Kävimme kylässä naapurissa, joka asuu vanhassa puutalossa. Heti ovesta sisään mentyämme vastaan iski tunkkainen haju, joka tarttui vaatteisiin, ja joka ei lähde pois edes pesemällä.
Talo on tutkittu, eikä kosteus- ym vaurioita ole. Sama haju on tarttunut myös muista vanhoista puutaloista, nk. rintamamiestaloista ym.
Hajun kyllä kestää vierailun ajan, mutta se nyppii, että haju tarttuu omiin vaatteisiin, eikä lähde pois.
Mistähän on kyse ja miten hajusta voisi päästä eroon?
Talon haju tarttuu
5
808
Vastaukset
- haju se on
kuntoarvioijiakin on monenlaisia...
- ei välttämättä hometta
Joo mullakin on tuttavaperhe, jonka asuu vanhassa puutalossa. Siellä haisee myös ummehtunut haju. Haju tarttuu vaatteisiin, se ei kuitenkaan ole homeen haju. Ovat tehneet parikin kuntotarkastusta.... Ja ko. talo on kuulema haissut samalle ummehtuneelle jo silloin kun oli uusi....
Eikä se haju ole homeen haju, vaan sellainen ummehtunut joka ei lähde pois!- voi olla
joku hiiri kuollut esim ullakolle ja raato haisee siellä. mihinkä se sieltä lähtis iteksee ?
tai joku kissa joutunu väliseinän väliin ;)
- nuusku
Tiedän kyllä mitä tarkoitat tuolla hajulla. Itse olen asunut jo vuosia vanhassa hirsitalossa, jossa haju on ja pysyy.Haistan sen itsessäni ja vaatteissani ollessani poissa kotoa.Se ei johdu homeesta,kuolleista hiiristä tai kissoista.Johtuuko se sitten vanhoista rakennusmateriaaleista,puruista,puulämmityksestä tms?En tiedä millä hajun saa pois,mutta niitä keitä haju häiritsee, suosittelisin kyläreissulla käytettävän aina samoja "kylävaatteita".Tai älä mene kylään.
- kelponen
Luulen että se hajuu tulee vanhoista lastulevyistä.
Niissä on joskus semmoinen "homeen" haju, ei siis homeen, mutta niin moni luulee. paha ja tunkkainen se haju on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432211Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685