Ajelin viimetalven uusilla Kumho-renkailla ja olen ihmeissäni, että onko vika ajotyylissäni vai renkaissa. Muutaman kerran, vaikka kuinka yritin varovaisesti hiljentää, niin auto puski minne tahtoi. Edellisinä talvina muilla renkailla ei tälläistä ongelmaa ollut (edes käytetyillä). Normaali varovaisuus riitti. Minulla on sentään kortti ollut 13 vuotta ja ihan mukavasti ajokokemusta. Onko kellään Kumhoista talvikokemusta. Voisiko kumin laatu olla jotenkin huono, vai minussako vain vika?
KUMHO-TALVIRENKAAT
15
14865
Vastaukset
- äläosta
Kuhmohan on pinnoitettu rengas, ei siltä pidä paljoa vaatiakaan.
- Kuhmo?
eikä ole kirjoitti:
http://www.kumhotyre.co.uk/
On noita käytetty ensiasennusrenkainakin joissain laitteissa.Tehdäänkö sielläkin renkaita? Voivat ollakin pinnoitettuja, mutta KUMHO:t eivät ole.
Torniomakaroonia juu... - gummiman
kuhmo ei ole pinnoitettu. se on aivan kunnon rengas joka ei ole kunnon rengas :)
- jetsu85
Tosiaan kumho ei ole pinoitettu rengas. Skasonin toinen merkki EKO-tyre on pinnoitettu, tosin valmistus lopetettiin taloudellisista syistä. Sitten siitä laadusta. Itse olen ajanut sekä pinnoitetuilla eko-tyreillä, että kumhoilla ja molempiin olin todella tyytyväinen. Varsinkin noita Eko-tyrejä on kovasti kehuttu ja kysytty.. , että ei ne pinnoitetut aina ole huono vaihtoegto.
- ja etuveto?
Puskeminen johtuu huonoista eturenkaista. Jos halvalla haluat päästä, niin hanki jotkut Hakkapeliitan kuviolla pinnatut renkaat eteen ja jätä Kumhot taakse. Tuolla menettelyllä autosi muuttuu yliohjaavaksi ja saat sen käännettyä liukkaalla haluamaasi suuntaan.
- toimii normaalisti
Viime talvena ehdin ajaa 195/65-15 Kumho renkailla ihan hyvin ne toimivat kaikkilla etelä-rannikolla löytyvillä keleillä. Myös lumessa tuntui menevän ihan kohtuullisesti kun kuvio oli vielä syvä. Kuvio on kopioitu jostakin pohjoismaisesta renkaasta.
En havainnut mitään ajo-ongelmia.
Kyllähän mistä tahansa autosta saapulkan tehtyä jos painelee rajusti jarrua.
Talvirengaskokemusta on hakkapeliitta 08-renkaasta lähtien. - Audi V6
Muistan lukeneeni äskettäin jomman kumman johtavan autolehden rengastestin. Siinä taidettiin ihmetellä, että miten tämmöisiä renkaita (Kumho, malli???) voi pitää talvirenkaina. Kehoitettiin välttämään näiden renkaiden hankkimista.
- gummiman
kuhmo ( ei suositella talvikäyttöön)
- varovainen2
Voisiko joku neuvoa linkin johonkin testiin talvirenkaista. Kiitos
- hämmästynyt-
Renkaani olivat uudet "vähän varastossa olleet". Sitten selvisi, että valmistusvuosi renkailla olikin viisi vuotta sitten. Kumi oli koppuroitunut ihan piloille. Näin meitä naisihmisiä jymäytetään. En olisi huolinut edes ilmaiseksi, jos olisin tajunnut mistä oli kysymys.
- Kumhot vai Euromasterit
Kumhot saisi aikas halvalla 420€. Koko olisi täs tapauksessa 225/55/16 muut markkinoilla olevat esim. Noikialaiset maksais 680€! Ovatko silti kalliimmat renkaat suhteessa muka niin paljon paremmat??
Euromasterin vastaava koko 380€ Kertokaa kommentteja näistä renkaista! Kumhot ilmeisesti ihan paskat? - Anonyymi
Kumhot vai Euromasterit kirjoitti:
Kumhot saisi aikas halvalla 420€. Koko olisi täs tapauksessa 225/55/16 muut markkinoilla olevat esim. Noikialaiset maksais 680€! Ovatko silti kalliimmat renkaat suhteessa muka niin paljon paremmat??
Euromasterin vastaava koko 380€ Kertokaa kommentteja näistä renkaista! Kumhot ilmeisesti ihan paskat?Talvirenkaissa en uskaltaisi pihistellä. Joku premium-merkki alle.
Kesällä pärjää näillä halpisrenkaillakin.
Pinnoitetut taas kuuluvat 1960-luvulle.
- Anonyymi
Muistakaa ei kitkat eikä nastarenkaat kelpa aensi talvena jos niissä ei ole 3PeakMountainSnowFlake merkkiä kyljessä eli vaikk aolisi tänä vuonna ostettu tuliterä talvirengas se on laiton ensi talvena.
Missään ei tuota merkkiä ole vielä kun kysyin muuten rengasliikkeissä ainakaan suomessa myynnissä olevissa eli kaikki joutuu ostamaan uudet talvirenkaat ensi talveksi ja hinnat kuulemma nousee 50% silloin.
https://yle.fi/uutiset/3-11081616- Anonyymi
Poliisisetä saa ihan rauhassa rähmällään tutkia renkaita. Kyllä tuohon tulee muutosaika tuolle merkinnälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909