Silikonit ja suodatin

Ms.x

Tuli hankittua käytettynä pikkuakvaario (ulkomitat 60x35x35). Sen mukana Fluval 1 suodatin ja puhtaita patruunoita. Mietityttää, että riittääkö tuo suodatin ? Altaaseen valitaan pieniä parvikaloja, ehkä sukarapuja tai pieniä nuolimonneja, sekä taistelukalapoika omasta kasvatuksesta.

Silikonit myös mietityttää: näyttää siistiltä, mutta osittain ne ovat reunuksistaan lerpattavat. Allas on n.10 vuotta vanha ja ollut vielä muutamia viikkoja sitten käytössä. Hyvä kuntoinen ja siisti.

3

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Se on hiinäjahiinä.
      Toihan puhisee sen parisataalitraa tunnille vettä lävitseen mutta kun pidät tehot täysillä ja koitat ohjata virtausta juurikin johonkin kivikkoon jonka rakennat otoille paikaksi jossa ne saa olla viiran vietävänä, uskoisin että taistollekaan ei tule liian kovia oltavia akvassasi, joko alkaa värikirjoa tuossa omavalmiste taistossa näkyä????

      Tuo akvasihan on sen 70litranen, kerro tuo kolmella niin saadaan se minimi suodatusläpivirtaus teho tunnille aikaiseksi.
      Kyllähän ne tota fluvalin 2sta suosittelee aina 90 litraan saakka mutta kun pidät kalaston niukkana ja huollot säännöllisinä, niin mun miälestäni, mikä ettei.

      Jos akva pitää vettä ja noi silikonit tuntuu pehmeihköiltä, kyllä niillä pärjää virlä toiset kymmenen vuotta...

      Varmista että parvikalasi ovat samaan veden lämpöön sopeutuvia tuon taistosi kanssa!

      • Ms.x

        Tuo neljänneksi hankittu akvaario on tytölle ostettu silmäteräkseen. Juu, tarkkana ollaan kalavalintojen suhteen. Varjon Akvaariokalat kirjaan kai on luottaminen (?). Eli lämpötila olis varmaan hyvä pitää siinä 27 tienoilla ? Vähintään 26. Eihän sinne siis mahdu kun taistopoika, ei naarasta ? Tosin nyt nuo ovat vielä niin pieniä, että kai voisi laittaakin väliaikaisesti, liekö sillä merkitystä, että ovat samasta poikueesta ? Ja hyvin näkyvät vielä tuolla 136-litraisessa keskenään pärjäävänkin, vaikka koiraita on selvästi ainakin kolme. Pientä nahistelua, mutta evät on kaikilla ehjät. Ei noita ole kuin 12 yhteensä. Yksi on isompi ja komeampi. Ja yksi sitten taas ihan mini, mutta virkeältä sekin näyttää.

        Meidän taistovanhemmat ovat sinisiä, hiukan punertavaa evissä. Poikasista alkaa näkyä väritystä: osa on pääosin sinisiä, punertavaa evissä ja toinen osa vaaleanpunaisia mustilla silmillä, joissa hentoa sinerrystä ja punerrusta evissä. Päänmuoto osalla on ihmetyttänyt: on hiukan muotopuoli. Kidusten punakkuuttakin on näillä muutamalla muotopuolella ollut. Tauti vaiko synnynnäinen juttu ? Onko sulla taiston poikasia, mites ne ?

        Mä päätin sit jo itte eilen illalla, että olkoot ne silikonit vielä. Kyseessä kuitenkin pieni allas, jonka sit tarvittaessa helposti tyhjentää jos tulis vuotoa. Bilteman vaalea hiekka on jo pohjalla ja tyttö asetellut sellasia sileitä jokikiviä, koristelinnan ja kannon. Olen koittanut antaa hänen suunnitella tuota mahdollisimman paljon ja alusta asti itse, jotta sitten tuntuu oikein omalta ja oppii hoitamaan mitä pystyy. Hyvin on tässä oppinut ymmärtämään monenlaista akvaarioharrastuksesta omien touhujeni ja kalastopähkäilyjeni myötä. Aattelin kokeilla bakteerivalmistetta kypsytykseen, kun mieskaverilla olis ylimääräisiä kapseleita.

        Pari päivää on meidän Yrmy, taistopappa näyttänyt vaisulta. Ei tee kuplapesää (lämpötila 27) ja oleskelee paikoillaan pintakasvillisuudessa tai jossakin nurkassa enemmän kuin ennen. Se on tullut meille viime joulukuussa ja oli silloin jo iso ja komea, joten voi se mahdollisesti olla vanhus jo. Surku tulee tietysti tuota personaa sitten joskus, mutta iloista on se, että me saamme nähdä ja pitää huolta sen jälkikasvusta.


      • Ms.x

        Laitoin tuon vanhan Fluval 1 pörräämään. Virtausta ei voi säätää ja se tuntuu olevan aika heikko, ei voi myöskään suunnata virtausta minnekään.

        Olisko aihetta ostaa uusi...
        Allas siis se 70 litrainen.
        Ehdoituksia ? Vai ostanko vaan tuommosen fluval 2 ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe