Luokan vierailutapahtuma

Niina_91

Käytiin noin viikko sitten luokan kanssa tutustumassa sellaiseen keskukseen. Siellä oli joku luento ja samalla syötiin jotain leivoksia ja mehua. Itselläni on laktoosi-intoleranssi ja keliakia, mutta luulin, että ruoka sopisi minullekin, koska kukaan ei ilmoittanut, että se ei sopivi allergikoille. Sitten tuli hirveät oireet ja jouduin lähtemään kesken pois.

Miksei tapahtuman järjestäjä ollut tilannut koulultamme listaa, jossa olisi lukenut, että jotkut eivät voi syödä normaaleja leivoksia sun muita? Olisi ollut ihan mukavaa, että olisi ilmoitettu! Minä kun luulin, että tietysti ne leivonnaiset tehdään kaikille sopiviksi, kun kuitenkin tämä luento oli vain meidän luokalle. Olen kyllä pettynyt, näinkö meitä ruoka-allergisia kohdellaan?

3

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikassa olisi

      ILMAN kyselyä tiedetty kellä on mikin allergia?!
      Jouduthan ilmoittamaan esim. lentokone-ruoan kohdalla mitä kohdallasi pitää ottaa huomioon.

      Tämän kysymyksen siitä, miksi ei oltu etukäteen kysytty, tämän voit esittää sinne keskukseen.
      Olisi todellakin ollut asiallista kysyä etukäteen teiltä.

      Mutta et voi kuitenkaan olettaa, että tarjottavat tehtäisiin sillä perusteella, että KAIKKI paikalle saapuvat olisivat jollain lailla allergisia."Minä kun luulin, että tietysti ne leivonnaiset tehdään kaikille sopiviksi, kun kuitenkin tämä luento oli vain meidän luokalle
      "

      Onko kaikilla teidän luokkalaisilla sitten keliakia ja laktoosi-intoleranssi???!!!

      Luulo EI ole tiedon väärti, seuraavan kerran vastaavanlaisessa tilanteessa sinun kannattaa kysyä, että sopiiko tuote sinullekin.

      Itselläni on useita eri ruoka-aineallergioita, niin paha pähkinä-allergia että kuljetan Epi-pen:ä mukanani, jatkuvasti. Minun on itse pidettävä huoli siitä etten laita suuhuni mitään mikä edes viittaa pähkinään Ja voin kertoa, että vaikea tilanne on, sillä mitä uskomattomimmissakin valmisteissa, sellaisissa missä ei luulisi, on pähkinää.

      sinähän autat palautteen antamisella seuraavaa keskuksessa kävijää, eli anna ihmeessä paikkaan palautetta.
      Ja muista, ihan oman terveytesi takia, että aina kannattaa itse olla tarkkana, mielummin liian varovainen...

    • Yksi vain

      Kyllä jokainen on ihan itse vastuussa siitä, mitä suhunsa pistää. Itse en koskaan luota kysymättä siihen, että ruoka on minulle sopivaa. Minusta asenteesi on todella yllättävä! Itse saan syödä noin 15 ruoka-ainetta.

    • muiden..

      Ei ole muiden vastuulla huolehtia siitä, mitä ihmiset suuhunsa pistävät. Kyllä siitä on ihan itse huolehdittava, ettei laita suuhunsa itselleen sopimatonta.

      On aivan kohtuutonta olettaa, että jokainen jonkinlaisen tilaisuuden järjestäjä huolehtisi aina siitä, että jokaiselle erilaista ruokavaliota noudattavalle on omanlaisensa ruuat. On yhtä kohtuutonta vaatia, että ns. normaalia ruokaa syövät, joita on sentään enemmistö, joutuisivat syömään ns. ei normaalia ruokaa yhden tai kahden muun vuoksi.

      Toki on kohteliasta kysyä eri ruokavalioista ja mahdollisuuksien mukaan huolehtia omat tarjottavat erikoisruokavaliota noudattaville, mutta minkäänlainen velvollisuus se ei voi olla.

      Jos et tiedä, mitä ruoka sisältää, niin kysy, käykö se sinulle. Ja jos ei käy, niin ei voi mitään, joudut sillä kertaa olemaan ilman. Ehkäpä siellä toisella kertaa sitten jo tarjotaan jotain sinullekin sopivaa.

      Muista, että vastuu on aina sinulla ja vanhemmillasi siihen asti kunnes täytät 18.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe