Onko Briggs&Stratton Classic 3,5 hv moottorissa kärjetön sytytys? On vuosimallia 1984.
Briggs&Stratton 3,5 hv
20
5858
Vastaukset
- OHC
Siinä on kärjellinen magneettosytytys.
- ---j--
Tuon ikäisessä B&S on kyllä tavallinen kärjellinen sytytys.
Joskus siinä jumittuu se tappi,joka liikuttaa kärkiä.
Ota magneetto irti(älä hukkaa kiilaa)pyöritä konetta terästä.Silloin huomaa,liikkuuko osa.
Liikuttelua ja suihkaus jotain rasvaa.- magneetto
Miten lähtee se käynnistyslaitteen osa irti, minkä alla on magneetto? Kai siihen tarvitaan ulosvetäjä?
- Se Minä
Kiitoksia vastauksista! Voihan vitsi, jos on kerran kärjellinen sytytys! Pitäisi varmaan kärkivälikin siinä tapauksessa säätää (ei ole koskaan säädetty), joten mikä on oikea kärkiväli?
- Se Minä
Niin unohtui edellisestä viestistä, että kävisikö tuohon uudemman Classicin kärjetön sytytysjärjestelmä heittämällä kiinni?
- jos pelaa
Ei ole meilläkään säädetty, -82 ja -86 muistaakseni vehkeet ovat. Sen sijaan 2000-luvun kone temppuilee heti.
- mf...
jos pelaa kirjoitti:
Ei ole meilläkään säädetty, -82 ja -86 muistaakseni vehkeet ovat. Sen sijaan 2000-luvun kone temppuilee heti.
nämä nykyiset päästömääräysten mukaiset kaasutinrakenteet ,jotka eivät tunnu sopivan näille sivuventtiili koneille ?
Moottorithan ovat sinänsä samanlaiset kuin 20 vuotta sitten ,pitäisiköhän kokeilla noita vanhempia kaasuttimia uudempiin koneisiin ?
Kokemusta ? - Se Minä
mf... kirjoitti:
nämä nykyiset päästömääräysten mukaiset kaasutinrakenteet ,jotka eivät tunnu sopivan näille sivuventtiili koneille ?
Moottorithan ovat sinänsä samanlaiset kuin 20 vuotta sitten ,pitäisiköhän kokeilla noita vanhempia kaasuttimia uudempiin koneisiin ?
Kokemusta ?Itselläni on juuri tuo B&S Classic 3,5 hv, jossa on säädettävä kaasari. (Ruohonleikkurista, joka ostettiin käytettynä maksaen 200 markkaa eli noin 34 €!) Uudempi ruhonleikkuukäytössä oleva kone on tuo B&S Sprint 4 hv, joka kyllä toimii, kun sille päälle sattuu. On menty siinä paljonkin taaksepäin, kun ei ole enää säädettävää kaasaria vakiona noissa uudemmissa moottoreissa. Monesti saattaisi tarvita säätää vähän tuota seosta, mutta kun ei ole säädettävä kaasari. Päkvartsia on menty...
Mutta siis! Ei tarvitse säätää kärkiä, jos ei viitti? Kuitenkin motti toimii, että ei sillä ainakaan. - mofddfsf
Se Minä kirjoitti:
Itselläni on juuri tuo B&S Classic 3,5 hv, jossa on säädettävä kaasari. (Ruohonleikkurista, joka ostettiin käytettynä maksaen 200 markkaa eli noin 34 €!) Uudempi ruhonleikkuukäytössä oleva kone on tuo B&S Sprint 4 hv, joka kyllä toimii, kun sille päälle sattuu. On menty siinä paljonkin taaksepäin, kun ei ole enää säädettävää kaasaria vakiona noissa uudemmissa moottoreissa. Monesti saattaisi tarvita säätää vähän tuota seosta, mutta kun ei ole säädettävä kaasari. Päkvartsia on menty...
Mutta siis! Ei tarvitse säätää kärkiä, jos ei viitti? Kuitenkin motti toimii, että ei sillä ainakaan.Tietääkö joku kun itselläni on briggs stratton 3.5 hv , jossa on ongelma . Se käy ainoastaan kun kallistaa taaksepäin . Tietääkö joku syyn ?
- mftertlr
mofddfsf kirjoitti:
Tietääkö joku kun itselläni on briggs stratton 3.5 hv , jossa on ongelma . Se käy ainoastaan kun kallistaa taaksepäin . Tietääkö joku syyn ?
merkki eka clipper , tosi vanha , mut olis kiva saada se toimii !
- mf...
mofddfsf kirjoitti:
Tietääkö joku kun itselläni on briggs stratton 3.5 hv , jossa on ongelma . Se käy ainoastaan kun kallistaa taaksepäin . Tietääkö joku syyn ?
kierrosnopeus rajoittimen toiminnan ?
- phptlhpth
mf... kirjoitti:
kierrosnopeus rajoittimen toiminnan ?
Ei ole rajotinta , koska se on ruohonleikkurin moottori !
- mofddfsf
phptlhpth kirjoitti:
Ei ole rajotinta , koska se on ruohonleikkurin moottori !
Tietääkö joku mikä vois olla vikana jos täytyy kallistaa taaksepäin ?
Eikä mun muistaakseni sellattikaan käy kauheen kauaa ! - Stiga Turbo 420 S
mofddfsf kirjoitti:
Tietääkö joku mikä vois olla vikana jos täytyy kallistaa taaksepäin ?
Eikä mun muistaakseni sellattikaan käy kauheen kauaa !Kaasari voi olla tukossa tai seosruuvi liian pienellä. Ainakin minun ruohonleikkurista löytyi paskaa kaasarista, kun tutkin käyntihäiriön syytä. Minun ruohonleikkuri on Stiga Turbo 420 S vm -93, jossa on moottorina B&S Sprint 3,5 hv. Jos sinunkin moottorissa on samanlainen tankin päällä oleva kaasari ku minulla, niin siinä seos muuttuu rikkaammaksi, kun kallistat leikkuria taaksepäin ja laihemmalle, ku kallistat eteenpäin. Seos muuttuu myös bensamäärän mukaan hieman, joten kaasari kannattaa säätää, kun tankki on puolillaan. Moottorissa on myös kierrostenrajotin, joka toimii puhaltimen luona olevan läpän ja tangon avulla. Siinä ei todennäköisesti ole mitään vikaa.
- birgss
öljy vähissä?? leipoo kiinni ku ei saa öljyä??..
- parappa
Vanhempiin Brigg & Stratton moottoreihin on myös saatavana muutossarja, jolla on mahdollista muuttaa kärjellinen sytytys uudenaikaiseksi kärjettömäksi.
Käyttövarmuudenkin pitäis kyllä parantua. - Anonyymi
parappa hei!!
Se muuten toimii (kärjetön sytytys) - Anonyymi
Mahtavaa ja samalla toimi myös tämän aloituksen nosto!
- Anonyymi
Loistavaa. Enää pyramiitti läppä ja b&s on täydellinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loistavaa. Enää pyramiitti läppä ja b&s on täydellinen!
Varmaan tietenkin kärjetön, koska on magneetto. Kannattaa pakosarja pitää puhtaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797