sairaanhoitajista.
Joka vuosi vaativat satoja euroja ja aina lakkouhka päällä, niin jopas palkat nousee.
Koulutus yhtä pitkä kuin laitoshuoltajallakin.
Mutta, ei niin ei...siivoojat taas nyhversivät vaatimustensa kanssa. Nollapalkoilla jatketaan orjatyötä.
Ei edes lakkovaroitusta...ei niin mitään.
Aivopestyä sakkia koko porukka.
Ottakaapas siivoojat
52
4518
Vastaukset
- lakkoillessa
ei saata mennä keneltäkään henki. Ja siivoojia saa aina suoraan "kadulta", sieltä minäkin ammattiin astuin. Virastoissa voidaan virkailija kerralla viedä roskapussin ulos, samoin monet muut työtehtävät voidaan omin toimin kierrättää. Ainoa mikä olisi vaikeata tehdä on lattioiden huoltaminen koneilla. Tuskinpa kukaan virkailija olisi halukas suostumaan mutta pikku "porkkanalla" kenties niin voi käydä.
- moppi2
meneppä vaikka siihen lähimpään lasarettiin leikkaukseen,oletko niin pö,,ö ettet ymmärrä kuka on sen leikkaussalin reerannut siihen kuntoon ettet saa kaikenmoisia kivoja pikkuötököitä leikkuhaavoihisi,kyllä instrumenttihuollon ja leikkaussalien huollon suorittavat siivoojat vaikka ammattinimike on eri.nykyään siivoojia ei niin vaan saada "KADULTA".AMMATTITAITOISISTA siivoojista alkaa olla pula.nyt alan ihan ilkeäksi,mielipiteesi lukiessani tuntuu että juuri SINUT on palkattu kadulta,etkä ole ehkä päässyt ihan SINUIKSI ammattinimmikkeesi kanssa.kuinka monta asiakastasi tunnet joka roudaa rosansa ulos IHAN ITE???
- kokemusta omaava
Laitoin työvoimatoimiston nettisivuille ilmoituksen avoimesta siivoojan kokopäivätyöstä, päivätyö ma-pe. Kuukausipalkka vajaa 1500 euroa. Yksi soitto 50 km:n päästä eikä saapunut sovittuun haastatteluun. Yksi soitti toisen henkilön puolesta, joka ei puhunut sanaakaan suomea eikä ollut siivonnut aiemmin.
Siinä esimerkkiä, kuinka siivoojia saadaan suoraan kadulta.
Lopputuloksena työkaverin soitti tuttavalleen, joka tuli sitten töihin. - vertailukohteen
moppi2 kirjoitti:
meneppä vaikka siihen lähimpään lasarettiin leikkaukseen,oletko niin pö,,ö ettet ymmärrä kuka on sen leikkaussalin reerannut siihen kuntoon ettet saa kaikenmoisia kivoja pikkuötököitä leikkuhaavoihisi,kyllä instrumenttihuollon ja leikkaussalien huollon suorittavat siivoojat vaikka ammattinimike on eri.nykyään siivoojia ei niin vaan saada "KADULTA".AMMATTITAITOISISTA siivoojista alkaa olla pula.nyt alan ihan ilkeäksi,mielipiteesi lukiessani tuntuu että juuri SINUT on palkattu kadulta,etkä ole ehkä päässyt ihan SINUIKSI ammattinimmikkeesi kanssa.kuinka monta asiakastasi tunnet joka roudaa rosansa ulos IHAN ITE???
esiin! Siivoojista vain murto-osa tekee tuollaista "siivoustyötä", kyllä suurin osa on mopin, siivousliinan, pölyhuiskun, kiillotuskoneen, yhdistelmökoneen jne. käyttäjiä. Noihin itse sain neuvot golleegalta ja koneiden käytöstä samoin. Siivoustyötä olen tehnyt vuodesta 1989.
- tuo paikka olisi ollut
kokemusta omaava kirjoitti:
Laitoin työvoimatoimiston nettisivuille ilmoituksen avoimesta siivoojan kokopäivätyöstä, päivätyö ma-pe. Kuukausipalkka vajaa 1500 euroa. Yksi soitto 50 km:n päästä eikä saapunut sovittuun haastatteluun. Yksi soitti toisen henkilön puolesta, joka ei puhunut sanaakaan suomea eikä ollut siivonnut aiemmin.
Siinä esimerkkiä, kuinka siivoojia saadaan suoraan kadulta.
Lopputuloksena työkaverin soitti tuttavalleen, joka tuli sitten töihin.ja miten selvästi toi esille tessiä hieman korkeamman palkan. Mutta esim. sijaisien hankinnasta esimerkkinä: ainakin näissä virastoissa jotka käyttävät seuren palvelua sieltä kyllä aina löytyy joku mahmutti (kädet taskussa ja pukupäällä)tai muu epämääräinen nimi tekemään mutta ne suomalaiset ja balttian alueelta tulleet ammattitaitoiset siivoojat jotka kanssa tosiaan tekevät töitä ne on aina keikalla joten se on ihan ihme jos jokin heistä onkin käytettävissä sijaisuuteen, kun nämä sijaistukset tulevat ennalta arvaamatta kun omassakaan pisteessä ei juuri koskaan nyt pidemmän aikaa ollut vakio-porukka ole juuri koskaan sairaana. Se on aika omituista, että niitä yrittäjiä on paljon jotka ei puhu suomea ja he yleensä ei puhu myöskään ruotsia,viroa tai englantia vaan se on joku exoottisempi arabiaan tai afrikkaan viittaava kieli monesti. Mitä itselleni on vastaan näitä tullut kohteissa. Opastus kun kuitenkin on suomeksi ja kaikki ohjepaperit on suomeksi
- moppi2
vertailukohteen kirjoitti:
esiin! Siivoojista vain murto-osa tekee tuollaista "siivoustyötä", kyllä suurin osa on mopin, siivousliinan, pölyhuiskun, kiillotuskoneen, yhdistelmökoneen jne. käyttäjiä. Noihin itse sain neuvot golleegalta ja koneiden käytöstä samoin. Siivoustyötä olen tehnyt vuodesta 1989.
sinunkin on aika päivittää tuota nk.siivoussanastoa.mikä on kiillotuskone???lattianhoitokone?korkeakierroksinen samanmoinen?pölyhuiskat on ammattipiireissä vaihdettu aikoja sitten mikrokuitupyyhkeisiin.tosi siivoojat kouluttavat myös itseään eivät jumahda aikaan jolloin alkoivat alan.suuremmat siivousliikkeetkin kouluttavat niitä tavallisia moppaajiakin,ja hyvä niin.tosiasiassa tämä paletti ei rullaisi ollenkaan ilman meitä.PS.JOS ITSE OLISIN SIIVONNUT ENSIMMÄISEN TYÖKAVERIN OHJEILLA TÄHÄN PÄIVÄÄN VUODESTA 83 NIIN VOIVOI onneksi sen jälkeen on jonkunverran koulutusta tullut ja käyty siivomassa patologian avaussalista nykyhetkeen.päivääkään en vaihtaisi
- pilm
moppi2 kirjoitti:
sinunkin on aika päivittää tuota nk.siivoussanastoa.mikä on kiillotuskone???lattianhoitokone?korkeakierroksinen samanmoinen?pölyhuiskat on ammattipiireissä vaihdettu aikoja sitten mikrokuitupyyhkeisiin.tosi siivoojat kouluttavat myös itseään eivät jumahda aikaan jolloin alkoivat alan.suuremmat siivousliikkeetkin kouluttavat niitä tavallisia moppaajiakin,ja hyvä niin.tosiasiassa tämä paletti ei rullaisi ollenkaan ilman meitä.PS.JOS ITSE OLISIN SIIVONNUT ENSIMMÄISEN TYÖKAVERIN OHJEILLA TÄHÄN PÄIVÄÄN VUODESTA 83 NIIN VOIVOI onneksi sen jälkeen on jonkunverran koulutusta tullut ja käyty siivomassa patologian avaussalista nykyhetkeen.päivääkään en vaihtaisi
Kyllä pölyhuiska on ihan käytännöllinen edelleen esim. toimistopöytä jos on kovin täynnä, toimistotuolien jalat,viherkasvien pölyt, porraskaiteiden puhdistus...siinä esimerkkejä. Enkä ainakaan aikuiskoulutuskeskuksessa kuullut kenenkään opettajan sanovan, että tässä jotain väärää tapahtuisi vaikka pölyhuisku minun siivousvaununi varustukseen kuuluukin. Enkä ole yksin tässä asiassa laitoshuoltajien kanssa.
- ammattinimikkeille
moppi2 kirjoitti:
Koneet on kuitenkin samat, samoin rätit yms...
Ei se siivous nimikkeillä muutu. Käytössä on mikrokuituu, swepit, taskit jne... viimeisin tekniikka mutta siivous on samaa kuin 20 v sitten. Ainoa muutos on "vedetön" siivous, nihkeänä vaan ei auta kura-aikana. - hyvä huiska
pilm kirjoitti:
Kyllä pölyhuiska on ihan käytännöllinen edelleen esim. toimistopöytä jos on kovin täynnä, toimistotuolien jalat,viherkasvien pölyt, porraskaiteiden puhdistus...siinä esimerkkejä. Enkä ainakaan aikuiskoulutuskeskuksessa kuullut kenenkään opettajan sanovan, että tässä jotain väärää tapahtuisi vaikka pölyhuisku minun siivousvaununi varustukseen kuuluukin. Enkä ole yksin tässä asiassa laitoshuoltajien kanssa.
toimistosiivouksessa se toimii. Ne jotka siivoilee sairaaloissa, leikkaussaleissa yms. ovat jäävejä arvostelemaan toimistosiivoojia.
- nbjhg
hyvä huiska kirjoitti:
toimistosiivouksessa se toimii. Ne jotka siivoilee sairaaloissa, leikkaussaleissa yms. ovat jäävejä arvostelemaan toimistosiivoojia.
pölyhuiska on viimenen kapistus jonka siivousvaunuihin ottasin, toimistoja siivoan. mieluummin vaikka nostelen ne miljoona pikkutavaraa edestä pois.
- vaan ole
nbjhg kirjoitti:
pölyhuiska on viimenen kapistus jonka siivousvaunuihin ottasin, toimistoja siivoan. mieluummin vaikka nostelen ne miljoona pikkutavaraa edestä pois.
aikaa nostella joka ikistä pikkuesinettä pöydiltä sivuun, niitä on liikaa, naiset kun tekevät työhuoneistaankin pesän. Toiseksi, emme saa siirrellä tavaroita, se on virkailijoiden tehtävä. Siivoojalle kuuluu vain vapaiden pintojen pyyhintä.
- nbjhg
vaan ole kirjoitti:
aikaa nostella joka ikistä pikkuesinettä pöydiltä sivuun, niitä on liikaa, naiset kun tekevät työhuoneistaankin pesän. Toiseksi, emme saa siirrellä tavaroita, se on virkailijoiden tehtävä. Siivoojalle kuuluu vain vapaiden pintojen pyyhintä.
taas kuuluu nostelut työnkuvaan, niin paperit pöydiltä kuin tavarat ikkunalaudoilta silloin kun siivous on. Ainakin mun kohteen työntekijät kammoksuu koko pölyhuiskaa ja meteli nousee jos sitä käyttää, mulla tosin on väljästi mitoitettu työaika, mikä taitaa olla todella harvinaista tällä alalla.
- firma noin mukava
nbjhg kirjoitti:
taas kuuluu nostelut työnkuvaan, niin paperit pöydiltä kuin tavarat ikkunalaudoilta silloin kun siivous on. Ainakin mun kohteen työntekijät kammoksuu koko pölyhuiskaa ja meteli nousee jos sitä käyttää, mulla tosin on väljästi mitoitettu työaika, mikä taitaa olla todella harvinaista tällä alalla.
tullaan sinne duuniin ;-))
- nbjhg
firma noin mukava kirjoitti:
tullaan sinne duuniin ;-))
parjaama SOL. Samassa paikassa olen ollut jo yli 3,5 vuotta, palkan ja muitten kans ei koskaan ongelmia ja työaika on tosiaan väljään mitoitettu. Tosiaan harvinaista tällä alalla mutta hyvä niin, palkka tosin saisi olla huomattavasti parempi:)
- moppi2
ammattinimikkeille kirjoitti:
Koneet on kuitenkin samat, samoin rätit yms...
Ei se siivous nimikkeillä muutu. Käytössä on mikrokuituu, swepit, taskit jne... viimeisin tekniikka mutta siivous on samaa kuin 20 v sitten. Ainoa muutos on "vedetön" siivous, nihkeänä vaan ei auta kura-aikana.niinkauan kun puhutaan räteistä ei tosiaan se itse rätinkäyttäjäkään arvosta paljoakaan ammattiaan.ammattitaitoiset siivoojat käyttävät välineistä ja työtavoista AMMATTISANASTOA jolla he eroavat näistä tavallisistä rätin huikuttajista joita joka kodista löytyy.asia on verrannollinen tähän, voi kaikkihan nyt siivota osaa.viime viikolla olin tilaisuudessa jossa oli suuren siivousliikkeen siivoojia, he puhuivat vielä lattiamelasta ja ikkuna lastasta.jos haluaa olla pikkaisenkin uskottavan kuuloinen ehkä tätä siivoussanastoa kannattaisi päivittää.
- työvoimapulaa on jo
tuo paikka olisi ollut kirjoitti:
ja miten selvästi toi esille tessiä hieman korkeamman palkan. Mutta esim. sijaisien hankinnasta esimerkkinä: ainakin näissä virastoissa jotka käyttävät seuren palvelua sieltä kyllä aina löytyy joku mahmutti (kädet taskussa ja pukupäällä)tai muu epämääräinen nimi tekemään mutta ne suomalaiset ja balttian alueelta tulleet ammattitaitoiset siivoojat jotka kanssa tosiaan tekevät töitä ne on aina keikalla joten se on ihan ihme jos jokin heistä onkin käytettävissä sijaisuuteen, kun nämä sijaistukset tulevat ennalta arvaamatta kun omassakaan pisteessä ei juuri koskaan nyt pidemmän aikaa ollut vakio-porukka ole juuri koskaan sairaana. Se on aika omituista, että niitä yrittäjiä on paljon jotka ei puhu suomea ja he yleensä ei puhu myöskään ruotsia,viroa tai englantia vaan se on joku exoottisempi arabiaan tai afrikkaan viittaava kieli monesti. Mitä itselleni on vastaan näitä tullut kohteissa. Opastus kun kuitenkin on suomeksi ja kaikki ohjepaperit on suomeksi
Palkka oli mainittuna numeroina, kuten tapana on. Paikka oli Helsingissä.
Rasistiset kommenttisi jätän omaan arvoonsa. Voisit kuitenkin edes vähän ajatella mitä suustasi päästät. - xxxxxx1
työvoimapulaa on jo kirjoitti:
Palkka oli mainittuna numeroina, kuten tapana on. Paikka oli Helsingissä.
Rasistiset kommenttisi jätän omaan arvoonsa. Voisit kuitenkin edes vähän ajatella mitä suustasi päästät.Mitään rasistista kirjoittelua olleet kuin asiat sanotaan niinkuin ne ovat, kyllä ihmisen täytyy osata suomenkieli ja pystyä tekemään työnsä yhtä hyvin kuin suomalainen työntekijä jos hakee työpaikkaa. Vähän tuntuu siltä, että teidän firmassa esimiestaidotkin on vähän hakusessa. No yrityksiä on useita jos ette ymmärrä koulutuksen arvoa niin konkurssipesille on tilaa.
- MOPPI74
VETÄÄ POHJAT. VOI HELVETTI MITÄ SKEIDAA KEHTAAT KIRJOITTAA, MEE TUTUSTUU LAITOSHUOLTAJIEN TYÖSKENTELYYN JA MIETI MITÄ KIRJOITTELET!!!!!!!!!
- Hemmetti
MOPPI74 kirjoitti:
VETÄÄ POHJAT. VOI HELVETTI MITÄ SKEIDAA KEHTAAT KIRJOITTAA, MEE TUTUSTUU LAITOSHUOLTAJIEN TYÖSKENTELYYN JA MIETI MITÄ KIRJOITTELET!!!!!!!!!
On se niin kauheaa kun joku sanoo suoraan niinkuin asia on. Ei siivoojia oikeasti jäätäisi kaipaamaan jos sattuisivat lakkoon joskus ryhtymään. Järjestäytyminen on mitä on ja persaukisia rikkureita koko sakki. Kielitaidottomia mamuja paljon, eivät edes ymmärtäisi sanaa lakko.
Siivousalalla on muutama hassu ihminen joilla on pätevä koulutus, verrattuna siihen että suurin osa on täysin ilman mitään kunnollista ammatillista koulutusta alalle. - oi aikoja, oi tapoja
Hemmetti kirjoitti:
On se niin kauheaa kun joku sanoo suoraan niinkuin asia on. Ei siivoojia oikeasti jäätäisi kaipaamaan jos sattuisivat lakkoon joskus ryhtymään. Järjestäytyminen on mitä on ja persaukisia rikkureita koko sakki. Kielitaidottomia mamuja paljon, eivät edes ymmärtäisi sanaa lakko.
Siivousalalla on muutama hassu ihminen joilla on pätevä koulutus, verrattuna siihen että suurin osa on täysin ilman mitään kunnollista ammatillista koulutusta alalle.pitävät alan aliarvostettuna ja palkattuna.taidat olla jonkun pikkulafkan "isokiho".
- Pre Kaarina
Palkkaa voi vaatia vaikka miljardi euroa, mutta se tietää, että koko rimppala pistetään pellolle ja otetaan takaisin, nyt työttöminä "harjoittelemaan" sosiaaliseen yritykseen. Sosiaalisen yrityksen työehtosopimuksessa tuntipalkka alkaa 36 sentistä.
Itse asiassa minä olen nykyisessä firmassa töissä sen pelossa, että joutuisin muuten sosiaaliseen yritykseen.
Työehtosopimusten aika on ollutta ja mennyttä. Nyt on palattu esimarksilaiseen yhteiskuntaan. - jokainen siivooja
leikkuriin muuta tekemään kuin pyyhkimään pintoja. Ei todellakaan tulis mitään. Mites se oli sen anestesiologian kanssa että montako kurssia on käyty tai iv-luvat? Pientä rajaa taas noihin paskan puhumisiin. Siivoojan työ ei annan minkään näköisiä valtuuksia (lue lailillistusta) sairaanhoitajan tai edes lähihoitajan töihin!
Vain sivistymätön (siivooja)ihminen päästelee suustaan tuommoista paskaa!!!!- itsesi rauhassa...
voit alkaa siivoojan hommiin, kun ei palkka miellytä.
Minä voin kouluttautua tilallesi samalla palkalla mitä nyt teet. Hyvä palkka teillä on, suotta natiset.
Kahvitaukoja on varaa sielläkin lyhentää ja hoitaa niitä potilaita työaikana, ettei kaikki kuole virheisiin tai muuten sitten.
Liekö tuo ammattitaito niin taattua, kesän lööpit puhuvat aivan toista. Koulutukseen näkyy pääsevän vaikka minkälaiset tollerot.
Kokeilepa sinä siivoojan uraa nollapalkalla. Luulen, ettet siihen kykene. - tästä viestiketjusta
Yhtään viestiä, jossa väitettäisiin laitoshuoltajan voivan tehdä sairaanhoitajan työt. Yksi kirjoittaja vain mainitsi, että siellä leikkurissakin tarvitaan laitoshuoltajaa laittamaan paikka siihen kuntoon, ettei bakteerit leviä.
- opiskeluaikojen
itsesi rauhassa... kirjoitti:
voit alkaa siivoojan hommiin, kun ei palkka miellytä.
Minä voin kouluttautua tilallesi samalla palkalla mitä nyt teet. Hyvä palkka teillä on, suotta natiset.
Kahvitaukoja on varaa sielläkin lyhentää ja hoitaa niitä potilaita työaikana, ettei kaikki kuole virheisiin tai muuten sitten.
Liekö tuo ammattitaito niin taattua, kesän lööpit puhuvat aivan toista. Koulutukseen näkyy pääsevän vaikka minkälaiset tollerot.
Kokeilepa sinä siivoojan uraa nollapalkalla. Luulen, ettet siihen kykene.luuttuamiset, joten ei kiitos. Nolla palkka, nolla kohtelu, nöyryyttävää kerrassaan! Ei kuule tartte irtisanoutua, kun on rikas mies, työ on lähinnä harrastuspohjaista.
- Kamala
Mene nyt ihmeessä leikkuriin, sinulla on iso herne nenässä.Miten pitkä olikaan sairaanhoitajan koulutus?Ei tarvitse mainita peruskoulua eikä lukiota.Olen muuten siivoojana paikassa,jossa järjestetään kaikenlaisia kokouksia ym.tilaisuuksia.Arvatkaas minkä alan ihmiset ovat kaikkein ei toivotuimpia asiakkaita,ne likaavat eniten.Ehkä se on vastapainoa raskaalle työlle,korkealle koulutukselle ja huonolle palkalle.
- mievaansit
Kamala kirjoitti:
Mene nyt ihmeessä leikkuriin, sinulla on iso herne nenässä.Miten pitkä olikaan sairaanhoitajan koulutus?Ei tarvitse mainita peruskoulua eikä lukiota.Olen muuten siivoojana paikassa,jossa järjestetään kaikenlaisia kokouksia ym.tilaisuuksia.Arvatkaas minkä alan ihmiset ovat kaikkein ei toivotuimpia asiakkaita,ne likaavat eniten.Ehkä se on vastapainoa raskaalle työlle,korkealle koulutukselle ja huonolle palkalle.
Jos ei tarvitse mainita pohjakoulutusta niin se on sen 6.5 vuotta
- Helekutti
Sairaanhoitaja on 3.5 vuotinen AMK tutkinto, ei ammattikoulu. Itse kävin aikoinaan perustutkinnon amiksessa, valmistuin laitoshuoltajaksi. Sillä paprulla ei päässyt edes AMK:hon sisälle. Ei ollut "hakukelpoinen". Numerot pelkkiä kiitettäviä mutta kun ei yleisaineita ole tarpeeksi niin niitä ei ole!
Sairaanhoitajan koulutus on väh. 6.5 vuotta peruskoulun jälkeen kävi sitten lukion tai amiksen. Mitäs se on laikkarilla nykyään? 10kk tai jotain sinnepäin.- on maahanmuuttajia
vino pino toimistosiivouksessa ja kukaan ei ole
päivääkään opiskellut siivousta. - näy takaavan
työnlaatua, ikävä vain.
Kyllä tuo palkkavaatimus on kohtuuton koulutukseen nähden. Yhteiskunnan varoilla se kuitenkin kustannetaan. Kyllä ne yhteiskunnan varat on kohdennettava todellakin oikeisiin matalapalkka-aloihin, ei sairaaloihin. Sairaanhoitajan palkoilla tulee hyvin toimeen.
Ei pidä ryhtyä liian ahneeksi, ettei käy omaan nilkkaan kipeästi. On paljon tärkeitä aloja, joissa on tarvetta palkannostoon, siivoojat ovat yksi esimerkkiala. Yhteiskunnan kannalta hyvin tärkeä ala.
Jos ajatellaan, että siivoojat ryhtyisivät lakkoon, niin kohtapa olisit sinäkin kusessa ja paskassa kirjaimellisesti. Sille alalle on tarve kohdentaa resursseja ja varoja lisää.
Hyvä yleishygienia on ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa. Hälyttävä tilanne on jo nyt tässä kilpailuyhteiskunnassa päällä.
Kun tilanne räjähtää käsiin, niin saat todellakin olla se sisarhentovalkoinen omasta vapaasta tahdosta. Silloin punnitaan se sydämen jalous.
Nyt en sitä ikävä kyllä näe ammattikunnassanne. - kun ns.
näy takaavan kirjoitti:
työnlaatua, ikävä vain.
Kyllä tuo palkkavaatimus on kohtuuton koulutukseen nähden. Yhteiskunnan varoilla se kuitenkin kustannetaan. Kyllä ne yhteiskunnan varat on kohdennettava todellakin oikeisiin matalapalkka-aloihin, ei sairaaloihin. Sairaanhoitajan palkoilla tulee hyvin toimeen.
Ei pidä ryhtyä liian ahneeksi, ettei käy omaan nilkkaan kipeästi. On paljon tärkeitä aloja, joissa on tarvetta palkannostoon, siivoojat ovat yksi esimerkkiala. Yhteiskunnan kannalta hyvin tärkeä ala.
Jos ajatellaan, että siivoojat ryhtyisivät lakkoon, niin kohtapa olisit sinäkin kusessa ja paskassa kirjaimellisesti. Sille alalle on tarve kohdentaa resursseja ja varoja lisää.
Hyvä yleishygienia on ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa. Hälyttävä tilanne on jo nyt tässä kilpailuyhteiskunnassa päällä.
Kun tilanne räjähtää käsiin, niin saat todellakin olla se sisarhentovalkoinen omasta vapaasta tahdosta. Silloin punnitaan se sydämen jalous.
Nyt en sitä ikävä kyllä näe ammattikunnassanne.laitosapulaiset, tai mitä ne sairaaloissa nykyisin on, eivät enää pokkuroi hoitsuja.
Hoitaja oli ennen kingi lääkärin jälkeen, itse ovat hoitajat pesänsä lianneet.
Muinoin sisar hento valkoinen oli niin arvostettu sairaalassa, mutta hei, maailma muuttuu.
Niin, ei pidä olla liian ahne.
Miksi hoitajia pitäisi yliarvostaa niinkuin ylioppilaita, pitäisikö kaikista hoitajista tehdä Rouva Ylihoitajia? HIHHII.
Kaikkien työ on tärkeää, leipäjonossa leivän ojentavankin työ tärkeää.
Hoitajat vertaavat palkkojaan paperimiehiin! Ei kukaan muu kuin Tarja pärjää paperimiesten palkkavertailussa. Se on kuulkaas hoitsut se ammatinvalintakysymys! En minäkään itke palkkani perään, en minä sitä hirveästi vertailekaan paperitehtaan siivoojan palkkaan.
Mutta nouhätä, filippiiniläiset tulee ja korjaa potin! - Helekutti
kun ns. kirjoitti:
laitosapulaiset, tai mitä ne sairaaloissa nykyisin on, eivät enää pokkuroi hoitsuja.
Muinoin sisar hento valkoinen oli niin arvostettu sairaalassa, mutta hei, maailma muuttuu.
Miksi hoitajia pitäisi yliarvostaa niinkuin ylioppilaita, pitäisikö kaikista hoitajista tehdä Rouva Ylihoitajia? HIHHII.
Hoitajat vertaavat palkkojaan paperimiehiin! Ei kukaan muu kuin Tarja pärjää paperimiesten palkkavertailussa. Se on kuulkaas hoitsut se ammatinvalintakysymys! En minäkään itke palkkani perään, en minä sitä hirveästi vertailekaan paperitehtaan siivoojan palkkaan.
Mutta nouhätä, filippiiniläiset tulee ja korjaa potin!Melkein kaikki sairaanhoitajat ovat ylioppilaita...
Multa ei siivousalan ihmiset saa yhtään kannatusta jos toisen huomattavasti vaativampaa koulutusta ja ammattia morkataan tällä tavalla. Kun ei ymmärrystä riitä niin sitten räksytetään. Tyypillistä akkatouhua, "ei mekään mitään saada, ette tekään saa saada"
Kai se menee niin ettei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu. - vähäsen
Helekutti kirjoitti:
Melkein kaikki sairaanhoitajat ovat ylioppilaita...
Multa ei siivousalan ihmiset saa yhtään kannatusta jos toisen huomattavasti vaativampaa koulutusta ja ammattia morkataan tällä tavalla. Kun ei ymmärrystä riitä niin sitten räksytetään. Tyypillistä akkatouhua, "ei mekään mitään saada, ette tekään saa saada"
Kai se menee niin ettei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.Tehyn puheenjohtajahan on moneen otteeseen sanonut,että jaettavaa ei riitä kaikille ja nyt kaikki mahdollinen on annettava tehyläisille.Mikä voisi aiheutta enemmän eripuraa kuin tuollainen.Siivoamisesta senverran,mitä jos "kukavaan" siivoaisi esim. sairaalan vessat, ym.samalla pölypyyhkeellä.Olisi kohta tarvetta korkeasti koulutetulle tehyläiselle.JNE.Missähän ne kauhat ja lusikat mahtavatkaan olla?
- terveyskeskuksessa
kun ns. kirjoitti:
laitosapulaiset, tai mitä ne sairaaloissa nykyisin on, eivät enää pokkuroi hoitsuja.
Mutta nouhätä, filippiiniläiset tulee ja korjaa potin!olivat laitoshuoltajat kaikista vittumaisimpia, täytyyhän sitä jollekin kostaa omaa alemmuuttaan. Nykyisellä omalla työpaikallani on 2 huoltajaa ja mitään ongelmia puolin tai toisin ei ole ollut. Tervehditään ja jutellaan.
lakatkaa säälimästä itseänne. - tajuaa
vähäsen kirjoitti:
Tehyn puheenjohtajahan on moneen otteeseen sanonut,että jaettavaa ei riitä kaikille ja nyt kaikki mahdollinen on annettava tehyläisille.Mikä voisi aiheutta enemmän eripuraa kuin tuollainen.Siivoamisesta senverran,mitä jos "kukavaan" siivoaisi esim. sairaalan vessat, ym.samalla pölypyyhkeellä.Olisi kohta tarvetta korkeasti koulutetulle tehyläiselle.JNE.Missähän ne kauhat ja lusikat mahtavatkaan olla?
ettein kotonakaan pestä vessanpönttöä ja esim oven kahvoja samalla liinalla. Tosin taitaa sairaalassakin jäädä ne ovenkahvat aika vähälle pyyhinnälle. Ja mitäänhän ei tehdä mitä ei sopparissa lue. esim muurahaisen munat saa ihan vapaasti killua ikkunalaudalla, minäpä ne sieltä kävin, eikä edes ottanut kunnian päälle.
- ei tehdä,
tajuaa kirjoitti:
ettein kotonakaan pestä vessanpönttöä ja esim oven kahvoja samalla liinalla. Tosin taitaa sairaalassakin jäädä ne ovenkahvat aika vähälle pyyhinnälle. Ja mitäänhän ei tehdä mitä ei sopparissa lue. esim muurahaisen munat saa ihan vapaasti killua ikkunalaudalla, minäpä ne sieltä kävin, eikä edes ottanut kunnian päälle.
jos ei siitä sopparissa sovittu.
Eikä tehdä niitäkään mitä on sovittu!
Koittakaapas arvata miksi!
...No siksi tietysti, että siivoussopimukset on myyty niin halvalla teille asiakkaille, jotka ette siivouksesta halua mitään maksaa, mutta PUHDASTA PITÄÄ OLLA...Ja siistiä ja kiiltävää ja pölytöntä ja steriiliä ja...
Ja tämä kaikki parissa tunnissa? Se nyt vaan sattuu olemaan mahdoton yhtälö käytännössä toteuttaa. - se tervehtiminen
terveyskeskuksessa kirjoitti:
olivat laitoshuoltajat kaikista vittumaisimpia, täytyyhän sitä jollekin kostaa omaa alemmuuttaan. Nykyisellä omalla työpaikallani on 2 huoltajaa ja mitään ongelmia puolin tai toisin ei ole ollut. Tervehditään ja jutellaan.
lakatkaa säälimästä itseänne.vatsaa täytä....
Kai se itsesääli kumpuaa tästä suuresta palkkaerosta.... - terveisiä:
Helekutti kirjoitti:
Melkein kaikki sairaanhoitajat ovat ylioppilaita...
Kai se menee niin ettei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.Multa ei hoitoalan ihmiset saa yhtään kannatusta jos toisen koulutusta ja ammattia morkataan tällä tavalla. Kun ei ymmärrystä riitä niin sitten räksytetään.
Että kiitos samoin. Me ollaan teidän silmissä roskasakkia. Miksi arvostaisin Sinun työtä, kun pidät Minun työtä alhaisena?
Melkein kaikilla siivoojilla on vähintään toinen ammatti, kuinka monta sinulla on? Mitä useampaa työtä hallitset ja olet tehnyt, sitä useamman työtä arvostat.
Jos aina olet vain niiden neulojen kanssa touhunnut, et muusta maailmasta tiedäkään!
Terveisin
niin metsä vastaa. - Helekutti
terveisiä: kirjoitti:
Multa ei hoitoalan ihmiset saa yhtään kannatusta jos toisen koulutusta ja ammattia morkataan tällä tavalla. Kun ei ymmärrystä riitä niin sitten räksytetään.
Että kiitos samoin. Me ollaan teidän silmissä roskasakkia. Miksi arvostaisin Sinun työtä, kun pidät Minun työtä alhaisena?
Melkein kaikilla siivoojilla on vähintään toinen ammatti, kuinka monta sinulla on? Mitä useampaa työtä hallitset ja olet tehnyt, sitä useamman työtä arvostat.
Jos aina olet vain niiden neulojen kanssa touhunnut, et muusta maailmasta tiedäkään!
Terveisin
niin metsä vastaa.Missä olen sanonut että olen hoitsu? Siivonnut olen yli 10 vuotta, ja kiitos kysymästä, ammatteja on kaksi. Ylioppilaskin olen :)
Missään en ole pitänyt siivousväkeä huonompana, sanoin vain että niitä on paljon vaativampiakin ammatteja jotka vaativat enemmän, niin koulutukselta kuin työnkuvaltaankin.
Ei kukaan voi tosissaan väittää että siivous vaatisi kovin paljon henkistä kapasiteettia, tai että edes ruumiillisesti raskaampaa kuin hoitajalla. Jos väittää niin tervetuloa todelliseen maailmaan. Jos ei tiedä muusta kuin siivouksesta, niin.... ei tiedä muusta kuin siivouksesta.
Siivoojia tuntuu olevan kahta sorttia: niitä joille siivous on maailmaa koossa pitävä voima ja niitä joille se on ikuisen häpeän aihe. Mikä helvetti siinä on ettei sitä voi käsitellä sellaisena kuin se on: vähän koulutettujen palkkatyönä. Useimmilla siivoojilla, jotka tekevät sitä kokopäivätyönä, ei todellakaan ole toista ammattia. - taitaa olla
Helekutti kirjoitti:
Missä olen sanonut että olen hoitsu? Siivonnut olen yli 10 vuotta, ja kiitos kysymästä, ammatteja on kaksi. Ylioppilaskin olen :)
Missään en ole pitänyt siivousväkeä huonompana, sanoin vain että niitä on paljon vaativampiakin ammatteja jotka vaativat enemmän, niin koulutukselta kuin työnkuvaltaankin.
Ei kukaan voi tosissaan väittää että siivous vaatisi kovin paljon henkistä kapasiteettia, tai että edes ruumiillisesti raskaampaa kuin hoitajalla. Jos väittää niin tervetuloa todelliseen maailmaan. Jos ei tiedä muusta kuin siivouksesta, niin.... ei tiedä muusta kuin siivouksesta.
Siivoojia tuntuu olevan kahta sorttia: niitä joille siivous on maailmaa koossa pitävä voima ja niitä joille se on ikuisen häpeän aihe. Mikä helvetti siinä on ettei sitä voi käsitellä sellaisena kuin se on: vähän koulutettujen palkkatyönä. Useimmilla siivoojilla, jotka tekevät sitä kokopäivätyönä, ei todellakaan ole toista ammattia.vain yksi siivooja joka on tehnyt vain siivoustyötä. Kaikilla muilla 8 kpl on toinen ammatti. Parilla maahanmuuttajalla korkeakoulututkinto. Itse olen ollut toimistyössä teknisellä alalla, ja puhkipaloin kiireen vuoksi. Siitä ammatti vaihtui siivoukseen jossa ei tarvitse töitä kantaa päässään kotiinkin asti ja uniin.
- sinä kuulut
Helekutti kirjoitti:
Missä olen sanonut että olen hoitsu? Siivonnut olen yli 10 vuotta, ja kiitos kysymästä, ammatteja on kaksi. Ylioppilaskin olen :)
Siivoojia tuntuu olevan kahta sorttia: niitä joille siivous on maailmaa koossa pitävä voima ja niitä joille se on ikuisen häpeän aihe. Mikä helvetti siinä on ettei sitä voi käsitellä sellaisena kuin se on: vähän koulutettujen palkkatyönä. Useimmilla siivoojilla, jotka tekevät sitä kokopäivätyönä, ei todellakaan ole toista ammattia.kun ei tosta ota selvää. Tervemenoa hoitoalalle.
- Helekutti
sinä kuulut kirjoitti:
kun ei tosta ota selvää. Tervemenoa hoitoalalle.
Vitsi mikä ilopilleri olet. En opiskele hoitoalaa, ei kiinnosta jäädä palkkakuopan pohjalle lopuksi ikää. Siksi en kuulu kumpaankaan ryhmään.
Katkeruus ei kaunista ketään, eikä tyhmyys. Jos vituttaa niin tee asialle jotain äläkä räksytä tyhjää jossain nettipalstalla. - nyt sitten meille
Helekutti kirjoitti:
Siivoojia tuntuu olevan kahta sorttia: niitä joille siivous on maailmaa koossa pitävä voima ja niitä joille se on ikuisen häpeän aihe. Mikä helvetti siinä on ettei sitä voi käsitellä sellaisena kuin se on: vähän koulutettujen palkkatyönä. Useimmilla siivoojilla, jotka tekevät sitä kokopäivätyönä, ei todellakaan ole toista ammattia.kumpaan kastiin sinä itse kuulut : niihin joille siivous on maailmaa koossa pitävä voima vai niihin joille siivous on ikuinen häpeä...?
- kun et kerta kuulu
Helekutti kirjoitti:
Vitsi mikä ilopilleri olet. En opiskele hoitoalaa, ei kiinnosta jäädä palkkakuopan pohjalle lopuksi ikää. Siksi en kuulu kumpaankaan ryhmään.
Katkeruus ei kaunista ketään, eikä tyhmyys. Jos vituttaa niin tee asialle jotain äläkä räksytä tyhjää jossain nettipalstalla.kumpaakaan ryhmään.
Hankin bruttona lisineen reilusti 1700 euroo siivouksesta, enkä valita työstäni. Arvostus ei tekisi pahaa, mutta vapaampaa työtä saa etsiä. Lähes koko urani ajan 10 vuotta olen etsinyt muuta ansiotyötä, mutta en parempaakaan ole keksinyt. Mikään vaippojen olipa se lapsen tai aikuisen, tai kassatyö ei ole mun heiniä. Siksi toisekseen olen hyvä työssäni, kiitosta ei liiemmin saa kuulla, mutta ei mun jälkiä kukaan kyllä korjaakaan.
Tunnut itse olevan niin helvetin kireällä päällä, että ei tähän palkkakuoppaan tollaisen pintaliitäjän kande jäädäkään. - kysymykseen
nyt sitten meille kirjoitti:
kumpaan kastiin sinä itse kuulut : niihin joille siivous on maailmaa koossa pitävä voima vai niihin joille siivous on ikuinen häpeä...?
kysymyksellä?
Teen työtä elääkseni. Niinkuin varmasti kaikki. Ei se ole sen kummempaa työtä kuin muukaan työ, eikä suuri häpeä, niinkuin ei muukaan työ. Aliarvostettu vain, johon suuria tuloja etsivän ei kannattaisi edes lähteä yrittämään. - ristisanoja täyttämään
ei tehdä, kirjoitti:
jos ei siitä sopparissa sovittu.
Eikä tehdä niitäkään mitä on sovittu!
Koittakaapas arvata miksi!
...No siksi tietysti, että siivoussopimukset on myyty niin halvalla teille asiakkaille, jotka ette siivouksesta halua mitään maksaa, mutta PUHDASTA PITÄÄ OLLA...Ja siistiä ja kiiltävää ja pölytöntä ja steriiliä ja...
Ja tämä kaikki parissa tunnissa? Se nyt vaan sattuu olemaan mahdoton yhtälö käytännössä toteuttaa.että tuskin kiireestä oli kyse.
- aattulix
tajuaa kirjoitti:
Ei muuten tajua!
- ihmettelijä!
Luin läpi tämänkin ketjun ja selväksi tuli ainakin se asia, että siivoojat ovat niin epäyhtenäistä ja omaa ammattikuntaansa kohtaan niin epälojaalia porukkaa kuin vaan olla voi!
Tätä ämmälaumaa (mukana kai jokunen mieskin....) ei mikään mahti maailmassa saa seisomaan yhtenä naisena saman asian takana, sen verran riitaista sakkia tuntuu olevan. Sen sijaan että ajettaisiin yhteisiä etuja ja oikeuksia tapellaankin siitä saako siivousvaunussa/kärryssä olla huisku mukana ja saako liinaa sanoa rätiksi....
Pistää ihan itkuksi lukea toistensa kurkkuun mitättömien sivuseikkojen takia karkaavan siivoojajoukon kirjoituksia kun he tappelun sijaan voisivat yhdistyä ja seisoa yhdessä yhtenä rintamana ajamassa omia YHTEISIÄ etujaan jotka hyödyttäisivät heitä jokaista mutta eipä tunnu onnistuvan....
En yhtään ihmettele että naisia sanotaan tyhmemmiksi kuin miehiä, allekirjoitan kyllä sen väitteen vaikka nainen olen itsekin. Häpeän kuulua tällaiseen imbesillilaumaan ( siis naissiivoja)!
Häpeäisitte kaikki keskenänne räteista/luutuista/siivousliinoista/pölyhuiskuista tappelijat!- se on..
Missään ei ole niin itsekästä ammattikuntaa kuin siivoojat. Meistä tulee sellaisia, haluamme tehdä työtä omilla alueillamme, nyhjätä omissa nurkissamme, tuuraus vihoittaa, jne.. no, alueet mitoitettu ylisuuriksi monillakin joten aika ei tahdo riittää. Moni siivooja ei ole sosiaalinen luonne, en minäkään. Meillä ei taukotilassa edes keskustella keskenämme. Jokainen hautautuu aamulehtensä taakse, toiset kahvittelevat siivouskomeroissaan....
- allekirjoittaisi
se on.. kirjoitti:
Missään ei ole niin itsekästä ammattikuntaa kuin siivoojat. Meistä tulee sellaisia, haluamme tehdä työtä omilla alueillamme, nyhjätä omissa nurkissamme, tuuraus vihoittaa, jne.. no, alueet mitoitettu ylisuuriksi monillakin joten aika ei tahdo riittää. Moni siivooja ei ole sosiaalinen luonne, en minäkään. Meillä ei taukotilassa edes keskustella keskenämme. Jokainen hautautuu aamulehtensä taakse, toiset kahvittelevat siivouskomeroissaan....
tuota....
Meillä ainakin on hyvä yhteishenki, nähtiinhän se tuossa taannoin työtaistelutilanteessakin.... - mmm
se on.. kirjoitti:
niitä kyllä löytyy...varmaan on hienoo olla töissä..onneks oon määräaikainen.,lattiat ja työkaverit vaihtuu useasti..oon kyll huomannut et vakituiset melkein omistaa koko maailman...
- mmm
puuttuu munaa, joka uskaltas ottaa vastuun.. vanhat siivoojat pelkäävät paikkansa menetystä jos ryhtyvät lakkoon..olkaamme jälleen nöyriä orjia......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658