asumme siis toista kuukautta hesan vuokra-kämpässä ja tähän mennessä on löytynyt neljä eri ötökkä-lajia. ensin löyty turkiskuoriaisia,sitten riisihäröjä,riesakuoriaisia sekä sokeritoukkia.talo on rakennettu 1994.tässä on siis ollu hermot tiukilla kun kämppä alkaa tuntua elukkapesältä. entinen asukas jonka kanssa vaihdoimme.olikin varsin onneton siivooja.todella paskanen ihminen ja oli vieläpä koira hänellä.ja sitten vielä asuu alakerrassa siivottomia suur-lapsiperheitä. eli ei tarvi ihmetellä miks tuppaa olemaan jo neljää eri sorttia tuholaisia. pari kertaa on nyt myrkytetty ja kolmas tulossa.kuivia elintarvikkeita en ole laittamassa vähään aikaan kaappeihin vaan kaikki pysyy jääkaapissa. haluaisinkin kokemuksia kyseisistä tuholaisista ja miten onnistuitte hävittämään mokomat? olen miettiny joutaako tässä muuttamaan vuoden päästä jos ei eroon moisista pääse.olen onkinu netist'ä sen verran tietoa mistä tulevat ja miten sitkeitä ovat mutta kokemuksianne kaipaan,kiitos=)
ötökkä-ongelma...
9
1887
Vastaukset
- koko talo
olisi myrkytettävä :) Meillä kokemuksia vain sokeritoukista, jotka ovat sinällänsä harmittomia mutta eihän kukaan halua mitään "ylimääräistä" nurkkiinsa pyörimään. Sokeritoukista ehkä päästy, vaikka rivarissa asutaan, ja olis varmaan syytä myrkyttää koko yhtiö, mutta näitä vipeltäjiä on vaan tavattu meillä ja naapurissa. Järjestelmällsesti myrkytin Baygionilla ne paikat jossa nähnyt niitä vipeltävän ja nyt meille tehtiin keittiöremontti jossa sitten vaihdettiin kaikki pesutasot sun muut ja uudet silikoni eristeet.. eipä ole enää näkynyt alivuokralaisia. Teidän tpauksessa pitäis varmaan vaan taloyhtiön jaksaa tehdä tarpeeksi niitä myrkytyksiä ja tietty hygienia taso hyväksi. Ilmastointi kanavien putsaus yms. Ei muuta kuin ötökkä taisoon!
- ovat
Itselläni kokemuksia noista kaikista ja voin sanoa, että siihen auttaa vain myrkyttäjän tekemä kunnon myrkytys pariin kertaan. Sitä ennen siis tietenkin isännöitsijän kartoitettava naapurien tilanne myös. Mikäli löytyy vain yksittäisiä turkis/riesakuoriaisia niin niistä selviät hyvällä hygienialla ja sillä, ettet pidä vaatteita, pehmoleluja ym lattianrajassa. Näin ainakin meillä. Riisihäröt ovatkin sitten niin iso riesa, ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin myrkkymies paikalle. Ne lisääntyy niin vauhdilla ja menevät myös ilmatiiviisiin purkkeihin, jääkaappeihin ym. Yllätys oli täydellinen, kun makaronikeiton valmistuttua pinnalla kellui härölauma ja niitä löytyi myös työpaikalle tuotujen eväsleipien välistä. Että siinä vähän meidän kokemuksia. Kaikki elintarvikkeet mäkeen, tekstiilit saunaan, myrkkymies paikalle ja jos ei hellitä niin muuta pois, mutta ole tarkkana ettet vie niitä mukanasi.
- jälkeen..
kävivät sitten myrkyttämässä viime vkolla ja nyt eilen löysin sitten elävän riisihärön..sen enempää ei ole löytynyt.mutta kovasti on mielessä että alakerran naapureillakin on ötökkäongelma mutta monia kun ei kiinnosta asia tai eivät ole huomanneet.no se vissiin paljastuu jos myrkytyksien jälkeen ilmaantuu vielä.
mutta kurjaa on kun ei mitään pysty laittaa kaappeihin vaikka myrkyttäjä sano että suljettuihin rasioihin voi laittaa.pidän kyllä kaiken jääkaapissa kunnes ei ole yhtäkään ötökkää näkynyt aikoihin..- sirnetta
minä taas pääsin riisihäröistä suht ongelmitta eroon kun vain jaksoi olla kärsivällinen,moneen kuukauteen en pitänyt kuiva-aineita kaapissa vaan pakastimessa ja pidin paikat hyperpuhtaana,imuroin koko ajan ja suihkuttelin myrkkyjä,ei leivän muruakaan saanut jäädä mutta kyllä lähtivät...mites tilanne nyt teillä.onko näkynyt??
- Suloisia
sirnetta kirjoitti:
minä taas pääsin riisihäröistä suht ongelmitta eroon kun vain jaksoi olla kärsivällinen,moneen kuukauteen en pitänyt kuiva-aineita kaapissa vaan pakastimessa ja pidin paikat hyperpuhtaana,imuroin koko ajan ja suihkuttelin myrkkyjä,ei leivän muruakaan saanut jäädä mutta kyllä lähtivät...mites tilanne nyt teillä.onko näkynyt??
ovat ja pitäähän niidenkin elää. Ilman niitä meitä ei olisi.
- Hyi!
Suloisia kirjoitti:
ovat ja pitäähän niidenkin elää. Ilman niitä meitä ei olisi.
Eläis vaan siellä metsissä...
- Anonyymi
Meiltä 50-luvun talosta löytyi pahaenteinen öttiäinen. Yli sentin pituinen, tupajäärän tai kuoleman kellon näköinen kelmi kylpyhuoneen nurkasta. Olen ihan järkyttynyt. Mitä teen? Toki kylppäri on puunattu ja desinfioitu laidasta laitaan... Talossa on puu- ja sähkölämmitys. Alhaalla alkuperäiskuntoiset kellaritilat.
- Anonyymi
Koiralla ei ole osuutta yhteenkään noista ötököistä...ettet vaan itse viitsi käydä pesulla ja ötökät tulleet vahvasta nivushiestä kuten lihavilla yleensä on.
- Anonyymi
Oli jo aika nostaa 12 vuotta vanha ketju!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446