uppotukki, eli 0,33L olut ja shottilasi, mihin wiskiä 4cl, tiputetaan oluttuoppiin
Uppotukki-drinkki
18
12187
Vastaukset
- kuten...
Kaikki, mitkä ylittää yhden annoksen kertamyynnin, ovat laittomia.
Alkoholia saa anniskella ainoastaan annos kerrallaan per henkilö. Tämän jälkeen päihtynyt asiakas pitää poistaa ravintolan tiloista.
Useimpia annoksia voidaan myydä kerrallaan ainoastaan silloin, jos nämä menevät seurueelle, silloinkin siten että jokaiselle tulee vain yksi ravintola-annos. Elikkä seurueelle voit myydä kossupullon, mutta sinun on huolehdittava, että jokainen saa siitä kerrallaan vain 4cl.
Kyllä on Suomen alkoholilaki niiiin kiva..
Ja etsitäämpä Suomesta TOIMIVA ravintola, joka noudattaa näitä lain pykälöitä kirjaimellisesti. - oluen kanssa
? vai
- baarimikko
...eli olut/siiderituoppiin saa lisätä vain 2 cl väkevää. Joissain ravintoloissa on kuitenkin erikoisluvat tietyille juomasekoituksille, jotka voivat olla vahvempia kuin peruslupa sallii.
- Tarjoilijatar
Long Island Ice Tea on tällainen aivan laillinen drinkki, johon tulee yli 4 cl alkoholia. Se vain avatii erityisluvan.
- eiperiaattees
Asiakashan kaataa tuon viskin itse kaljatuoppii.
- Sikamaster
Se on laiton ihan vaan sen tähden että asiakkaalle ei saa luovuttaa kuin yhden alkoholiannoksen kerrallaan. Kalja on 1/2 ja Whisky on 1 eli yhteensä 1 & 1/2 joten yli menee ->laiton
- Mitä???
Sikamaster kirjoitti:
Se on laiton ihan vaan sen tähden että asiakkaalle ei saa luovuttaa kuin yhden alkoholiannoksen kerrallaan. Kalja on 1/2 ja Whisky on 1 eli yhteensä 1 & 1/2 joten yli menee ->laiton
kaverille ei saa ostaa yhtä aikaa?
- jooo..
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941143
alkoholi lakia sull...- pouitye
Kuka ravintoloitsija muka on niin tyhmä, että noudattaa jotain lakia?
- ääliötouhuahan se
jOS tarjoilijat eivät noudata lakia ja alkoholitarkastaja sattuu tuppaamaan baariin..
1. menee luvat
2. menee työpaikat
3. menee baari...
Eli tarjoiljat yrittävät noudattaa ystävällisesti lakia ja sanoa asiakkaille, että yksi juoma / naamari. Jos haluat tarjota kaverille, pyydä se kaveri tiskille ja tarjoa siinä. Näin se onnistuu. Ja yksi juoma kerrallaan. Näin se on. Laki on laki, eiköhän me sitä noudateta kun semmonen on olemassa?? Jos jotain lakia ei noudata, niin siitä joutuupi sitten joku aina vastaamaan. Itse tarjoilijana mielummin pidän työni kuin olen oikeudessa lain rikkomisesta ja työtön. - tarjoilijako
ääliötouhuahan se kirjoitti:
jOS tarjoilijat eivät noudata lakia ja alkoholitarkastaja sattuu tuppaamaan baariin..
1. menee luvat
2. menee työpaikat
3. menee baari...
Eli tarjoiljat yrittävät noudattaa ystävällisesti lakia ja sanoa asiakkaille, että yksi juoma / naamari. Jos haluat tarjota kaverille, pyydä se kaveri tiskille ja tarjoa siinä. Näin se onnistuu. Ja yksi juoma kerrallaan. Näin se on. Laki on laki, eiköhän me sitä noudateta kun semmonen on olemassa?? Jos jotain lakia ei noudata, niin siitä joutuupi sitten joku aina vastaamaan. Itse tarjoilijana mielummin pidän työni kuin olen oikeudessa lain rikkomisesta ja työtön.."eli olut/siiderituoppiin saa lisätä vain 2 cl väkevää"
Ohan tossakin jo 2 annosta, millä peruistein olut on ½ annos? - .
tarjoilijako kirjoitti:
."eli olut/siiderituoppiin saa lisätä vain 2 cl väkevää"
Ohan tossakin jo 2 annosta, millä peruistein olut on ½ annos?Oluiden ja siidereiden yms. 1 annos on 1 litra. Eli asiakkaalle voi kerralla myydä esim. kaksi 0,5 olutta.
- tarjoilijako
. kirjoitti:
Oluiden ja siidereiden yms. 1 annos on 1 litra. Eli asiakkaalle voi kerralla myydä esim. kaksi 0,5 olutta.
Mutta mä väitän, että jos alkoholitarkastaja tulis pubille ja näkis että annan yhdelle ihmisille 2 olutta, niin kyllä tulis sanomista.. Se näkis siinä 2 eri annosta
- rp
tarjoilijako kirjoitti:
Mutta mä väitän, että jos alkoholitarkastaja tulis pubille ja näkis että annan yhdelle ihmisille 2 olutta, niin kyllä tulis sanomista.. Se näkis siinä 2 eri annosta
Oluen ja siidereiden maksimi annos on 1 litra mutta se on anniskeltava yhddestä lasista/pullosta. Eli kahta 0,4l olutta et saa myydä mutta yhden 1 litran tuopin saat. Näin se vaan menee, onko tässä järkee vai, siitä voidaan olla montaa mieltä. Mutta tätä se laki sanoo...
- spelis
rp kirjoitti:
Oluen ja siidereiden maksimi annos on 1 litra mutta se on anniskeltava yhddestä lasista/pullosta. Eli kahta 0,4l olutta et saa myydä mutta yhden 1 litran tuopin saat. Näin se vaan menee, onko tässä järkee vai, siitä voidaan olla montaa mieltä. Mutta tätä se laki sanoo...
Joo ihan perseestä koko alkoholilainsäädäntö, sanon minä...
Asiakkaatki purkaa kaiken vihan tarjoilijoihin, kun työskennellään näiden lakien puitteissa. Mun puolesta sitä sais kyllä anniskella enemmän kerrallaan, ihan älytöntä että esim olut shotti on laiton. Siis jos shotti on 4cl, harva haluaa 2cl salmaria....ääää hajoon!:D
Ja sitte nää jotka sanoo että tyhmiä on ne, jotka lakeja noudattaa..Kyllä se vaan on meilläpäin aineki oltava samat pelisäännöt joka tarjoilijalla, kukapa sitä jaksais kuunnella kun maristaan sitte että "Pirjo kyllä myi mulle 10 kossukolaa.. että kyllä sunki pitäs.."
Ja meilläpäin liikkuu tarkastajia, eli voi iskeä millon vaan, tosin yleensä pe-la öisin, eli vois olla asiakkaasta outoa jos torstaisin on myyty rajattomasti juomia, mutta perjantaisin täysin lakien mukaan ihan vain tarkastajan pelossa.
- pimeyden_tangot
Laista ja annoskoista en tiedä, mutta uppotukki maistuu paljon paremmalta alkoholittoman oluen kanssa. Ja nyt siis ei mitään Nikolaita, vaan esim Beck´s. 0,33l sitä ja 4cl skotlantilaista, Grants toimii erittäin hyvin! Siihen vielä viipale sitruunaa niin on valmis, eikä varmasti liikaa alkoholia yhteen annokseen.
- 38
Helvetin hieno laki suomessa. Jos tilaat tupin ja viskin se on laillinen, mutta jos baarimikko pudottaa viskin tuoppiin niin sit se on laiton -.-
- Anonyymi
Vuosi 2023 täällä moi. Nyt saa myydä kuinka monta annosta vaan, kunhan se maksimi määrä lukee omavalvontasuunnitelmassa. Eli Alkoholilaki ja asetukset ovat muuttuneet moneen kertaan. Mutta kaikki on silti ihan päin vittua. Tavataan taas 15 vuoden päästä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828