hiustenvärjäys

miten on?

Olen tässä miettinyt jo useamman kuukauden, että miten tuo hiustenvärjäys onnnistuu? Olen kyllä hiuksiani värjännyt, mutta aina niskan jättänyt ilman väriä kun en tiedä miten psoriin vaikuttaa..? Kertokaas.

9

5046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moole76

Itse olen värjännyt hiuksia, mutta päänahassani on vain pieniä psoriasis kohtia. Värjäys itseasiassa poisti psoripaakut. Mutta jos psoria on laajalla alueella tai iho on rikki niin ei varmaan kannata kokeilla.

• nelisenvuotta

Moi

Itse suosittelen värjäystä.
        On ns. kemiallinen kuorinta päänahkaan ja sitten esim. kortisonilinimentti vaikuttaa paremmin kun hilse on poissa.
        Toimii lievään ja keskivaikeaan psoriin. Vaikeassa tapauksessa aina ensin parin viikon salisyylivaseliini kuorintahoito noin 2-3 kertaa viikossa jotta hilse kerros poistuu sitten väri.
        Kirvelee varmasti, mutta iho puhdas ja hoito voiteet/linimentit vaikuttavat paremmin ja suoraan ihoon.
        Värikästä alkavaa talvea Kaikille!

• ilmankin pärjää

Hiusväreissä on kauheesti kaikkia kemikaaleja ja myrkkyjä ja jos sulla on iho rikki psorin takia, niin ne pääsee imeytymään sun elimistöön.

• psori-tyttö

Hiuksia voi psoriaatikko värjätä. Kannattaa vaan hoitaa vähän parempaan kuntoon ettei ole ihan auki päänahka. Kampaajat nykyisin tietävät kyllä millainen sairaus psori on ja osaavata auttaa esin shampoon valinnassa. Värjäys myös ainakin minulla poistaa hilsettä ja kuorii päänahkaa. Ihotautilääkäri suositteli myös hiusten värjäystä.

• xandra86

Kotona ei kannata värjätä ainakaan kestovärillä. Oma päänahkani meni siitä aivan rikki ja sen jälkeen myös kutina paheni. Kampaajalla värjääminen sen sijaan jopa auttoi jonkin verran ja kotona käytetty sävyte ei vaikuttanut mitenkään.

• Teeeännteee

Mitenkäs ku ostin hiusväriä ja sitte jälkeen päin huomasin että se on suunniteltu harmaantuville hiuksille eikä minulla harmaita hiuksia todellakaan ole. uskaltaisinko värjätä tuolla värillä? voiko se haitata?? olen vaaleatukkainen mies ja värjäisin ruskee-mustaks.. kertokaa mielipiteenne pian kiitos

• Piiuska71

Bio shampoot ja hoitoaineet sopii ainaskin mun psoripäänahalle hirmu hyvin, ja hiuksetkin voi hyvin!

• minpävain

joo mullakin noi on psoriin tosi hyvin tehonnu suosittelen! :)

• ihanhyvinvoi

Kysyin lääkäriltä. Hän sanoi että voi ihan hyvin värjätä, jos ei ole haavoja päässä. Eli jos et ole raapinut auki psorasi niin voit värjätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe