • padme_amidala

      ja kaipaus oli runossasi.
      Nuo tuliset sormet ai ai, kukapa niitä
      ei kaipaisi ; )

      Kiitos hyvästä lukuhetkestä.

      • lindal.

        olet oikeassa, alakuloa siinä on, ja haaveet kan-
        tavat päivissäni.

        Kiitos kuuluu Sinulle, ja oikein hyvää huomenta.


    • Sinä kirjoitat.
      Hymy.

      • lindal.

        Ei se nyt kyllä niin ole.

        Niin Sinä, kuin joku toinenkin joka täällä
        rakkausrunoja kirjoittaa, aliarvioi alinomaa
        itseään. Kyllä Sinä osaat runoja kirjoittaa, niin
        hyvä esimerkki oli se eilinenkin runosi. En nyt
        muista miten se meni, mutta jotain siinä oli tuu-
        lesta ainakin - se oli upea runo.

        Joten - voisitko lopettaa sen aliarvioinnin ja
        hyväksyä äiteen mielipiteen, olet runoilija.

        Ja huomenia sinnekkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe