keijunmekko

voisiko joku auttaa

sain viimein onnistumaan keijunmekon siemenistä tänä kesänä,kahden vuoden yrityksen jälkeen,nyt vielä ihan täynnä kukkia ja nuppuja.kysyisinkin,aloittelija kun olen,voiko sitä mitenkään saada menemään talven yli sisätiloissa?täällä kainuussa talvi on pitkä.

3

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihriäinen

Jos sinulta sattuu löytymään viileähkö (noin 15 astetta)nurkka kotoa, voi keijun mekon talvettaa siellä. Ihan normaalista huoneenlämpö en suosittelisi, vaikka olen kuullut keijunmekko ennen pidetyn ihan huonekasvinakin (tosin silloin missään ei ollut niin lämmintä kuin mitä nykyisin asunnoissa on).

• Kukkaihminen

Minä toin myös keijunmekon sisälle kokeilumielessä. Se on käytävän ikkunalla, jossa on huonelämpötila. Oli mielenkiintoista täällä havaita, että näin tekevät muutkin.
        Katsotaan sitten keväällä, vieläkö ovat hengissä.
        Tein samoin timanttikukille (3). Vein ne viileään ulkorakennukseen, jossa kylläkään aiemmin en ole saanut kukkaa talven yli hengissä pidetyksi. Siellä ei tule käytyä kastelemassa, siinä ehkä syy.

• ippu

Kokeilin viime talvena. Vein kellariin 4 astetta sellaisenaan isossa purkissa, Katkoin noin tähän aikaan oksat pois puolesta metristä. Mutta yhtään vihreää ei ilmestynyt vielä kevääseen mennessä joten hävitin.
        Kellarissa kyllä menestyivät runkoruusut ja kärhot purkeissa.Niitä piti leikata rajusti kun vein keväällä ulos.
        Mutta olisiko keijunmekko pitänyt ottaa lämpimämpään siis sisälämpöön helmikuulla jo se olisi voinut auttaa. Juuristo oli toukokuussa aivan elossaolevan näköistä mutta eipä olisi varmaan kerinnyt enään niin arvelin hävittäessäni.
        Mutta olisihan tätä syksyä riittänyt tuohonkin kokeiluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      109
      6856
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      384
      6503
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3267
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      119
      2792
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2410
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1687
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      35
      1567
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe