waterhome

2pvä vanha akvaario

mikähän mahtaa olla kannen päällä oleva neliön mallinen "juttu"?toisella puolella on kanen nostokahva mutta mikä se toinen juttu on?toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan:)Ja vielä yksi kysymys,koska voin laittaa kalat akvaarioon?

4

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ms.x

      Kaloja voi tuoda vasta kun akvaario on kypsä.
      Miten kypsytät akvaariotasi vai oletko ottanut etukäteen selvää akvaarion kypsytyksestä ?

      Elikkä lyhyesti:
      Akvaarioosi täytyy kehittyä elintärkeä typpibakteeristo, joka pystyy hajoittamaan kalojen ja ruoan jätteet vähemmän haitallisiksi aineiksi. Oletko laittanut tarpeeksi hyvän ympin = esim.toisesta terveestä käytössä olevasta akvaariosta suodatin, joka sisältää jo tuon hyödyllisen bakteeriston (siis suodattimen patruunaakaan ei sitten saa koskaan pestä liian hyvin, mielellään vielä vain puristellen akvaariostasi otetussa vedessä) tai kaupallista bakteerivalmistetta ? Altaasi ei kypsy itsestään.

      Jos tuot kalat kypsyttämättömään akvaarioon, ne todennäköisesti kuolevat yksi kerrallaan nirtiittimyrkytykseen. Vasta kypsässä akvaariossa on näitä typpibakteereja hajottamassa myrkyllistä nitriittiä nitraatiksi.

      Nyt sun on aika opiskella vähän, se kannattaa, jotta pääset jyvälle akvaarion ihmeellisestä maailmasta.

      Luepa seuraavasta linkistä ohjeita aloittelijalle. Ja vinkiksi: mitä kärsivällisempi olet ja otat etukäteen selvää akvaarion hoidosta ja kalaston sopivuudesta, sitä paremmin osaat välttää suurimmat mokat. Täällä palstalla sua myös hjelpitään kun kysyt vaan. Minäkin aloitin vasta vuosi sitten ja nyt tuli jo neljäs akvaario taloon :).

      http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.html

      • opiskellut

        Ihmetyttää vaan ku joskus pienenä kun minulla oli akvaario niin ei sitä kummemmin kypsytelty. Ja hyvin kalat siellä eli. Nykyään kun akvaarioon on kaikenlaisia aineita niin luulisi ettei juurikaan tarvitsisi odotella. Mene ja tiedä...


      • fish KING
        opiskellut kirjoitti:

        Ihmetyttää vaan ku joskus pienenä kun minulla oli akvaario niin ei sitä kummemmin kypsytelty. Ja hyvin kalat siellä eli. Nykyään kun akvaarioon on kaikenlaisia aineita niin luulisi ettei juurikaan tarvitsisi odotella. Mene ja tiedä...

        Se on sitä nyky aikaa .. http://www.aquahoito.info/suomi/index.html .. tuolta selviää miten ennen, miksei nykyään, miksei ennen, miksi nykyään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe