Hei!
Laitoin tämän saman jutun tuonne homepuolelle. Lisää vastauksia kaipailen.
Joku aiemmissa viesteissä oli sitä mieltä, että suurin osa talojen hajuhaitoista tulee rossipohjatilasta lämpövuotojen takia ja että tähän auttaa korvausilmaventtiilit.
Voiko korvausilmaventtiilejä asentaa ominpäin? Vai onko näinkin pieneen juttuun oltava ammattilaisen suunnitelma? Mitä maksaa toteutus? Onko hankalaa? Minne ne kannattaa sijoittaa? Onko väliä esim. mille korkeudelle? Montako/huone? Toimivatko korvausilmaventtiilit ilman muita ratkaisuja vai vaan esim. yhdessä koneellisen ilmastoinnin kanssa?
Asumme 50-luvulla rakennetussa omakotitalossa, jossa on rossipohja. Muuttaessamme teimme kuntokartoituksen ja rossipohjatilasta ei löytynyt poikkeavaa kosteutta, paitsi hormin luota (piipusta puuttui hattu, ja sadevesiä oli luultavasti päässyt valumaan hormia pitkin).
Välillä alakerran makuuhuonessa tuntuu ummehtunutta hajua. Hajua ei haista aina, vaan se tulee ikäänkuin tuulahduksina. Välillä tätä samaa hajua olen havaitsevinani myös takan luona ja käydessäni keittiön roskiksella. Roskiksen takaa on vesiputkien läpivientejä rossipohjatilaan. Kuntokartoittaja käski tarkastamaan rossipohjatilasta onko siellä lämpövuotoja. Miten ne voi havaita? Mitatakin ilmeisesti voi? Mitäköhän maksaa?
Kaikki neuvot aiheeseen liittyen otetaan kiitollisena vastaan!
lämpövuodot/ korvausilmaventtiilit
katkuli
0
795
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049