Mikä se on ja mitä se tarkoittaa.Virka-aikana tarkoittaa mitä?
Onko virka-aika käsitteenä mielivaltainen vaiko onko sille olemassa selkeät säädökset.
Voiko virka-aika käsittää viraston aukiolo ajan eli 9.00-14.00 vaiko onko virka-aika 8.00-16.00?
Puhelin ajoista myös...eikö viranomaisen tulisi olla tavoitettavissa muulloinkin kuin puhelinajalla?
Miten köyhän ihmisen joiden puhelinkustannuksia ei oteta menoina huomioon vaan vain perusosalla katettaviksi voidaan olettaa että on varaa soitella tunti virastoon olla jonossa ja saamatta kiinni virkamiestä ja jatkaa tätä rallia viikosta toiseen kun sitten käymään mennessä huomaa ovien olevan lukossa ja summeria soittamalla ei ovikaan avaudu?
Miten köyhän ihmisen oikeusturva toteutuu jos hänellä ei ole varaa ja mahdollisuutta puhelimitse tavoittaa virkamiestä?Eikä hän saa sitä kiinni ja tavoitettua edes virka-aikana puhelintunnin ruuhkautumisen vuoksi että varojen puutuessa?
Virastojen virka-aika
3
2740
Vastaukset
- Tutkintaan
Olen toukokuussa kannellut oikeusasiamiehelle vastaavassa asiassa mitä kyselit. Keravan sosiaalivirasto on auki 8-12 arkisin ja vain maanantaisin pidempään. Odotan mielenkiinnolla vastausta kanteluuni oikeusasiamieheltä. Ps. oli kantelussani paljon muitakin kanteluasioita ko, virastosta.
- virastokohtaista
Kokemukseni mukaan virkamiehen tavoittaa parhaiten kello 9-16 välillä työpäivinä, poislukien kuitenkin keskipäivän tienoo, jolloin virkamies on luultavasti lounaalla.
Siinätapauksessa että virkamiestä on ollut vaikea tavoittaa puhelimitse eikä vaihde ole suostunut paljastamaan virkamiehen tavoitettavuutta, niin ottaisin kyllä yhteyttä kirjeitse ja selvittäisin asiani siinä sekä mainitsisin tavoitettavuusongelmasta.- virka-aika...
valtion virastoihin on 8-16.15 ja tietääkseni lakiin kirjattu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919