muita palstoja

en löydä

mistäköhän löytäisi keskustelupalstan jossa afrikkaan muuttaneita suomalaisia? itsellä suunnitelmissa parin vuoden päässä muuttaa miehen ja lasten kanssa nigeriaan. tiedossa olisi hyvä työpaikka miehelle, mutta mietityttää vain oma sopeutuminen. avoimin mielin suhtaudun, mutta esim. ruokakulttuuri on todella erilainen, joten olisi kiva kuulla muiden kokeneiden kommentteja.

4

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

      moi! oletko käynyt nigeriassa? siellähän onmyös, paikallisen ruuan, lisäksi myytävänä ihan "normaaleja" eurooppalaiseenkin makuun ruoka-aineksia, jopa sellaisissa pienissä kaupoissakin. Tosin se liha on aika epäilyttävästi myytävänä auringon paisteessa mutta toisaalta eipä se varmaan kunnolla paistettuna/ keitettynä tuota ongelmaaa...

      • minä.

        en ole käynyt. meillä on pieni lapsi ja olen raskaana joten matkustaminen sinne ei ole ollut mahdollista... mieheni on kyllä puhunut ruokakulttuuristaan ja sain käsityksen että heillä ei ole monia ruoka-aineita, joita meillä on. oletko itse käynyt nigeriassa? asutko siellä tai onko sinulla nigerialainen kumppani? olisi vain kiva kuulla mielipiteitäsi lisää jos asiasta tiedät.:)


      • olen
        minä. kirjoitti:

        en ole käynyt. meillä on pieni lapsi ja olen raskaana joten matkustaminen sinne ei ole ollut mahdollista... mieheni on kyllä puhunut ruokakulttuuristaan ja sain käsityksen että heillä ei ole monia ruoka-aineita, joita meillä on. oletko itse käynyt nigeriassa? asutko siellä tai onko sinulla nigerialainen kumppani? olisi vain kiva kuulla mielipiteitäsi lisää jos asiasta tiedät.:)

        moi, olen pari kertaa nigeriassa käynnyt mieheni kanssa... joilloin mieheni on syönyt omia "heimo ruokiaan" ja itse olen pysytellyt riisi-kana-kasvis-nuudeli-linjalla. syöty ulkona ja kokkailtu kotioloissa eli pienessä keittiössä jossa 2 kaasulevyä, ei uunia, ainoassakaan paikassa en törmänny uuniin! mikä tietty on vähän meikäläiselle ainakin hankala, kun tykkäisin erilaisia uuniruokia tehdä.. mutta siis kaikki keitettävät, paistettavat ruuat onnistuu normaaleissa kodeissa, onhan varmaan rikkaimmilla siellä ihan eurooppalainen keittiö mistä löytyy kaikki mukavuudet, mutta ei siis tavan kodeista. Pienissä kaupoista löytyy perus tölkkikamaa, tomaattimurskat, pavut, herneet yms mut tietty mitään hedelmiä ei, koska paikalliset tuoreet ihan taju hyviä!! ihan jotakin toista kuin meillä täällä =) sit maito on yleensä jauhetta joka sekotetaan veteen, tai sit myydään pienissä 100g tölkeissä (en uskaltanut käyttäää , säilytetään lämpimässä) norm. tee löytyy, samoin pasta, nuudelit, riisit, vaalea leipä, mehut yms..sellaset perus ainekset.
        siellä on sellainen tapa että ostetaan ruoka-aineksia aina sen päivän tarpeisiin, eikä niin kuin meillä kerralla uuseemmaksi päiväksi.
        kyllä siellä hengissä pysyy, tosin mitään fazerin sinisiä sieltä ei löydy. parista kaupasta löysin vähän suklaata ja namuja... (itsellä hirmu suklaariippuvuus...)
        niin, en tiedä missä päin asuisitte yms, et se tietenkin vaikuttaa paljon!!! abujasta löysin ruoka kaupan jossa myytiin ihan eurooppalaisia tuotteita, feta-juustoa,juustoraasteita, leikkeleitä yms, mutta näitä siit ei tavan pienestä kaupasta löydy..ainoastaan rikkaille tarkoitetulta alueelta isoista kapungeista.

        suosittelen matkustamista nigeriian eka, et näkee itse, ettei sit kaikki tule valtavana yllärinä kun kerralla muuttaa... paikka ei välttämäti sovi kaikille, on se suomeen verrattuna erittäin "vilkas" maa.

        Me ollaan haaveiltu et sitten joskus kun on rahaa ni rakenneteen talo nigeriaan... =) mutta sitä odotellessaa.....


      • vastauksista!
        olen kirjoitti:

        moi, olen pari kertaa nigeriassa käynnyt mieheni kanssa... joilloin mieheni on syönyt omia "heimo ruokiaan" ja itse olen pysytellyt riisi-kana-kasvis-nuudeli-linjalla. syöty ulkona ja kokkailtu kotioloissa eli pienessä keittiössä jossa 2 kaasulevyä, ei uunia, ainoassakaan paikassa en törmänny uuniin! mikä tietty on vähän meikäläiselle ainakin hankala, kun tykkäisin erilaisia uuniruokia tehdä.. mutta siis kaikki keitettävät, paistettavat ruuat onnistuu normaaleissa kodeissa, onhan varmaan rikkaimmilla siellä ihan eurooppalainen keittiö mistä löytyy kaikki mukavuudet, mutta ei siis tavan kodeista. Pienissä kaupoista löytyy perus tölkkikamaa, tomaattimurskat, pavut, herneet yms mut tietty mitään hedelmiä ei, koska paikalliset tuoreet ihan taju hyviä!! ihan jotakin toista kuin meillä täällä =) sit maito on yleensä jauhetta joka sekotetaan veteen, tai sit myydään pienissä 100g tölkeissä (en uskaltanut käyttäää , säilytetään lämpimässä) norm. tee löytyy, samoin pasta, nuudelit, riisit, vaalea leipä, mehut yms..sellaset perus ainekset.
        siellä on sellainen tapa että ostetaan ruoka-aineksia aina sen päivän tarpeisiin, eikä niin kuin meillä kerralla uuseemmaksi päiväksi.
        kyllä siellä hengissä pysyy, tosin mitään fazerin sinisiä sieltä ei löydy. parista kaupasta löysin vähän suklaata ja namuja... (itsellä hirmu suklaariippuvuus...)
        niin, en tiedä missä päin asuisitte yms, et se tietenkin vaikuttaa paljon!!! abujasta löysin ruoka kaupan jossa myytiin ihan eurooppalaisia tuotteita, feta-juustoa,juustoraasteita, leikkeleitä yms, mutta näitä siit ei tavan pienestä kaupasta löydy..ainoastaan rikkaille tarkoitetulta alueelta isoista kapungeista.

        suosittelen matkustamista nigeriian eka, et näkee itse, ettei sit kaikki tule valtavana yllärinä kun kerralla muuttaa... paikka ei välttämäti sovi kaikille, on se suomeen verrattuna erittäin "vilkas" maa.

        Me ollaan haaveiltu et sitten joskus kun on rahaa ni rakenneteen talo nigeriaan... =) mutta sitä odotellessaa.....

        juu en ajatellut suorilta muuttaa, toki kävisin ensin katsomassa millainen paikka se loppujen lopuksi on. mieheni on ilmeisesti saamassa aika hyväpalkkaisen työpaikan sieltä, mutta itse kyllä jään joka tapauksessa suomeen vielä pariksi vuodeksi lasten takia. mieheni on koillis-nigeriasta. nooh, esimakua saan kun mieheni matkustaa kotikunnilleen ensi vuoden alussa videokameran kanssa!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe