Pystyttekö kenties tulkitsemaan tämän toissa yön uneni:
"Olin metsässä, edessäni oli muutaman aarin kokoinen alue upottavaa savimaata, suoranaista savivelliä, jossa pieni, noin 5-6 -vuotias tyttö istui vyötäröään myöten. Vasemmalla kulki polku, joka rajasi tätä savialuetta vasemmalta puolelta. Polulla kulki pieniä metsän eläimiä. Osa tavanomaisia mutta muistan nähneeni joukossa myös härän, joka oli muuten ihan tavallisen härän näköinen sarvineen kaikkineen mutta eläin oli vain kissan kokoinen. Oudoin niistä oli kuitenkin sellainen ruma, etäisesti virtahepoa muistuttava rumilus, jolla oli peikkomainen kuono.
Tämä peikkomainen, neljällä jalalla köntystävä otus pyrki tuon pikkutytön luokse mutta perääntyi, koska savimaa oli niin upottavaa.
Sitten yhtäkkiä polkua pitkin asteli joukko poliiseja ja eläimet joutuivat niitä väistämään. Tällöin tuo ruma otus vihdoin katsoi parhaaksi kahlata saveen, koska piti sitä pienempänä pahana. Se manki tytön luokse, kosketti tätä kuonollaan ja puhui sille. En muista mitä se puhui mutta muistan ihmetelleeni, kuinka eläin voi puhua. Sitten se nosti tassunsa tytön pään päälle ja lausui loitsumaiset sanat. Silmänräpäyksessä tyttö retkahti veltoksi ja putosi saven sisään kadoten täysin. Peikko ryömi pois ja muistan hätääntyneeni tytön puolesta, koska pelkäsin hänen hukkuvan saveen.
Valmistauduin kahlaamaan hänen luokseen ja muistan silloin vieressäni seisovan nuoren miehen sanovan: "Ei kannata, Hän on kuollut jo!"
Siitä huolimatta kahlasin tytön luokse välittämättä siitä, että vaatteni likaantuivat savesta, nostin hänet ylös pinnan alta ja muistan vain, kuinka veltto ja elottoman tuntuinen hän oli. Siihen loppui uneni se episodi ja alkoi jokin toinen.
Uneni tulkinta
3
454
Vastaukset
- Geenien suomia lahjoja
Tälläisen unennäkijä omaa jollakin taiteen tai käsityön alalla suuria lahjoja.
- tulkitsija
Luin unesi ja mieleeni tuli samantien tämä. Unesi pikkutyttö olet sinä itse. Pieni härkä kuvaa uskontoa ja uskonnollisia opetuksia joita olet kuullut lapsena. Poliisit ovat oma järkesi. Olion ryömiminen luoksesi ja käden pääsi päälle laittaminen viittaa kasteeseen jonka sait vauvana. Sinulla on meneillään alitajuntainen sota uskontoa vastaan jota sinulle on tuputettu kun olit vielä puolustuskyvytön, viitaten kasteeseen jota et olisi ehkä ottanut, jos olisit saanut itse valita. Todennäköisesti harkitset kirkosta eroamista.
Kiitos symboleista. Osa niistä saattaa olla oikeitakin. Mietiskelen niitä. Tuo tulkinta siitä, että olisin eroamassa kirkosta, ei pidä paikkaansa. Olen erittäin hyvin kotonani ev.lut. kirkossa ja kristitty luterilainen. Lapsikaste ei tietenkään minusta uskovaista tehnyt vaan se on oma juttu ja päätös myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422234- 251813
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271445- 1091274
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151259- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846