muuttamassa forssaan!!!?!

sinttu1983

minä 24v. nainen ja kaksi poikaani ollaan muuttoaikeissa forssaan,joten uusia ystäviä olisi mukava saada... tuol chatis kun ei näy paljoa porukkaa olevan ikinä. kertokaa millaisia forssalaiset ihmiset ovat? aikomus olisi pyrkiä käsi ja taideteolliseen ensi syksyksi sitten.

17

2336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota huumori mukaan

      täällä ei pärjää ilman sitä

    • kurnauskizzz

      Kaipa täällä on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muuallakin.
      Sinulla tuntuu olevan ihan hyvät suunitelmat ja täällä on pojille mukavan kokoisia kouluja.
      Meitä vaan alkaa olla koko ajan vähemmän,ikäjakautuma niin että ikäihmisiä aika paljon.
      Monet nuoret muuttavat pois ja vähän vanhemmatkin jos vaan kynnelle kykenenvät.
      Uusiin kerrostaloihin, jotka maksavat maltaita, muutetaan vaikkapa Tampereelta, eläkepäiviä viettämään.
      Minusta täällä ei helposti ystäviä saa, kestää aikansa tutustua.
      Olen itse muuttanut muualta ja tuntuu siltä että täällä sukulaiset pyörii toistensa kera tai sitten ollaan kiinteitä ryhmiä työyhteisössä.
      Helposti jää ulkopuoliseksi, mutta sehän kyllä on tietty itestä kiinni, ei kukaan tule kotiinkaan kaveeraamaan.
      Ai niin, tuosta tulikin mieleeni, että olen joskus keskustellut Tyykihovin asukkaiden kanssa, monet heistä ovat vanhoja Finlaysonin työntekijöitä, tuntuu että hekin vielä ovat kuin yhtä perhettä.

      • a-ns-ku

        tänne vaan, kyl aina kavereita saa=)


      • Liian monta vuotta täällä a...

        kurnauskizzz on valitettavan oikeassa. Vuosien jälkeenkään ei löydy oikeita ystäviä eikä kukaan kutsu kylään. Yhtään erilainen ei saa olla eikä kateutta saa herättää millään muotoa. Lasten hoitopaikkaa kannattaa hakea heti, kun tietää tarpeen. Jonot ovat olleet melkoiset. Viksbergiin tai Saksankadulle en suosittelisi asumaan, muualla ihan ok. Kannattaa hakea asuntoa lehti-ilmoituksella esim. Seutusanomien kautta, kaupungin vuokratalot on monet aika pelottavia paikkoja. Yksityisillä markkinoilta löytyy asuntoja hyvin ja hinnat ovat ihan kohtuulliset. Kyllä täällä just koulun keston ajan olla jaksaa. Itse muutan pois heti tilaisuuden tultua.


      • timohokkari
        Liian monta vuotta täällä a... kirjoitti:

        kurnauskizzz on valitettavan oikeassa. Vuosien jälkeenkään ei löydy oikeita ystäviä eikä kukaan kutsu kylään. Yhtään erilainen ei saa olla eikä kateutta saa herättää millään muotoa. Lasten hoitopaikkaa kannattaa hakea heti, kun tietää tarpeen. Jonot ovat olleet melkoiset. Viksbergiin tai Saksankadulle en suosittelisi asumaan, muualla ihan ok. Kannattaa hakea asuntoa lehti-ilmoituksella esim. Seutusanomien kautta, kaupungin vuokratalot on monet aika pelottavia paikkoja. Yksityisillä markkinoilta löytyy asuntoja hyvin ja hinnat ovat ihan kohtuulliset. Kyllä täällä just koulun keston ajan olla jaksaa. Itse muutan pois heti tilaisuuden tultua.

        ...ei vorssasta kyllä löydä millään. Itse muutin vuoden alussa seudulle, enkä vieläkään ole saanut yhtään kaveria täältä. Olin neljä kuukautta töissä paikallisessa firmassa, eikä suurin osa vanhoista työntekijöistä noteerannut meikäläistä missään vaiheessa. Edes huomenta ei sanottu... outoa porukkaa ;). No lähdin sitten Hämeenlinnaan töihin ja tyyli muuttui heti. Mutta tervetuloa vaan Forssaan. Kaunis kaupunki kesäisin. Viihdyn hyvin


      • jaa mää vai?
        timohokkari kirjoitti:

        ...ei vorssasta kyllä löydä millään. Itse muutin vuoden alussa seudulle, enkä vieläkään ole saanut yhtään kaveria täältä. Olin neljä kuukautta töissä paikallisessa firmassa, eikä suurin osa vanhoista työntekijöistä noteerannut meikäläistä missään vaiheessa. Edes huomenta ei sanottu... outoa porukkaa ;). No lähdin sitten Hämeenlinnaan töihin ja tyyli muuttui heti. Mutta tervetuloa vaan Forssaan. Kaunis kaupunki kesäisin. Viihdyn hyvin

        Eräs rouva sanoi asuneensa täällä jo kuusi vuotta, ja totesi että täällä on tosi vaikeaa tutustua toisiin ihmisiin.
        Olemme kuulemma etäisiä.
        Totta kyllä on se että erilainen ei saa olla, heti katsotaan jotenkin pitkään, kieroon ja vinoon.
        Vähän siihen tyyliin että mitähän tuokin on olevinaan ja mitä se yrittää.
        Ja jos huomataan että joku meinaa jotenkin nousta ylemmäs niin se pitää posauttaa alemmas.
        Luulen että moni pieni paikka on just ihan samanlainen, nuoriso karkottuu ainakin, kunnes tulevat ehkä takaisin, tai sitten ei.

        Mitä miettii mahdollinen kaupungin uusi asukas meidän vastauksista?


      • uudestaan en muuttaisi
        jaa mää vai? kirjoitti:

        Eräs rouva sanoi asuneensa täällä jo kuusi vuotta, ja totesi että täällä on tosi vaikeaa tutustua toisiin ihmisiin.
        Olemme kuulemma etäisiä.
        Totta kyllä on se että erilainen ei saa olla, heti katsotaan jotenkin pitkään, kieroon ja vinoon.
        Vähän siihen tyyliin että mitähän tuokin on olevinaan ja mitä se yrittää.
        Ja jos huomataan että joku meinaa jotenkin nousta ylemmäs niin se pitää posauttaa alemmas.
        Luulen että moni pieni paikka on just ihan samanlainen, nuoriso karkottuu ainakin, kunnes tulevat ehkä takaisin, tai sitten ei.

        Mitä miettii mahdollinen kaupungin uusi asukas meidän vastauksista?

        niin en koskaan enää muuttaisi tälle seudulle, en ainakaan Jokioisille. Voisin kertoa kauhutarinoita olemisestani täällä. Olen pitänyt itsepintaisesti oman tyylini ja sekös ärsyttää.. no elämässä olen silti pärjännyt tai oikeastaan kai sen vuoksi kun uskallan olla oma itseni kaikista lynkkäysyrityksistä huolimatta ; ) Lapsia en tälle alueelle toisi sillä ne tulee todennäköiseti olemaan koulukiusattuja, omille lapsilleni kävi juuri niin ja siitä olen tosi surullinen. Luotin liikaa pieneen maalaiskouluun mutta pienet oli piirit sielläkin ja muualta muuttaneen otsaan lyötiin heti paha leima. Työpaikkakiusaaminen oli todella rankkaa ja siihen ei puututtu koska omat suojeli omiaan, olin vain muukalainen joka oli vienyt jonkun työpaikan ja siksi kaikkien olin työpaikan sylkykuppi josta piti päästä eroon.


      • sinttu1983
        jaa mää vai? kirjoitti:

        Eräs rouva sanoi asuneensa täällä jo kuusi vuotta, ja totesi että täällä on tosi vaikeaa tutustua toisiin ihmisiin.
        Olemme kuulemma etäisiä.
        Totta kyllä on se että erilainen ei saa olla, heti katsotaan jotenkin pitkään, kieroon ja vinoon.
        Vähän siihen tyyliin että mitähän tuokin on olevinaan ja mitä se yrittää.
        Ja jos huomataan että joku meinaa jotenkin nousta ylemmäs niin se pitää posauttaa alemmas.
        Luulen että moni pieni paikka on just ihan samanlainen, nuoriso karkottuu ainakin, kunnes tulevat ehkä takaisin, tai sitten ei.

        Mitä miettii mahdollinen kaupungin uusi asukas meidän vastauksista?

        kaikkien näiden viestien jälkeen ei ole intoa sinne muuttaa,kun kuitenkin etsin paikkaa mis olis avarakatseista ja mukavan rentoa sakkia mis saa hyvil mielil olla oma itsensä jokainen,forssa ei siltä kuulosta kun nuo kaik viestit luin. oletin vain taidekoulujen perusteella et olis rento paikka ja kaikille avoin,vähän suppealta vaikuttaa :( no minä etsin jonkun toisen kaupungin,jotain uutta pitää löytää :) kiitti kaikille vastauksista ja mukavaa loppu vuotta :)


      • Jolly Green
        sinttu1983 kirjoitti:

        kaikkien näiden viestien jälkeen ei ole intoa sinne muuttaa,kun kuitenkin etsin paikkaa mis olis avarakatseista ja mukavan rentoa sakkia mis saa hyvil mielil olla oma itsensä jokainen,forssa ei siltä kuulosta kun nuo kaik viestit luin. oletin vain taidekoulujen perusteella et olis rento paikka ja kaikille avoin,vähän suppealta vaikuttaa :( no minä etsin jonkun toisen kaupungin,jotain uutta pitää löytää :) kiitti kaikille vastauksista ja mukavaa loppu vuotta :)

        Heippa Sinttu.
        Tämä ei liene lainkaan oikea foorumi laadukkaan palautteen saamiseksi mistään kaupungista, mutta...
        Jostain kumman syystä epämääräisillä pellenimimerkeillä on selittämätön tarve haukkua Forssaa... vastoin parempaa tietoaan.
        Suunnattomasti hämmästelin tuota yhtä juippia, joka ei ollut KUUKAUDEN aikana saanut yhtään ystävää täältä... olipa pitkä aika. Ei missään maailman kolkalla saa kuukaudessa ystävää. Jonkun siipeilijäkaverin ehkä. Eivät forssalaiset ole sen umpimielisempiä tai kusipäisempiä kuin esim. kuopiolaiset. Paremminkin päin vastoin.
        Täällä (niin kuin muuallakin) on paljon itsestä kiinni, miten ihmiset suhtautuvat.
        Itse olen muuttanut kaupunkiin hamalla 80-luvulla ja en halua enää pois täältä. Kaupunki on mukava, pieni, hyvällä paikalla.
        Asunnot ovat halpoja, palvelut kohtuullisia.
        Ei tämä silti mikään taivas ole.
        Ongelmansa on joka kylässä. Pienessä kaupungissa ne vaan näkyvät enemmän.
        Kannattaa oikeasti käydä tutustumassa tähänkin maailmankolkkaan. Kesällä F on todella kaunis kaupunki. Talvella kuten kaikki muutkin, kylmä ja loskainen.
        Tervetuloa Forssaan, jos niin käy...


      • kauneus ei elätä
        Jolly Green kirjoitti:

        Heippa Sinttu.
        Tämä ei liene lainkaan oikea foorumi laadukkaan palautteen saamiseksi mistään kaupungista, mutta...
        Jostain kumman syystä epämääräisillä pellenimimerkeillä on selittämätön tarve haukkua Forssaa... vastoin parempaa tietoaan.
        Suunnattomasti hämmästelin tuota yhtä juippia, joka ei ollut KUUKAUDEN aikana saanut yhtään ystävää täältä... olipa pitkä aika. Ei missään maailman kolkalla saa kuukaudessa ystävää. Jonkun siipeilijäkaverin ehkä. Eivät forssalaiset ole sen umpimielisempiä tai kusipäisempiä kuin esim. kuopiolaiset. Paremminkin päin vastoin.
        Täällä (niin kuin muuallakin) on paljon itsestä kiinni, miten ihmiset suhtautuvat.
        Itse olen muuttanut kaupunkiin hamalla 80-luvulla ja en halua enää pois täältä. Kaupunki on mukava, pieni, hyvällä paikalla.
        Asunnot ovat halpoja, palvelut kohtuullisia.
        Ei tämä silti mikään taivas ole.
        Ongelmansa on joka kylässä. Pienessä kaupungissa ne vaan näkyvät enemmän.
        Kannattaa oikeasti käydä tutustumassa tähänkin maailmankolkkaan. Kesällä F on todella kaunis kaupunki. Talvella kuten kaikki muutkin, kylmä ja loskainen.
        Tervetuloa Forssaan, jos niin käy...

        Toriin laitettiin kai 3 milliä jos aivan kaikki kulut laskee,
        niistä rahoista kun ei olut keltään pois.

        Mutta samasta paikasta ei oteta rahaa lastenhoitoon tms.
        miksi, en tiedä.

        Forssa kuuluu sarjaan, Riihimäki Lahti jne. keskimäärin on aivan hyvää,
        mutta yksikin ikävä tilanne muuttaa käsityksen lopullisesti

        Onhan tämä monelle, minullekin aivan hyvä,
        mutta nuorten tutustumista ajatellen,
        kyllä kannattaa aloittaa varovaisesti ikätovereiden kansa,
        ettei heti joudu huonoon seuraan, sellaiset lienevät paremmin esillä.


      • ..........
        uudestaan en muuttaisi kirjoitti:

        niin en koskaan enää muuttaisi tälle seudulle, en ainakaan Jokioisille. Voisin kertoa kauhutarinoita olemisestani täällä. Olen pitänyt itsepintaisesti oman tyylini ja sekös ärsyttää.. no elämässä olen silti pärjännyt tai oikeastaan kai sen vuoksi kun uskallan olla oma itseni kaikista lynkkäysyrityksistä huolimatta ; ) Lapsia en tälle alueelle toisi sillä ne tulee todennäköiseti olemaan koulukiusattuja, omille lapsilleni kävi juuri niin ja siitä olen tosi surullinen. Luotin liikaa pieneen maalaiskouluun mutta pienet oli piirit sielläkin ja muualta muuttaneen otsaan lyötiin heti paha leima. Työpaikkakiusaaminen oli todella rankkaa ja siihen ei puututtu koska omat suojeli omiaan, olin vain muukalainen joka oli vienyt jonkun työpaikan ja siksi kaikkien olin työpaikan sylkykuppi josta piti päästä eroon.

        Miksi ei yksikään julkkis puhu tätä maailmankaikkeuden kamalinta "laulavaa nuottimurretta", olisin tiennyt varoa.

        Savon, pohjanmaan, karjalan ja varsianis-suomen murteita pilkataan - mutta nehän ovat ihan siedettäviä Forssassa puhuttavaan verrattuna!

        Pankaas forssalaiset mennen joskus muualle vähäksi aikaa, tulkaa takas ja kuunnelkaa miten kamalaa puheenne on!


      • Anonyymi
        .......... kirjoitti:

        Miksi ei yksikään julkkis puhu tätä maailmankaikkeuden kamalinta "laulavaa nuottimurretta", olisin tiennyt varoa.

        Savon, pohjanmaan, karjalan ja varsianis-suomen murteita pilkataan - mutta nehän ovat ihan siedettäviä Forssassa puhuttavaan verrattuna!

        Pankaas forssalaiset mennen joskus muualle vähäksi aikaa, tulkaa takas ja kuunnelkaa miten kamalaa puheenne on!

        Se Malin veljesten laulukin, jossa sanotaan: "sa se sille si", on kirjakielellä "kertokaa se hänelle".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se Malin veljesten laulukin, jossa sanotaan: "sa se sille si", on kirjakielellä "kertokaa se hänelle".

        Kaverini tuli bussilla Tammelasta Forssaan ja sanoi:"Pantiin seisten koko matka, kun penkit oli kaikki jo varattu."


    • katru..

      heippa!

      tulin juuri matkoilta, olen yli 20 v asunut täällä....ja sen voin kertoa iloisin mielin, et TERVETULOA! Huomenna, kunhan herään, kerron tarkemmin. Ootahan, kun hehkutan...älä luovuta!Täällä kyseisiä oppilaitoksia..ja lapsille hoitoa löytyy. Meilataan..santtu

    • Anonyymi

      KERRO KANNAAKO MUTTAA FORSSAAN, ASUN K-S JA TÄÄLLÄ ON ILKEITÄ JA KATEITA IHMISIÄ. KERRO MILLAINEN TYYLION FORSASSA ASUVILLA. OLEN ELÄKKEELLÄ. LAITA TÄNNE TIETOA. OLEN KIITOLLINEN PIENISTÄKIN VINKISTÄ!

      • Anonyymi

        jos on mahdollisuus muuttaa vaikka Hämeenlinnaan , niin on se eläkeläiselle paljon parempi.
        Sairaala lähellä.
        Jos täällä saa avh tai monta muutakin kohtausta kyllä siitä useammin jää ongelmia kuin lähempänä sairaalaa tapahtumista. Ja yhden kohtauksen jälkeen tulee usealla uusia ja se lopullinenkin.

        joo kyllä täälläkin aloitetaan hoito ja autossa, mutta kokemuksesta voin sanoa että ei täällä ole kaikkein pätevämpiä ensihoitajia.

        Kateellisuutta ei kai ole missään, jos et itse sitä aiheuta tai tunne harhoja.
        nimim. hyvinvoiva +80.


    • Anonyymi

      Kyllä Forssaan kannattaa muuttaa varsinkin jos on Kankaanpäästä ja eläkkeellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe