Milloin teillä alkaa joulun odotus?

Jouluihminen

Otsikon mukaan, milloin se teillä alkaa ja kuinka vahvasti se yllättää?

Itsellä se on jo mielessä käynyt... noin kuukauden kuluttua alkaakin jouluvillitys jo soimaan joka paikassa :)

Tulispa vielä tänä jouluna lunta! Viime joulu oli niin kuiva kun ei ollut tippaakaan tietoa lumesta...

8

4434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deipyle

      hiljalleen pyöriä alitajunnassa joskus elokuussa,kun kesän lämmin tuuli muuttuu astetta viileämmäksi ja pimenevien iltojen johdattelemana sytytän kynttilöitä. Siinä vaiheessa kyllä työnnän ajatuksen syvälle takaisin, nautin ruskan loistosta ja kirkkaista syyspäivistä.

      Mutta nyt kun ruska on lopuillaan ja aattoon 78 päivää (kai?), aloitan lahjaneuleiden teon. Ahkerointi vaatii hieman tunnelmaa, joten selaan joululehtiä ja toisinaan katselen jotain imeliä joulu-jenkkileffoja.

      Joulustressiä kieltäydyn tuntemasta, joulu ei taatusti minua yllätä:), mutta tuo ennakoitu lumenpuute kyllä huolestuttaa. Jouluvalot ei näytä yhtään miltään jäätyneen ruohon yllä -tai pahimassa vaihtoehdossa; sumuisessa jäisessä sateessa..

    • ..............

      Kyllä se on jo vähän alkanu tuo odotus :) Luntakin on näköjään luvassa ens viikolla!Se varmaan lisää joulunodotusta vaan...Tosiaan toivon että lunta tulis oikein paljon,ku viime joulu meni ilman lunta,mikä latisti tunnelmaa tosi paljon :P

    • Jouluimmeinen

      Mulla on joulu odotus alkanut jo noin kuukausi sitten :)
      Ja kuukauden päästä alan jo todella odottamaan joulua oikein kunnolla!
      Kyllä se lumi tulee ja kaikki vain uskotaan siihen! =) hauskaa joulun odotusta! :)

    • Enkelikello

      Mulla joulun odotus alkaa niin, että tossa syyskuussa joulu on jo mielessä, mutta en mitenkään sitä vielä odottele.
      Lokakuussa alkaa mulla sellainen hiljainen joulun odotus, koska mies ei oikein ymmärrä, jos mä jo nyt alan hehkuttamaan. Kynttilöitä alan polttamaan syys-lokakuussa, mutta ne eivät ole vielä mitenkään jouluisia, vaan valaisevat pimeitä syysiltoja (toki se tuo jo sitä tunnelmaa...)

      Marraskuussa mä olenkin sitten jo täysin joulupöpi, silloin aukeaa suomalainen joulu-sivustokin ja saa virallisesti odottaa joulua!

    • jo alkaa

      minulla on jo tainut alkaa joulun odotus=D Kaikki ei sitä oikein ymmärrä:P Huomenna herään aamulla aikaseen ihan vaan katsomaan mahdollista lumisadetta:) Olen miettinyt mistä saisi jouluelokuvia niin voisi alkaa vähän katselee niitä ja viritellä itseään vielä paremmin joulun odotukseen:D Oon jouluihminen!=)

      • Deipyle

        Omasta hyllystäni löytyy:
        -Skipataan joulu
        -Grinch
        -Kuusi, pukki ja kuokkavieras
        -Paha pukki
        -Paholaispukki
        -Muppetien joulu
        -2 kpl Disneyn joulupiirrettyjä

        Hankintalistalla on seuraavaksi Chevy Chasen Joulupuu on kärvennetty ja sitten lähempänä joulua the Joulukalenteri, kunhan ilmestyy.

        Leffatykki.comin haulla löytyy tilauspaikkoja, itse suosin lähinnä cdon.comia.


      • vaihteeksi näinkin
        Deipyle kirjoitti:

        Omasta hyllystäni löytyy:
        -Skipataan joulu
        -Grinch
        -Kuusi, pukki ja kuokkavieras
        -Paha pukki
        -Paholaispukki
        -Muppetien joulu
        -2 kpl Disneyn joulupiirrettyjä

        Hankintalistalla on seuraavaksi Chevy Chasen Joulupuu on kärvennetty ja sitten lähempänä joulua the Joulukalenteri, kunhan ilmestyy.

        Leffatykki.comin haulla löytyy tilauspaikkoja, itse suosin lähinnä cdon.comia.

        Viime vuosina on kallistunut tuonne joulustressin puolelle ja "miksi tää hömpötys alkaa aina aikaisemmin kuin viime vuonna..?" Viime joulunakin yritin ottaa rennosti ja nauttia mutta jotain jäi puuttumaan.

        Nyt olen jo suunnitellut mm. kavereiden lahjoja, omia lahjalistoja, ostoksilla käyntiä ym. Oikeastaan voisin aloittaa oman huoneeni esijoulusiivouksella (käyn kotona kerran kuussa ja olen yhden viikonlopun...) Nyt syyslomalla voisin tosiaankin siivota tämän jo suht perusteellisesti, niin joulun alla tarttee vaan viedä matot ja petivaatteet pihalle, imuroida ja pyyhkästä lattia. Vaatekaapit järjestin jo muutama viikko sitten.

        Vanhempia kinuan pienelle ostosreissulle Ideaparkiin viikonloppuna. Aina jää lahjaostokset kahdelle vikalle viikolle. Siis KAIKKI lahjat. Sitten kauhealla kiireellä haetaan edes jotain...varma epäonnistuminen. Esim. äiti sai viime jouluna siskoltani L koon kotiasun/oloasun. Kamalassa kiireessä ostettu.

        Äiti on kokoa S.


    • Ei_synkkää_eikä_ikävää

      Täältä vuoden 2018 jouluihminen huutelee, jospa joku muukin on kohta asialla :) Tämä taisikin jo vastata alkuperäiseen kysymykseen ainakin osittain, mutta juu tässä syyskuun lopulla se jo hiljaisena alkaa. Suunnitelmia jo alkaa muodostua miten koristella koti ja lyhtyjen ja valojen aika alkaa olla ovella muutenkin, niin saa tunnelmoida jo etukäteen. Joulun varsinainen odotus ja viettämiseen valmistautuminen alkaa meillä toki vasta lokakuun lopulla-marraskuussa, kun ei tuo mies ihan näin innoissaan ole (yllätys..) :))
      Ei niistä lahjoista ja muista kiireistä kannata stressata; me päätettiin tänä vuonna huomioida vain lapset. Muutenkin on käynyt enenevissä määrin selväksi että joulu on aikuselle lähinnä tunnelmaa eikä tavaraa, itse en ole toivonut lahjoja ollenkaan yli vuosikymmeneen edes mieheltäni. Tärkeintä on rauhoittua, tunnelmoida, ja hiljentyä kun maassa on rauha (ja toivottavasti lunta). Etukäteen kun tekee paljon, säästyy monelta murheelta. Vaikka itselleni joulun valmistelu ei koskaan tuota murhetta/stressiä. Päin vastoin, ja se tunne kasvaa vaan vuosi vuodelta.
      Sitä oppii rauhoittumaan, kun ymmärtää että tämä se vasta onkin juuri sellainen aika vuodesta, kun ei ole mitään väliä vaikka jokin vähän menisikin pieleen tai "vaan sinne päin".
      Iloista joulun odotusta kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe