Kävimme kylässä naapurissa, joka asuu vanhassa puutalossa. Heti ovesta sisään mentyämme vastaan iski tunkkainen haju, joka tarttui vaatteisiin, ja joka ei lähde pois edes pesemällä.
Talo on tutkittu, eikä kosteus- ym vaurioita ole. Sama haju on tarttunut myös muista vanhoista puutaloista, nk. rintamamiestaloista ym.
Hajun kyllä kestää vierailun ajan, mutta se nyppii, että haju tarttuu omiin vaatteisiin, eikä lähde pois.
Mistähän on kyse ja miten hajusta voisi päästä eroon?
Talon haju tarttuu
5
801
Vastaukset
- haju se on
kuntoarvioijiakin on monenlaisia...
- ei välttämättä hometta
Joo mullakin on tuttavaperhe, jonka asuu vanhassa puutalossa. Siellä haisee myös ummehtunut haju. Haju tarttuu vaatteisiin, se ei kuitenkaan ole homeen haju. Ovat tehneet parikin kuntotarkastusta.... Ja ko. talo on kuulema haissut samalle ummehtuneelle jo silloin kun oli uusi....
Eikä se haju ole homeen haju, vaan sellainen ummehtunut joka ei lähde pois!- voi olla
joku hiiri kuollut esim ullakolle ja raato haisee siellä. mihinkä se sieltä lähtis iteksee ?
tai joku kissa joutunu väliseinän väliin ;)
- nuusku
Tiedän kyllä mitä tarkoitat tuolla hajulla. Itse olen asunut jo vuosia vanhassa hirsitalossa, jossa haju on ja pysyy.Haistan sen itsessäni ja vaatteissani ollessani poissa kotoa.Se ei johdu homeesta,kuolleista hiiristä tai kissoista.Johtuuko se sitten vanhoista rakennusmateriaaleista,puruista,puulämmityksestä tms?En tiedä millä hajun saa pois,mutta niitä keitä haju häiritsee, suosittelisin kyläreissulla käytettävän aina samoja "kylävaatteita".Tai älä mene kylään.
- kelponen
Luulen että se hajuu tulee vanhoista lastulevyistä.
Niissä on joskus semmoinen "homeen" haju, ei siis homeen, mutta niin moni luulee. paha ja tunkkainen se haju on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan412981Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272844- 1202298
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111256
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121063- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792