punaista päin ajosta, lievistä ylinopeuksista ja kaiken kukkuraksi tekee virhearviointeja näissä asioissa ja kun selvästi huomataan, että poliisi on tehnyt virheen, sitä ei millään myönnetä. Ei sitten millään. Ihan kuin poliisi pelkäisi, että nyt minä häviän kansalaiselle jos tunnustan virheeni. Oikeudessa on turha näistä valittaa, varsinkin jos on ollut kaksi poliisia. Vaikka tapaus olisi miten virhearvioitu, oikeus vain toteaa että kahden poliisin havainto on riittävä. Mistä sitä tietää että sen on kaksi havainnut. Toinen voi olla vaikka nukkunut työvuorossaan.
Miksi poliisi sakottaa
10
675
Vastaukset
- niele vaan
kyllä se nyt niin hituttaa kun olet saanut sakot mutta kyllä ne on ihan aiheesta tulleet, vai että ihan toinen poliisi olisi nukkunut oikein ja silti sait sakot, voi että sentään. Ja virhearviointi ! Kun omalle kohdalle sattuu niin ottaahan se päähän, varmaan olit napakkana poliisille vielä sanomassa, että eikö teillä ole mitään muuta tekemistä...
Mitäs niiden poliisien sitten pitäisi tehdä, antaa teikäläisten maailman parhaiden kuskien ajella rauhassa työsuhdebemareillanne niitä lieviä ylinopeuksia ja puuttua vain tavallisten köyhien rikkomuksiin, vai?- kannattaa napakasti
sanoa, että eikö teillä ole muuta tekemistä, niin nekin saavat vähän muuta ajateltavaa. Kyllä poliisit tekevät virheitä ihan varmasti, mutta kun ei ole munaa myöntää niitä, niin voi hellanlettas sentään.
- Vai että kannattaa???+
kannattaa napakasti kirjoitti:
sanoa, että eikö teillä ole muuta tekemistä, niin nekin saavat vähän muuta ajateltavaa. Kyllä poliisit tekevät virheitä ihan varmasti, mutta kun ei ole munaa myöntää niitä, niin voi hellanlettas sentään.
Sä kun oot niin tyhmä, niin tee se. vinkkinä kerron, että monet sakot voi säästää olematta asennevammainen, kuten sä. Kas kun poliisi katsoo sakotustilanteessa samalla sun asennetta lakeja ja sääntöjä kohtaan, jotta esittele sä vaan huippuunsa hiottua tyhmyyttäs ja maksa jatkossakin sakkoja...Oikein sulle...
...että liikennesäännöt koskevat myös kunnon kansalaisia. Ikävä kyllä suurimman osan poliisin työtaakasta aiheuttaa tavalliset kunnon veronmaksajat ajellessaan liikennesääntöjen vastaisesti, riehumalla kännipäissään jne.
Virheet tulisi kyllä myöntää jos ne selvästi pystytään osoittaman ja todistamaan virheiksi. Ei se mielestäni ole poliisille noloa jos konstaapeli myöntää tehneensä virheen, päinvastoin.
Mutta eipä se ole helppoa sille kunnon kansalaisellekaan aina myöntää tehneensä virheen kun ajaa ylinopeutta tai päin punaisia.
Jos syytät jotakuta töissä nukkumisesta, Voi olla-epäily ei riitä, pitää voida osoittaa, että hän myös nukkui.- konstaapeli
ei myönnä tekevänsä virheitä, näin se vain on. Olen kerran valittanut aiheettomasta sakosta ja paikalla ollut ylikonstaapeli totesi, että hän tehnyt kolmekymmentä vuotta näitä hommia ja että poliisi ei tee koskaan virheitä. Kuulustelijan asennekin oli, että mitä sä siinä valittelet, niinhän ne kaikki aina vakuuttaa syyttömyyttään.......kyllä pitäisi olla poliisinkin vähän empaattisempi ja asiallisempi kuulustellessaan. Voitaisiin vaikka poliisikouluun lisäästä empatiakoulutusta ja ottaa pois asekoulutusta ja itsepuolustus ja voimakeinojen käytön koulutusta.
- vaan ongelma????
konstaapeli kirjoitti:
ei myönnä tekevänsä virheitä, näin se vain on. Olen kerran valittanut aiheettomasta sakosta ja paikalla ollut ylikonstaapeli totesi, että hän tehnyt kolmekymmentä vuotta näitä hommia ja että poliisi ei tee koskaan virheitä. Kuulustelijan asennekin oli, että mitä sä siinä valittelet, niinhän ne kaikki aina vakuuttaa syyttömyyttään.......kyllä pitäisi olla poliisinkin vähän empaattisempi ja asiallisempi kuulustellessaan. Voitaisiin vaikka poliisikouluun lisäästä empatiakoulutusta ja ottaa pois asekoulutusta ja itsepuolustus ja voimakeinojen käytön koulutusta.
Ei sitten tullut mieleen, että SÄ oisit voinut tarvita sitä asennekasvatusta ja edes olisit peruskoulun käynyt loppuun. Mä oon täysin varma, että sä vaan et tajuis vaikka rautalangasta sulle vääntäis sen sakon perusteen...
- olen käynyt
vaan ongelma???? kirjoitti:
Ei sitten tullut mieleen, että SÄ oisit voinut tarvita sitä asennekasvatusta ja edes olisit peruskoulun käynyt loppuun. Mä oon täysin varma, että sä vaan et tajuis vaikka rautalangasta sulle vääntäis sen sakon perusteen...
peruskoulun loppuun ja kouluttanut itselleni sen jälkeen kaksikin ammattia.
- KariK
Toisinaan he toimivat noin, ok tottelevat vain säännöksiä, kuten jokainen kait meistä!(minä en aina niin tehnyt ole=((). He ovat ihmisiä töissään, toisaalta toisinaan ylivalta(ylijumallisuus) saa vallan heissä, mutta se on vain harvojen luonteenpiirre ja se korostuu mediassa enemmän..hittolainen! Olen omista hölmöilystä saanut ok rangaistuksen...silti pakko sanoa, inhimillisiäkin poliisejakin on.
Siis asialllisia..ymmärtävät asian todellisen luonteen, kuten elämänkin! - kauheeta!
Ihanko kehtaa poliisi sakottaa lain rikkomisesta!kyllä kaikki pitäisi nykyään sallia...
- AnonyymiUUSI
Aloituksessa kysytään, että miksi. Siksi että:
"Poliisin tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen, kansallisen turvallisuuden suojaaminen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennalta estäminen, paljastaminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1375592Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido683171Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t851624- 1171070
- 151064
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain67896- 54894
- 53872
Rekkautumispakko olisi hyvä...
Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?157805Olet edelleen uskomaton
Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p27775