hiustenvärjäys

miten on?

Olen tässä miettinyt jo useamman kuukauden, että miten tuo hiustenvärjäys onnnistuu? Olen kyllä hiuksiani värjännyt, mutta aina niskan jättänyt ilman väriä kun en tiedä miten psoriin vaikuttaa..? Kertokaas.

9

5572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moole76

Itse olen värjännyt hiuksia, mutta päänahassani on vain pieniä psoriasis kohtia. Värjäys itseasiassa poisti psoripaakut. Mutta jos psoria on laajalla alueella tai iho on rikki niin ei varmaan kannata kokeilla.

• nelisenvuotta

Moi

Itse suosittelen värjäystä.
        On ns. kemiallinen kuorinta päänahkaan ja sitten esim. kortisonilinimentti vaikuttaa paremmin kun hilse on poissa.
        Toimii lievään ja keskivaikeaan psoriin. Vaikeassa tapauksessa aina ensin parin viikon salisyylivaseliini kuorintahoito noin 2-3 kertaa viikossa jotta hilse kerros poistuu sitten väri.
        Kirvelee varmasti, mutta iho puhdas ja hoito voiteet/linimentit vaikuttavat paremmin ja suoraan ihoon.
        Värikästä alkavaa talvea Kaikille!

• ilmankin pärjää

Hiusväreissä on kauheesti kaikkia kemikaaleja ja myrkkyjä ja jos sulla on iho rikki psorin takia, niin ne pääsee imeytymään sun elimistöön.

• psori-tyttö

Hiuksia voi psoriaatikko värjätä. Kannattaa vaan hoitaa vähän parempaan kuntoon ettei ole ihan auki päänahka. Kampaajat nykyisin tietävät kyllä millainen sairaus psori on ja osaavata auttaa esin shampoon valinnassa. Värjäys myös ainakin minulla poistaa hilsettä ja kuorii päänahkaa. Ihotautilääkäri suositteli myös hiusten värjäystä.

• xandra86

Kotona ei kannata värjätä ainakaan kestovärillä. Oma päänahkani meni siitä aivan rikki ja sen jälkeen myös kutina paheni. Kampaajalla värjääminen sen sijaan jopa auttoi jonkin verran ja kotona käytetty sävyte ei vaikuttanut mitenkään.

• Teeeännteee

Mitenkäs ku ostin hiusväriä ja sitte jälkeen päin huomasin että se on suunniteltu harmaantuville hiuksille eikä minulla harmaita hiuksia todellakaan ole. uskaltaisinko värjätä tuolla värillä? voiko se haitata?? olen vaaleatukkainen mies ja värjäisin ruskee-mustaks.. kertokaa mielipiteenne pian kiitos

• Piiuska71

Bio shampoot ja hoitoaineet sopii ainaskin mun psoripäänahalle hirmu hyvin, ja hiuksetkin voi hyvin!

• minpävain

joo mullakin noi on psoriin tosi hyvin tehonnu suosittelen! :)

• ihanhyvinvoi

Kysyin lääkäriltä. Hän sanoi että voi ihan hyvin värjätä, jos ei ole haavoja päässä. Eli jos et ole raapinut auki psorasi niin voit värjätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      289
      8284
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      194
      4497
    3. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      30
      2737
    4. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      190
      2563
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      105
      2153
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      51
      1696
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      58
      1658
    8. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      19
      1541
    9. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      343
      1303
    10. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      168
      1298
    Aihe