Miksi vihaat lihavia?

Aloittaja123

Sen sijaan että jokainen aloittaisi oman ketjunsa aiheesta "vihaan lihavia koska..." ajattelin tehdä ketjun, johon jokainen voi kertoa syitä läskivihaansa. Toivoisin myös, että kommenteissa pohtisitte myös "miksi" (esimerkiksi: EI "läskit on oksettavia", VAAN "läskit on oksettavia KOSKA"). Pitäkää riitely pois tästä ketjusta; jokainen saa esittää mielipiteitään ja jokainen saa kumota niitä parhaansa mukaan. Toisinsanoen kaipaan palstalle kunnollista väittelyä.

Itse olen läski ja vihaan läskivihaajia. Niinpä esitän muutaman sellaisen argumentin, jonka tiedän tulevan keskustelussa esiin, ja yritän kumota ne.

"Läskeillä ei ole itsekuria. He eivät pysty laihduttamaan, joten miten he pystyisivät osoittamaan sisua millään muullakaan elämänalueella?"

Itsekuri on sana, jota useimmat asiantuntijat välttelevät puhuttaessa ylipainosta ja laihduttamisesta. Todellisuudessa avainasemassa on "rutiini". Useimmat laihat ovat olleet laihoja koko ikänsä; heille on opetettu terveelliset ruokailu- ja liikuntatavat jo nuorena. Heille on normaalia elää (enemmän tai vähemmän) terveellisesti. Heidän ei tarvitse muuttaa tottumuksiaan tai luopua mistään. Useimmat lihavat taas ovat saaneet vääristyneet ruoka- ja liikuntatavat jo lapsuudessaan. Heille niistä on tullut rutiinia. He joutuvat muuttamaan elämäntapojaan paljon ja pysyvästi. Tällaisen muutoksen omaksuminen vie vuosia, mikä ei tietenkään sovi nykyiseen, hetkiseen, yhteiskuntaamme, jossa "viikossa 20 kiloa veks"- dietit tuottavat miljoonia.

Toki itsekurillakin on merkityksensä ihmisen elämässä. Mutta miten selität sen, että monet lihavat (eli "itsekurittomat") ihmiset menestyvät normaalisiti ja hyvin elämän muilla alueilla? Itsekuriahan tarvitaan mm. opiskelussa ja työelämässä. Ehei, se että on ylipainoinen, ei kerro käytännösä yhtään mitään siitä, kuinka hyvin hoitaa muut elämän osa-alueet. Vai ovatko tupaikoijatkin jotenkin "itsekurittomia"? Hekin ovat koukussa johonkin ja elävät rutiinissa josta eivät pääse irti.

"Lihavat naiset ovat oksettavia lehmiä. En ikinä panisi lihavaa naista."

(Sana "nainen" voidaan korvata "miehellä" ja päinvastoin. Tein tämän näin päin koska olen kuullut paljon enemmän miehistä jotka vihaavat ylipainoisia naisia.)

Jokaisella on oma makunsa, myös vastakkaisen sukupuolen edustajien suhteen. Sinänsä se, että tuntee kuvotusta jotakuta kohtaan, ei tietenkään ole rikolista. Mutta nämä miehet, jotka kuvittelevat oikeudekseen nimitellä, pilkata ja kaikilla tavoin käyttäytyä negatiivisesti lihavia naisia kohtaan, lukekaa jos siihen kykenette. Naiset eivät ole omaisuuttanne. He eivät elä jotta teillä olisi silmänruokaa, jotta te "haluaisitte panna" heitä. Jokainen ihminen on yksilö, jolla on oikeus ihmisarvoiseen elämään ilman toisten halveksuntaa. Se, että kohtelet lihavia naisia huonosti koska he ovat mielestäsi rumia, kertoo ennenkaikkea sinusta. Se kertoo kyvyttömyydestä ajatella asioita muiden ihmisten kantilta. Se kertoo ymmärtämättömyydestä sitä kohtaan, miten maailma pyörii (ei siis sinun ympärilläsi). Se kertoo siitä, ettet ymmärrä, mitkä ominaisuudet todella vaikuttavat ihmisessä. Ja se kertoo siitä, että arvostat pinnallisia asioita enemmän kuin syvällisiä kokonaisuuksia (ymmärtämättömyys?).

"Lihavat kuluttavat meidän verorahojamme."

Totta. Lihavuuden ikävimpiä puolia sen ilmeisen, yksilöle koituvan terveyshaitan (johon pian palaan) ohella. Kuitenkin tässä kohtaan kiinnostaisi, että moniko lihavuuden kustannuksista puhuva henkilö puhuu samalla tavoin esim. turhan byrokratian kalliudesta, muiden itseaiheutettujen sairauksien kalleudesta (mm. tupakointi ja huonot elämäntavat myös laihoilla), niistä verorahoista jotka käytetään kaksikielisyyden ylläpitämiseen ilman järkeviä perusteita?

Pointtini siis on, että aivan liian monelle tämä on vain tekosyy lihavien haukkumiselle.

"Haluan shokeerata lihavia jotta he heräävät todellisuuteen ja laihduttavat."

Lihavat tiedostavat ongelmansa. Nyky-yhteiskunnassa pitäisi olla vihannes, jos ei näkisi ylipainon huonoja puolia! Mutta voin vannoa teille "herättelijöille", että jokaista sisuuntunutta ja sen avulla laihduttanutta ihmistä kohtaan on joukko ihmisiä, jotka kokevat syyllistämisen, saarnaamisen ja haukkumisen ahdistavana. Pahimmillaan lihava saa koko ikänsä kokea kiusaamista ja syrjintää. Tällainen on omiaan vain pahentamaan ongelmien vyhtiä: masentunut ihminen ei niin vain lähde lenkkipolulle ja itseinhoa on helppo lääkitä suklaalevyllä. Joten jos todella haluatte auttaa, niin kannustakaa.

(Pahoittelen viestin pituutta, näin tärkeänä ottaa nämä yleisimmät väitteet ensin käsittelyyn.)

36

3482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihaaja?

      Ensiksi minusta sinun pitäisi perustella, miksi vihaat läskin vihaajia. Penäät muilta perusteluja, mutta itse heität vihasi ilmaan vailla mitään selityksiä.

      Yritän tässä perustella nyt itse lyhyesti, miksi olen läskin vihaaja. Suunnilleen samat argumentit pätevät myös siihen, että olen pedofilian ja huumeiden vihaaja, mutta kaikki ei toki mene yksi yhteen.

      1. Läski pilaa olemassa olollaan ihmisten psyykkisen ja fyysisen terveyden.

      2. Läski on valtava kansanterveydellinen ja kansantaloudellinen rasite.

      3. Läski on ekologisesti kestämätöntä. Ei voi olla kestävää kehitystä, että osa ihmiskunnasta syö moninkertaisesti yli tarpeensa ja suuri osa kärvistelee aliravitussa tilassa.

      Nämä olivat tosiasioita. Seuraavat ovat arvoväittämiä, joista voi toki olla eri mieltä, mutta vihaani ne kuitenkin vaikuttavat. Ja sitähän kysyttiin.

      4. Lihavuus on rumaa. David-patsas ei ole lihava.. ei myöskään usein esille otetut Rubensin naiset. He ovat korkeintaan painoindeksin ylärajoilla tai vähän yli.

      5. Lihava ihminen on yleensä kömpelö ja siten epäesteettinen. Liikkuva ja joustava keho on kaunis.

      6. Vaatteet ovat kammottavia lihavan päällä. Tosin tämäkin vaihtoehto on parempi kuin katsella lihavaa ilman vaatteita. Onneksi talvi on tulosa.

      Tässä näin aluksi jotain, mutta eiköhän keskustelu tästä kirvoitu.

      Olen muuten tämän karmea ilmiö -ketjun aloittaja. En vieläkään saanut aikaiseksi rekisteröityä, vaikka oli mielessä.

      Siellähän luulotautiset jylläävät viimeisillään. Huvittavinta oli epäily, että laitan tänne aloituksia tavan takaa. Totuus on, että viimeksi olen käynyt palstalla kirjoittamassa noin puoli vuotta sitten. Nyt aktivoiduinkin, kun sain niin paljon palautetta. Hyvääkin joukossa kuitenkin.
      '

      • onpahan ketju

        Siis vihaavatko läskivihaajat toisia ihmisiä heidän kilojensa perusteella?
        Vai he vihaavat ylipainoa, olkoon se sitten heidän omansa tai yleisesti muiden?


      • todella

        Olipa todella typerä vastaus......Olet kyllä todellinen ******* ! Hankkisit elämän!


      • vastauksessani oli
        todella kirjoitti:

        Olipa todella typerä vastaus......Olet kyllä todellinen ******* ! Hankkisit elämän!

        "typerää"?

        Kysyttiin, miksi läskiä vihataan ja vastasin siihen rehellisesti. Olisiko pitänyt jättää vastaamatta tai valehdella jotain? Sinä tuskin olet kompententti henkilö määrittelemään kenenkään vastauksista yhtään mitään, sen verran alkeellisilta juttusi tuntuvat.

        Tuo iänikuinen latteus, jota ei käytä enää ala-asteikäisetkään "get a life" (muotia joskus 90-luvun lopulta) ei ansaitse kommenttia. Hanki sinä pikiku hiljaa laajennusta sanaiseen arkkuusi (tulitikkuaskiisi siis)

        Nettikirjoittelu on monelle osa elämää, myös minulle ja näköjään sinullekin, ja käytänkin siihen noin tunnin päivässä. Kirjoittelen paljon esim. poliitikkojen blogeihin. Täällä käyn välillä naureskelemassa rasva-aivojen idiotisimille.

        Keventää mukavasti tätä päivän alkua kahvikupposen ääressä.


      • Vihaa, katkeruutta vai kate...

        David-patsas ei ole hyvä esimerkki hoikasta, lihaksikkaasta ihmisestä. Siinä on mittasuhteet väärin. Tietäisit sen, jos anatomia ja kuvataiteet olisivat sinulle tuttuja.

        Enpä taida ottaa asiaan kantaa sen kummemmin, kun minusta sana "vihata" on liian voimakas ilmaus tässä aiheessa. Että voisin vihata jotakuta, minun pitäisi ensin tuntea ihminen. Sama asia, jos rakastan jotakuta, silloinkin on tunnettava ihminen. Ihminen on paljon muutakin kuin pelkkä ulkonäkö.

        Toisekseen kauneus ON katoavaista. Nyky-yhteiskunta ihannoi nuoruuttaa ja jatkuvaa liikkeellä oloa. Miksi muuten kauneuskirurgia olisi yleistynyt ihan tavallisiin ihmisiin? Koska vanhenemista ja rypistymistä, ulkonäön menetystä, pelätään. Ihan kuin vanheneminen olisi epänormaalia. Oletetaan, että se vie ihmiseltä kaiken uskottavuuden, samoin kuin lihavuus. Tänä päivänä vanhuus ei ole enää viisautta, vaan enemmänkin kirosana, mutta nuoruuskin on ohimenevä vaihe, samoin kuin kauneus, hoikkuus osalla ihmisiä, menestys ym. ym. Yhtenä päivänä saatat huomata, että kaikki on mennyt, sen myötä ns. ystävät.

        Ihminen on aina ihminen, olkoonpa minkä läskikerroksen ympäröimä tahansa.


      • kysymyksen asettelun
        Vihaa, katkeruutta vai kate... kirjoitti:

        David-patsas ei ole hyvä esimerkki hoikasta, lihaksikkaasta ihmisestä. Siinä on mittasuhteet väärin. Tietäisit sen, jos anatomia ja kuvataiteet olisivat sinulle tuttuja.

        Enpä taida ottaa asiaan kantaa sen kummemmin, kun minusta sana "vihata" on liian voimakas ilmaus tässä aiheessa. Että voisin vihata jotakuta, minun pitäisi ensin tuntea ihminen. Sama asia, jos rakastan jotakuta, silloinkin on tunnettava ihminen. Ihminen on paljon muutakin kuin pelkkä ulkonäkö.

        Toisekseen kauneus ON katoavaista. Nyky-yhteiskunta ihannoi nuoruuttaa ja jatkuvaa liikkeellä oloa. Miksi muuten kauneuskirurgia olisi yleistynyt ihan tavallisiin ihmisiin? Koska vanhenemista ja rypistymistä, ulkonäön menetystä, pelätään. Ihan kuin vanheneminen olisi epänormaalia. Oletetaan, että se vie ihmiseltä kaiken uskottavuuden, samoin kuin lihavuus. Tänä päivänä vanhuus ei ole enää viisautta, vaan enemmänkin kirosana, mutta nuoruuskin on ohimenevä vaihe, samoin kuin kauneus, hoikkuus osalla ihmisiä, menestys ym. ym. Yhtenä päivänä saatat huomata, että kaikki on mennyt, sen myötä ns. ystävät.

        Ihminen on aina ihminen, olkoonpa minkä läskikerroksen ympäröimä tahansa.

        siten, että vihataan läskiä -- siis laardia, silavaa, rasvaa kehossa. Ei lihavaa ihmistä persoonana, vaan nimenomaan tätä tarpeetonta ja suorastaan haitallista materiaa kehossamme.

        En minä ketään yksittäistä lihavaa mitenkään vihaa ja vaikka vihaisinkin, niin en taatusti lihavuuden takia, vaan joidenkin vastenmielisten luonteenpiirteiden takia.

        Mutta jos käsitin avauksen väärin, niin sitten vastaukseni voi jättää huomiotta.

        David-patsas on veistetty kuvaamaan taivaallisen kaunista nuorukaista. Se, on siinä onnistuttu, on eri asia. Pointtini oli se, että patsas EI esitä lihavaa ihmistä. Mittasuhteiden vääristymää on selitetty sillä että Michelangelo suunnitteli sen katsottavaksi alaviistosta, jolloin mittasuhteet saavat aidomman vaikutelman aikaiseksi. Tämän ehkä tiesit itsekin.


      • ollutkin

        kirjoituskiellossa.


      • Vihaa, katkeruutta, kateutta
        kysymyksen asettelun kirjoitti:

        siten, että vihataan läskiä -- siis laardia, silavaa, rasvaa kehossa. Ei lihavaa ihmistä persoonana, vaan nimenomaan tätä tarpeetonta ja suorastaan haitallista materiaa kehossamme.

        En minä ketään yksittäistä lihavaa mitenkään vihaa ja vaikka vihaisinkin, niin en taatusti lihavuuden takia, vaan joidenkin vastenmielisten luonteenpiirteiden takia.

        Mutta jos käsitin avauksen väärin, niin sitten vastaukseni voi jättää huomiotta.

        David-patsas on veistetty kuvaamaan taivaallisen kaunista nuorukaista. Se, on siinä onnistuttu, on eri asia. Pointtini oli se, että patsas EI esitä lihavaa ihmistä. Mittasuhteiden vääristymää on selitetty sillä että Michelangelo suunnitteli sen katsottavaksi alaviistosta, jolloin mittasuhteet saavat aidomman vaikutelman aikaiseksi. Tämän ehkä tiesit itsekin.

        Aloittajan otsikko oli "Miksi vihaat lihavia". Siitä ymmärsin, että kyseessä ovat lihavien vihaajat eivät pelkän läskin.

        Voiko joku rehellisesti väittää, että tällä palstalla ei olisi ollut suoranaisesti lihavia ihmisiä vihaavia? Kirjoituksista päätellen kyllä on ollut. Ei siitäkään sen enempää, jokainen elää tyylillään tykkäsinpä minä siitä tai en.


      • vähän hutaisten
        Vihaa, katkeruutta, kateutta kirjoitti:

        Aloittajan otsikko oli "Miksi vihaat lihavia". Siitä ymmärsin, että kyseessä ovat lihavien vihaajat eivät pelkän läskin.

        Voiko joku rehellisesti väittää, että tällä palstalla ei olisi ollut suoranaisesti lihavia ihmisiä vihaavia? Kirjoituksista päätellen kyllä on ollut. Ei siitäkään sen enempää, jokainen elää tyylillään tykkäsinpä minä siitä tai en.

        paneuduin tekstiin. Kyllä siinä siis tarkoitttiin tosiaan nimenomaan lihavien IHMISTEN vihaamista.

        Itse tosiaan tunnustaudun läskin vihaajaksi, mutta en lihavien IHMISTEN vihaajaksi. Ei yksittäinen ominaisuus tee mielestäni koskaan ketään vihattavaksi. Kyllä se on huomattavasti kokonaisvaltaisempi homma.

        Vaikea se ylipäänsä on vihata ketään, voi hetken olla vihapäissään jotain kohtaan, mutta yleensä se laantuu ehkä sellaiseksi säälinsekaiseksi halveksunnaksi.


      • Aloittaja123

        Vihaan läskin vihaajia varsin yksinkertaisesta syystä: he ovat loukanneet minua ja läheisiäni. Toisaalta "viha" on vahva termi sillä nykyään en juurikaan välitä heidän kommenteistaan. Ja ilmaisin tuossa tosiaan hieman huonosti, sillä en tietenkään vihaa ketään vain siksi että hän vihaa lihavia, vaan siksi että hän KOHTELEE vihaamiaan lihavia huonosti.

        Vertaa pedofiliaa ja huumeita lihavuuteen? Mielestäni tässä on suuri aukko mutta en ala sitä puimaan nyt tai viestistäni tulee taas aloituksen kaltainen romaani.

        Huomautan myös tässä asiasta josta kirjoitin toisenkin viestin: tarkoitin ylipainositen IHMISTEN vihaajia, en niinkään ylimääräisen massan vihaajia.

        1. Tarkoitatko tällä sitä, että vihaat LIHAVUUTTA etkä LIHAVIA? Mikäli näin, olet oikeassa, sillä lihavuus on ensisijaisesti lihavan ihmisen ongelma, fyysisesti ja psyykisesti.

        2. Totta. Edelleenkin ongelma on tosin ensisijaisesti yksilöllä. Lisäksi edelleen peräänkuuluttaisin kansantalouden paljon suurempien ongelmia muistamista esim. työttömyys.

        3. Ekologisesti lihavuuteen ja nälkään kuoleminen olisi ihanteellista, onhan planeettamme jo nyt varsin yliasutettu. "Kestävä kehitys" on vaikeasti määriteltävä termi, mutta mikäli tarkoitat sosiaalisesti kestävää käsitystä, niin se, että me länsimaalaiset syömme liikaa ei ole syynä kehitysmaiden ihmisten nälkään. Jo nyt ruokaa heitetään hukkaan täysin syömäkelpoisena valtavia määriä. Todellinen ongelma on siinä, että vapaan markkinatalouden maailmassa mikään ei ole ilmaista, ja kun köyhällä ei ole rahaa, kukaan ei tule antamaan hänelle ruokaa velotuksetta. Muitakin syitä on, mutta ne kulkevat jo niin syvällä globaalissa taloudessa, etten ala niistä tähän kirjoittamaan. Tämä asia ei ratkea vaikka jokainen länsimaalainen lopettaisi syömisen kokonaan.

        4.-6. ovat täysin makuasioita. Kauneusihanteemme on noin 90-prosenttisesti kulttuurimme muokkaama. Varsinainen alkukantainen taipumus tiettyyn kehotyyppiin tulee vastaan vasta puhuttaessa selkeästi sairaalloisen lihavista ja sairaalloisen laihoista ihmisistä.


      • ainakin

        erääseen ketjuun pirullisia ja tyhmiä juttujasi ja pilkannut ihmisiä. "Aina teistä läskeistä riemua riittää".. tuntuuko tutulta??


      • mutta jos laitat linkin
        ainakin kirjoitti:

        erääseen ketjuun pirullisia ja tyhmiä juttujasi ja pilkannut ihmisiä. "Aina teistä läskeistä riemua riittää".. tuntuuko tutulta??

        niin voin katsoa, jos muistaisin.

        So what muuten?


      • kyrpiintynytmulkkuihin
        vastauksessani oli kirjoitti:

        "typerää"?

        Kysyttiin, miksi läskiä vihataan ja vastasin siihen rehellisesti. Olisiko pitänyt jättää vastaamatta tai valehdella jotain? Sinä tuskin olet kompententti henkilö määrittelemään kenenkään vastauksista yhtään mitään, sen verran alkeellisilta juttusi tuntuvat.

        Tuo iänikuinen latteus, jota ei käytä enää ala-asteikäisetkään "get a life" (muotia joskus 90-luvun lopulta) ei ansaitse kommenttia. Hanki sinä pikiku hiljaa laajennusta sanaiseen arkkuusi (tulitikkuaskiisi siis)

        Nettikirjoittelu on monelle osa elämää, myös minulle ja näköjään sinullekin, ja käytänkin siihen noin tunnin päivässä. Kirjoittelen paljon esim. poliitikkojen blogeihin. Täällä käyn välillä naureskelemassa rasva-aivojen idiotisimille.

        Keventää mukavasti tätä päivän alkua kahvikupposen ääressä.

        Olet todellinen ihmissaaste, joka pitäisi poistaa turhana tältä maapallolta. Juuri tuollaiset tyhjänpäiväiset ihmiset aiheuttavat tämän maailman nälänhädät ja muut vitsaukset välinpitämättömyydellään ja "oman navan" tutkimisellaan.
        Syöt varmaan oman paskasikin, mieluummin kuin lihavan kokin laittaman salaatinlehtiaterian.


    • Saija-77

      ...koska itse laihanakaan en ole täydellinen, en sinne päinkään. Minulla olisi paljon arvosteltavaa ulkonäössäni, jos vaivautuisia asiaa pohtimaan.

      On tummaihoisia, lihavia, laihoja, siis e r i l a i s i a ihmisiä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

      • koska

        ala-asteen ja yläasteen ajan minua kiusasi koulussa eräs huomattavan ylipainoinen poika ja ala-asteella vielä eräs lihava tyttökin, onneksi hän ei tullut samalle yläasteelle kuin minä. Tästä on jäänyt minulle todella pahat traumat, koska en koskaan ole kokenut kiusaamista muiden kuin lihavien ihmisten toimesta. On toki lihavia joita en todellakaan vihaa mutta en voi koskaan olla suhtautumatta lihaviin ihmisiin varauksetta, koska muistot palaavat :( on totta, että jos normaalipainoinen ihminen olisi minua kiusannut en varmaan vihaisi normaalipainoisi mutta kiusaajan lihavuus oli sellainen silmiinpistävä piirre, joka jää mieleen. Samoin voisi olla myös jos kiusaaja olisi ollut mustaihoinen tms.


      • Aloittaja123
        koska kirjoitti:

        ala-asteen ja yläasteen ajan minua kiusasi koulussa eräs huomattavan ylipainoinen poika ja ala-asteella vielä eräs lihava tyttökin, onneksi hän ei tullut samalle yläasteelle kuin minä. Tästä on jäänyt minulle todella pahat traumat, koska en koskaan ole kokenut kiusaamista muiden kuin lihavien ihmisten toimesta. On toki lihavia joita en todellakaan vihaa mutta en voi koskaan olla suhtautumatta lihaviin ihmisiin varauksetta, koska muistot palaavat :( on totta, että jos normaalipainoinen ihminen olisi minua kiusannut en varmaan vihaisi normaalipainoisi mutta kiusaajan lihavuus oli sellainen silmiinpistävä piirre, joka jää mieleen. Samoin voisi olla myös jos kiusaaja olisi ollut mustaihoinen tms.

        Ikävä kuulla että olet joutunut kiusaamisen uhriksi! Kiusaaminen on aina vakava asia ja jättää usein elinikäiset jäljet. On myös totta, että mikäli jonkin erityisen negatiivisen kokemuksen aiheuttaneella ihmisellä on jokin selkeästi erottuva piirre, voi mielessään yhdistää sen piirtee tulevaisuudessakin näihin huonoihin kokemuksiinsa.

        Kannattaa kuitenkin muistaa, etä lihavatkin ovat suuri joukko erilaisia ihmisiä: heissä taatusti on enemmän kiusattuja kuin kiusaajia! Toivon, että saat elämässäsi mahdollisuuden tutustua myös mukaviin ylipainoisiin ihmisiin.


    • Aloittaja123

      Koska asiasta oli epäselvyyttä, tarkennan vielä tässä: aloituksessa puhuin nimenomaan lihavien IHMISTEN vihaajia (heitäkin on, tälläkin palstalla) enkä niinkään LIHAVUUDEN vihaajia.

      Kukapa siitä ylipainosta varsinaisesti nauttisi? ;)

    • Urheilija_^_

      En vihaa lihavia ihmisiä. Itseasiassa minulla on muutamia ylipainoisia kavereita, joihin en kuitenkaan ole ollut lähiaikoina kovin paljon yhteydessä maantieteellisten syiden takia.

      Vihaan sitä että useat lihavat ihmiset luovuttavat lihavuuden suhteen ja antavat sen huonontaa elämänlaatuaan. Vihaan itsesäälissä rypemistä silloin kun siihen ei ole mitään aihetta, vaan perimmäinen syy on täysin omissa asenteissa joita kyseinen ihminen pystyisi hyvinkin muuttamaan kun ryhdistäytyisi.

      Vihaan joidenkin lihavien ihmisten virheellisiä kuvitelmia itsestään ja sitä että he eivät elä oikeassa maailmassa. He vähättelevät lihavuutta ja heidän mielestä se on luonnollinen olotila ja mahdoton muuttaa. He ovat katkeria hoikille ihmisille ja haukkuvat heitä pinnallisiksi, vaikka eivät itse olisikaan tässä asiassa yhtään "puhtaampia".

      • hoikistunut

        Täyttä asiaa!

        Entisenä lihavana ja nykyisenä hoikkana voin täysin allekirjoittaa steitmenttisi. Hienoa!


    • vääränlaisiksi?

      Enbpä usko että pelkkä lihavuus aiheuttaa vihan tunnetta monessakaan. En keksi että miten se voisi tehdä niin.

      Sen sijaan kiukkua voi aiheuttaa lihavan asenne jos hän selittelee lihavuutta argumenteilla jotka eivät oikeasti ole tästä maailmasta.

      Esimerkiksi sillä että ulkonäöllä ei ole merkitystä. Se on ensimmäinen väite joka saa karvani nousemaan pystyyn.

      • Eräs miäs

        En vihaa lihavia ihmisiä. En myöskään pidä itseäni rasistina. Silti suhtaudun vähän epäluuloisesti esim. mustalaisiin, somaleihin, mielisairaisiin, jehovantodistajiin, ym. En halua mitenkään puuttua heidän asioihinsa niin kauan kun he eivät aiheuta harmia, ja pitävät huolen omista asioistaan.

        Suhtaudun melko samalla tavalla lihaviin ihmisiin, koska lihavuus on yleensä henkinen ongelma. Omien kokemuksieni mukaan lihavilla on muita enemmän muitakin henkisiä ongelmia. Ulkonäöstä ei aina tiedä onko kyseesssä avohoitopotilas tai muu ongelmainen. Lihavasta näkee jo kauas että jotain henkisiä ongelmia mahdollisesti on.

        Yleensä säälin lihavia ja yritän olla loukkaamatta heitä. Heidän kanssaan keskustellessa pitää olla jatkuvasti varovainen ettei ala puhumaan jostain harrastuksesta tai liikuntamuodosta jota he eivät voi painonsa takia harrastaa. Ruuan terveellisyydestä tai lihavuudesta puhumista pitää välttää, samoin kuin vaatteista puhumista. Yleensäkin lihavan kanssa on vaikea keskustella. Jatkuvasti pitää varoa ettei sano jotain loukkaavaa.

        Lihavien kateellisuus hoikkia kohtaan ärsyttää. Se näkyy siinä että yritetään korostaa niitä asioita joissa toinen on huonompi, ettei oltaisi lihavuuden takia huonompia. Ei sitä voi olla huomaamatta. Lihavuuden aiheuttaman alemmuuden takia heidän pitää jatkuvasti korostaa jotain muuta asiaa, kuten hienoa autoa tai äänentoistolaitteistoa, suurempaa asuntoaan, pianon soittotaitoa, kukkaistutuksiaan, tms.

        Lihavia vastakkaisen sukupuolen edustajia pidän erittäin epäseksikkäinä ja ällöttävinä. Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan. Ei aina tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.


      • Eräs nainen
        Eräs miäs kirjoitti:

        En vihaa lihavia ihmisiä. En myöskään pidä itseäni rasistina. Silti suhtaudun vähän epäluuloisesti esim. mustalaisiin, somaleihin, mielisairaisiin, jehovantodistajiin, ym. En halua mitenkään puuttua heidän asioihinsa niin kauan kun he eivät aiheuta harmia, ja pitävät huolen omista asioistaan.

        Suhtaudun melko samalla tavalla lihaviin ihmisiin, koska lihavuus on yleensä henkinen ongelma. Omien kokemuksieni mukaan lihavilla on muita enemmän muitakin henkisiä ongelmia. Ulkonäöstä ei aina tiedä onko kyseesssä avohoitopotilas tai muu ongelmainen. Lihavasta näkee jo kauas että jotain henkisiä ongelmia mahdollisesti on.

        Yleensä säälin lihavia ja yritän olla loukkaamatta heitä. Heidän kanssaan keskustellessa pitää olla jatkuvasti varovainen ettei ala puhumaan jostain harrastuksesta tai liikuntamuodosta jota he eivät voi painonsa takia harrastaa. Ruuan terveellisyydestä tai lihavuudesta puhumista pitää välttää, samoin kuin vaatteista puhumista. Yleensäkin lihavan kanssa on vaikea keskustella. Jatkuvasti pitää varoa ettei sano jotain loukkaavaa.

        Lihavien kateellisuus hoikkia kohtaan ärsyttää. Se näkyy siinä että yritetään korostaa niitä asioita joissa toinen on huonompi, ettei oltaisi lihavuuden takia huonompia. Ei sitä voi olla huomaamatta. Lihavuuden aiheuttaman alemmuuden takia heidän pitää jatkuvasti korostaa jotain muuta asiaa, kuten hienoa autoa tai äänentoistolaitteistoa, suurempaa asuntoaan, pianon soittotaitoa, kukkaistutuksiaan, tms.

        Lihavia vastakkaisen sukupuolen edustajia pidän erittäin epäseksikkäinä ja ällöttävinä. Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan. Ei aina tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

        "Ei aina tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa." Minua ainakin kirjoituksesi nauratti. Niin täynnä sterotyyppisiä, paikkansa pitämättömiä luuloja ja kuvitelmia kirjoituksesi oli täynnä.

        Kaikella kunnioituksella, sinulla on oikeus omiin mielipiteisiin, mutta mahdatko tuntea kaikki ihmiset pystyäksesi tekemään vertailuja lihavien ja norm.painoisten välillä? Jos et nyt ihan kaikkia, mutta paljon kuitenkin.

        "suhtaudun vähän epäluuloisesti esim. mustalaisiin, somaleihin, mielisairaisiin, jehovantodistajiin, ym." Miksi? Jos sinulla on oikeus olla oma itsesi, eikö myös muilla ole?

        Lihavilla ei ole sen enempää "henkisiä" ongelmia kuin muillakaan ihmisillä. He eivät poikkea keskivertokansalaisesta muulla tavalla kuin olemalla lihavia. Mutta niinhän me kaikki olemme erilaisia koosta riippumatta.

        Älä sääli lihavia, he eivät tarvitse sinun sääliäsi. Sääli itseäsi ennakkoluulojesi ja kuvitelmiesi vuoksi, oli kyseessä lihava, somali, romani ym.

        Lihavan kanssa voi puhua ihan samoista asioista kuin muidenkin. Ei tarvitse olla "varovainen", kyllä me asiallisen keskustelun kestämme siinä kuin muutkin. Kokeile, voit yllättyä.

        Harhaa on myös tuo väitteesi, että lihavat eivät voi harrastaa painonsa takia jotain liikuntalajia. Silloin pitäisi olla lähes pyörätuolikunnossa oleva lihava, jos liikunnasta pitäisi kieltäytyä. Harvat niin lihavia sentään ovat.

        Ettet vain itse olisi kateellinen noin yleensä ketä tahansa kohtaan? Ei kukaan ole "huonompi" lihavuuden takia, mutta kyllä huonon käytöksen. Jos olet samanlainen "oikeassa" elämässä kuin täällä palstalla, sinulla on itselläsi huono käytös.

        Naiset "pynttäytyvät" ihan itsensä vuoksi, ei miesten. Myös lihavat naiset. On mukava tuntea itsensä hyvin puetuksi alusvaatteista lähtien ja meikata itsestään esille ne parhaat puolet. Silloin todella tuntee itsensä hyvännäköiseksi. Mene sinä vain oksentamaan, kun niin ällöttää, minä jatkan nauruani hienoiselle tyhmyydellesi.


      • Eräs miäs
        Eräs nainen kirjoitti:

        "Ei aina tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa." Minua ainakin kirjoituksesi nauratti. Niin täynnä sterotyyppisiä, paikkansa pitämättömiä luuloja ja kuvitelmia kirjoituksesi oli täynnä.

        Kaikella kunnioituksella, sinulla on oikeus omiin mielipiteisiin, mutta mahdatko tuntea kaikki ihmiset pystyäksesi tekemään vertailuja lihavien ja norm.painoisten välillä? Jos et nyt ihan kaikkia, mutta paljon kuitenkin.

        "suhtaudun vähän epäluuloisesti esim. mustalaisiin, somaleihin, mielisairaisiin, jehovantodistajiin, ym." Miksi? Jos sinulla on oikeus olla oma itsesi, eikö myös muilla ole?

        Lihavilla ei ole sen enempää "henkisiä" ongelmia kuin muillakaan ihmisillä. He eivät poikkea keskivertokansalaisesta muulla tavalla kuin olemalla lihavia. Mutta niinhän me kaikki olemme erilaisia koosta riippumatta.

        Älä sääli lihavia, he eivät tarvitse sinun sääliäsi. Sääli itseäsi ennakkoluulojesi ja kuvitelmiesi vuoksi, oli kyseessä lihava, somali, romani ym.

        Lihavan kanssa voi puhua ihan samoista asioista kuin muidenkin. Ei tarvitse olla "varovainen", kyllä me asiallisen keskustelun kestämme siinä kuin muutkin. Kokeile, voit yllättyä.

        Harhaa on myös tuo väitteesi, että lihavat eivät voi harrastaa painonsa takia jotain liikuntalajia. Silloin pitäisi olla lähes pyörätuolikunnossa oleva lihava, jos liikunnasta pitäisi kieltäytyä. Harvat niin lihavia sentään ovat.

        Ettet vain itse olisi kateellinen noin yleensä ketä tahansa kohtaan? Ei kukaan ole "huonompi" lihavuuden takia, mutta kyllä huonon käytöksen. Jos olet samanlainen "oikeassa" elämässä kuin täällä palstalla, sinulla on itselläsi huono käytös.

        Naiset "pynttäytyvät" ihan itsensä vuoksi, ei miesten. Myös lihavat naiset. On mukava tuntea itsensä hyvin puetuksi alusvaatteista lähtien ja meikata itsestään esille ne parhaat puolet. Silloin todella tuntee itsensä hyvännäköiseksi. Mene sinä vain oksentamaan, kun niin ällöttää, minä jatkan nauruani hienoiselle tyhmyydellesi.

        "Harhaa on myös tuo väitteesi, että lihavat eivät voi harrastaa painonsa takia jotain liikuntalajia."

        Olisi se kiva nähdä kun 50kg ylipainoinen sohvaperuna alkaisi harrastamaan seinäkiipeilyä, kumparelaskua, tai korkeushyppyä. LOL! Harvassa lajissa pieni ylipaino rajoittaa harrastamista. Jos ylipainoa on kymmeniä kiloja, on jo melko vähissä liikuntaharrastukset joissa painosta ei ole suurta haittaa.


        "On mukava tuntea itsensä hyvin puetuksi alusvaatteista lähtien ja meikata itsestään esille ne parhaat puolet. Silloin todella tuntee itsensä hyvännäköiseksi."

        Kannattaa tietenkin pynttäytyä jos siten saa itsensä tyytyväiseksi. Ei pitäisi silti unohtaa että ylipainoinen nainen näyttää ylipainoiselta naiselta pyntättynäkin.


      • Urheilija_^_
        Eräs miäs kirjoitti:

        En vihaa lihavia ihmisiä. En myöskään pidä itseäni rasistina. Silti suhtaudun vähän epäluuloisesti esim. mustalaisiin, somaleihin, mielisairaisiin, jehovantodistajiin, ym. En halua mitenkään puuttua heidän asioihinsa niin kauan kun he eivät aiheuta harmia, ja pitävät huolen omista asioistaan.

        Suhtaudun melko samalla tavalla lihaviin ihmisiin, koska lihavuus on yleensä henkinen ongelma. Omien kokemuksieni mukaan lihavilla on muita enemmän muitakin henkisiä ongelmia. Ulkonäöstä ei aina tiedä onko kyseesssä avohoitopotilas tai muu ongelmainen. Lihavasta näkee jo kauas että jotain henkisiä ongelmia mahdollisesti on.

        Yleensä säälin lihavia ja yritän olla loukkaamatta heitä. Heidän kanssaan keskustellessa pitää olla jatkuvasti varovainen ettei ala puhumaan jostain harrastuksesta tai liikuntamuodosta jota he eivät voi painonsa takia harrastaa. Ruuan terveellisyydestä tai lihavuudesta puhumista pitää välttää, samoin kuin vaatteista puhumista. Yleensäkin lihavan kanssa on vaikea keskustella. Jatkuvasti pitää varoa ettei sano jotain loukkaavaa.

        Lihavien kateellisuus hoikkia kohtaan ärsyttää. Se näkyy siinä että yritetään korostaa niitä asioita joissa toinen on huonompi, ettei oltaisi lihavuuden takia huonompia. Ei sitä voi olla huomaamatta. Lihavuuden aiheuttaman alemmuuden takia heidän pitää jatkuvasti korostaa jotain muuta asiaa, kuten hienoa autoa tai äänentoistolaitteistoa, suurempaa asuntoaan, pianon soittotaitoa, kukkaistutuksiaan, tms.

        Lihavia vastakkaisen sukupuolen edustajia pidän erittäin epäseksikkäinä ja ällöttävinä. Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan. Ei aina tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

        Minulta on haluttu myönteisiä ja myötäileviä kommentteja, joten tässä on yksi. Olen osittain samaa mieltä kanssasi. Kaikki nuo tilanteet ovat myös minulle tuttuja. Ja ne nimenomaan aiheuttavat säälin ja myötähäpeän tunteita, joista en pidä.


      • Eräs nainen
        Eräs miäs kirjoitti:

        "Harhaa on myös tuo väitteesi, että lihavat eivät voi harrastaa painonsa takia jotain liikuntalajia."

        Olisi se kiva nähdä kun 50kg ylipainoinen sohvaperuna alkaisi harrastamaan seinäkiipeilyä, kumparelaskua, tai korkeushyppyä. LOL! Harvassa lajissa pieni ylipaino rajoittaa harrastamista. Jos ylipainoa on kymmeniä kiloja, on jo melko vähissä liikuntaharrastukset joissa painosta ei ole suurta haittaa.


        "On mukava tuntea itsensä hyvin puetuksi alusvaatteista lähtien ja meikata itsestään esille ne parhaat puolet. Silloin todella tuntee itsensä hyvännäköiseksi."

        Kannattaa tietenkin pynttäytyä jos siten saa itsensä tyytyväiseksi. Ei pitäisi silti unohtaa että ylipainoinen nainen näyttää ylipainoiselta naiselta pyntättynäkin.

        Miksi pitäisi harrastaa seinäkiipeilyä ym. mainitsemiasi? Onhan liikuntalajeja niin paljon, että useimmille löytyy joku sopiva. Harrastatko sinä esim. laskovarjohyppyä? Jos et, niin miksi et?

        "Ei pitäisi silti unohtaa että ylipainoinen nainen näyttää ylipainoiselta naiselta pyntättynäkin." Siis tarkoitatko, että ylipainoinen nainen ei saa koskaan ajatella muuta kuin, että "olenpas minä lihava"? Silloinkin kun on joku juhlatilaisuus, pitäisi sinusta istua nurkassa ja olla naama mutrullaan? Miksi?

        Tarkoitatko, että norm.painoiset naiset "pukeutuvat" ja lihavat "pynttäytyvät"? Olet sinä aika epeli putkiaivoinesi. Et taida paljon naisen sielunelämästä ymmärtää! Onko tuuri käynyt naisrintamalla noilla ajatuksilla, vai katkeruuttasiko purat?

        Jatketaan nauramista, olet sen verran hauska mies, ettei oikein muuta voi!


      • minähhh
        Eräs miäs kirjoitti:

        En vihaa lihavia ihmisiä. En myöskään pidä itseäni rasistina. Silti suhtaudun vähän epäluuloisesti esim. mustalaisiin, somaleihin, mielisairaisiin, jehovantodistajiin, ym. En halua mitenkään puuttua heidän asioihinsa niin kauan kun he eivät aiheuta harmia, ja pitävät huolen omista asioistaan.

        Suhtaudun melko samalla tavalla lihaviin ihmisiin, koska lihavuus on yleensä henkinen ongelma. Omien kokemuksieni mukaan lihavilla on muita enemmän muitakin henkisiä ongelmia. Ulkonäöstä ei aina tiedä onko kyseesssä avohoitopotilas tai muu ongelmainen. Lihavasta näkee jo kauas että jotain henkisiä ongelmia mahdollisesti on.

        Yleensä säälin lihavia ja yritän olla loukkaamatta heitä. Heidän kanssaan keskustellessa pitää olla jatkuvasti varovainen ettei ala puhumaan jostain harrastuksesta tai liikuntamuodosta jota he eivät voi painonsa takia harrastaa. Ruuan terveellisyydestä tai lihavuudesta puhumista pitää välttää, samoin kuin vaatteista puhumista. Yleensäkin lihavan kanssa on vaikea keskustella. Jatkuvasti pitää varoa ettei sano jotain loukkaavaa.

        Lihavien kateellisuus hoikkia kohtaan ärsyttää. Se näkyy siinä että yritetään korostaa niitä asioita joissa toinen on huonompi, ettei oltaisi lihavuuden takia huonompia. Ei sitä voi olla huomaamatta. Lihavuuden aiheuttaman alemmuuden takia heidän pitää jatkuvasti korostaa jotain muuta asiaa, kuten hienoa autoa tai äänentoistolaitteistoa, suurempaa asuntoaan, pianon soittotaitoa, kukkaistutuksiaan, tms.

        Lihavia vastakkaisen sukupuolen edustajia pidän erittäin epäseksikkäinä ja ällöttävinä. Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan. Ei aina tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

        Jotenkin tuntuu, että ongelmat taitavat nyt olla vain omassa päässäsi, koska kovin moni väittämistäsi oli sellaisia, jotka pitävät paikkansa melkeinpä kaikkien ihmisten kohdalla, mutta jotenkin ne nyt vain oli saatu väännettyä muotoon lihavat sitä ja lihavat tätä.

        "Heidän kanssaan keskustellessa pitää olla jatkuvasti varovainen ettei ala puhumaan jostain harrastuksesta tai liikuntamuodosta jota he eivät voi painonsa takia harrastaa."

        Eh? Eli samalla logiikalla pitäisi autottomien kanssa välttää keskustelemasta autoista tai lemmikittömien kanssa eläimistä? Ei se, että itsellä ei jotain ole, tarkoita sitä, etteikö siitä voisi jutella.

        "Yleensäkin lihavan kanssa on vaikea keskustella. Jatkuvasti pitää varoa ettei sano jotain loukkaavaa."

        Lihavan tilalle voisi vaihtaa sanan ihminen, koska silloin lause pitäisi paikkansa. Ihmisten kanssa on vaikea keskustella, varsinkin jos on vähän tuntemattomampi, jonka elämästä ei paljoakaan tiedä, silloin on vaikea arvata mikä toista voisi mahdollisesti loukata.

        "Se näkyy siinä että yritetään korostaa niitä asioita joissa toinen on huonompi, ettei oltaisi lihavuuden takia huonompia."

        "Lihavuuden aiheuttaman alemmuuden takia heidän pitää jatkuvasti korostaa jotain muuta asiaa, kuten hienoa autoa tai äänentoistolaitteistoa, suurempaa asuntoaan, pianon soittotaitoa, kukkaistutuksiaan, tms."

        Se perinteinen "parempi kuin naapurilla" -ajattelu, joka on valitettavasti vähän turhankin usealla kokoon katsomatta ikävänä tapana; koskaan ei olla tyytyväisiä ennenkuin on jotain kalliimpaa/hienompaa/parempaa kuin naapurilla.

        "Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan."

        No ei sinun ole pakko pitää mitään hyvännäköisenä, mutta ei se nyt voi olla maailmaa kaatava asia, jos joku sinun mielestäsi epäesteettinen on pukeutunut&meikannut huolitellusti. Kuten joku jo tuolla sanoi, eikös sitä pynttäydytä ihan omaksi ilokseen, ei naisten kaikki toiminta tähtää miesten miellyttämiseen. Itse meikkaan ja pukeudun siististi aamuisin silloin kun satun heräämään tarpeeksi ajoissa. Mutta jos ei heräämisestä lähtöön ole kuin se viisi minuuttia aikaa, ei ole mikään ongelma lähteä kouluun verkkareissa ja hupparitakissa ja meikkaamattomana.


      • Urheilija_^_
        minähhh kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu, että ongelmat taitavat nyt olla vain omassa päässäsi, koska kovin moni väittämistäsi oli sellaisia, jotka pitävät paikkansa melkeinpä kaikkien ihmisten kohdalla, mutta jotenkin ne nyt vain oli saatu väännettyä muotoon lihavat sitä ja lihavat tätä.

        "Heidän kanssaan keskustellessa pitää olla jatkuvasti varovainen ettei ala puhumaan jostain harrastuksesta tai liikuntamuodosta jota he eivät voi painonsa takia harrastaa."

        Eh? Eli samalla logiikalla pitäisi autottomien kanssa välttää keskustelemasta autoista tai lemmikittömien kanssa eläimistä? Ei se, että itsellä ei jotain ole, tarkoita sitä, etteikö siitä voisi jutella.

        "Yleensäkin lihavan kanssa on vaikea keskustella. Jatkuvasti pitää varoa ettei sano jotain loukkaavaa."

        Lihavan tilalle voisi vaihtaa sanan ihminen, koska silloin lause pitäisi paikkansa. Ihmisten kanssa on vaikea keskustella, varsinkin jos on vähän tuntemattomampi, jonka elämästä ei paljoakaan tiedä, silloin on vaikea arvata mikä toista voisi mahdollisesti loukata.

        "Se näkyy siinä että yritetään korostaa niitä asioita joissa toinen on huonompi, ettei oltaisi lihavuuden takia huonompia."

        "Lihavuuden aiheuttaman alemmuuden takia heidän pitää jatkuvasti korostaa jotain muuta asiaa, kuten hienoa autoa tai äänentoistolaitteistoa, suurempaa asuntoaan, pianon soittotaitoa, kukkaistutuksiaan, tms."

        Se perinteinen "parempi kuin naapurilla" -ajattelu, joka on valitettavasti vähän turhankin usealla kokoon katsomatta ikävänä tapana; koskaan ei olla tyytyväisiä ennenkuin on jotain kalliimpaa/hienompaa/parempaa kuin naapurilla.

        "Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan."

        No ei sinun ole pakko pitää mitään hyvännäköisenä, mutta ei se nyt voi olla maailmaa kaatava asia, jos joku sinun mielestäsi epäesteettinen on pukeutunut&meikannut huolitellusti. Kuten joku jo tuolla sanoi, eikös sitä pynttäydytä ihan omaksi ilokseen, ei naisten kaikki toiminta tähtää miesten miellyttämiseen. Itse meikkaan ja pukeudun siististi aamuisin silloin kun satun heräämään tarpeeksi ajoissa. Mutta jos ei heräämisestä lähtöön ole kuin se viisi minuuttia aikaa, ei ole mikään ongelma lähteä kouluun verkkareissa ja hupparitakissa ja meikkaamattomana.

        "Eh? Eli samalla logiikalla pitäisi autottomien kanssa välttää keskustelemasta autoista tai lemmikittömien kanssa eläimistä? Ei se, että itsellä ei jotain ole, tarkoita sitä, etteikö siitä voisi jutella."

        Aika huono vertaus, koska nuo eivät ole loukkaavia asioita toisin kuin lihavuus monille. Tosin jos auton omistaminen on linkitetty asiayhteydessä vahvasti varallisuuteen niin silloin se voi olla joidenkin mielestä loukkaavaa.

        "Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan."

        Jos hän ajatteli samaa kuin minä tuon kirjoittaessa niin hän tuskin tarkoitti niinkään pukeutumista, vaan nimenomaan sitä käytöstä. Jotkut ylipainoiset tai muuten rumat ihmiset luulevat olevansa kauniita ja käyttäytyvät siten että saisivat paljon katseita (esimerkiksi esittelevät tiettyjä ruumiinosiaan). Tällainen käytös sopii vain todella seksikkäille naisille ja kun muut sen tekevät, niin se aiheuttaa vain vahvaa myötähäpeää ja myös suoranaista häpeää jos tämä kyseinen nainen iskee juuri minua.


      • tajuuux
        Urheilija_^_ kirjoitti:

        "Eh? Eli samalla logiikalla pitäisi autottomien kanssa välttää keskustelemasta autoista tai lemmikittömien kanssa eläimistä? Ei se, että itsellä ei jotain ole, tarkoita sitä, etteikö siitä voisi jutella."

        Aika huono vertaus, koska nuo eivät ole loukkaavia asioita toisin kuin lihavuus monille. Tosin jos auton omistaminen on linkitetty asiayhteydessä vahvasti varallisuuteen niin silloin se voi olla joidenkin mielestä loukkaavaa.

        "Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan."

        Jos hän ajatteli samaa kuin minä tuon kirjoittaessa niin hän tuskin tarkoitti niinkään pukeutumista, vaan nimenomaan sitä käytöstä. Jotkut ylipainoiset tai muuten rumat ihmiset luulevat olevansa kauniita ja käyttäytyvät siten että saisivat paljon katseita (esimerkiksi esittelevät tiettyjä ruumiinosiaan). Tällainen käytös sopii vain todella seksikkäille naisille ja kun muut sen tekevät, niin se aiheuttaa vain vahvaa myötähäpeää ja myös suoranaista häpeää jos tämä kyseinen nainen iskee juuri minua.

        "Eh? Eli samalla logiikalla pitäisi autottomien kanssa välttää keskustelemasta autoista tai lemmikittömien kanssa eläimistä? Ei se, että itsellä ei jotain ole, tarkoita sitä, etteikö siitä voisi jutella."

        Parempi vertaus olisi se jos kertoisi hauskoista hetkistä omien pienten lastensa kanssa sellaiselle joka ei itse voi saada lapsia, vaikka oikein kovasti haluaisi lapsia. Lemmikitön tuskin pahastuu lemmikeistä puhumisesta, paitsi ehkä silloin jos kyseessä on kauhean eläinrakas, joka ei voi allergian takia hankkia lemmikkiä.


      • myötähäpeää
        Urheilija_^_ kirjoitti:

        "Eh? Eli samalla logiikalla pitäisi autottomien kanssa välttää keskustelemasta autoista tai lemmikittömien kanssa eläimistä? Ei se, että itsellä ei jotain ole, tarkoita sitä, etteikö siitä voisi jutella."

        Aika huono vertaus, koska nuo eivät ole loukkaavia asioita toisin kuin lihavuus monille. Tosin jos auton omistaminen on linkitetty asiayhteydessä vahvasti varallisuuteen niin silloin se voi olla joidenkin mielestä loukkaavaa.

        "Eniten lihavissa ärsyttää viimeisen päälle pyntätyt lihavat naiset jotka kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä ja käyttäytyvät sen mukaan."

        Jos hän ajatteli samaa kuin minä tuon kirjoittaessa niin hän tuskin tarkoitti niinkään pukeutumista, vaan nimenomaan sitä käytöstä. Jotkut ylipainoiset tai muuten rumat ihmiset luulevat olevansa kauniita ja käyttäytyvät siten että saisivat paljon katseita (esimerkiksi esittelevät tiettyjä ruumiinosiaan). Tällainen käytös sopii vain todella seksikkäille naisille ja kun muut sen tekevät, niin se aiheuttaa vain vahvaa myötähäpeää ja myös suoranaista häpeää jos tämä kyseinen nainen iskee juuri minua.

        Eikö voisi hävetä vain itsensä puolesta välillä.
        Heh.


    • Miss x

      enkä ketään muutakaan ihmisryhmää.

      Mutta viimeaikoina on alkanut nyppiä ilkeämieliset kommentit, joita olen saanut ainoastaan lihavilta naisilta.

      En todellakaan väitä että kaikki lihavat sellaista harrastaisi, mutta ihmettelen näitä juttuja joissa valitetaan ihmisten julmuutta ja rumaa käytöstä ja sitten lopussa haukutaan hoikkia anorektikoiksi tms.

      Missä logiikka?

    • Juhyasi

      Siksi vihaan läskejä koska oma avopuolisoni on lihonut ja siinä samalla vienyt elämästäni seksihalut. Lihavuuteen liittyy 1000 muuta asiaa pinnan alla, tekemätön paikka useimmille, vaikka läski itse on ainoa joka asialle oikeasti mahtaa

    • 45677

      Siksi koska lihavat ihmiset haluaa jatkuvasti tietää miksi läskiä vihataan. Tai miten rumia he ovat. Tai kuinka vastenmieliseltä he muiden ajatuksissa on.

      Niinkun WTF?

      Olisko aika lopettaa se itsesäälissä pyöriminen ja mennä eteenpäin!

    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      En vihaa lihavia, koska LIHAVUUDESTA ON MYÖS HYÖTYÄ:

      1. Lihava syö enemmän ja ostaa enemmän ruokaa, tai sellaista ruokaa mitä laihat eivät syö. Lihavista on hyötyä siis kauppiaille ja ruokatuotteiden valmistajille. Ostetusta ruuasta menee veroja valtiolle ja asiakkaan tekemillä ostoksilla on työllistävä vaikutus yrityksille.
      2. Ilman lihavia kukaan ei voisi sanoa olevansa hoikka, laiha tai sirorakenteinen, kun kaikki olisivat saman kokoisia. Lihavat siis nostattavat normaalipainoisten itsetuntoa.
      3. Joillakin ihmisillä on fetissejä lihavia ihmisiä kohtaan. Jos lihavia ei saisi olla, eivät saisi nämä lihavuusfetissin omaavat ihmiset tarpeeksi tyydyttävää seksuaalista nautintoa.
      4. Rasva kehon ympärillä pitää vaatteita paremmin lämpimänä ja erityisesti Suomen kaltaisissa kylmissä maissa siitä on silloin hyötyä.
      5. Ylimääräinen rasva kehon ympärillä suojaa jonkin verran sisäelimiä esimerkiksi puukotuksen uhriksi joutuessa.
      6. On olemassa ihmisiä, jotka pitävät isokokoisia ja muodokkaita ihmisiä kauniina ja puoleensa vetävän näköisinä. Lihavat tuntuvat halatessa myös mukavan pehmeiltä.

    • 34634634

      1. He valittavat jatkuvasti asioista jotka ratkeaisi laihduttamalla, esim helteestä kärsiminen, jonkun työn raskaus jne
      2. Aiheuttavat kuluja kaikille veronmaksajille eri lihavuuteen liittyvillä vaivoillaan, onhan lihavuus jo suurempia kansanterveysongelma kuin alkoholi tai tupakka
      3. He eivät myönnä riippuvuuttaan, lihavuus on ruokariippuvuutta ja verrattavissa alkoholismiin tai huumeriippuvuuteen. Erona tavalliseen syömiseen etä lihava ei syö energiantarpeen, vaan herkuttelun tuoman hyvän olon ryntäyksen takia, ihan kuten huumekäyttäjät. Jos ei myönnä ongelmaa, sitä ei voi korjata.
      4. Bussissa/lentokoneessa ällöttävää kun läskit painaa vieressä istuvaa

    • normipaino_2018

      Itse aina normaalipainoisena olleena suhtaudun asiaan nykyisin eri tavoin.

      Normaalipaino ei ole tae onnesta. Normaalipainoinen voi sairastua mihin tahansa sairauteen, mihin ylipainoinenkin (olen rasite kansantaloudelle, olen määräaikaisella eläkkeellä, ja työhistoriani on hävettävän lyhyt).

      Kun kiinnitetään huomiota ylipainoisiin unohdetaan, että alipainoisuus on aivan yhtä vaarallista kuin huomattava ylipaino. Onpa rasvakudosta sitten liikkaa tai ei lainkaan, niin elimistön lähettää vereen samoja hormoneita, jotka edesauttavat esim. sydänsairauksiin sairastumista. Eli se langanlaiha maratoonari ei ole välttämättä yhtään terveempi kuin iloinen pullansyöjä.

      Ei pitäisi tuijottaa vaa'an lukemaa, vaan kehon koostumusta. Muodokkaissa naisissa on paljon naisia, joilla on pintarasvaa, mutta sen lisäksi lihasmassaa runsaasti ja kapea vyötärö. Eli heidän muotonsa eivät ole terveyden kannalta haitallisia, päin vastoin. Hoikka ihminen pienellä lähes huomaamattomalla vatsakummulla voi olla suuremmassa terveysvaarassa. Hänellä on vähän terveellistä lihaskudosta, vähän terveellistä pintarasvaa, mutta suhteessa paljon sisäelinrasvaa. Itse kuulun tähän joukkoon. Vaikka minut pikaisesti arvioiden katsotaan "hoikaksi ja terveeksi", en sitä ole. Olen heikko keski-ikäinen nainen, jolla on liian paksu vyötärö.

      Nuoret, liikkuvat ja muodokkaat naiset: älkää laihduttako. Saatte aikaan todennäköisesti syömishäiriön ja muita ongelmia. Terveellinen lihasmassa vähenee väärällä (ja sillä kaikkein tavanomaisimmalla) laihdutuksella. Järkevämpää on muokata vähitellen ruoka- ja muita elintapoja siten, ettei pitkällä aikavälillä paino nouse, vaan ehkä vähitellen laskee. Muussa tapauksessa ongelmia ilmenee viimeistään vaihdevuosi-iässä, kun rasva alkaa kertyä pinnan sijaan sisäelinten ympärille. Siinä vaiheessa diabetes- ja sydänsairausriskit ovat todellisuutta.

    • rasvapallo

      Lihavat ovat vapaata riistaa eli ns. joka miehen oikeus, samalla lailla kuin marjastaminen tai onkiminenkin. Kuka vain, joka kaipaa terapiaa, voi purkaa vihansa lihavaan ja se on ns. kirjoittamaton laki tässä maailmassa. Ehdotankin, että lihavat lisätään joka miehen oikeuksien luetteloon ihan virallisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe