starttausvaikeuksia

asentaja1

Tietääkö kukaan neuvoa miten 240 Volvon startin herätevirtapiiri on kasattu? Vaihdoin virtalukon pophjan kun startti pätki. Vika kuitenkin jatkuu. Onko välissä kenties rele?

4

927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Kuten tunnettua startti on varmatoiminen ja vähävikainen.Herätevirtapiirissä ei ole mitäään releitä ,ainakin itsellla on kaukokäynistin joka toimi moitteetta.Tee-se-itse mies ei voi paljon tehdä korjatakseen sitä.Solenoidi kiukkutelee sen voi vaihtaa ja hyvästä yksilöstä hiilet .Muuten vaihtostarttia tai kolari autosta vähillä kilometreillä.
      Vinkkejä startin kunnon testaukseen.
      Tarkistakaa akunkunto(akussa on voimaa) myös ne ja- kaapelin kunto ja liitokset myös startista.
      Käännät virta-avainta kuuluko naksaus silloin kaikki ok solenoidi toimi ,jos ei kuulu naksauttamista solenoidi vika.Startti ei pyöri siitä huolimattta itse startissa silloin vika voi ollla että laakerit menneet ja ankkuri ottaa kenttäkämiin.
      Minulla aika on rahaa vaihtolaite vaihto kestää sen 30 minuutttia niin ei kannata kovasti ruveta leikkimään startin kanssa ,tuntipalkoillle ei pääse.
      Mikäs startti kyseessä onko Boshin ,Hitashin vai joku halpa kopio.

      • asentaja1

        Moi!
        Olen toki kokeillut kaikki esittämäsi hommat. Startti kokonaisuudessaan vaihdettu(alkup. Bosch) kaikkine rensseleineen.
        Aluksi pyörittää hyvin mutta noin 5-10 sek kuluttua lopettaa ja aloittaa itsekseen uudestaan kun antaa avaimen olla startti-asennossa. Virtalukon pohjankin vaihdoin.
        TODELLA IHMEELLINEN VIKA!!!!


      • jhjh
        asentaja1 kirjoitti:

        Moi!
        Olen toki kokeillut kaikki esittämäsi hommat. Startti kokonaisuudessaan vaihdettu(alkup. Bosch) kaikkine rensseleineen.
        Aluksi pyörittää hyvin mutta noin 5-10 sek kuluttua lopettaa ja aloittaa itsekseen uudestaan kun antaa avaimen olla startti-asennossa. Virtalukon pohjankin vaihdoin.
        TODELLA IHMEELLINEN VIKA!!!!

        vetää moottorista jostain hyvästä kohtaa vaikka apuvirta kaapelilla lisä maadoitus koriin...johonkin hyvään/puhtaaseen kohtaan ja testaa mitä sitten sanoo!


      • vastaavaa
        asentaja1 kirjoitti:

        Moi!
        Olen toki kokeillut kaikki esittämäsi hommat. Startti kokonaisuudessaan vaihdettu(alkup. Bosch) kaikkine rensseleineen.
        Aluksi pyörittää hyvin mutta noin 5-10 sek kuluttua lopettaa ja aloittaa itsekseen uudestaan kun antaa avaimen olla startti-asennossa. Virtalukon pohjankin vaihdoin.
        TODELLA IHMEELLINEN VIKA!!!!

        Korjautui uudella johdolla, startin herätykseen.
        Meni johto moottorin alta, siitä kuskin kohdalta konehuoneesta. Siinä kuskin kohdalla oli rele. Siitä releestä laitoin uuden johdon koneen päältä, jojdon sai nätisti siihen "tulipeltiin" koneen taakse.

        Se oli siinä. Hyvin pelasi sitten aina.

        Tämmöisiä yleensä tutktaan näin.
        -laitetaan volttimittari startille ja katsotaan paljonko tippuu, jos katkeaa.
        -sitten laitetaan uusi johto, jos ja kun löydetty se rele, tai virtalukolta tuleva startin heräte johto. Löytyy kun lähdetään startilta seuraamaan johtoa.
        -kun kohta suunnilleen löytynyt, siihen välille uusijohto.
        -vaikka virtalukoöta asti vetää uusiksi tuon johdon startille, tai oli minulla rele välissä.

        Ja saa se vahna johto jäädä paikoilleen, siihen vain rinnalle uusijohto. Jos löytyy siitä konehuoneessa kuskin kohdalta johdon pää.

        Siinä minulla, oli johto hankautunut, kun menee koneen alta, sieltä saanut hankaumaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2498
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1922
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1393
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1270
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1265
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe