keltarauhashormonin puute?!?

Kauhistunut, elämä loppu?

Auttakaa!!! Kävin juuri lääkärissä, koska helmikuun jälkeen en ole saanut kuin kahdet kuukautiset, toiset kk sen jälkeen kun lopetin pillerit ja toiset Terolutilla. Sain labrakokeiden tulokset ja sanottiin, että keltarauhashormonitasoni on alhainen, eli kroppani ei kehitä sitä tarpeeksi muodostakseen kuukautisia. Ohjasi gynepolille. Kysyin,onko mitään tehtävissä ja ei antanut vastausta. Onko tälle jotain tehtävissä, vai tarkoittaako tämä sitä, että en saa koskaan lapsia?!?!?????

8

8142

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asioihin monta kantaa

Minuakin asia kiinnostaa, koska mulla taas on kk.set kierto 28 ja säännölliset kuin mitkä MUTTA ennen menkkoja tulee niukkaa vuotoa 5-6 päivää ja on sanottu, että se johtus liian lyhyestä luteaalivaiheesta ja keltarauhasen vajaatoiminnasta. Ja jos sulla sama vaiva, niin oudoksuttaa. Kertokaa viisaammat.

• .....

Siis mun käsittääkseni siihen on olemassa lääkitys, joten ei kun lääkäriltä kyseleen.

Ei siis kannata vielä panikoida :)

• epätoivonen

eli niukkaa tiputtelua (valkovuoto verestäny) ovulaatio-menkat välillä. Joskus jo pari päivää o.n jälkeen ja joskus "vasta" noin viikkoo ennen menkkoja, jatkuen aina sinne saakka. Ja menkat on jääny epänormaalin niukoiks pillereiden jälkeen.

Ei oo vikaa löytyny. Progesteroniki oli normaalia keskivertoo! Että näinki voi olla. Jotain vikaahan siinä limakaalvossa täytyy olla, ku tietäs vaan mitä!!

• Kauhistunut, elämä loppu?

..että tosiaan lapsenteko on ajankohtainen asia ja tämä tieto oli kuin kylmää vettä niskaan. Kuukautiset olleet ennen pillereitäkin t o d e l l a epäsäännölliset ja nyt tosiaan ei pihaustakaan siltä suunnalta. Onko tähän siis olemassa jotain hoitoa vai oliko tämä sitten tässä?

• ole huolissasi!

Keltarauhashormonin, eli progesteronin, vajaukseen ON OLEMASSA HYVÄ LÄÄKE! Kauppanimi Lugesteron, muitakin valmisteita ehkä on. Sitä käytetään ovulaatiosta alkaen pari viikkoa, se hoitaa homman. Jos lapsettomuutesi siis siitä johtuu eikä missään muussa ole vikaa, ennusteesi lapsen saamisen suhteen on hyvä. Eikä ole edes kallista, etkä joudu piikittelemään mitään vaan on paikallishoitona emättimeen.

• PAMPLEMOUSSE

Ole huoletta kuoma, lugella tai terolla voi hoitaa keltarauhasen vajausta. niitähän jotkut syö 12 raskausvkolle saakka esim. ivf:n jälkeen.

pelko ja huoli pois! se ei auta. ja hyvät lääkkeet ko vaivaan on.

ainakin mulla tehos, oon raskaana ; )

terv. pample

• ja nyt olen raskaana

Eli itselläni oli täysin samanlainen tilanne. Kuukautisia ei tule ollenkaan ilman hormonilääkitystä. E-pillereiden tai terolutien kanssa kuukautiset tulevat kyllä kellontarkasti, mutta noista kumpikaan lääke ei auta raskauteen sitä edistävästi. (Terolut tietenkin saattaa joissain tapauksissa auttaa). Oma keltarauhasen vähyys johtui ovuloimattomuudesta. Eli ovulaatiota ei tule. Tallöin minulle käynnistettiin kuukautiset terolutien avulla ja kuukautisten tietyssä vaiheessa söin klomifenia jolla saatiin munarakkula muodostettua ja ovulaatio käyntiin. Keltarauhashormonihan käsittääkseni erittyy juuri ovulaatiovaiheessa... No empä tarvinnut kuin yhden klomikuurin ja sopivassa määrin yhdyntöjä ja olin samantien raskaana. Nyt tosin vasta rv.5 että kaikki on vielä mahdollista. Mutta hyvältä tuntuu tieto että näinkin yksinkertaisella lääkityksellä raskaus on mahdollinen.

• Kauhistunut, elämä loppu?
        ja nyt olen raskaana kirjoitti:

Eli itselläni oli täysin samanlainen tilanne. Kuukautisia ei tule ollenkaan ilman hormonilääkitystä. E-pillereiden tai terolutien kanssa kuukautiset tulevat kyllä kellontarkasti, mutta noista kumpikaan lääke ei auta raskauteen sitä edistävästi. (Terolut tietenkin saattaa joissain tapauksissa auttaa). Oma keltarauhasen vähyys johtui ovuloimattomuudesta. Eli ovulaatiota ei tule. Tallöin minulle käynnistettiin kuukautiset terolutien avulla ja kuukautisten tietyssä vaiheessa söin klomifenia jolla saatiin munarakkula muodostettua ja ovulaatio käyntiin. Keltarauhashormonihan käsittääkseni erittyy juuri ovulaatiovaiheessa... No empä tarvinnut kuin yhden klomikuurin ja sopivassa määrin yhdyntöjä ja olin samantien raskaana. Nyt tosin vasta rv.5 että kaikki on vielä mahdollista. Mutta hyvältä tuntuu tieto että näinkin yksinkertaisella lääkityksellä raskaus on mahdollinen.

Huojentavia kommentteja olen saanut, kiitos! Nyt ei muuta kuin odottelemaan gynen kommentteja asiaan..toivottavasti värkeissäni ei ole muuta vikaa :/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6294
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1320
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe