Olen kirjoitellut monelle palstalle näistä oudoista oireistani,joita on ollut pari päivää,mutta vasta äsken löysin netistä tietoa,että kyseessä voisikin olla ihokeliakia.Mitä mieltä olette te,joilla kyseinen sairaus on?Oireet seuraavanlaisia:
- pari päivää jatkunut kutina päästä varpaisiin,joka pahenee yöllä ja muuttuu jopa polttavaksi. Haittaa nukkumista eikä allergialääkkeet tai ihon rasvaaminen juurikaan auta.
- hyvin pieniä näppyjä, lähinnä säärissä,reiden sisäpuolella,pakaroissa ja hartian seudulla
- välillä oksettava olo,ei tee mieli syödä mitään
- ilmavaivat heti leivän syönnin jälkeen. Mahanikin turpoaa viljatuotteiden syönnin jälkeen.
Tuon kutinankin huomasin alkavan heti,kun söin leipää.Eli miltäpä kuulostaa?Voisiko olla keliakiaa?
Voiko tämä
4
1226
Vastaukset
- oireisiin
Niin ja myös päänsärkyä,nivelsärkyä ja tukkoisuutta on ollut.Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa,joka on tietääkseni jollain tapaa yhteydessä mahdollisuuteen sairastua keliakiaan...
- Joku vaan
Todennäköisesti kyseesä on keliakia. Käypä lääkärissä...
- keli
Muut oireet kyllä viittaavat keliakiaan, mutta kuulostaa oudolta että näpyt tulivat yhtäkkiä. Itselläni tosin ei ole ihokeliakia vaan tavallinen versio, joten en nyt varmaksi tiedä näppyjen syntyä.
Mutta mutta, tuttavalla todettiin juuri punajäkälä pieniä kutisevia näppyjä -> menee verille kun raapii ja mitä enemmän raapii sitä enemmän kutittaa... Tuli ihan yhtäkkiä ja hoitona ovat kortisonilääkkeet ja valohoito, auttavat jos auttavat.
Kuitenkin, pikaisesti ihotautilääkärin visiitille! Eiköhän homma selviä! Tsemiä! - Näppyjä
Minulla oli ennen keliakian diagnoosia pitkiä aikoja näppyjä hartioissa, pakaroissa, päänahassa ja rinnassa. Ne olivat viheliäisen kutiavia ja ilmestyivät aika äkkiä. Lääkärit olivat ymmällä. Vatsaoireiden perusteella tehtiin myöhemmin diagnoosi. Jos vahingossa olen syönyt sopimatonta putkahtavat kutiavat näppylät kiusakseni. Muuten ne ovat olleet pois. Uskoakseni nämä näpyt liittyvät keliakiaani, vaikka lääkäri ei asiaa ole vahvistanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.744989Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113369Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242680Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571737- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941332
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2251170Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711015IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra52897