Asumaan ausseihin

AtrededC

Hei! Olen peruskoulua päättävä poika, jolla oisi kiinnostusta muuttaa Ausseihin lukion jälkeen. Itse olen ollut maassa useita kertoja ja kulttuuri kiinnostaa minua erittäin paljon. Minulla asuu sukulaisia Perthissä ja siellä voisin majailla jonkin aikaa varmastikkin. Miten nämä viisumi asiat käytännössä hoidetaan? Entä miten vaikeaa on saada Australian kansalaisuus? Mitä olen kuullut, nykyinen siirtolaispolitiikka on nykyään erittän tiukka Australiassa. Millaiset mahdollisuudet saada töitä ilman koulutusta? Toisaalta opiskelu Australiassa kuulostaa myös houkuttelevalta. Millaiset lukukausimaksut yliopistoissa? Olisin kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta asiaan liittyen.

3

1509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIR

      Tässä vaiheessa ehdotan, että aloitat Working Holiday -viisumilla (ks. www.immi.gov.au). Sillä pääset vuoden ajaksi tutustumaan maahan ja myös tekemään töitäkin. Sinä aikana voit paremmin tehdä päätöksiä.

      Pitkällä tähtäimellä sinulla on muutamia vaihtoehtoja:
      * Perthissä asuvat sukulaisesi ns. sponsoroivat sinut eli sitoutuvat elättämään sinut, ellet itse siihen kykene.
      * Tulet opiskelemaan tänne, tosin opiskelujaviisumilla kurssimaksut ovat kalliita.
      * Opiskelet Suomessa ja haet aikanaan Permanent Residency (PR) tai jonkin yrityksen sponsoroimaa viisumia.

      Kansalaisuuden saa neljän vuoden asumisen jälkeen. Tästä ajasta ainakin yksi vuosi pitää olla PR.
      PR:n saaminen on kaikkein työläin vaihtoehto näistä mutta toisaalta sitten olet vapaa elämään ja tekemään töitä maassa ilman rajoituksia.

    • Ei koskaan

      Australiaan muuttavan täytyy huomioida, että australialaista kulttuuria ei oikein ole. Nykyinen Australia on niin nuori valtio, että niin sanottua korkeakulttuuria ei paljon ole ehtinyt kehittyä. Alkuasukaskulttuuri tosin on rikasta ja se on aivan eri asia. Lisäksi Australia maana on valtavan kaukana kaikesta. Siellä tulee helposti orpo olo, vaikka tietoliikenneyhteydet nykyään hyvin toimivatkin. No, Uusi-Seelanti on vieläkin kauempana kaikesta.

      • MIR

        Miten sitä tulisi orpo olo etäisyyden vuoksi???
        Kyllä onnensa löytää kaukaa siinä missä läheltäkin. Ihan sama muutatko Espoosta Lahteen vai Wellingtoniin: elämä voi olla onnellista tai ikävää kummassakin tapauksessa, olosuhteista ja omista toimista & asenteesta riippuen.
        Paljon on kiinni siitä, minkälaiseksi elämänsä saa järjestettyä uudessa paikassa: mielekästä tekemistä ja mukavia ihmisiä ympärillä. Kun niitä on, voit asua vaikka Amazonin viidakossa ja viihtyä pitkään. Jos niitä ei ole, Westendkin on ikävä paikka ja olo orpo.

        Ainut, missä välimatka alkaa haittaamaan, on kavereiden ja sukulaisten kanssa vierailemiset (puolin ja toisin). Lahteen tai Göteborgiin piipahtaa paljon kivammin kuin 24 - 36 t ja 1500€ matkan päähän. Mutta Skype yms. tarjoaa halvan korvikkeen yhteydenpitoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1800
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      81
      1437
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      209
      1432
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      896
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe