Imurel

tautinen

Olisi mielenkiintoista kuulla onko muille määrätty Imurel-lääkitystä reumatautiin? Mulla oli ensin Trexan tabletteina, ei sopinut kamalan pahoinvoinnin takia. Sitten muutettiin pistoksiksi, jotka pistin kerran viikossa, edelleen pahoinvointi jatkui. Ei niin pahana, mutta kauheana kuvotuksena pahoinvointilääkkeistä huolimatta.

Nyt aloitin Imurelin 3 x 50mg tabletti päivässä. Ei ole ollut pahoinvointa yhtään, mutta olenkin aloittanut lääkkeen vasta ihan äskettäin. Kertokaa kokemuksia, jos jollakulla on sama lääke käytössä. Onko auttanut? Onko ollut pahoivointia? Oletteko olleet tyytyväisiä ym.

Muina lääkkeinä Oxiklorin ja Prednison.

10

13001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei minulla on ollut imurel lääkitys jo useamman vuoden. Trexan lääkityn on myös, minullakin oli aluksi pahoinvointia mutta se loppui jonkin ajan jälkeen. Imurel 4x50mg ei ole aiheuttanut mitään oireita, jokin aika sitten annostus muutettiin 2x50mg, ihan siitä syystä että haluttiin keventää lääkitystä. Minä olen ainakin olut tyytyväinen lääkitykseen, ei pahoinvointia eikä muitakaan sivuvaikutuksia. Niin minä sairastan selkärankareumaa.

      • SydisN

        Millainen lääkitys on Imurel?? En ole kuullutkaan?
        Itse käytän Reumaconia nivelreumaan ja tuntuu auttavan :)


      • tautinen
        SydisN kirjoitti:

        Millainen lääkitys on Imurel?? En ole kuullutkaan?
        Itse käytän Reumaconia nivelreumaan ja tuntuu auttavan :)

        Imurel on lääke, jota käytetään elinsiirtopotilailla hylkimisen estoon ja joissain reumataudeissa, myös nivelreumassa. Ei kai ole ensisijainen lääke, mutta mulle ei käynyt Trexan tabletteina eikä pistoksina pahoinvoinnin takia.

        Imurelin lisäksi mulla on käytössä Prednison ja Oxiklorin.


      • mikeiko
        SydisN kirjoitti:

        Millainen lääkitys on Imurel?? En ole kuullutkaan?
        Itse käytän Reumaconia nivelreumaan ja tuntuu auttavan :)

        Hei! :)

        Kerroit käyttäväsi Reumaconia, tuliko sinulle siitä sivuvaikutuksia? Minulla tuo lääke aloitettiin viikko sitten ja aiheutti saman tien melko voimakasta kasvojen turpoamista. Yritänkin nyt saada selville, että lähteeköhän tuo turvotus itsestään pois vai jatkuuko vaan... siksi ajattelin kysäistä, ilmenikö sinulla sellaista.


    • Nimetön

      ollut Imurel jo kuusi vuotta toissijaisena lääkkeenä. Ainoa josta ei tullut sivuvaikutuksia.Hyvin tuntuu sopivan Ensisijaisena on Remicade

    • Salama

      Hello!Söin Imurellia n. 3-4v haavaiseen paksusuoleen.Se auttoi aika hyvin em.tautiin.Sitten tulivat iho-oireet.(Ihosyöpä)
      Suoli leikattiin, ja Imurelin käyttö lopetettiin.Siitä huolimatta ihosyöpä on uusinut monta kertaa auringon altistamilla alueilla.Syöpä tuhottu jäädyttämällä,ja leikkauksilla.Imurelin lopettamisesta on n.4v.Ihomuutoksia ilmenee edelleen.Että sellaista.

      • Anonyymi

        Mullakin Imurel ollut muutaman vuoden 2 x 50 mg krooniseen uveiittiin. Ihan selvästi minullakin ihon kunto huonontunut, kaikenlaisia punaisia läiskiä ja näppylöitä ilmestyy kuin tyhjästä. Eikä niihin auta mitkään finnivoiteet tms. Hampaan juurihoidon yhteydessä koko kroppaan ilmestyi allergian tapaista punaista "höttöä". Lääkäri ei usko yhteisvaikutukseen = Imurelista johtuvaksi. 😔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin Imurel ollut muutaman vuoden 2 x 50 mg krooniseen uveiittiin. Ihan selvästi minullakin ihon kunto huonontunut, kaikenlaisia punaisia läiskiä ja näppylöitä ilmestyy kuin tyhjästä. Eikä niihin auta mitkään finnivoiteet tms. Hampaan juurihoidon yhteydessä koko kroppaan ilmestyi allergian tapaista punaista "höttöä". Lääkäri ei usko yhteisvaikutukseen = Imurelista johtuvaksi. 😔

        Olen lääkärin kannalla, enkä usko (niin kuin se olisi uskon asia. ot.) että imurel aiheuttaa ihottumaasi, tai ihon kunnon huonontumista. Sehän juuri (lääke) hillitsee elimistön (yli)reaktioita, mukaanlukien iho-oireet. Toki, olemme yksilöitä ja reagoimme asioihin yksilöllisesti.


    • Anonyymi

      Sairaalan omissa ohjeissa sanotaan, että Imurel pitää panna tauolle juurihoidon ja/tai antibioottikuurin ajaksi. Minulla on ollut 3 antibioottikuuria penisilliinikuuri, mutta silmälääkäri on sanonut, ettei tarvitse laittaa Imureliä tauolle!?? Keskellä naamaa on ollut jo reilut 2 v "näppylä", joka ei parane millään konstilla. Munuaispolin lääkäri on kyllä sanonut, että Imurelista voi tulla näppy, joka ei parane. Olen kaikki mahdolliset aineet kokeillut, mutta näppylän päälle tulee vain "kuori". En kuitenkaan uskalla luopua Imurelista, koska sitten on taas uhkana iriitti/uveiitti.
      Mihin perustat "uskomuksesi" etteivät iho-oireet ole mahdollisia Imurelistä?

      • Anonyymi

        Kyllä iho oireet on lueteltu haittavaikutuksissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe