Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Flixotide ei ole

lähellekään

ilmaista vaikka saa täyskorvauksen! Kelan täyskorvauksen jälkeen yksi kiekko maksaa 9 euroa joka on paljon rahaa ja voimakkaampi flixotide kelan täyskorvauksen jälkeen 18 euroa! Kallista on!

37

10065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkeestä
      • tools

        Astmalääkkeistä ei saa täyskorvausta.

        Itse käytän Oxista ja Beclometia koodilla 203, yhteensä noin parikymppiä kuussa....eli mukana on suurin korvaus minkä niistä saa.

        Syöpälääkkeen saan nimenomaan TÄYSkorvattuna ja maksan noin 1 euron/kk.


    • nalle22

      eipä ne muutkaan astmalääkkeet oo halpoja, edes kelan korvauksen jälkeen. mulla esim. symbicort joka maksaa sen kelan erityiskorvauksen jälkeen se maksaa n.20e (120 annosta), joka mullakin saattaa pahimmillaan mennä kahdessa viikossa....eli ei mitkään astmalääkkeet mun mielestä halpoja oo.

      • Kyllä jotkut astmalääkkeet ...

        Mutta tuo astmalääke ei hoida sitä tulehdusta keuhkoissa. Se vaan avaa niitä keuhkoputkia.


    • hinnoista

      Pitäisikö olla ilmaista? Ei senpuoleen, mielelläni ottaisin, jos saisin!

      Minua hämäsi tuo "täyskorvaus", joten tarkistin laskutoimituksen Yliopiston apteekin hinnoilla ja KELA:n nimittämillä korvausperusteilla. Täyskorvauksella tarkoitit ilmeisesti numero kakkosta, eli "alempaa erityiskorvausta".

      FLIXOTIDE DISKUS 250MCG/DOS60 32,12e, josta
      omavastuu 28% = 8,99, siis 9,00 euroa.

      FLIXOTIDE DISKUS 500MCG/DOS60 54,01e, josta omavastuu 28% = 15,12 euroa.

      KELAN korvausperusteet:
      1.Peruskorvaus on 42 prosenttia
      2.Alempi erityiskorvaus on 72 prosenttia
      3.Ylempi erityiskorvaus on 100 prosenttia, mutta jokaisesta samalla kertaa ostetusta lääkkeestä asiakas maksaa 3 euron omavastuun.

      • SAA 100%

        korvausta!Eli astmalääkkeiden täyskorvaus on yhtäkuin 72%! Kallista on.. esim. verenpainelääkkeet saa ihka ilmaiseksi ja ennen sai myös astmalääkkeetkin.


      • hinnoista
        SAA 100% kirjoitti:

        korvausta!Eli astmalääkkeiden täyskorvaus on yhtäkuin 72%! Kallista on.. esim. verenpainelääkkeet saa ihka ilmaiseksi ja ennen sai myös astmalääkkeetkin.

        Niin - mikä on asiasi minulle, onko laskutoimitukset väärin vai?


      • KAIKKI OSAAVAT
        hinnoista kirjoitti:

        Niin - mikä on asiasi minulle, onko laskutoimitukset väärin vai?

        käyttää tuota apteekin laskuria, joka osaa käyttää tietokonettakin, jota me kaikki käytetään kun viestitään tähänkin palstaan. Ilmainen flixotide ei kuitenkaan ole, 9 euroa maksaa korvaus miinustettuna.


      • hupaisampaa
        KAIKKI OSAAVAT kirjoitti:

        käyttää tuota apteekin laskuria, joka osaa käyttää tietokonettakin, jota me kaikki käytetään kun viestitään tähänkin palstaan. Ilmainen flixotide ei kuitenkaan ole, 9 euroa maksaa korvaus miinustettuna.

        olisi tietää miksi toistelet, että (jos olet toitelija-kirjoittaja)"ei ole ilmaista" tietäähän senkin jokainen, joka ostaa lääkettä kuten esim. Flixotidea.


      • sitä todellakaan
        hupaisampaa kirjoitti:

        olisi tietää miksi toistelet, että (jos olet toitelija-kirjoittaja)"ei ole ilmaista" tietäähän senkin jokainen, joka ostaa lääkettä kuten esim. Flixotidea.

        kaikki tiedä!!! En minäkään, luulen edelleen että flixotide on ilmainen kun maksaa 9 euroa!


      • hepskukkuuta
        KAIKKI OSAAVAT kirjoitti:

        käyttää tuota apteekin laskuria, joka osaa käyttää tietokonettakin, jota me kaikki käytetään kun viestitään tähänkin palstaan. Ilmainen flixotide ei kuitenkaan ole, 9 euroa maksaa korvaus miinustettuna.

        No eihän nyt KAIKKI OSAA, varsinkin aloittaja tekee virheen tuon "vahvemman" lääkkeen kohdalla väittäessään, että se maksaa 18 euroa.


      • Keuhkoputketvinkuu

        Minulla on ollut flixotide vuodesta 1998, jouduin jäämään ammatistani 2000-luvun alussa astman takia, eikä ole vieläkään kuin peruskorvattava lääke. Ihmettelen suuresti, koska myöhemmin tulleet verenpainelääkkeet ovat erityiskorvattavia, mutta krooniseen astmaan ei vieläkään korvata lääkkeitä kuin peruskorvattuna.


    • ihan itse

      Olen käyttänyt Flixotideä vuosia, ja maksanut koko hinnan ilman erityiskorvausta. Ja miksikö? No, siksi, että keuhkoissani olevalle tulehdukselle ei ole ollut antaa diagnoosia. Ei ole astma eikä mikään muukaan tunnettu, vaan onpahan vaan siellä. Ottaisin sen mielelläni 9 eurolla...

      • käytät

        Flixotideä jos sulla ei ola todettu tautiakaan? Auttaako se tuo0ho tulehduksen oireisiin sitten?


      • ihan itse
        käytät kirjoitti:

        Flixotideä jos sulla ei ola todettu tautiakaan? Auttaako se tuo0ho tulehduksen oireisiin sitten?

        Tuo lääke auttaa myös muihin keuhkosairauksiin kuin astmaan. Jollen käyttäisi sitä, minulla olisi kuumetta joka päivä, flunssamaisia oireita ja sen lisäksi kakoisin räkää kurkustani.

        Se, että ei ole diagnoosia, ei tarkoita sitä, ettei olisi tautia. Tautini on todettu monin lääketieteellisin kokein. Lääkärit eivät vain tunnista kyseistä tautia, eli sille ei ole olemassa mitään nimeä.


      • tarkoittanut
        ihan itse kirjoitti:

        Tuo lääke auttaa myös muihin keuhkosairauksiin kuin astmaan. Jollen käyttäisi sitä, minulla olisi kuumetta joka päivä, flunssamaisia oireita ja sen lisäksi kakoisin räkää kurkustani.

        Se, että ei ole diagnoosia, ei tarkoita sitä, ettei olisi tautia. Tautini on todettu monin lääketieteellisin kokein. Lääkärit eivät vain tunnista kyseistä tautia, eli sille ei ole olemassa mitään nimeä.

        "Se, että ei ole diagnoosia, ei tarkoita sitä, ettei olisi tautia."

        Eikö kuitenkin ole aika vaarallista sammuttaa tulehdusoireet kortisonilla, jos ei tiedä mistä ne oireet johtuu? Kyllähän sepsiksessäkin saadaan sahaava kuume kortisonilla pois tehokkaasti, mutta...


      • itse kaiken
        tarkoittanut kirjoitti:

        "Se, että ei ole diagnoosia, ei tarkoita sitä, ettei olisi tautia."

        Eikö kuitenkin ole aika vaarallista sammuttaa tulehdusoireet kortisonilla, jos ei tiedä mistä ne oireet johtuu? Kyllähän sepsiksessäkin saadaan sahaava kuume kortisonilla pois tehokkaasti, mutta...

        Kyllä se tiedetään, mistä oireet johtuvat: asuin homeisessa kämpässä ja sain homeesta tulehduksen keuhkoputkieni limakalvoille. Ja se on siis sairaus, jolle ei ole nimeä. Infektiolääkärini totesi, ettei lääketiede vielä tunnista kyseistä sairautta. Muuta lääkettä ei ole, joten täytyy fliksoilla .)


      • juttu......

        Olet oivaltanut, mikä on rahaa! Nyt sen tiedän minäkin! Mihin pyrit tällä selityksellä itsestään selvästä asiasta?


      • ilmainen
        juttu...... kirjoitti:

        Olet oivaltanut, mikä on rahaa! Nyt sen tiedän minäkin! Mihin pyrit tällä selityksellä itsestään selvästä asiasta?

        .........


      • kaikki käyttää
        juttu...... kirjoitti:

        Olet oivaltanut, mikä on rahaa! Nyt sen tiedän minäkin! Mihin pyrit tällä selityksellä itsestään selvästä asiasta?

        mutta joillekin asian ydin on näköjään vaannettävä rautalangasta... Luepas aiempia viestejä. T. eräs kommentoija


    • mitä se maksais..

      ILMAN sitä Kelan korvausta? About n. liki 100 euroa? Kelaa sitä...

      • valitan

        T. pitkän matikan lukija, että kelaapa itsesi nyt matematiikan tunneille ja pian!


      • tarvita mitään
        valitan kirjoitti:

        T. pitkän matikan lukija, että kelaapa itsesi nyt matematiikan tunneille ja pian!

        pitkää matikkaa! Ja jos ei osaa tai jaksa laskee, voi kattoo ihan vaikka yliopiston apteekin sivuilta sen alkuperäisen hinnan


        T. myöskin pitkän matikan lukenut


      • että valitettavasti
        tarvita mitään kirjoitti:

        pitkää matikkaa! Ja jos ei osaa tai jaksa laskee, voi kattoo ihan vaikka yliopiston apteekin sivuilta sen alkuperäisen hinnan


        T. myöskin pitkän matikan lukenut

        reseptilääkkeistä saa aina jonkin alennuksen, kun se on reseptilääke ja isommissa elimissä päätetty korvausperusteet. Se on niin kummaa vaan, että ei ne perkele anna sitä ilman kelakorvausta jos reseptillä hakee ja että päätös tehty ylemmiltä tahoilta. ARRRRGHHHH........


      • reseptilääke
        tarvita mitään kirjoitti:

        pitkää matikkaa! Ja jos ei osaa tai jaksa laskee, voi kattoo ihan vaikka yliopiston apteekin sivuilta sen alkuperäisen hinnan


        T. myöskin pitkän matikan lukenut

        ja vaikka olis kuppaan haettu lääke, niin kelakorvaus tulee kelakortilla. Se on katsos niin että aina tulee reseptilääkkeestä korvaus vaikka persesilmävaivoihin hakis.


      • ilman reseptiä

        on sellainen valmiste että täytyypi olla resepsuuni, joo. Ja resepsuuni lääkkeissä on aina peruskorvausprossa, osti sitten vaikka haimaan apuliinia, kunhan on se respsuuni.


      • ostaa
        että valitettavasti kirjoitti:

        reseptilääkkeistä saa aina jonkin alennuksen, kun se on reseptilääke ja isommissa elimissä päätetty korvausperusteet. Se on niin kummaa vaan, että ei ne perkele anna sitä ilman kelakorvausta jos reseptillä hakee ja että päätös tehty ylemmiltä tahoilta. ARRRRGHHHH........

        reseptillä ILMAN KELA-korvausta?
        "Se on niin kummaa vaan, että ei ne ----- anna sitä ilman kelakorvausta jos reseptillä hakee"

        Jos sinulla on voimassaoleva resepti,tottakai käsittääkseni saat ostaa lääkkeen ilman Kelan alennusta. Rahat vaan tiskiin ja maksat täyden hinnan!


      • ..............
        reseptilääke kirjoitti:

        ja vaikka olis kuppaan haettu lääke, niin kelakorvaus tulee kelakortilla. Se on katsos niin että aina tulee reseptilääkkeestä korvaus vaikka persesilmävaivoihin hakis.

        EI saa KELA-korvausta!! On valtavasti ihan peruskorvattavuuden ulkopuolellekin jääviä lääkkeitä, siis reseptilääkkeitä. Joissakin lääkkeissä jokin pakkauskoko, pieni sellainen, ei ole korvaukseen oikeuttava, lukuiset lääkkeet ovat sitten muuten vain korvauksen ulkopuolella, osa on ollut joskus korvattavia vaan ei ole enää, syitä on useita. Ja koko ajan tippuu lääkkeitä korvattavuuden ulkopuolelle.
        Muutama esimerkki: Panacod, Dalacin liuos kasvojen acneen, Atarax 25 mg, suuri osa hormonalisista ehkäisykeinoista, pillereitä korvauksen sairauden perusteella saa vain Diane Novista ja sen gen.sub. Mirenasta jos sairauden hoitoon jne.siinä vain pari esimerkkiä. Ja kuitenkin kaikki esimerkkien lääkevalmisteet vaativat sen lääkärin kirjoittaman reseptin..


        "ja vaikka olis kuppaan haettu lääke, niin kelakorvaus tulee kelakortilla. Se on katsos niin että aina tulee reseptilääkkeestä korvaus vaikka persesilmävaivoihin hakis." Ja tämähän EI sitten alkuunsakaan pidä paikkaansa!!

        t. farmaseutti

        mitä tulee tähän 9 euroon, edullistahan tuo on verrattuna siihen jos ei korvausta saisi laisinkaan tai se korvaus olisi se peruskorvaus. Eiköhän tuo 9 euroa vielä pieni raha kun on lääkkeistä kyse


      • ainakin olen
        .............. kirjoitti:

        EI saa KELA-korvausta!! On valtavasti ihan peruskorvattavuuden ulkopuolellekin jääviä lääkkeitä, siis reseptilääkkeitä. Joissakin lääkkeissä jokin pakkauskoko, pieni sellainen, ei ole korvaukseen oikeuttava, lukuiset lääkkeet ovat sitten muuten vain korvauksen ulkopuolella, osa on ollut joskus korvattavia vaan ei ole enää, syitä on useita. Ja koko ajan tippuu lääkkeitä korvattavuuden ulkopuolelle.
        Muutama esimerkki: Panacod, Dalacin liuos kasvojen acneen, Atarax 25 mg, suuri osa hormonalisista ehkäisykeinoista, pillereitä korvauksen sairauden perusteella saa vain Diane Novista ja sen gen.sub. Mirenasta jos sairauden hoitoon jne.siinä vain pari esimerkkiä. Ja kuitenkin kaikki esimerkkien lääkevalmisteet vaativat sen lääkärin kirjoittaman reseptin..


        "ja vaikka olis kuppaan haettu lääke, niin kelakorvaus tulee kelakortilla. Se on katsos niin että aina tulee reseptilääkkeestä korvaus vaikka persesilmävaivoihin hakis." Ja tämähän EI sitten alkuunsakaan pidä paikkaansa!!

        t. farmaseutti

        mitä tulee tähän 9 euroon, edullistahan tuo on verrattuna siihen jos ei korvausta saisi laisinkaan tai se korvaus olisi se peruskorvaus. Eiköhän tuo 9 euroa vielä pieni raha kun on lääkkeistä kyse

        saanut joka ikiseen vaivaan reseptilääkkeistä kelakorvauksen. Mm. PERSEREIKÄÄN tarkoitetusta pukamavoiteestakin. Heh, näin vain on!
        T. ei farmaseutti, mutta kelakorvausta tulee...


      • kaikista
        ainakin olen kirjoitti:

        saanut joka ikiseen vaivaan reseptilääkkeistä kelakorvauksen. Mm. PERSEREIKÄÄN tarkoitetusta pukamavoiteestakin. Heh, näin vain on!
        T. ei farmaseutti, mutta kelakorvausta tulee...

        reseptivalmisteista saisi KELA-korvauksen! Menehän nyt vaikka katsomaan osoitteesta http://www.yliopistonapteekki.fi laita sinne vaikkapa tuo aiemmin mainittu PANACOD hakusanaksi, se on reseptilääke, muttei siitä saa missään pakkauskoossa edes sitä peruskorvattavuutta!
        Se, että jostain pukamavoiteesta saa, ei tarkoita suinkaan sitä että joka ainoasta reseptilääkkeestä saa.
        Saahan sitä reseptille kirjoitetusta Buranastakin korvauksen...kun taas monesta muusta, automaattisesti reseptin vaativasta ei saa.
        Outoa, kyllä minulla oli ainakin tiedossani tuo farmaseutin kirjoittama fakta.
        Ainahan voi soittaa apteekkiin ja kysyä asiaa ja saada saman vastauksen kuin mitä farmaseutti tuolla aiemmin jo kertoikin. Ei se, että jokin lääke on reseptillä, takaa sitä että siitä saa korvauksen!!


      • TÄLLÄ PALSTALLA
        kaikista kirjoitti:

        reseptivalmisteista saisi KELA-korvauksen! Menehän nyt vaikka katsomaan osoitteesta http://www.yliopistonapteekki.fi laita sinne vaikkapa tuo aiemmin mainittu PANACOD hakusanaksi, se on reseptilääke, muttei siitä saa missään pakkauskoossa edes sitä peruskorvattavuutta!
        Se, että jostain pukamavoiteesta saa, ei tarkoita suinkaan sitä että joka ainoasta reseptilääkkeestä saa.
        Saahan sitä reseptille kirjoitetusta Buranastakin korvauksen...kun taas monesta muusta, automaattisesti reseptin vaativasta ei saa.
        Outoa, kyllä minulla oli ainakin tiedossani tuo farmaseutin kirjoittama fakta.
        Ainahan voi soittaa apteekkiin ja kysyä asiaa ja saada saman vastauksen kuin mitä farmaseutti tuolla aiemmin jo kertoikin. Ei se, että jokin lääke on reseptillä, takaa sitä että siitä saa korvauksen!!

        kun ihmisille ei mene kaaliin se, että jos joku on tosiaan saanut KAIKISTA RESEPTILÄÄKKEISTÄÄN kelakorvauksen! On sillä tavalla, että on ollut vain sellaisia sairauksia, joihin TOSIAAN ON MAKSETTU KELAKORVAUSKIN. eSim. Närästyslääkkeet, esim. ANTEPSIN (saa myös ilman reseptiä, mutta reseptillä myönnetään kelakorvaus), MOBILAT (saa ilman reseptiä myös mutta myönnetään kelakorvaus) samoin pukamalääkkeet, vaikka ovat reseptivapaita, niin lääkäriltä saatuaan reseptin tulee myös kelakorvaus. On katsos niin, ettei kaikki suinkaan saa reseptillä,eikä tarvitse sellaisia lääkkeitä joka on reseptillä ja ei tule korvausta. MINÄKIN OLEN SAANUT MUUTEN KAIKKI LÄÄKKEENI AINA KELAKORVAUKSILLA esim. edellä mainitut lääkkeet!
        Että näin... En ole myöskään farmaseutti, mutta sellaisia lääkkeitä määrätty että kelakorvaus tulee AINA!


      • xxxpitolas
        ainakin olen kirjoitti:

        saanut joka ikiseen vaivaan reseptilääkkeistä kelakorvauksen. Mm. PERSEREIKÄÄN tarkoitetusta pukamavoiteestakin. Heh, näin vain on!
        T. ei farmaseutti, mutta kelakorvausta tulee...

        Aina on tullut kelakorvaus mun lääkkeistäkin. Joillekin näyttää olevan tosi tiukkaa kun joku saa aina korvaukset ja joku ei, SEHÄN RIIPPUU LÄÄKKEESTÄ!


      • voi vit**
        kaikista kirjoitti:

        reseptivalmisteista saisi KELA-korvauksen! Menehän nyt vaikka katsomaan osoitteesta http://www.yliopistonapteekki.fi laita sinne vaikkapa tuo aiemmin mainittu PANACOD hakusanaksi, se on reseptilääke, muttei siitä saa missään pakkauskoossa edes sitä peruskorvattavuutta!
        Se, että jostain pukamavoiteesta saa, ei tarkoita suinkaan sitä että joka ainoasta reseptilääkkeestä saa.
        Saahan sitä reseptille kirjoitetusta Buranastakin korvauksen...kun taas monesta muusta, automaattisesti reseptin vaativasta ei saa.
        Outoa, kyllä minulla oli ainakin tiedossani tuo farmaseutin kirjoittama fakta.
        Ainahan voi soittaa apteekkiin ja kysyä asiaa ja saada saman vastauksen kuin mitä farmaseutti tuolla aiemmin jo kertoikin. Ei se, että jokin lääke on reseptillä, takaa sitä että siitä saa korvauksen!!

        Rautalankaaaaaa apuunn....
        Minä olen aina saanut kaikista reseptilääkkeistäni peruskorvauksen. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että minulle on korvaukset tullut aina??? On aivan sama saako naapurin Pena sitä korvausta vai ei. Ei se minua kiinnosta. ITSE OLEN SAANUT KAIKKIIN VAIVOIHINI MITÄ LÄÄKÄRI ON MÄÄRÄNNYT MINULLE RESEPTIVALMISTETTA KORVAUKSEN.


      • suinkaan saa kela-korvausta,
        ilman reseptiä kirjoitti:

        on sellainen valmiste että täytyypi olla resepsuuni, joo. Ja resepsuuni lääkkeissä on aina peruskorvausprossa, osti sitten vaikka haimaan apuliinia, kunhan on se respsuuni.

        korvausasia kun on LÄÄKEKOHTAINEN. Tuo Panacod on tosiaan hyvä esimerkki, itsellänikin sitä ollut. Panacod on kodeiininsa takia reseptilääke, mutta EI kuulu laisinkaan KELA-korvauksen piiriin!!!
        Ne jotka tässä ketkussa kirjoittavat saaneensa aina korvauksen reseptilääkkeistä, heille on sitten AINA kirjoitettu sellaista lääkettä josta sen korvauksen saa JA näissä lääkkeissä joita ei nykyisin korvata, niissä ON joskus ollut myöskin tämä korvattavuus!! Vaan ei ole enää....Siitä vain katsomaan os. http:/www.yliopistonapteekki.fi osoitteesta, sinne hakukenttään Panacod, Dalacin-liuos (antibioottiliuos. siksi vaatii reseptin), Cipramil (oli liki 20 v korvattava, EI ole enää, syynä useiden gen.sub.lääkkeiden valmistus) liuta muitakin lääkkeitä, mutta noilla voi asian testata...sinne ei tule korvattavuus-kohtaa laisinkaan, niissä kun ei ole sitä...
        Ja asian voi varmistaa pikku soitolla apteekkiin tai kyys.omalta, hoitavalta lääkäriltä kun sen uskominen tuntuu monelle olevan niin perin juurin vaikeata."Ja resepsuuni lääkkeissä on aina peruskorvausprossa" EIPÄ OLE KAIKISSA RESEPTILÄÄKKEISSÄ KELA-KORVATTAVUUTTA!! Sinulle on sattunut siten, että kohdallasi on kirjoitettu sellaisia lääkkeitä joissa se on olemassa. Olen minäkin käyttänyt Panacodia ns. kahteen eri aikaan, sen kuuluessa vielä korvauksen piiriin ja sen jo pudottua korvauksen piiristä.

        Ai niin, asian saa selville toki soittamalla KELA:n tai käymällä KELA:n sivuilla, mutta apteekkikin osaa auttaa vallan loistavasti tässä asiassa.
        Ihmeellistä väittää vastaan asiassa jossa on väärässä, väittää useaan eri otteeseen, että reseptilääkkeestä saa aina korvauksen! EI saa JOS se siihen reseptiin kirjoitettu lääke EI ole korvauskelpoinen!
        Eli on olemassa lääkkeitä joita ei saa kuin reseptillä, mutta silti niistä ei saa korvausta!
        Ja on tilanteita joissa kannattaa pyytää ei-reseptilääkkeelle resepti, saa korvauksen, esim. Burana ja moni, moni muu....vaikka eivät olekaan reseptilääkkeitä...


      • hoitaja5
        TÄLLÄ PALSTALLA kirjoitti:

        kun ihmisille ei mene kaaliin se, että jos joku on tosiaan saanut KAIKISTA RESEPTILÄÄKKEISTÄÄN kelakorvauksen! On sillä tavalla, että on ollut vain sellaisia sairauksia, joihin TOSIAAN ON MAKSETTU KELAKORVAUSKIN. eSim. Närästyslääkkeet, esim. ANTEPSIN (saa myös ilman reseptiä, mutta reseptillä myönnetään kelakorvaus), MOBILAT (saa ilman reseptiä myös mutta myönnetään kelakorvaus) samoin pukamalääkkeet, vaikka ovat reseptivapaita, niin lääkäriltä saatuaan reseptin tulee myös kelakorvaus. On katsos niin, ettei kaikki suinkaan saa reseptillä,eikä tarvitse sellaisia lääkkeitä joka on reseptillä ja ei tule korvausta. MINÄKIN OLEN SAANUT MUUTEN KAIKKI LÄÄKKEENI AINA KELAKORVAUKSILLA esim. edellä mainitut lääkkeet!
        Että näin... En ole myöskään farmaseutti, mutta sellaisia lääkkeitä määrätty että kelakorvaus tulee AINA!

        Anteeksi vaan mutta heitetään vaikka vahva kipulääke norflex, tai mielialalääkkeet ja nyt tässä kirjoittelemalla ei tule kaikki mieleen mutta kaikista lääkkeistä kela ei anna korvausta. piste. ei taida olla kaikki ruuvit kohdallaan. Olet sattunut saamaan sellaisia lääkkeitä käsikauppalääkkeenä tai reseptillä missä on kelakorvaus. Varsinkin uusissa, juuri markkinoille tulleissa lääkkeissä EI OLE KELA-KORVATTAVUUTTA. Ei edes naurata tommoinen tyhmyys, säälittää. olen terv.huollon ammattilainen, joten lopetan tähän minun kommenttini ja jätän sinut vänkäämään pienten pähkinöittes kanssa.


      • hoitaja6
        voi vit** kirjoitti:

        Rautalankaaaaaa apuunn....
        Minä olen aina saanut kaikista reseptilääkkeistäni peruskorvauksen. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että minulle on korvaukset tullut aina??? On aivan sama saako naapurin Pena sitä korvausta vai ei. Ei se minua kiinnosta. ITSE OLEN SAANUT KAIKKIIN VAIVOIHINI MITÄ LÄÄKÄRI ON MÄÄRÄNNYT MINULLE RESEPTIVALMISTETTA KORVAUKSEN.

        se että määrätäänkö kela-korvausta riippuu juuri LÄÄKKEESTÄ!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe