Olen tässä miettinyt jo useamman kuukauden, että miten tuo hiustenvärjäys onnnistuu? Olen kyllä hiuksiani värjännyt, mutta aina niskan jättänyt ilman väriä kun en tiedä miten psoriin vaikuttaa..? Kertokaas.
hiustenvärjäys
9
5021
Vastaukset
- Moole76
Itse olen värjännyt hiuksia, mutta päänahassani on vain pieniä psoriasis kohtia. Värjäys itseasiassa poisti psoripaakut. Mutta jos psoria on laajalla alueella tai iho on rikki niin ei varmaan kannata kokeilla.
- nelisenvuotta
Moi
Itse suosittelen värjäystä.
On ns. kemiallinen kuorinta päänahkaan ja sitten esim. kortisonilinimentti vaikuttaa paremmin kun hilse on poissa.
Toimii lievään ja keskivaikeaan psoriin. Vaikeassa tapauksessa aina ensin parin viikon salisyylivaseliini kuorintahoito noin 2-3 kertaa viikossa jotta hilse kerros poistuu sitten väri.
Kirvelee varmasti, mutta iho puhdas ja hoito voiteet/linimentit vaikuttavat paremmin ja suoraan ihoon.
Värikästä alkavaa talvea Kaikille!
- ilmankin pärjää
Hiusväreissä on kauheesti kaikkia kemikaaleja ja myrkkyjä ja jos sulla on iho rikki psorin takia, niin ne pääsee imeytymään sun elimistöön.
- psori-tyttö
Hiuksia voi psoriaatikko värjätä. Kannattaa vaan hoitaa vähän parempaan kuntoon ettei ole ihan auki päänahka. Kampaajat nykyisin tietävät kyllä millainen sairaus psori on ja osaavata auttaa esin shampoon valinnassa. Värjäys myös ainakin minulla poistaa hilsettä ja kuorii päänahkaa. Ihotautilääkäri suositteli myös hiusten värjäystä.
- xandra86
Kotona ei kannata värjätä ainakaan kestovärillä. Oma päänahkani meni siitä aivan rikki ja sen jälkeen myös kutina paheni. Kampaajalla värjääminen sen sijaan jopa auttoi jonkin verran ja kotona käytetty sävyte ei vaikuttanut mitenkään.
- Teeeännteee
Mitenkäs ku ostin hiusväriä ja sitte jälkeen päin huomasin että se on suunniteltu harmaantuville hiuksille eikä minulla harmaita hiuksia todellakaan ole. uskaltaisinko värjätä tuolla värillä? voiko se haitata?? olen vaaleatukkainen mies ja värjäisin ruskee-mustaks.. kertokaa mielipiteenne pian kiitos
- Piiuska71
Bio shampoot ja hoitoaineet sopii ainaskin mun psoripäänahalle hirmu hyvin, ja hiuksetkin voi hyvin!
- minpävain
joo mullakin noi on psoriin tosi hyvin tehonnu suosittelen! :)
- ihanhyvinvoi
Kysyin lääkäriltä. Hän sanoi että voi ihan hyvin värjätä, jos ei ole haavoja päässä. Eli jos et ole raapinut auki psorasi niin voit värjätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389