Akvaario kalojen kappale hinnat?

^Ä^

Lähestyn teitä ihmiset, sellaisella asialla että minkä hintaisia kappaleeltaan ovat akvaariokalat mm. miljoonakalat, miekkapyrstöt ja neontetrat jyväskylän seudulla?


Kiitos ja hyvää syksyn jatkoa kaikille!

13

5290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haitari

      on vaihteleva eri liikkeissä, mutta 3-7 ekua kpl, siis noi pienemmät, isommat kalliimpia..

    • Rihma

      Neontetraa ja synnyttäviä hammaskappeja ei pidä yhdistää, koska vaativat erillaiset vesiarvot.

      • kysymykseen

        Rihma.


      • Rihma
        kysymykseen kirjoitti:

        Rihma.

        Vastasin tuohon siksi, ettei harrastaja laita noita kaloja samaan akvaarioon.
        Et sinäkään kysymykseen vastannut muuten.


    • keuruu

      Ko. kalaset maksavat 3-5€ kpl ja oiskohan koko valikoiman keskihinta 5.60€.
      Löytyy tietty kalliimpiakin esim. tiikerinuoliainen 8.50€ Kyseisessä liikkeessä on hyvin rajallinen allas tila ja vakkari kaloja,kannattaa soittaa ja kysyä toimituspäivää tai jos tiedät varmasti mitä tahdot he tilaavat toivomiasi kaloja.

      Mielestäni hyvä ja kohtuu hintainen liike.
      Kaikkihan muistavat toki että uudet kalat on hyvä pitää karanteeni altaassa n.viikko että nähdään ovatko taudinkantajia. eikä näin ollen sairastuteta koko kalastoa.

    • jyväskyläläinen:)

      Rahulan rehusta löydät halvimmat ja parhaat kalat, mutta älä ota noita kaikkia samaan purkkiin.

      • fisuja since 92

        Silloin kun mulle äiti osti akvaariot -92 ja -94 täysin yllätyksenä, kaloina oli miekkapyrstöjä ja neontetroja, (samassa altaassa) ja hyvin molemmat pärjäsivät. Nykyään on vain miekkapyrstöjä enkä koskaan ole kovettanut niiden vettä.


      • fish KING
        fisuja since 92 kirjoitti:

        Silloin kun mulle äiti osti akvaariot -92 ja -94 täysin yllätyksenä, kaloina oli miekkapyrstöjä ja neontetroja, (samassa altaassa) ja hyvin molemmat pärjäsivät. Nykyään on vain miekkapyrstöjä enkä koskaan ole kovettanut niiden vettä.

        Kyllä jo vuonna -90 tiedettiin kovan veden ja pehmeän veden akvaariokalojen soveltuvuuksista keskenään... mutta se vaiva jonka tuli nähdä tiedon hakemiseen olikin eri juttu kuin tänä päivänä. Ei ollut vielä foorumeista sellasita tietoa, vaikka maamme johtava taisikin olla jo jonkinmoisessa toiminnassa mutta käyttäjiä ei ollut montaakaan sataa.
        Lemmikki liikkeitten ehdoilla mentiin ja se ihmetyttääkin mikseivät he ole kehittäneet itseään samalla vauhdilla kuin mitä harrastus tietous on muuten mennyt eteen päin akvaario harrastajien parissa.

        Lukekaa vaikka Faunatar saitin kalaluonnehdintoja, vaikkakin ovat hieman jälkijunassa päivityksiltään voinee niihin silti luottaa enemmän kuin esim. faunatar ketjun joihinkin myyjiin ketään nimeltä mainitsematta.


      • III^^
        fisuja since 92 kirjoitti:

        Silloin kun mulle äiti osti akvaariot -92 ja -94 täysin yllätyksenä, kaloina oli miekkapyrstöjä ja neontetroja, (samassa altaassa) ja hyvin molemmat pärjäsivät. Nykyään on vain miekkapyrstöjä enkä koskaan ole kovettanut niiden vettä.

        Itse kun sain muutamia vuosia taaksepäin akvaarion, niin kaloja minulla siellä oli/on vieläkin miekkapyrstöjä, miljoonakaloja ja tetroja.. Ikinä ei ollut mitään ongelmia ja sama vielä nykypäivänäkin..Että sitä minä suuresti ihmettelen että mistä kiikastaa kun jotkut ihmiset sanovat että esim. miekkapyrstöjä tai miljoonakaloja ei voi pehmeään veteen ottaan vaan ne vaativat kovan veden? Selventäkää minulle.. :)


      • fish KING
        III^^ kirjoitti:

        Itse kun sain muutamia vuosia taaksepäin akvaarion, niin kaloja minulla siellä oli/on vieläkin miekkapyrstöjä, miljoonakaloja ja tetroja.. Ikinä ei ollut mitään ongelmia ja sama vielä nykypäivänäkin..Että sitä minä suuresti ihmettelen että mistä kiikastaa kun jotkut ihmiset sanovat että esim. miekkapyrstöjä tai miljoonakaloja ei voi pehmeään veteen ottaan vaan ne vaativat kovan veden? Selventäkää minulle.. :)

        KOvan veden kalat joita tiedetään yleisesti olevan voivat oireilla pehmeän veden vaikutuksesta monella eri tavalla, yleisin huomattavissa oleva oire on selkärangan vääristymät ja kouristuksen omaiset uinti liikkeet, ei näitä heti tapahdu vaan ajan mittaan kala vain ei enää kestä pehmeän veden laatua ja alkaa sairastella.
        Olen nähnyt yksilöitä jotka eivät oleväreiltään niin kirkkaita kuin laji kumppaninsa oikessa vesi olosuhteissa, samoin noita vääristyneitä ranka kaloja tulee vastaan harrastajien akvoissa jatkuvasti ja kun heille selittää mistä se johtuu, yleensä tajuavat tilanteen "vakavuuden" ja ryhtyvät toimen piteisiin hankkiutumalla eroon kovan veden kalastosta siirtymällä normaaliin trooppisen pehmeän veden kalastoon. Veden kovettaminen ei ole ihan niitä yksinkertaisempia menetelmiä akvan hoidossa mutta senkin oppii kun asiaan vain hieman perehtyy. Jotkut lajit vaativat vielä lisäksi suolalisäyksen mutta ei sitä sen enempää. Koitan poimia kuvia kaloista jotka kärsivät pehmeän tai kovan veden ongelmista... vaikka kalaa onkin vaikea inhimillistää niin pitää sillekin antaa lemmikkinä mahdollisuus elää parhaissa mahdollisissa olosuhteissa!


    • Fish Queen

      Miekkapyrstöstä on myös olemassa pehmeän veden kanta (jota satun itsekin omistamaan). Näitä kaloja saa harrastajilta tai eläinliikkeistä.

      Ongelmia seuraa jos kovaan veteen sopeutuneet äkillisesti siirretään pehmeään tai murtoveden kaloja suomalaiseen veteen.
      Ja loogisesti, jos pehmeän veden kantaa laitetaankin kovempaan veteen.

      Kasvatusolot määrittävät millaisiin vesiin nämä kalat sopivat.

      http://akvaario.eu/?p=347

    • kysyjä

      voiko akvaarion siivota jos siinä on mätimunia. Ottaa vaikka vedet pois ja siivota levät akvaariosta.

    • Anonyymi

      Mpi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe