oppiiko kani nimensä?

kisie17

ajatelin tässä vain ettö oppiiko kani oman nimensä jos sitä huutaa,niin tuleeko se luo?

10

1867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hedelmä.

      kyllä meidän pupu saattaa tulla luokse jos kutsuu nimeltä ,mutta en itse usko, että se tuntee oman nimensä. luultavasti äänensävyt kertovat kanille,että sitä kutsutaan:)

    • suski87

      Kyllä nuo meillä ainakin tuntuvat nimensä tunnistavan, mutta kutsusta tulevat luokse vain erittäin harvoin, etenkin jos kutsu on vain sanallinen. Meillä noita tulee kuitenkin useimmiten komennettua nimellä, jos joku tekee luvatonta ja sen huomio pitää saada muualle. Rusinapurkin rapinalla nuo saa luokse ja häkkiin välittömästi (ovat oppineet saamaan nameja häkkiinsä, helpottaa huomattavasti kanien häkkiin saamista jaloittelun päätteeksi).

    • tania78

      Kuten suski tuossa jo kertoikin saattaa kani tulla "käskystä" luo,(itse käytän sormien näpsäytystä, jolloin on luvassa palkinto..)
      Rusinaa tai kuivattua banaania..näin kani on helppo saada kiinni tarvittaessa!
      Kani tunnistaa myös varmasti äänensävyn.

      Voithan kokeilla huudella vaikka maitopurkkia..(tai jotain muuta..kani tulee varmasti kun tunnistaa "kutsumaäänen" )

    • sansansan

      Minulla on ollut kaksi kania ja molemmat ovat oppineet mainiosti. Vaatii toistoa ja palkkion

      • Kanin omistaja

        Minun kanini tulee hyvin harvoin luokse, kun kutsuu.. :S Mut sen saa ulkona luokse, kun menee kyykkyyn ja kani loikkii alle suojaan. :)


    • [Tan-

      No ei meijän Nipa ainakaan nimeään tunnista..

    • mein poika.

      Nimensä.Kun pääsi häkistä karkuun,(josa 2 muutakin kania)Ei varmaan ollu kauaa ulkopuolella 10 - 15 min.kun menin häkille,en nähny sitä missään.Huutelin sitä...missä PATUU.... pää nousi heinikosta,ja kaveri pomppi ilosena luo,pyöri ympärillä.EI TIETTY antanu kiinni,vaan meni sitte leikkimökin kuistille niin,että sieltä sain syliin(onneks eka yrittämällä)jos olis livahtanu pakoon,tuskin olis onnistanu toista kertaa.Mut kai ne jotenkin tuntee nimensä t. sen kutsuhuudon...EN OLE KOKEILLU TOISTA KERTAA.

    • Toffy&Chookos

      No, en usko että kani oppii nimensä, jos joku ventovieras häntä hänen nimellään kutsuisi. Uskon enemmän siihen, mitä muutkin ovat jos kertoneet. Eli tiettyyn ääneen. Jos puhut kaneillesi joka päivä ja kutsut heitä heidän nimillään, uskon, että kanit tottuvat ja alkavat totella nimeä.
      Välillä Toffy tai Chookos (kanini siis) on tehnyt jotain pahaa, niin olen sanonut "järeästi" heidän nimensä ja on silloin pää noussut. Tosin heti kun olen kääntänyt pääni pois, on vain jatkettu...

    • söpökani

      Meiän kanit ei tuu ainakaan luokke mut kyl ne nimen tunnistaa.

    • Anonyymi

      tottakai! kaikki eläimet tietääkseni oppivat paitsi vrm kalat.

      kanit ovat oppivaisia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe