keijunmekko

voisiko joku auttaa

sain viimein onnistumaan keijunmekon siemenistä tänä kesänä,kahden vuoden yrityksen jälkeen,nyt vielä ihan täynnä kukkia ja nuppuja.kysyisinkin,aloittelija kun olen,voiko sitä mitenkään saada menemään talven yli sisätiloissa?täällä kainuussa talvi on pitkä.

3

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihriäinen

      Jos sinulta sattuu löytymään viileähkö (noin 15 astetta)nurkka kotoa, voi keijun mekon talvettaa siellä. Ihan normaalista huoneenlämpö en suosittelisi, vaikka olen kuullut keijunmekko ennen pidetyn ihan huonekasvinakin (tosin silloin missään ei ollut niin lämmintä kuin mitä nykyisin asunnoissa on).

      • Kukkaihminen

        Minä toin myös keijunmekon sisälle kokeilumielessä. Se on käytävän ikkunalla, jossa on huonelämpötila. Oli mielenkiintoista täällä havaita, että näin tekevät muutkin.
        Katsotaan sitten keväällä, vieläkö ovat hengissä.
        Tein samoin timanttikukille (3). Vein ne viileään ulkorakennukseen, jossa kylläkään aiemmin en ole saanut kukkaa talven yli hengissä pidetyksi. Siellä ei tule käytyä kastelemassa, siinä ehkä syy.


      • ippu

        Kokeilin viime talvena. Vein kellariin 4 astetta sellaisenaan isossa purkissa, Katkoin noin tähän aikaan oksat pois puolesta metristä. Mutta yhtään vihreää ei ilmestynyt vielä kevääseen mennessä joten hävitin.
        Kellarissa kyllä menestyivät runkoruusut ja kärhot purkeissa.Niitä piti leikata rajusti kun vein keväällä ulos.
        Mutta olisiko keijunmekko pitänyt ottaa lämpimämpään siis sisälämpöön helmikuulla jo se olisi voinut auttaa. Juuristo oli toukokuussa aivan elossaolevan näköistä mutta eipä olisi varmaan kerinnyt enään niin arvelin hävittäessäni.
        Mutta olisihan tätä syksyä riittänyt tuohonkin kokeiluun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe