hiustenvärjäys

miten on?

Olen tässä miettinyt jo useamman kuukauden, että miten tuo hiustenvärjäys onnnistuu? Olen kyllä hiuksiani värjännyt, mutta aina niskan jättänyt ilman väriä kun en tiedä miten psoriin vaikuttaa..? Kertokaas.

9

5021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moole76

Itse olen värjännyt hiuksia, mutta päänahassani on vain pieniä psoriasis kohtia. Värjäys itseasiassa poisti psoripaakut. Mutta jos psoria on laajalla alueella tai iho on rikki niin ei varmaan kannata kokeilla.

• nelisenvuotta

Moi

Itse suosittelen värjäystä.
        On ns. kemiallinen kuorinta päänahkaan ja sitten esim. kortisonilinimentti vaikuttaa paremmin kun hilse on poissa.
        Toimii lievään ja keskivaikeaan psoriin. Vaikeassa tapauksessa aina ensin parin viikon salisyylivaseliini kuorintahoito noin 2-3 kertaa viikossa jotta hilse kerros poistuu sitten väri.
        Kirvelee varmasti, mutta iho puhdas ja hoito voiteet/linimentit vaikuttavat paremmin ja suoraan ihoon.
        Värikästä alkavaa talvea Kaikille!

• ilmankin pärjää

Hiusväreissä on kauheesti kaikkia kemikaaleja ja myrkkyjä ja jos sulla on iho rikki psorin takia, niin ne pääsee imeytymään sun elimistöön.

• psori-tyttö

Hiuksia voi psoriaatikko värjätä. Kannattaa vaan hoitaa vähän parempaan kuntoon ettei ole ihan auki päänahka. Kampaajat nykyisin tietävät kyllä millainen sairaus psori on ja osaavata auttaa esin shampoon valinnassa. Värjäys myös ainakin minulla poistaa hilsettä ja kuorii päänahkaa. Ihotautilääkäri suositteli myös hiusten värjäystä.

• xandra86

Kotona ei kannata värjätä ainakaan kestovärillä. Oma päänahkani meni siitä aivan rikki ja sen jälkeen myös kutina paheni. Kampaajalla värjääminen sen sijaan jopa auttoi jonkin verran ja kotona käytetty sävyte ei vaikuttanut mitenkään.

• Teeeännteee

Mitenkäs ku ostin hiusväriä ja sitte jälkeen päin huomasin että se on suunniteltu harmaantuville hiuksille eikä minulla harmaita hiuksia todellakaan ole. uskaltaisinko värjätä tuolla värillä? voiko se haitata?? olen vaaleatukkainen mies ja värjäisin ruskee-mustaks.. kertokaa mielipiteenne pian kiitos

• Piiuska71

Bio shampoot ja hoitoaineet sopii ainaskin mun psoripäänahalle hirmu hyvin, ja hiuksetkin voi hyvin!

• minpävain

joo mullakin noi on psoriin tosi hyvin tehonnu suosittelen! :)

• ihanhyvinvoi

Kysyin lääkäriltä. Hän sanoi että voi ihan hyvin värjätä, jos ei ole haavoja päässä. Eli jos et ole raapinut auki psorasi niin voit värjätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe