Luokan vierailutapahtuma

Niina_91

Käytiin noin viikko sitten luokan kanssa tutustumassa sellaiseen keskukseen. Siellä oli joku luento ja samalla syötiin jotain leivoksia ja mehua. Itselläni on laktoosi-intoleranssi ja keliakia, mutta luulin, että ruoka sopisi minullekin, koska kukaan ei ilmoittanut, että se ei sopivi allergikoille. Sitten tuli hirveät oireet ja jouduin lähtemään kesken pois.

Miksei tapahtuman järjestäjä ollut tilannut koulultamme listaa, jossa olisi lukenut, että jotkut eivät voi syödä normaaleja leivoksia sun muita? Olisi ollut ihan mukavaa, että olisi ilmoitettu! Minä kun luulin, että tietysti ne leivonnaiset tehdään kaikille sopiviksi, kun kuitenkin tämä luento oli vain meidän luokalle. Olen kyllä pettynyt, näinkö meitä ruoka-allergisia kohdellaan?

3

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikassa olisi

ILMAN kyselyä tiedetty kellä on mikin allergia?!
      Jouduthan ilmoittamaan esim. lentokone-ruoan kohdalla mitä kohdallasi pitää ottaa huomioon.

Tämän kysymyksen siitä, miksi ei oltu etukäteen kysytty, tämän voit esittää sinne keskukseen.
      Olisi todellakin ollut asiallista kysyä etukäteen teiltä.

Mutta et voi kuitenkaan olettaa, että tarjottavat tehtäisiin sillä perusteella, että KAIKKI paikalle saapuvat olisivat jollain lailla allergisia."Minä kun luulin, että tietysti ne leivonnaiset tehdään kaikille sopiviksi, kun kuitenkin tämä luento oli vain meidän luokalle
      "

Onko kaikilla teidän luokkalaisilla sitten keliakia ja laktoosi-intoleranssi???!!!

Luulo EI ole tiedon väärti, seuraavan kerran vastaavanlaisessa tilanteessa sinun kannattaa kysyä, että sopiiko tuote sinullekin.

Itselläni on useita eri ruoka-aineallergioita, niin paha pähkinä-allergia että kuljetan Epi-pen:ä mukanani, jatkuvasti. Minun on itse pidettävä huoli siitä etten laita suuhuni mitään mikä edes viittaa pähkinään Ja voin kertoa, että vaikea tilanne on, sillä mitä uskomattomimmissakin valmisteissa, sellaisissa missä ei luulisi, on pähkinää.

sinähän autat palautteen antamisella seuraavaa keskuksessa kävijää, eli anna ihmeessä paikkaan palautetta.
      Ja muista, ihan oman terveytesi takia, että aina kannattaa itse olla tarkkana, mielummin liian varovainen...

• Yksi vain

Kyllä jokainen on ihan itse vastuussa siitä, mitä suhunsa pistää. Itse en koskaan luota kysymättä siihen, että ruoka on minulle sopivaa. Minusta asenteesi on todella yllättävä! Itse saan syödä noin 15 ruoka-ainetta.

• muiden..

Ei ole muiden vastuulla huolehtia siitä, mitä ihmiset suuhunsa pistävät. Kyllä siitä on ihan itse huolehdittava, ettei laita suuhunsa itselleen sopimatonta.

On aivan kohtuutonta olettaa, että jokainen jonkinlaisen tilaisuuden järjestäjä huolehtisi aina siitä, että jokaiselle erilaista ruokavaliota noudattavalle on omanlaisensa ruuat. On yhtä kohtuutonta vaatia, että ns. normaalia ruokaa syövät, joita on sentään enemmistö, joutuisivat syömään ns. ei normaalia ruokaa yhden tai kahden muun vuoksi.

Toki on kohteliasta kysyä eri ruokavalioista ja mahdollisuuksien mukaan huolehtia omat tarjottavat erikoisruokavaliota noudattaville, mutta minkäänlainen velvollisuus se ei voi olla.

Jos et tiedä, mitä ruoka sisältää, niin kysy, käykö se sinulle. Ja jos ei käy, niin ei voi mitään, joudut sillä kertaa olemaan ilman. Ehkäpä siellä toisella kertaa sitten jo tarjotaan jotain sinullekin sopivaa.

Muista, että vastuu on aina sinulla ja vanhemmillasi siihen asti kunnes täytät 18.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe