mitä ja miten paljon muut nivelvaivaiset syövät kipulääkkeitä pärjätäkseen kotona ja töissä? itseltä kuluu nimittäin tuhottomasti tulehduskipulääkkeitä ja panadolia ja nyt tramaliakin eikä meinaa mikään auttaa. miten muilla? vertaistuki olis nyt paikalaan, kiitos!
nivelrikkoisen kipulääkkeet?
17
5905
Vastaukset
- paljon meni
Käsikauppalääkkeitä vuosikaudet ja kun niiden teho laimentui, niin kokeiltiin morfiinin johdannaista eli kodeiinia, ei auttanut, tuli vain huono olo. Sitten Arcoxia 60-90-120mg puolivuotta, se oli tehokas, vei kivun kokonaan pois, mutta alaverenpaine hyppäsi 110:een ja sen mukana tuli huimausta, päänsärkyä ym. eli oli lopetettava sen käyttö. Sitten lukematon määrä muita valmisteita huonolla menestyksellä. Nyt olen ollut useita viikkoja ilman mitään lääkkeitä ja sinnitellyt vain...
- rs50
Minulla on nivelrikko koko kropassa; leukanivelessä, polvissa, lonkassa ja selässä ja kipulääkkeitä joudun syömään.
Olen koettanut Panadol forte 1000mg, Tramadol, Panacod, Arcoxia 90mg ja Burana 800mg sekä Arthryl.
En mielelläni niitä söisi, mutta on pakko. Mistään ei ole ollut apua, joten nyt siirryttiin Oxycontin pienellä aloitusannoksella ja ainakin polvien tuskaan se auttaa. Minulla on lisäksi iskias-hermon vaurio, mikä aiheuttaa pirullisen hermovauriokivun, johon syön eri lääkkeitä. Maksa-arvot ovat onneksi ok, vielä toistaiseksi. Närästystä on ollut, johon söin lääkekuurin ja nyt vain tarvittaessa. Lisäksi otan kalaöljykapseleita ja D-vitamiinia ja magnesium 350mg, koska Oxycontin aiheuttaa ummetusta.
Tämmönen arsenaali mulla on, lisäksi kävelykeppi ja lantion tukivyö.
Polven tähystysleikkausjonossa olen, toivottavasti puhdistus riittää.
Mukavaa viikonloppua, kaikesta huolimatta ! - ei meillä
Miksikähän meillä ei täällä takapajulassa kiinnitetä huomiota näiden vaivojen ennaltaehkäisyyn, kun niitä voidaan niin hyvin ennalta ehkäistä. Vasta sitten, kun on mennyt "huonot" housuun, sitten vasta.
Varsin usein kuulee, ett"ei minulla vielä ole, en minä vielä tarvitse". Siinä vaiheessa on jo aika myöhäistä, kun on nivelet pahoin pysyvästi vaurioituneet. Nivelrikkoon on varsin hyviä hoitokeinoja, mutta lääkärit vaan eivät viitsi paneutua nivelrikon hoitoon. Uskomattoman moni lääkäri on ihan ulkona koko taudin (rappeumatauti) hoidosta. Monet tuudittautuvat keinonivelien saantiin.
Miten paljon Sinulla noita pysyviä nivelvaurioita on, vai onko niitä selvitetty? Missä nivelissä?
Syöthän glucosaminea muodossa tai toisessa, se on välttämätöntä nivelrikossa.
Sitä on sekä reseptilääkkeenä, että luontaistuotteena. Myös omgea3:nen on välttämätön lisäravinne.
Ihmisen kehossa ja erityisesti nivelissä ja rustoissa on glucosaminea, mutta iän karttuessa sen määrä vähenee, ja niinpä ikääntymisen myötä hiipii myös nivelrikko (rappeumatauti) ja voidaan ehkäistä oikeilla ravinteilla sekä glocosaminella.
MSM-orgaaninen rikki on erityisen hyvä. Rikkiä on ihmisessä, se on yksi alkuaineista, ja on hyvin tehokas kivun hallinnassa.- Amalia
Minulla on lonkan nivelrikko ja selkäreuma.
Kipu on ajoittain lonkassa sietämätön ja säteilee ja jäykistää jalkaa.
Syksystä 2002 lukien olen kärsinyt kivuista, ontunut, mutta mitään ei muka tutkimuksissa löytynyt. Panacodia olen syönyt kipuihin.
Viime keväänä jälleen tk:ssa otettiin kuvat lonkista, ei mitään näkynyt. En uskonut, vaan vaadin työterveyshuollossa uusia tutkimuksia.
Nyt rgt-lääkäri totesi nivelrikon.
Panacodia 6-8/pv ja 1 mobic . Pääsen marraskuussa erikoislääkärille keskussairaalaan ja katsotaan mm.lääkitys.
Olen ollut liikunnallinen, mutta liikkumiset ovat nyt vähissä. Olen edelleen työssä. Vaikeuksia on paljon selviytymisessä. Kyynärsauvat ovat tutut, pariin otteeseen olleet käytössä.
Minäkin olen syönyt kalaöljykapseleita. MSM-pillereitä ostin viime keväänä purkin, vaan on vielä kuuri aloittamatta.
Glucosminesta olen kuullut,mutta en käyttänyt.
Onko tämä tuotenimi vai vaikuttava aine. Varmaan
luontaistuotekauppias tietää jos kysy mainitsemallasi nimellä. - Framille
Sinä unohdit laittaa viitteitä tutkimuksiin, joissa osoitetaan väitteittesi todenperäisyys.
Tehokkain ehkäisy on ylipainon hävittäminen.
http://niveltieto.net/niriluentotiedote.htm - Resepti
Amalia kirjoitti:
Minulla on lonkan nivelrikko ja selkäreuma.
Kipu on ajoittain lonkassa sietämätön ja säteilee ja jäykistää jalkaa.
Syksystä 2002 lukien olen kärsinyt kivuista, ontunut, mutta mitään ei muka tutkimuksissa löytynyt. Panacodia olen syönyt kipuihin.
Viime keväänä jälleen tk:ssa otettiin kuvat lonkista, ei mitään näkynyt. En uskonut, vaan vaadin työterveyshuollossa uusia tutkimuksia.
Nyt rgt-lääkäri totesi nivelrikon.
Panacodia 6-8/pv ja 1 mobic . Pääsen marraskuussa erikoislääkärille keskussairaalaan ja katsotaan mm.lääkitys.
Olen ollut liikunnallinen, mutta liikkumiset ovat nyt vähissä. Olen edelleen työssä. Vaikeuksia on paljon selviytymisessä. Kyynärsauvat ovat tutut, pariin otteeseen olleet käytössä.
Minäkin olen syönyt kalaöljykapseleita. MSM-pillereitä ostin viime keväänä purkin, vaan on vielä kuuri aloittamatta.
Glucosminesta olen kuullut,mutta en käyttänyt.
Onko tämä tuotenimi vai vaikuttava aine. Varmaan
luontaistuotekauppias tietää jos kysy mainitsemallasi nimellä.Reseptilääkkeenä on useita tuotemerkkejä. Mm. Arthryl puristeena on hyvä. Sitä syö itsekkin jaksoittain. Kun sorminivelet alkavat pullistella, sillon on kiireellä aloitettava Arthryl puristeiden käyttöjakso. Kipuhan liittyy myös tähän kuvioon, eli nivel muuttuu kivuliaaksi.
Luontaistuotekaupassa on monta tuotemerkkiä. Kauppias varmasti tietää, kun pyydät nivelrikkoon, ja pyydä vahvinta valmistetta.
Ennen kuin Kela korvasi, luontaistuotesektorin tuotteet olivat jotakuinkin samassa hintakategoriassa apteekin Arthryylin kanssa. Nyt Arthryyl on Kela-korvattava ja näin tulee edullisemmaksi. Aluksi Arthryyliä oli van veteen sekoitettavana jauheena. Siinä tietenkin makuaineita yms...
Nyt on jauheen rinnalla myös puriste, soikeaan muotoon puristettu. - Noin puhuu
Framille kirjoitti:
Sinä unohdit laittaa viitteitä tutkimuksiin, joissa osoitetaan väitteittesi todenperäisyys.
Tehokkain ehkäisy on ylipainon hävittäminen.
http://niveltieto.net/niriluentotiedote.htmNoin puhuu juuri asiasta tietämätön. Ravinteita ja antioksidantteja ei tule kehoon mistään muualta, kuin suun kautta joskus niitä pistetään ijektiona mutta tässä tapauksessa ne täytyy saada suun kautta. Laihan on paha laihduttaa.
- tarkoituksiin kuin
sitä yhteiskunnalle hankkineitten terveyksiin.Kateus saa myös mannaa toisten kärsimyksistä.Ostetaan ennen toinen auto pihaan,naapurien kiusaksi,kuin autettaisiin vaivaisten särkyjä jumalaisella tietämyksellämme.
- Jäi...
Noin puhuu kirjoitti:
Noin puhuu juuri asiasta tietämätön. Ravinteita ja antioksidantteja ei tule kehoon mistään muualta, kuin suun kautta joskus niitä pistetään ijektiona mutta tässä tapauksessa ne täytyy saada suun kautta. Laihan on paha laihduttaa.
Ne faktat jäivät vielä puuttumaan...
- /////////
Jäi... kirjoitti:
Ne faktat jäivät vielä puuttumaan...
Vastaahan sinä, mistä se laiha laihduttaa? Minäkin sen haluaisin tietää. Ihme ja kumma, laihoillakin on nivelrikko. Miten mahdollista kun kerran laihdutus auttaa? Sittenhän niillä ei pitäisi tautia olla ollenkaan.
- Tietoa
///////// kirjoitti:
Vastaahan sinä, mistä se laiha laihduttaa? Minäkin sen haluaisin tietää. Ihme ja kumma, laihoillakin on nivelrikko. Miten mahdollista kun kerran laihdutus auttaa? Sittenhän niillä ei pitäisi tautia olla ollenkaan.
Edellä oli linkki, mistä olisit saanut kaipaamaasi tietoa nivelrikon syistä. Se, että laihoillakin on nivelrikkoa ei poissulje sitä, että yleisesti ottaen nivelrikon tehokkain hoito on ylipainon vähentäminen. Nivelrikon syitä on myös muita. Minäkin jäin kaipaamaan niitä linkkejä esitettyjen hoitojen tehosta.
- maallikkokko
Tietoa kirjoitti:
Edellä oli linkki, mistä olisit saanut kaipaamaasi tietoa nivelrikon syistä. Se, että laihoillakin on nivelrikkoa ei poissulje sitä, että yleisesti ottaen nivelrikon tehokkain hoito on ylipainon vähentäminen. Nivelrikon syitä on myös muita. Minäkin jäin kaipaamaan niitä linkkejä esitettyjen hoitojen tehosta.
Kun luiden päissä nivelkalvo ns. rispaantuu, painoa ja liikettä pehmentävä luiden välinen rusto ohenee ja kuluu joskus kokonaan pois niin nivelrikko on jo pitkällä. Jos rustoa on vielä jäljellä hoito vielä tehoaa: glikosamiini, omega3 öljy(voitelee), ravintoasioita kannattaa tutkia myös.
Nuorilla luun ja ruston välinen aineenvaihduntakanava on vielä auki ja jos niveliin kohdistuu rikkova voima, mm. urheiluhaverit yms., nivelrusto vielä pääsee korjaantumaan avoimem aineenvaihuntakanavan avulla. Korjatkaa jos meni väärin.
Vanhemmilla, jo siinä yli 20v. kyseinen kanava on sulkeutunut ja on tultava toimeen nivelrustoilla joitka siihen mennessä on saanut.
Kuitenkin nivelrikkoisen rustoja ravitsevia lääkkeitä, synteettinen glucoamiini, tai luontaisia vastaavia lisäravinteita kannattaa käyttää. Korjaavaa tehoa niista tuskin saa mutta niillä saadaan tehoa nivelruston aineenvaihduntaan. - itseajattelija
maallikkokko kirjoitti:
Kun luiden päissä nivelkalvo ns. rispaantuu, painoa ja liikettä pehmentävä luiden välinen rusto ohenee ja kuluu joskus kokonaan pois niin nivelrikko on jo pitkällä. Jos rustoa on vielä jäljellä hoito vielä tehoaa: glikosamiini, omega3 öljy(voitelee), ravintoasioita kannattaa tutkia myös.
Nuorilla luun ja ruston välinen aineenvaihduntakanava on vielä auki ja jos niveliin kohdistuu rikkova voima, mm. urheiluhaverit yms., nivelrusto vielä pääsee korjaantumaan avoimem aineenvaihuntakanavan avulla. Korjatkaa jos meni väärin.
Vanhemmilla, jo siinä yli 20v. kyseinen kanava on sulkeutunut ja on tultava toimeen nivelrustoilla joitka siihen mennessä on saanut.
Kuitenkin nivelrikkoisen rustoja ravitsevia lääkkeitä, synteettinen glucoamiini, tai luontaisia vastaavia lisäravinteita kannattaa käyttää. Korjaavaa tehoa niista tuskin saa mutta niillä saadaan tehoa nivelruston aineenvaihduntaan.Ylin 40 vuoden nivelrikkosarallani tuo kertomuksesi pitää paikkansa. Jos nivelrikkoani olisi hoidettu noiden linkkien sanoman mukaan, olisi tilanteeni tässä 40 vuodessa mennyt tosi huonoksi ja olisi pitänyt vaihdella niveliä, mutta edelleen ovat omat kantavatkin nivelet hyvässä kunnossa, koska olen ravinnut niitä mainitsemillasi ravinteilla.
- happojuttuja
Kuulin eräältä nivelrikosta kärsivältä, että seuraavia aineita tulisi välttää: puolukka, suolakurkku, kahvi, alkoholi, punainen liha, punainen kala.. Niissä on jotain, joka vaikuttaa ärsyttävästi rikko-niveliin. Joku lekuri oli sanonut niin vaikkei asiaa juurikaan mainosteta :-O
Itse pärjään vielä jotenkin Panacod-poreilla, vaikkakin niistä menee olo kuin olisi päissään. En uskalla esim. ajaa autoa muutamaan tuntiin lääkkeen oton jälkeen..- totuudenperää
Terveyskaupoista kantsii kysellä emäksisten kivennäisjauheiden perään. Glucosamiinit, omega3, msm, pascoe tms. emäksiset kivennäisaineet tarpeen.
Nivelrikkoisen kiinitettävä huomiota happo-emästasapainoon.
Orgaaninen rikki, msm, yksi hyvä kivunlievittäjänä. - Pysäytetty
Nivelrikkoni on pysähdyksissä. Olen syönyt omega 3 rasvahappoja ja glukosaminea jo 10 vuotta. Tänä aikana ei nivelrikosta ole juurikaan ollut ongelmia. Muutoksia on koko rangan alueella ja oli kamalat kivut. Kesti puoli vuotta, ennenkuin nämä ravinteet alkoivat vaikuttaa asiaan, ja kun vihdoin ja viimein ne alkoivat vaikuttaa, olen tosi tyytyväinen tulokseen. Polvetkaan eivät ole sen jälkeen ärhennelleet, vaikka niissä muutoksia oli silloin. Sorminivelet olivat aikamoisilla mykkyröillä, mutta ne mykkyrät vetäytyivät pois. Lääkäri sanoi, että ne mykkyrät olivat sitä nivelgeeliä, jota nivelrikko työntää ulos ja nivel jää ikäänkuin kuivaksi. Ja kyllä ne olivat silloin kipeät.
Ikinä en luovu nivelrikon ravinnetehostehoidoista, on tämä tuonut niin hyviä tuloksia. - auktoriteetistä
Pysäytetty kirjoitti:
Nivelrikkoni on pysähdyksissä. Olen syönyt omega 3 rasvahappoja ja glukosaminea jo 10 vuotta. Tänä aikana ei nivelrikosta ole juurikaan ollut ongelmia. Muutoksia on koko rangan alueella ja oli kamalat kivut. Kesti puoli vuotta, ennenkuin nämä ravinteet alkoivat vaikuttaa asiaan, ja kun vihdoin ja viimein ne alkoivat vaikuttaa, olen tosi tyytyväinen tulokseen. Polvetkaan eivät ole sen jälkeen ärhennelleet, vaikka niissä muutoksia oli silloin. Sorminivelet olivat aikamoisilla mykkyröillä, mutta ne mykkyrät vetäytyivät pois. Lääkäri sanoi, että ne mykkyrät olivat sitä nivelgeeliä, jota nivelrikko työntää ulos ja nivel jää ikäänkuin kuivaksi. Ja kyllä ne olivat silloin kipeät.
Ikinä en luovu nivelrikon ravinnetehostehoidoista, on tämä tuonut niin hyviä tuloksia.Juu, mutta eihän tuohon ole uskomista, kun et ole laihduttanut. Niin, eikä ole hoitoon linkkiä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014748Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242489HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652341- 1231669
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271433Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101183- 121055
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823