Oliver Twist/Sieppari ruispellossa/Gulliverin retket/Candide

:KK

Jos kokemusta otsikossa luetelluista kirjoista, antaisitko minun tietää mielipiteesi siitä ko. kirjasta, kiitos. Myös hieman juonta aiheen voi laittaa.

11

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kysymys

      Hyviä ovat kaikki, kuuluvat yleissivistykseen. Ne on kaikki suomennettu, joten miksi et lukisi niitä itse, nauttisi lukemastasi ja TEKISI KOULUTEHTÄVÄSI IHAN ITSE?

    • peräti

      neljä eri esitelmää, vai riittääkö sinulle näistä yksi? Ja mikä olisi mieluisin? Lisäksi, paljonko olet valmis maksamaan vaivan palkkaa?

      Et kai kuvittele, että tämä palsta on joku ilmainen teinixien äikkätuntien esitelmähautomo.

    • :KK

      Ei tarvitse heti alkaa syyttelemään sellaisesta mitä en ole tehnyt. Olen itse seulonut saamamme kirjalistan läpi (sis. noin 40 kirjaa) ja nyt en osaa päättää mitkä kaksi luettavaa valitsisin ed. mainituista neljästä kirjasta. Joten ajattelin kysyä muiden ihmiset mielipidettä ko. kirjoista, kun itse en niihin suuremmin ole vielä perehtynyt. Pyysinkö tänne neljää kirjaesitelmää? En. Sanoinko olevani teinix joka ei osaa itse tehdä äikinkielen tehtäviää? En. Pyysinkö jonkun tekemään äidinkielen tehtäväni? Annoinko valmiiksi jo aiheen ja ohjeet? En. Pyysin vain kuulla mielipiteenne, en muuta. EI TARVITSE TIETÄMÄTTÖMYYTTÄÄN OMIA JOHTOPÄÄTÖKSIÄ VETÄÄ ASIOISTA JOISTA EI TIEDÄ MITÄÄN. Onneksi minulla itselläni edes sen verran älyä riittää omassakin päässäni, että minun ei tarvitse netistä kopioimiseen alentua. Näköjään oli pyytämäni asia liikaa vaadittu ja liian vaikea tehtävä suomi24:n -.-

      • :KK

        *suomi24:n käyttäjille

        (Ja kyllä, vedin tästä herneet nenään.)


      • kraanaan
        :KK kirjoitti:

        *suomi24:n käyttäjille

        (Ja kyllä, vedin tästä herneet nenään.)

        Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka ei millään, siis kirveelläkään, viitsisi avata yhden yhtä kirjaa koulutöidensä vuoksi. Me aikuiset näemme teidän koululaisten läpi kyllä heti kättelyssä. Ihan turhaan kiukuttelet kuin joku uhmaikäinen.

        Jos sinulla olisi ollut vähän älliä päässä niin olisit toki alkanut lukea valitsemiasi kirjoja nähdäksesi, kolahtaako niistä jokin tai tuntuuko edes mielenkiintoiselta.

        Muutaman tunnin sisällä olisit jo ehtinyt pitkälle. Sen sijaan olet pöhkönä odotellut ulkopuolisten tarjoamaa asiaa, joka ei ehkä itseesi olisi pätenyt alkuunkaan.

        Katsos kun eri kirjat miellyttävät ja kiinnostavat erilaisia ihmisiä. Et kostu toisten mielipiteistä nimeksikään.

        Lue itse, niin sittenpähän näet.

        Tämä on ihan ystävällinen neuvo vanhalta nuorelle.


      • :KK
        kraanaan kirjoitti:

        Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka ei millään, siis kirveelläkään, viitsisi avata yhden yhtä kirjaa koulutöidensä vuoksi. Me aikuiset näemme teidän koululaisten läpi kyllä heti kättelyssä. Ihan turhaan kiukuttelet kuin joku uhmaikäinen.

        Jos sinulla olisi ollut vähän älliä päässä niin olisit toki alkanut lukea valitsemiasi kirjoja nähdäksesi, kolahtaako niistä jokin tai tuntuuko edes mielenkiintoiselta.

        Muutaman tunnin sisällä olisit jo ehtinyt pitkälle. Sen sijaan olet pöhkönä odotellut ulkopuolisten tarjoamaa asiaa, joka ei ehkä itseesi olisi pätenyt alkuunkaan.

        Katsos kun eri kirjat miellyttävät ja kiinnostavat erilaisia ihmisiä. Et kostu toisten mielipiteistä nimeksikään.

        Lue itse, niin sittenpähän näet.

        Tämä on ihan ystävällinen neuvo vanhalta nuorelle.

        Voisi kyllä olla ihan viisasta lukea pari sivua alkua joka kirjasta, ja katsoa mikä alkaa kiinnostamaan enemmän. Paikkakuntani pikkukirjastosta löytyy kyllä kaikki mainitsemani kirjat, mutta ne täytyisi varata etukäteen, koska ovat sen verran suosittuja. Varausmaksu per kirja ei ole paljoa, mutta yksinasuvalle opiskelijalle pienikin määrä rahaa on rahaa. Näköjään oli virhe tulla pyytämään täältä apua, pahoittelen sitä. Taidan valita täysin summanmutikassa kaksi kirjaa vaikkapa sitten etukannen perusteella.


    • aito äikän ope

      Äikän opena suosittelisin sinulle ehdottomasti Siepparia. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle, varsinkin jos ei paljoa ole aiemmin lukenut. Saattaa tuntua vanhentuneelta, jos katsoo julkaisuvuotta, mutta kiinnitä huomiota itse tarinaan: nuoret ovat aina olleet kapinallisia. Oletkohan lukion eka kurssilla?

      • :KK

        ..kommentistasi. Ajattelinkin kääntyä Siepparin ja Twistin puolelle. Ja Sieppari voisi tosiaan olla ihan menevää luettavaa, kun kertoo nuorten kapinallisuudesta. Toista äidinkielen kurssia käyn juuri.


      • tässä sähläillessäsi
        :KK kirjoitti:

        ..kommentistasi. Ajattelinkin kääntyä Siepparin ja Twistin puolelle. Ja Sieppari voisi tosiaan olla ihan menevää luettavaa, kun kertoo nuorten kapinallisuudesta. Toista äidinkielen kurssia käyn juuri.

        Kummaa velttoilua lukiolaiselta. Vähän ytyä nyt hommiin, että pääset eteenpäin! Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.


      • Iisakki Vähäpuheinen
        :KK kirjoitti:

        ..kommentistasi. Ajattelinkin kääntyä Siepparin ja Twistin puolelle. Ja Sieppari voisi tosiaan olla ihan menevää luettavaa, kun kertoo nuorten kapinallisuudesta. Toista äidinkielen kurssia käyn juuri.

        Saamme lukea hengentuotteesi täällä verkossa? Ihan mielenkiinnosta kyselen.


    • Loskis

      Mitäpä jos paneutuisit tehtävään kunnolla ja lukisit molemmat käännökset Siepparista? Penan teksti ammoin on niin aikaan sidottua, että pari vuotta taakke valmistunut uusi varsio antaa aivan eri näkökulman tematiikkaan ja kerrontaan. Samalla voit tehdä vartailevan tutkimuksen käännöksistä, ihan extrana ja bonuksena saaden lisäarvostusta opettajaltasi. Kai.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      229
      2021
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      77
      1770
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1130
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe