seinän maalaaminen

apuuva!

nyt kaivataan vinkkejä... maalasin seinän mutta se ei oikein onnistunu.
se on osasta kohtaa sellanen laikukas... eli siis jostain kohtaa tummempi kuin toisesta...
miten siis maalataan oikeaoppisesti?? viittiskö joku jelppiä?

9

2637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jocu

Peittävällä ei alle jäävän maalin suhteen ole muuta väliä kuin tartunta ja kiinni pysyminen.
      Läpikuultavalla pitää alustan olla tasavärinen. Muuten lopputulos on kirjava. Eli, vanha väri pois.

• apuuva

siis samalla värillä maalataan vaan päälle.
        oonko hinkannu jotain kohtaa liikaa ja siinä on vähemmän maalia vai johtuuko se telasta, kun se oli joku aika kova eikä maali levittyny kunnolla?

• Jocu
        apuuva kirjoitti:

siis samalla värillä maalataan vaan päälle.
        oonko hinkannu jotain kohtaa liikaa ja siinä on vähemmän maalia vai johtuuko se telasta, kun se oli joku aika kova eikä maali levittyny kunnolla?

Sitten vain uusi kerros päälle. Peittäväähän se väri on.
        Onkohan telaustekniikassa jokin vialla.

• Satunnainen Maalari
        Jocu kirjoitti:

Sitten vain uusi kerros päälle. Peittäväähän se väri on.
        Onkohan telaustekniikassa jokin vialla.

Jos seinän maalaaminen viel vaiheessa ni täs muutama vinkki? Itse hyväksi havainnu. Pinnalta pestään lika pois, jos vanhan maalipinnan laikukkuus häiritsee ni ensin pohjamaalia seinään, tasoittaa vanhat värivirheet ja sitte pintamaali joka voikin jo olla mitä tahansa sävyä mielen mukaan.

• apuuva
        Satunnainen Maalari kirjoitti:

Jos seinän maalaaminen viel vaiheessa ni täs muutama vinkki? Itse hyväksi havainnu. Pinnalta pestään lika pois, jos vanhan maalipinnan laikukkuus häiritsee ni ensin pohjamaalia seinään, tasoittaa vanhat värivirheet ja sitte pintamaali joka voikin jo olla mitä tahansa sävyä mielen mukaan.

siis pesin seinän... aloitin maalaamaan saman värisellä maalilla päälle...
        maalattuani huomasin että seinään oli jäänyt laikkuja... voisiko olla et alla oleva maali onkin vähän tummempi ja uusi kirkkaampi.. ja kun olen maalannut seinänä siellä missä maalia on vähän vähemmän alta näkyy tummempi maali..?

• matami
        apuuva kirjoitti:

maalattuani huomasin että seinään oli jäänyt laikkuja... voisiko olla et alla oleva maali onkin vähän tummempi ja uusi kirkkaampi.. ja kun olen maalannut seinänä siellä missä maalia on vähän vähemmän alta näkyy tummempi maali..?

Yleensä kaksi maalauskertaa riittää, yksi ei juuri koskaan. Katso, että telasi ei ole liian kuiva välillä, silloin saat varmasti läiskiä.

• Satunnainen Maalari
        apuuva kirjoitti:

Siis jos aikaisempi väri tummempaa kuin uusi väri niin vaarana tietysti on että paistaa vanha väri läpi laikkuina, ei auta muu kuin maalata uudestaan pari kerrosta uudella varillä niin toivottavasti tuloksena tasainen pinta ilman laikkuja.

• apuuva
        matami kirjoitti:

Yleensä kaksi maalauskertaa riittää, yksi ei juuri koskaan. Katso, että telasi ei ole liian kuiva välillä, silloin saat varmasti läiskiä.

niin se voi olla et johtuu siitä et tela on välil liian kuiva... kun sitä ei kunnolla näe että millon on maali lopussa kun on (ainakin lähes) samanvärinen tausta...
        ja jos yrittää maalata niitä läikkiä uudelleen muutaman minuutin päästä kun on siitä kohdasta maalannu jälki vaan huononee..

• apuuva
        Satunnainen Maalari kirjoitti:

Siis jos aikaisempi väri tummempaa kuin uusi väri niin vaarana tietysti on että paistaa vanha väri läpi laikkuina, ei auta muu kuin maalata uudestaan pari kerrosta uudella varillä niin toivottavasti tuloksena tasainen pinta ilman laikkuja.

no saa nähdä mitä tulee... kiitti vinkeistä kaikille.:)
        ei tuo vieläkään hyvin menny ku maalasin jo toisen kerran mutta on se sentään parempi kuin edellisellä kerralla...
        ehkä mussa on se vika..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe