Imurel

tautinen

Olisi mielenkiintoista kuulla onko muille määrätty Imurel-lääkitystä reumatautiin? Mulla oli ensin Trexan tabletteina, ei sopinut kamalan pahoinvoinnin takia. Sitten muutettiin pistoksiksi, jotka pistin kerran viikossa, edelleen pahoinvointi jatkui. Ei niin pahana, mutta kauheana kuvotuksena pahoinvointilääkkeistä huolimatta.

Nyt aloitin Imurelin 3 x 50mg tabletti päivässä. Ei ole ollut pahoinvointa yhtään, mutta olenkin aloittanut lääkkeen vasta ihan äskettäin. Kertokaa kokemuksia, jos jollakulla on sama lääke käytössä. Onko auttanut? Onko ollut pahoivointia? Oletteko olleet tyytyväisiä ym.

Muina lääkkeinä Oxiklorin ja Prednison.

12

20450

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei minulla on ollut imurel lääkitys jo useamman vuoden. Trexan lääkityn on myös, minullakin oli aluksi pahoinvointia mutta se loppui jonkin ajan jälkeen. Imurel 4x50mg ei ole aiheuttanut mitään oireita, jokin aika sitten annostus muutettiin 2x50mg, ihan siitä syystä että haluttiin keventää lääkitystä. Minä olen ainakin olut tyytyväinen lääkitykseen, ei pahoinvointia eikä muitakaan sivuvaikutuksia. Niin minä sairastan selkärankareumaa.

• SydisN

Millainen lääkitys on Imurel?? En ole kuullutkaan?
        Itse käytän Reumaconia nivelreumaan ja tuntuu auttavan :)

• tautinen
        SydisN kirjoitti:

Imurel on lääke, jota käytetään elinsiirtopotilailla hylkimisen estoon ja joissain reumataudeissa, myös nivelreumassa. Ei kai ole ensisijainen lääke, mutta mulle ei käynyt Trexan tabletteina eikä pistoksina pahoinvoinnin takia.

Imurelin lisäksi mulla on käytössä Prednison ja Oxiklorin.

• mikeiko
        SydisN kirjoitti:

Hei! :)

Kerroit käyttäväsi Reumaconia, tuliko sinulle siitä sivuvaikutuksia? Minulla tuo lääke aloitettiin viikko sitten ja aiheutti saman tien melko voimakasta kasvojen turpoamista. Yritänkin nyt saada selville, että lähteeköhän tuo turvotus itsestään pois vai jatkuuko vaan... siksi ajattelin kysäistä, ilmenikö sinulla sellaista.

• Nimetön

ollut Imurel jo kuusi vuotta toissijaisena lääkkeenä. Ainoa josta ei tullut sivuvaikutuksia.Hyvin tuntuu sopivan Ensisijaisena on Remicade

• Salama

Hello!Söin Imurellia n. 3-4v haavaiseen paksusuoleen.Se auttoi aika hyvin em.tautiin.Sitten tulivat iho-oireet.(Ihosyöpä)
      Suoli leikattiin, ja Imurelin käyttö lopetettiin.Siitä huolimatta ihosyöpä on uusinut monta kertaa auringon altistamilla alueilla.Syöpä tuhottu jäädyttämällä,ja leikkauksilla.Imurelin lopettamisesta on n.4v.Ihomuutoksia ilmenee edelleen.Että sellaista.

• Anonyymi

Mullakin Imurel ollut muutaman vuoden 2 x 50 mg krooniseen uveiittiin. Ihan selvästi minullakin ihon kunto huonontunut, kaikenlaisia punaisia läiskiä ja näppylöitä ilmestyy kuin tyhjästä. Eikä niihin auta mitkään finnivoiteet tms. Hampaan juurihoidon yhteydessä koko kroppaan ilmestyi allergian tapaista punaista "höttöä". Lääkäri ei usko yhteisvaikutukseen = Imurelista johtuvaksi. 😔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mullakin Imurel ollut muutaman vuoden 2 x 50 mg krooniseen uveiittiin. Ihan selvästi minullakin ihon kunto huonontunut, kaikenlaisia punaisia läiskiä ja näppylöitä ilmestyy kuin tyhjästä. Eikä niihin auta mitkään finnivoiteet tms. Hampaan juurihoidon yhteydessä koko kroppaan ilmestyi allergian tapaista punaista "höttöä". Lääkäri ei usko yhteisvaikutukseen = Imurelista johtuvaksi. 😔

Olen lääkärin kannalla, enkä usko (niin kuin se olisi uskon asia. ot.) että imurel aiheuttaa ihottumaasi, tai ihon kunnon huonontumista. Sehän juuri (lääke) hillitsee elimistön (yli)reaktioita, mukaanlukien iho-oireet. Toki, olemme yksilöitä ja reagoimme asioihin yksilöllisesti.

• Anonyymi

Sairaalan omissa ohjeissa sanotaan, että Imurel pitää panna tauolle juurihoidon ja/tai antibioottikuurin ajaksi. Minulla on ollut 3 antibioottikuuria penisilliinikuuri, mutta silmälääkäri on sanonut, ettei tarvitse laittaa Imureliä tauolle!?? Keskellä naamaa on ollut jo reilut 2 v "näppylä", joka ei parane millään konstilla. Munuaispolin lääkäri on kyllä sanonut, että Imurelista voi tulla näppy, joka ei parane. Olen kaikki mahdolliset aineet kokeillut, mutta näppylän päälle tulee vain "kuori". En kuitenkaan uskalla luopua Imurelista, koska sitten on taas uhkana iriitti/uveiitti.
      Mihin perustat "uskomuksesi" etteivät iho-oireet ole mahdollisia Imurelistä?

• Anonyymi

Kyllä iho oireet on lueteltu haittavaikutuksissa.

• Anonyymi00010

Mulle ei sopinut imurel tuli limakalvot suussa ja alpäässä rakoille hyi hitto mitä myrkkyä ,ihottumaa levisi vartalolle sanoivat että nokkosrokko . Meni monta viikkoa ennenkuin parani . Tällähetkellä ei ole reumalääkettä ollenkaan käytettävissä ,olen niin monelle jo allerginen . Seuraavaksi aletaan katsomaan biologista lääkettä . Näillä mennään nyt .

• Anonyymi00011

Eikös Imurel (atsatiopriini) juurikin ole biologinen lääke?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      209
      1263
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      84
      806
    3. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      215
      755
    4. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      732
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      47
      651
    6. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      53
      643
    7. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      601
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      24
      585
    9. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      569
    10. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      560
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      560
    12. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      294
      541
    13. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      57
      534
    14. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      45
      526
    15. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      523
    16. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      514
    17. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      74
      511
    18. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      509
    19. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      33
      499
    20. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      473
    Aihe