Hiljentykäämme

Hiljentykäämme hengenhieverissä olevan tulevan vainajan viimeisen leposijan äärelle. Tämä palsta on ollut mahdollistamassa jonkinasteista älyllistä keskustelua, mutta nyt näyttää siltä, että päivät ovat luetut.

Täällä olisi pitänyt huutaa: Häjyt tuloo!!!

Ja häjyt sanoo: Ensin me portahat särjettihin ja siotten me kaadettihin muuri.

Tälläinen oli on ollut nyt, ettei mitään edes ihmisarvon kunnioitusta ole näkyvissä vaan samaa älytöntä höpötystä. Kerran vielä kuuntelee kummemmanin jutun, mutta sadas kerta on liikaa, vaikka olis kuinka kova juttu.

Vetoan häiriköiden ihmisyyteen, laskekaa nyt jo viimeinkin aseenne, koska vihollinen nauraa partaansa, kun saa palstan sekasorron valtaan.

22

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutatess

      Olen niin sata lasissa samaa mieltä .

      • häiriköltä

        Ihmettelen miksi. Sama häirikkö kirjoittaa luterilaisten palstalla.

        Yksinäinen ja surkea ihmispolo, jolla ei ole perhe-elämää, eikä harrastuksia.

        Pakkomielteinen "älä tapa" pyörii päässään koko ajan.

        Mielestäni on älytöntä vastailla hänen kirjoituksiinsa, kun sama levy pyörii ja täyttää mielensä.


      • Uskosta vanhurskas
        häiriköltä kirjoitti:

        Ihmettelen miksi. Sama häirikkö kirjoittaa luterilaisten palstalla.

        Yksinäinen ja surkea ihmispolo, jolla ei ole perhe-elämää, eikä harrastuksia.

        Pakkomielteinen "älä tapa" pyörii päässään koko ajan.

        Mielestäni on älytöntä vastailla hänen kirjoituksiinsa, kun sama levy pyörii ja täyttää mielensä.

        Melko tehokkaasti sieltäkin on tervehenkinen keskustelu tukahtunut. Pakkolisääntyminen ehkaisy ja hoitokokoukset avausten aiheina toistuvat useita satoja kertoja viikossa. Levy pyörii samaa uraa pitkin vuodesta toiseen.
        Tulos on aivan uskomaton.


    • Uskosta vanhurskas

      Kun eivät valheen sanat riitä, se lähettää mielenterveysvammaisen sekoittamaan.

    • taistelu

      Hyvä ja paha taistelee loppuun asti.Se että tiedämme hyvän ja pahan, on meidän esi-ihmistemme ansiota( Eva ja Adam).
      Ehkä niin kuului käydäkin, sillä ei meistä muuten mittaa saa , jyviksi ja akanoiksi.

      Itse ajattelen, että koko elämämme on määrätty taisteltavaksi sekä itsessämme että ympäristössämme hyvän ja pahan taistelussa.

      Meillä on vahvempi apuna ja näin koskaan meillä ei ole hätää.
      Paholainen joutuu aina väistämään.
      Leikki on siis aika helppo kun tietää säännöt.
      Huvittavaa on aina se, että pahis keksii aina uusia lähestymiskeinoja , mutta kuinka ollakkaan , se joutuu perääntymään sähisten omaan nurkkaansa.

      Jos päivät tuntuvat rankoilta , niin ota vähän lomaa.
      Jumala antaa kyllä aina voimia sopivasti.Ei liikaa, eikä liian vähän.

      • Uskosta vanhurskas

        Kuka on hyvä, paitsi ainoa Jumala?

        Mark. 10:18   Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        Mark. 10:19   Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Mark. 10:20   Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."

        Mark. 10:21   Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu:

        mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."

        Mark. 10:22   Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Maailmassa on siis hyvä Jumala, ja saatanan valheeseen langennut, petetyksi tullut paha ihminen.

        Hyvä ja paha eivat siis taistele, - vaan:

        Gal. 5:12   Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        Gal. 5:13   Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        Gal. 5:14   Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15   Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        Gal. 5:16   Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

        Gal. 5:17   Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Gal. 5:18   Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.


      • Uskosta vanhurskas
        Uskosta vanhurskas kirjoitti:

        Kuka on hyvä, paitsi ainoa Jumala?

        Mark. 10:18   Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        Mark. 10:19   Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Mark. 10:20   Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."

        Mark. 10:21   Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu:

        mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."

        Mark. 10:22   Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Maailmassa on siis hyvä Jumala, ja saatanan valheeseen langennut, petetyksi tullut paha ihminen.

        Hyvä ja paha eivat siis taistele, - vaan:

        Gal. 5:12   Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        Gal. 5:13   Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        Gal. 5:14   Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15   Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        Gal. 5:16   Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

        Gal. 5:17   Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Gal. 5:18   Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

        He näyttävät lampailta, mutta ovat vihollisen ovelimmat kätyrit.

        Eli se mitä ihminen nimittää ja luulee hyväksi, ei sitä ole, vaan se on pahuuden ovelampi ja eksyttävämpi muoto.

        Ihmiset jotka kilvoittelevat tullakseen hyviksi, ovat pahasti metsässä. Kuinka niin?

        Jumala ei halua hyvän teeskentelijöitä, niitähän ei maailmasta puutu, vaan hän haluaa totuutta salatuimpaan saakka.

        Ja se tarkoittaa käytännössä sitä että ihminen tulisi myt mielikuvissaan terveeksi ihmiseksi, sellaiseksi kun hän todellisuudessa on. Heikko syntinen erehtyvä apua ja rakkautta tarvitseva
        IHMINEN. Ihminen joka tarvitsee Jumalan armon ja rakkauden, syntiensä sovituksen, tullakseen autuaaksi.

        Pahaa ei ole van sen joka pahalta näyttää ihmisten silmissä. Usein vielä vaarallisempaa pahaa on se joka näyttää ihmisten silmissä hyvältä. Ihminen on todella etevä näyttelijä, näin totesi kerran eräs rakas opettajamme saarnassaan.


      • taistelee
        Uskosta vanhurskas kirjoitti:

        Kuka on hyvä, paitsi ainoa Jumala?

        Mark. 10:18   Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

        Mark. 10:19   Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Mark. 10:20   Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."

        Mark. 10:21   Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu:

        mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."

        Mark. 10:22   Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Maailmassa on siis hyvä Jumala, ja saatanan valheeseen langennut, petetyksi tullut paha ihminen.

        Hyvä ja paha eivat siis taistele, - vaan:

        Gal. 5:12   Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        Gal. 5:13   Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        Gal. 5:14   Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Gal. 5:15   Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        Gal. 5:16   Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

        Gal. 5:17   Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Gal. 5:18   Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

        saathan sinä olla mitä mieltä haluat.
        Asia on niin, että hyvä ja paha taistelee.
        Et ehkä ymmärrä nyt asian sisältöä tai joku on sen sumentanut sinulta.

        Hyvä ja paha taistelee, etkä siis jakeilla asiaa muuksi muuttanut :)


      • Uskosta vanhurskas
        taistelee kirjoitti:

        saathan sinä olla mitä mieltä haluat.
        Asia on niin, että hyvä ja paha taistelee.
        Et ehkä ymmärrä nyt asian sisältöä tai joku on sen sumentanut sinulta.

        Hyvä ja paha taistelee, etkä siis jakeilla asiaa muuksi muuttanut :)

        Huomioi nyt, että taistelu käydään ihmisen iankaikkisesta pelastuksesta.

        Kukaan ei pelastu siksi että hän olisi hyvä, tai että hänessä asuva hyvä olisi voittanut.

        Taistelu käydään Kristuksen ja saatanan välillä. Ja sen on Kristus voittanut, murtamalla vallan kuolemalta.

        Joka uskoo ja Kastetaan se pelastuu. Tämä on Kristuksen sana.

        Syntisiä olemme kaikki ja syntiset pelastuvat ainoastaan JUMALAN ARMOSTA.

        1. Kor. 3:18   Älköön kukaan pettäkö itseään.

        Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        1. Kor. 3:19   Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
        ---------

        Gal. 6:3   Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.


      • ----
        Uskosta vanhurskas kirjoitti:

        He näyttävät lampailta, mutta ovat vihollisen ovelimmat kätyrit.

        Eli se mitä ihminen nimittää ja luulee hyväksi, ei sitä ole, vaan se on pahuuden ovelampi ja eksyttävämpi muoto.

        Ihmiset jotka kilvoittelevat tullakseen hyviksi, ovat pahasti metsässä. Kuinka niin?

        Jumala ei halua hyvän teeskentelijöitä, niitähän ei maailmasta puutu, vaan hän haluaa totuutta salatuimpaan saakka.

        Ja se tarkoittaa käytännössä sitä että ihminen tulisi myt mielikuvissaan terveeksi ihmiseksi, sellaiseksi kun hän todellisuudessa on. Heikko syntinen erehtyvä apua ja rakkautta tarvitseva
        IHMINEN. Ihminen joka tarvitsee Jumalan armon ja rakkauden, syntiensä sovituksen, tullakseen autuaaksi.

        Pahaa ei ole van sen joka pahalta näyttää ihmisten silmissä. Usein vielä vaarallisempaa pahaa on se joka näyttää ihmisten silmissä hyvältä. Ihminen on todella etevä näyttelijä, näin totesi kerran eräs rakas opettajamme saarnassaan.

        Kerro toki lisää. Kerro mitä hyvää niissä kristinuskon toimesta aikaan saaduista satojen miljoonien ihmisten murhaamisista on ihmiskunnalle ollut?


      • Uskosta vanhurskas
        ---- kirjoitti:

        Kerro toki lisää. Kerro mitä hyvää niissä kristinuskon toimesta aikaan saaduista satojen miljoonien ihmisten murhaamisista on ihmiskunnalle ollut?

        Muslimit murhaavat tänäkin päivänä ihmisiä. Vuositasolla suuren määrän.

        Nälkä surmaa suunnattomasti ihmisiä koska rikkainen ahneus vaatii rahat heille itselleen.

        Sairaudet surmaavat ihmisiä pilvin pimein myöskin.

        Sen sijaan Kristityt kaikkalla vaikuttavat livittäen ihmiskunna tuskaa, tekevät hyvää ruokkivat nälkäsdiä ja rakentavat kaivoja janoisille. Aivan käsittämättömän paljon hyvää tekevät nimenomaan kristityt. Kristinusko ei ole tappanut yhtäkään ihmistä vaan julistaa tappamisen synniksi, myös vihan ja hylkäämisen, joka on murhaamista.

        Sen sijaan sinä valehtelet päivästä toiseen kuinka kristityt tekevät muka pahaa. Valehteleminen on raskas synti.

        Jos sitten kristinuskon nimissä joku tekee pahaa, taikka tappaa toisen, niin se ei ole enää kristinuskoa.

        Kuolema ja syntymä ovat kumpikin luonnollinen osa elämää. Joka päivä myös tapetaan tälläkin ajalla ihmisiä, mutta ei koskaan kristittyjen toimesta.


      • ----
        Uskosta vanhurskas kirjoitti:

        Muslimit murhaavat tänäkin päivänä ihmisiä. Vuositasolla suuren määrän.

        Nälkä surmaa suunnattomasti ihmisiä koska rikkainen ahneus vaatii rahat heille itselleen.

        Sairaudet surmaavat ihmisiä pilvin pimein myöskin.

        Sen sijaan Kristityt kaikkalla vaikuttavat livittäen ihmiskunna tuskaa, tekevät hyvää ruokkivat nälkäsdiä ja rakentavat kaivoja janoisille. Aivan käsittämättömän paljon hyvää tekevät nimenomaan kristityt. Kristinusko ei ole tappanut yhtäkään ihmistä vaan julistaa tappamisen synniksi, myös vihan ja hylkäämisen, joka on murhaamista.

        Sen sijaan sinä valehtelet päivästä toiseen kuinka kristityt tekevät muka pahaa. Valehteleminen on raskas synti.

        Jos sitten kristinuskon nimissä joku tekee pahaa, taikka tappaa toisen, niin se ei ole enää kristinuskoa.

        Kuolema ja syntymä ovat kumpikin luonnollinen osa elämää. Joka päivä myös tapetaan tälläkin ajalla ihmisiä, mutta ei koskaan kristittyjen toimesta.

        Nyt on vaan niin, että kristinusko on tappanut ja tapattanut huomattavasti enemmän kuin muslimit koskaan ehtii tappamaan. Ja toisaalta on niinkin, että heilläkin on sama saatana tapattajana kuin kristinuskolla.
        Pisti esiin ne UT:n raamatun kohdat jossa Jumala tai/ja Jeesus on kristinuskolle antanut luvan tappaa ja tapattaa?
        Ellet siihen pysty niin tiedämme molemmat kristinuskon herran jota jumalanaan palvelevat.


      • taistelevat?
        Uskosta vanhurskas kirjoitti:

        Huomioi nyt, että taistelu käydään ihmisen iankaikkisesta pelastuksesta.

        Kukaan ei pelastu siksi että hän olisi hyvä, tai että hänessä asuva hyvä olisi voittanut.

        Taistelu käydään Kristuksen ja saatanan välillä. Ja sen on Kristus voittanut, murtamalla vallan kuolemalta.

        Joka uskoo ja Kastetaan se pelastuu. Tämä on Kristuksen sana.

        Syntisiä olemme kaikki ja syntiset pelastuvat ainoastaan JUMALAN ARMOSTA.

        1. Kor. 3:18   Älköön kukaan pettäkö itseään.

        Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

        1. Kor. 3:19   Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
        ---------

        Gal. 6:3   Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

        Minusta taistelu on hyvän ja pahan.Muustahan emme tiedä mitään.
        Tiedämme hyvän ja pahan.
        Tämän kertoo Raamattu.Minä vaan toistelen totuuksia :)

        Voihan hyvää ja pahaa jakaa minne vaan , mutta pääotsake on hyvä ja paha.
        Olkoon se lihassa tai kalassa.
        Hengessäkin on hyvä ja paha.

        Tiedän, että jotkut opettavat hyvän ja pahan alueellisina ilmiöinä.Kuitenkin se on kaiken kattavaa ja joka puolella ..jatkuvasti.


      • Jumalan lapsi
        taistelevat? kirjoitti:

        Minusta taistelu on hyvän ja pahan.Muustahan emme tiedä mitään.
        Tiedämme hyvän ja pahan.
        Tämän kertoo Raamattu.Minä vaan toistelen totuuksia :)

        Voihan hyvää ja pahaa jakaa minne vaan , mutta pääotsake on hyvä ja paha.
        Olkoon se lihassa tai kalassa.
        Hengessäkin on hyvä ja paha.

        Tiedän, että jotkut opettavat hyvän ja pahan alueellisina ilmiöinä.Kuitenkin se on kaiken kattavaa ja joka puolella ..jatkuvasti.

        Et todellakaan mistään, ellei Jumala joka on Henki sinulle sitä ilmoita!!

        Hyvä ja paha jonka ihmiset käsittävät, on veteen piirretty viiva. Ja Jumalan sanan todistuksen mukaan KAIKKI ihmiset ovat pahoja. Tuskin edes tiesit sitä, kun tuollaisia kirjoittelet?

        Yhden mielestä yksi on hyvä ja toisen mielestä se sama on paha. Jolku luulee tekevänsä Jumalalle palveluksen paiskatessaan Jeesuksen opetuslapsia kattilaan ja seisoo itse kannen päällä.

        Joh. 3:5   Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Joh. 3:6   Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        Joh. 3:7   Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        Joh. 3:8   Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Joh. 3:9   Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        Joh. 3:10   Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        Joh. 3:11   Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        Joh. 3:12   Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?


    • Uskosta vanhurskas

      Ihmisillä on paljon hätää, mielisaairaaloista suljetaan ovet ja potilaat jalkautetaan tietokoneiden ääreen. Kirjoituksissa ei ole päätä eikä häntää, ei sanaakaan terveen ihmisen jäsenneltyä ja perusteltua tekstiä, vain mielisairaan ihmisen surheata avunhuutoa.

      Matt. 24:21   Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

      Matt. 24:22   Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

      Matt. 24:23   Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      Matt. 24:24   Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      Matt. 24:25   Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      Matt. 24:26   Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
      Matt. 24:27   Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

      Matt. 24:28   Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

      Kristuksen ruumista ja verta nämä täälläkin temmeltävät pirut kammoavat, sen olemme jo havainneet.

      Mutta sinne kotkat kokoontuvat, missä tämä raato (uhri) on, lihaksi inkarnoitunut Jeesus Kristus, jonka uhrilla syntisten velat on maksettu ja Jumalan viha sovitettu. Kiitos Jeesus hallelujaa!

      • maailmanlopun

        meininki.
        Eikös se ole vähän outoa , sillä elämä jatkuu.
        Ei ole mikään viimeiset ahdistukset , muuta kun ehkä sinulla.
        Sitä ahdistaa, ketä ahdistaa.

        Olethan tietoinen, että ei ole aikakysymys vaan tapahtumia tapahtuu, koska niiden pitää tapahtua.

        Se, että koska sinun elämä päättyy, se on arvoitus ja se voi olla koska vaan.
        Missä on rakkaus?


    • Nyt sitten heittelemme samalla multia inhimillisyyden, toisten kunnioittamisen, kielen hallitsemisen ym ihmismäisen käytöksen haudalle.


      Oikea jumalanpalvelus

      26. Jos joku luulee olevansa Jumalan palvelija mutta ei pysty hillitsemään kieltään, hän pettää itsensä ja hänen jumalanpalveluksensa on turha.
      27. Puhdasta, Jumalan ja Isän silmissä tahratonta palvelusta on huolehtia orvoista ja leskistä, kun he ovat ahdingossa, ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

      • Myöhä saajaan vanhoilliset kohta kiinni, ollaan me niin hulluja!

        Tuloo mieleheni yks juttu suami-vilimistä.

        Joukkue miehiä marssi erään sairaalan ohi. Siellä sairaalassa oli ongelma, eräs mies oli kiivennyt katolle eikä suostunut tulemaan alas.

        Vääpeliltä pyydettiin virka-apua. Vääpeli karjaisi miehelle: Tule heti alas, tai minä kaadan koko talon!

        Mies tuli kiltisti alas. Joku kuysyi sitten eräältä osaston mieheltä, että mitä se vääpeli olisi tehnyt, jos mies ei olisi totellut? Vastaus kuului: Kyllä se olis kaatanu sen, on se niin hullu!

        Tämä touhu on mennyt talonkaatovaiheeseen. On tämä täällä niin hullua.


      • pioneeri evp
        vihne kirjoitti:

        Myöhä saajaan vanhoilliset kohta kiinni, ollaan me niin hulluja!

        Tuloo mieleheni yks juttu suami-vilimistä.

        Joukkue miehiä marssi erään sairaalan ohi. Siellä sairaalassa oli ongelma, eräs mies oli kiivennyt katolle eikä suostunut tulemaan alas.

        Vääpeliltä pyydettiin virka-apua. Vääpeli karjaisi miehelle: Tule heti alas, tai minä kaadan koko talon!

        Mies tuli kiltisti alas. Joku kuysyi sitten eräältä osaston mieheltä, että mitä se vääpeli olisi tehnyt, jos mies ei olisi totellut? Vastaus kuului: Kyllä se olis kaatanu sen, on se niin hullu!

        Tämä touhu on mennyt talonkaatovaiheeseen. On tämä täällä niin hullua.

        Mut tost sotilas jutusta tul mielee ku meijä pioneeri komppaniaa tuli uudet alokkaat joukossa oli alokas nimeltään Jouko Pösö. Kommpanian vääpeli valisti alikersantteja että se lausutaa Pesoo.


      • sitten taitaa
        vihne kirjoitti:

        Myöhä saajaan vanhoilliset kohta kiinni, ollaan me niin hulluja!

        Tuloo mieleheni yks juttu suami-vilimistä.

        Joukkue miehiä marssi erään sairaalan ohi. Siellä sairaalassa oli ongelma, eräs mies oli kiivennyt katolle eikä suostunut tulemaan alas.

        Vääpeliltä pyydettiin virka-apua. Vääpeli karjaisi miehelle: Tule heti alas, tai minä kaadan koko talon!

        Mies tuli kiltisti alas. Joku kuysyi sitten eräältä osaston mieheltä, että mitä se vääpeli olisi tehnyt, jos mies ei olisi totellut? Vastaus kuului: Kyllä se olis kaatanu sen, on se niin hullu!

        Tämä touhu on mennyt talonkaatovaiheeseen. On tämä täällä niin hullua.

        olla niin, että täällä on vääpelin sukulaiset liikenteessä :)


      • tämä vääpeli
        pioneeri evp kirjoitti:

        Mut tost sotilas jutusta tul mielee ku meijä pioneeri komppaniaa tuli uudet alokkaat joukossa oli alokas nimeltään Jouko Pösö. Kommpanian vääpeli valisti alikersantteja että se lausutaa Pesoo.

        humalassa tässä valistamistilaisuudessa?
        Oliko silmät seisovat ja ryhti horjuvaa?

        Vääpelit on kovia poikia alkoholisoitumisessa ja ohjeellinen valistus saattaa olla mitä vaan avaruuden afösfääreistä.


      • p,mklj.,n
        vihne kirjoitti:

        Myöhä saajaan vanhoilliset kohta kiinni, ollaan me niin hulluja!

        Tuloo mieleheni yks juttu suami-vilimistä.

        Joukkue miehiä marssi erään sairaalan ohi. Siellä sairaalassa oli ongelma, eräs mies oli kiivennyt katolle eikä suostunut tulemaan alas.

        Vääpeliltä pyydettiin virka-apua. Vääpeli karjaisi miehelle: Tule heti alas, tai minä kaadan koko talon!

        Mies tuli kiltisti alas. Joku kuysyi sitten eräältä osaston mieheltä, että mitä se vääpeli olisi tehnyt, jos mies ei olisi totellut? Vastaus kuului: Kyllä se olis kaatanu sen, on se niin hullu!

        Tämä touhu on mennyt talonkaatovaiheeseen. On tämä täällä niin hullua.

        Totta kirjoitat! On lestat niin hulluja että Leevi parka joutuu monasi kylykeensä kääntämään. Kaikenlaisia hulluja on elemassa niinku tuo ykski joka väittää ettei raamatussa ole Jumalan tahtoa. Leeviläisillä tai hänellä on oma räämätty.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      133
      1768
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1421
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1159
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      82
      1036
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      881
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      749
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      39
      711
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      673
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      671
    Aihe