Voiko pullosta antaa liikaa maitoa????

äippä3

Heippa!!Ei tule itseltä maitoa vaikka kuinka yrittäisin ja poika söisi vaikka kuinka paljon.Voiko siis pullosta antaa vauvalle liikaa maitoa??Hän on nyt 5 päivää ja söisi syötöllä nyt 70-80 ml. Joka syötöllä tuntuu että haluaa enemmän ja tuntuu että uskallanko antaa etten anna liikaa...ja jos nyt saisi liikaa niin kuinka paljon haitallista tämä on.Hän painaa 3200 viimeksi.Eilen illalla itkeskeli paljon ja luulin/luulen että vatsavaivoja ja aina vaan halusi lisää maitoa...tuntuu vaan niin pahalta kun ei tiedä johtuuko se tosiaan nälästä vai vatsavaivoista ja sitten en uskalla antaa maitoa...no lopuksi annoin lisää ja vihdoin poika nukahti.....kiitos vastauksista etukäteen....

5

5891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fytfjf

      Vauva kyllä kääntää päänsä pois kun ei enää jaksa. kyllä pullosta voi liikaakin antaa maitoa, jos annat väkisin sitä.

      Minimimäärä minkä vauvan pitäisi vuorokaudessa syödä, on viides-kuudesosa omasta painostaan...

      Vauvani oli 4 kiloa kun syntyi ja söi saman määrän kuin nyt sinun vauvasi. Eikä se neuvolan mukaan ole yliruokittu, hoikaksi sanoivat.
      Anna ruokaa kun on nälkä, hänellä voi olla kasvupyrähdyksiä jolloin hän vaatii enemmän maito. ja ilmeisesti pojalla on ollut nälkä koska nukahti pian sen jälkeen. Kuka sitä tyhjällä vatsalla nukkuu.

    • Nea Nepuski

      silloin vauva puklailisi todella paljon ja vatsa saattaisi myös olla hyvinkin kipeä. Jos annat maitoa aina kun vauva haluaa, suurin osas pysyy sisällä ja vauveli tyytyväinen niin sitten ei mitään haittaa isostakaan maitomäärästä. Näin ainakin olen käsittänyt. Myöhemmin, siinä 2-3kk paikkeilla voi sitten antaa kiinteitä jos vauva syö mielettömiä määriä maitoa. Mutta keskustele täsät neuvolassa sitten lisää.

      • xcvn.,m

        vielä tässä vaiheessa sen verran kuin edellisissä neuvottiin, mutta kun vaavi kasvaa voi ylisyöttö olla mahdollista kuten minä taisin tehdä eli annoin öisin paljon enemmän maitoo kuin tarpeen. Huomasin, että pärjäsi paljon vähemmälläkin ja oli lihonut tosi paljon.


    • nimetön..

      vauvat kyllä pulauttaa liiat maidot poois..

    • voi liikaa antaa!

      Meille neuvottiin et pitää ottaa pullo välillä pois suusta ja kokeilla ottaako enää uudestaan. Jos ei ota niin sit on kylläinen. Meillä nimittäin ois imeny vaik kui kauan jos ois annettu. 2 kertaa tuli ylös ja vauhdilla! Siinä saivat mummon ja ukin sohva uuden värityksen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe