SAS ei lakkaa yllättämästä...

fy fan

Olen varannut tulevaisuuteen lennon ja maksanut tietenkin. Eilen SAS:ltä soitti daami ja kertoi, että se lento on peruttu ja voi vaihtaa sen toiselle päivälle tai rahat palautetaan. No voihan paska, koska: a)kenttä on valittu joustavan aikataulun perusteella ja on siis työmatka b) kohteesta teen välillä junamatkan josta palaan alkuperäiselle kentälle. SAS lentää myös kentälle, jossa käyn junalla c) SAS ei maksa majoitusta ylimenevän vuorokauden osalta, vaikka en voi lähteä aiemmin pois d) meni suunnitelmat uusiksi tai rahaa palaa jokunen satanen. Joku voi nyt sanoa, että köyhä kyykkyyn, mutta olen jo kyykyssä. En pääse syvemmälle. Ja jos joku sanoo, että älä täällä itke, vastaan jo nyt, että tämä on SAS -foorumi. Tack!

10

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulet

      Näin se vaan menee kaikilla yhtiöillä. Jos lento perutaan etukäteen, niin lennon voi vaihtaa tai saa rahat takaisin. Jotakin tuhansien eurojen "korvauksiako" odotit?

      Ja jos kyse todellakin on työmatkasta, niin mitä oikein itket muutamasta satasesta, eiväthän ne sinun pussistasi ole pois.

      • kun on oma firma

        En muuta pyydä, kuin hotellimajoitusta yhdelle ylimääräiselle yölle, perkele! Ja jos joku itkee se en ole minä, sanonpahan vaan miten asiat on. Menikö jakeluun vai soitanko ja selvennänkö? Vittu.


      • Venäjälle
        kun on oma firma kirjoitti:

        En muuta pyydä, kuin hotellimajoitusta yhdelle ylimääräiselle yölle, perkele! Ja jos joku itkee se en ole minä, sanonpahan vaan miten asiat on. Menikö jakeluun vai soitanko ja selvennänkö? Vittu.

        ettei sinne kävelemällä pääse täältä missä olen.


      • kitiset
        kun on oma firma kirjoitti:

        En muuta pyydä, kuin hotellimajoitusta yhdelle ylimääräiselle yölle, perkele! Ja jos joku itkee se en ole minä, sanonpahan vaan miten asiat on. Menikö jakeluun vai soitanko ja selvennänkö? Vittu.

        Mikään lentoyhtiö ei tuollaisessa tapauksessa korvaa mitään ylimääräisiä hotelliyöpymisiä. VITTU PERKELE.


      • että mitä varten
        kitiset kirjoitti:

        Mikään lentoyhtiö ei tuollaisessa tapauksessa korvaa mitään ylimääräisiä hotelliyöpymisiä. VITTU PERKELE.

        mulkut myyvät sille lennolle ja minulla on lippu kädessä! Ja sitten saatana soittavat, että "nyt ei sitten lennetä, tee mitä huvittaa". On se saatana, jos se ei ole petos niin mikä sitten? Perkeleen vittu! Kaikki tapaamiset ym työasiat pitää hoitaa uudestaan ja aikaa ja rahaa palaa kun soittelee Venäjälle. Tajuatko mistä kenkä puristaa? Sinulle saatanan mulkku käy varmaan kaikki, vaikka työnnetään kurkku perseeseen ja sanottan, että sen nyt kuuluu olla siellä lennon ajan. Voi vitun älykääpiö!


      • ihan
        että mitä varten kirjoitti:

        mulkut myyvät sille lennolle ja minulla on lippu kädessä! Ja sitten saatana soittavat, että "nyt ei sitten lennetä, tee mitä huvittaa". On se saatana, jos se ei ole petos niin mikä sitten? Perkeleen vittu! Kaikki tapaamiset ym työasiat pitää hoitaa uudestaan ja aikaa ja rahaa palaa kun soittelee Venäjälle. Tajuatko mistä kenkä puristaa? Sinulle saatanan mulkku käy varmaan kaikki, vaikka työnnetään kurkku perseeseen ja sanottan, että sen nyt kuuluu olla siellä lennon ajan. Voi vitun älykääpiö!

        persaukinen idiootti, vittu mitä valitat. Asia on vaan lentomatkustuksessa niin, että lentoyhtiöt voivat toimia noin, oli kyseessä sitten SAS, Finnair tai Ryanair. Jos ne olisivat velvollisia korvaamaan jotakin ylimääräisiä hotelliyöpymisiä, niin viime kädessä matkustajat maksaisivat ne korotettuina lipunhintoina.

        Keskity sinä vaan bisneksiini äläkä tuhlaa kallista yrittäjän aikaasi tyhjänpäiväiseen nettipalstoilla roikkumiseen.


      • että....
        ihan kirjoitti:

        persaukinen idiootti, vittu mitä valitat. Asia on vaan lentomatkustuksessa niin, että lentoyhtiöt voivat toimia noin, oli kyseessä sitten SAS, Finnair tai Ryanair. Jos ne olisivat velvollisia korvaamaan jotakin ylimääräisiä hotelliyöpymisiä, niin viime kädessä matkustajat maksaisivat ne korotettuina lipunhintoina.

        Keskity sinä vaan bisneksiini äläkä tuhlaa kallista yrittäjän aikaasi tyhjänpäiväiseen nettipalstoilla roikkumiseen.

        hotelliyö on maksettu. Maksajina mm. Air France ja Tyrolean. Tämä nyt on sitä samaa SAS -paskaa jota saa lukea joka päivä lehdistä. Ja tiedän lentoyhtiöiden toimintaperiaatteista jotain minäkin ja asiakkaan oikeuksista. Veikkaan, että SAS maksaa sen yön. Kerran muuten Helsingin SAS:n check in päällikkö väitti minulle, että Schengen viisumilla ei voi lentää Geneven kentälle! Voi helkkarin idiootti! Koppavasti sanoi minulle, että "ei tule koskaan onnistumaan, säännöt ovat sellaiset". Totesin, että entä jos sääntöjä muutetaan? Naurahti paskaisesti. Ja kuinkas kävi: sääntöjä muutettiin kun otin apuja asiantuntijoilta Tukholmasta...


      • maksettu
        että.... kirjoitti:

        hotelliyö on maksettu. Maksajina mm. Air France ja Tyrolean. Tämä nyt on sitä samaa SAS -paskaa jota saa lukea joka päivä lehdistä. Ja tiedän lentoyhtiöiden toimintaperiaatteista jotain minäkin ja asiakkaan oikeuksista. Veikkaan, että SAS maksaa sen yön. Kerran muuten Helsingin SAS:n check in päällikkö väitti minulle, että Schengen viisumilla ei voi lentää Geneven kentälle! Voi helkkarin idiootti! Koppavasti sanoi minulle, että "ei tule koskaan onnistumaan, säännöt ovat sellaiset". Totesin, että entä jos sääntöjä muutetaan? Naurahti paskaisesti. Ja kuinkas kävi: sääntöjä muutettiin kun otin apuja asiantuntijoilta Tukholmasta...

        ylimääräisiä hotelliöitä, jos lento on peruttu jo paljon ennen matkan alkamista (siis ennen menolennon päivämäärää)?


      • maksetaan
        maksettu kirjoitti:

        ylimääräisiä hotelliöitä, jos lento on peruttu jo paljon ennen matkan alkamista (siis ennen menolennon päivämäärää)?

        Siitä on minulla e-post vahvistus. Minähän sanoin. Joka ei usko, voin lyödä vetoa esim. 1000kr tai minkä summan vaan... Var så goda!


    • pysyä tiukkana

      Kysehän on sinun ja lentoyhtiön välisestä sopimuksesta. Jos sinä jätät saapumatta menolennolle, peruu lentoyhtiö myös paluun. Jos taas lentoyhtiö peruu lennon, pitää sen järjestää korvaava kuljetus tai toinen lento tilalle tai palauttaa rahat.

      Usein lentoyhtiöt siirtävät perutun lennon matkustajat vain omille tai oman allianssin lentoyhtiöille, mutta mikäli SAS ei pysty järjestämään sinua omalle lennolle samana päivänä, niin vaadi heitä järjestämään ko. lento jollekin muulle lentoyhtiölle, riippumatta minkä allianssin tahansa. Toki lentoyhtiöt kieltäytyvät tästäkin usein, mutta kyseessähän on sinun ja lentoyhtiön välinen sopimusasia, jossa on solmittu sopimus sinun kuljettamisesta paikasta A, paikkaan B päivänä X.

      Säännöissä tietysti lukee, että lentoyhtiöllä on oikeus perua lento tai muuttaa aikatauluja, mutta viime kädessä kyse on juuri tästä sopimusasiasta, täyttääkö sopimuksen toinen osapuoli velvoitteensa. Silloin matkustajan pitää vain pysyä tiukkana ja vaatia asian järjestämistä, jos ei halua vaihtaa päivämäärää tai rahojaan takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe